دانشگاه سیتی هنگ کنگ

دانشگاه سیتی هنگ کنگ City University of Hongkong یکی از دانشگاه های منطقه هنگ کنگ است. یکی از دانشگاه های برتر در آسیا است. این دانشگاه در سال های اخیر در میان 30 دانشگاه های برتر آسیا قرار دارد . منطقه هنگ کنگ از لحاظ فرهنگی نقطه تلاقی شرق و غرب است و در این شهر می توان ترکیبی از سنت و دنیای مدرن را با هم مشاهده کرد. این منطقه کوچک با جمعیتی کمتر از جمعیت تهران دارای 3 دانشگاه در فهزست 50 دانشگاه برتر جهان و 3 دانشگاه دیگر نیز در میان 300 دانشگاه برت است. دانشگاه سیتی هنگ کنگ که با نام اختصاری CityU نیز شناخته می شود در میان این 6 دانشگاه قرار دارد. در ادامه ای مقاله قصد داریم با اپلای دانشگاه سیتی هنگ کنگ و تحصیل در منطقه زیبای هنگ کنگ بیشتر بدانیم.

دانشگاه سیتی هنگ کنگ


دانشگاه سیتی هنگ کنگ کجاست؟

دانشگاه تحقیقاتی و دولتی سیتی هنگ کنگ در منطقه کولون هنگ کنگ قرار دارد. این دانشگاه در ابتدا با نام دانشگاه سیتی پلی تکنیک تاسیس شد و در سال 1994 نام آن به دانشگاه سیتی هنگ کنگ تغییر کرد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هنگ کنگ شناخته شد. دانشگاه سیتی هنگ کنگ دارای 10  مدرسه و دانشکده است و یک پردیس در منطقه ای دیگر از هنگ کنگ و همجنین دارای چندین ساختمان جهت اقامت دانشجویان است. دانشگاه سیتی هنگ کنگ دارای بیش از 18000 دانشجو است و بسیاری از مشاهیر و سیاست مداران شهر هنگ کنگ در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
 

دانشگاه سیتی هنگ کنگ کجاست؟

 

اخذ پذیرش دانشگاه سیتی هنگ کنگ

اخذ پذیرش از دانشگاه های هنگ کنگ یکی از مواردی است که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان علاقمند به آن هستند. چرا که هنگ کنگ با داشتن انکانات بسیار زیاد و اقتصاد خوب توانسته است پیشرفت چشمگیری در بسیار از علوم مختلف داشته باشد.  با این حال این منطفه هنوز هم حالت سنتی بودن خود را در بسیاری از فرهنگ ها حفظ کرده است و به همین دلیل دانشجویان زیادی را مجذوب خود کرده است. همچنین دانشگاه های برتر این منطقه از جمله همین دانشگاه CityU و داشتن امکانات در سطح جهانی باعث اشتیاق بیشتر دانشجویان بین المللی به تحصیل در این دانشگاه می شود. سال تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ شامل دو ترم است که ترم اول آن از اوایل سپتامبر تا اواخر دسامبر و ترم دوم از اواسط ژانویه تا مه می طول می کشد. جهت تحصیل در این دانشگاه دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان دوره های کارشناسی نمرات متوسطه خوبی داشته باشند.
  • ارائه مدرک زبان معتبر و اثبات مهارت های زبان
  • ارائه ریز نمرات اخریم مقطع تحصیلی
  • متقاضیان تحصیلات تکمیلی باید مدرک لیسانس را از دانشگاه معتبر گرفته باشند.
  • ارائه و اخذ ویزای تحصیلی

رتبه دانشگاه سیتی هنگ کنگ

دانشگاه CityU یکی از برترین دانشگاه های آُیا و جهان است.این دانشگاه در سال های اخیر در میان 20 دانشگاه برتر آسیا قرار دارد. دانشگاه سیتی هنگ کنگ در رده بندی موسسه تایمز در رده 126 دانشگاه های جهان قرار دارد اگرچه این دانشگاه در رده بندی موسسه QS در رتبه 48 دانشگاه های جهان قرار داشت. این دانشگاه رتبه 1 در رده بندی UTD سال 2019 در پروژه های تحقیقاتی دانشکده تجارت و رتبه 4 در دانشجویان زیر 50 سال است. همچنین دانشگاه CityU دارای ارتباط با صنعت بسیار خوبی است و طبق رده بندی موسسه QS در رده 90 از لحاظ اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد. برای مشاوره در مورد بورسیه تحصیلی دانشگاه سیتی هنگ کنگ و دانشگاه علم و فناوری پوهانگ می توانید با آقای اپلای در ارتباط باشید.

دانشکده های دانشگاه سیتی هنگ کنگ

این دانشگاه دارای چندین ساختمان و دانشکده است. یکی اولین ساختمان های ساخته شده در این دانشگاه ساختمان یونگ کین است که دارای 116 آزمایشگاه و 18 سالن سخنرانی و کلاس ها و سالن های غذاخوری بسیاری است. ساختمان های دیگر این دانشگاه ساختمان لی داک سام ییپ ییو چین که در دامنه پشت مجموعه ورزشی قرار دارد و ساختمان لاو مینگ وای است. این ساختمان در طبقات سوم و ششم به ساختمان لی داک سام وصل می شود و در طبقات پنجم و هفتم به ساختمان خوابگاه دانشجویان و مرکز رسانه خلاق شاو متصل هستند. ساختمان مرکز رسانه خلاق نیز در سال 2011 در این دانشگاه تاسیس شد. این ساختمان با طراحی بسیار خاصی تاسیس شده است و ساختمان دیگر این دانشگاه برج سلامتی است که در حال ساخت به جای ساختمان ورزشی دانشگاه است و احتمالا در سال 2022 کامل می شود. دانشکده های این دانشگاه نیز عبارتند از:

  • دانشکده تجارت
    گروه حسابداری، گروه اقتصاد و دارایی ، گروه سیستم های اطلاعاتی، گروه مدیریت، گروه بازاریابی و گروه علوم مدیریت
  • دانشکده هنرهای لیبرال و علوم اجتماعی
    گروه مطالعات آسیایی و بین المللی، گروه چینی و تاریخ، گروه رسانه و ارتباطات، گروه انگلیسی، مرکز زبان Chan Feng Men-ling Chan Shuk-lin، گروه زبان شناسی، گروه سیاست های عمومی و گروه علوم اجتماعی و رفتاری
  • دانشکده مهندسی
    گروه مهندسی پزشکی، بخش علوم و فنون، گروه معماری و مهندسی عمران، گروه علوم کامپیوتر، گروه مهندسی برق، گروه مهندسی مکانیک، گروه علوم و مهندسی مواد، گروه مهندسی سیستم و مدیریت مهندسی
  • دانشکده علوم
    گروه شیمی، گروه فیزیک و گروه ریاضیات
  • کالج دارویی،علوم زندگی و دامپزشکی
    گروه علوم پزشکی، گروه علوم اعصاب، گروه بیماری های عفونی و بهداشت عمومی و گروه علوم بالینی دامپزشکی
  • دانشکده رسانه های نوین
  • دانشکده علوم و مهندسی اطلاعات
  • دانشکده انرژی و محیط زیست
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی چو یی چینگ

 

دانشکده های دانشگاه سیتی هنگ کنگ

 

هزینه تحصیل دانشگاه سیتی هنگ کنگ

هزنیه های تحصیل ر این دانشگاه بستگی به نوع رشته ای دارد که انتخاب می کنید. به طور کلی تحصیل و زندگی در دانشگاه های هنگ کنگ بیشتر از بسیاری از کشورها است. میانگین شهریه تحصیل در این دانشگاه حدود 11000 تا 35000 دلار در رشته ای متفاوت تخمین زده می شود. برای تحصیل در این دانشگاه لازم است به فکر مخارج زندگی در این شهر نیز بود. هزنیه های زندگی در ای شهر شامل اجاره خوابگاه در داخل دانشگاه یا اقامتگاه در خارج از دانشگاه است. همچنین مخارج خورد و خوراک و غیره نیزه بر عهده دانشجو است. البته دانشگاه سیتی هنگ کنگ دارای خوابگاه، سالن غذاخوری و تخفیفاتی جهت رفت و آمد در شهر هست که دانشجویان با استفاده از این امکانات می توانند به مقدار زیادی از هزنیه های تحصیل در این شهر بکاهد.

تحصیل رایگان در دانشگاه سیتی هنگ کنگ

برخی از دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه و دانشگاه یانسه در کره جنوبی هستند و نمی توانند هزینه های تحصیل را تامین کنند نیازمند کمک هزینه هزنیه های مالی هستند. دانشگاه سیتی هنگ کنگ در کنار تمام امکاناتی که به دانشجویان می دهد کمک هزنیه های مالی و بورسیه های تحصیلی مختلفی را نیز به دانشجویان می دهد. دانشجویان در زمان ارسال درخواست پذیرش می توانند باارسال درخواست کمک هزینه مالی شرایط خود را به دانشگاه اعلام کنند. دانشگاه پس از انجام بررسی های لازم در صورت لزوم به دانشجو این کمک هزینه ها را اعطا می کند. البته در صورتی که اعطای بورسیه و کمک هزینه ها شامل حال این دانشجو نشد، دانشجو می تواند با کار کردن در حین تحصیل هزنیه های خوبگاه و خورد و خوراک خود را تامین کند.

تحصیل رایگان در دانشگاه سیتی هنگ کنگ


شرایط بورسیه دانشگاه سیتی هنگ کنگ

منطقه خودمختار هنگ کنگ و همچنین دانشگاه CityU به دانشجویان بین المللی بورسیه هایی را اختصاص می دهند. شهریه های این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار بالا است و به همین دلیل برخی از دانشجویان توان تامین آن ها را ندارند. این دانشگاه بورسیه هایی را با مبالغ مختلف به این دانشجویان اختصاص داده است. برخی از این بورسیه ها به طور کامل هزینه ها را پوشش می دهد و برخی دیگر نیز قسمتی از هزینه های تحصیل و شهریه دانشجو را پوشش م یدهد. البته در این میان برخی از انواع بورسیه های هستند که هزینه های تحصیل، سکونت و خورد و خوراک دانشجو را به طور کامل در این شهر به عهده می گیرند برخی از بورسیه های دولتی که دولت هنگ کنگ به دانشجویان بین المللی اختصاص داده است عبارتند از:

  • بورسیه Hong Kong Special Administrative Region Government Scholarship
  • Self-financing Post-secondary Education Fund
  • Hong Kong PhD Fellowship Scheme

 

سایت دانشگاه سیتی هنگ کنگ

سایت دانشگاه CityU به معرفی این دانشگاه در حوزه های مختلف بورسیه تحصیلی می پردازد و در همان صفحه اصلی سایت می توان اطلاعات کامل و جماعی راجع به دانشگاه کسب کرد. با ورود به سایت دانشگاه با رتبه بندی این دانشگاهدر جهان و آُیا رو به رو می شوید و سپس شرایط کلی از تحصیل در دانشگاه را شرح داده است تا دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه با ورود به سایت بتوانند به طور کامل با دانشگاه آشنا شوید. صفحه اول سایت شما را به صفحات دانشکده ها و گروه های مختلف دانشگاه هدایت می کند.

امکانات دانشگاه سیتی هنگ کنگ

ساختمان های دانشگاه سیتی هنگ کنگ دارای امکانات متفاوت از قبیل کتابخانه ها و سالن های غذاخوری هستند. برخی از ساختمان های این دانشگاه مستقیما به خوابگاه های دانشجویی راه دارند. برخی از خوابگاه های این دانشگاه در نزدیکی ساختمان لاو مینگ وای قرار دارند. همچنین این دانشگاه برای دانشجویان فضاهای تفریحی نیز قرار داده است. بیشتر سالن های ساختمان های خوابگاه به نام سازندگان آن نامگذاری شده اند. در بیرون از محوطه دانشگاه نیز اقامتگاه هایی برای دانشجویان بین المللی وجو دارد و دانشجویان در صو.رتی که موفق به رزرو خوابگاه نشدند می توانند در نزدیکی دانشگاه خوابگاه اجاره کنند. این دانشگاه همچنین دارای مجموعه های ورزشی بزرگ و تیم های ورزشی خوبی است.
 

امکانات دانشگاه سیتی هنگ کنگ

مشاهیر دانشگاه سیتی هنگ کنگ

دانشگاه سیتی هنگ کنگ از بهترین دانشگاه های آسیا است و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم بیشترین دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغالتحصیل مشغول به کار شدند. در میان این فارغالتحصیلان افرادی زیادی در حرفه خود سرشناس شده و به شهرت زیادی رسیدند. از جمله این افراد می توان به نام های زیر اشاره کرد.

  • کریستوفر چونگ: مدیر عامل مشاوره قانون گذاری و اوراق بهادر کریستفوند
  • دیوید چونگ وای کینگ:  معاون دفتر نو آوری و فناوری هنگ کنگ
  • کیم نای وای:  مشاور قانون گذاری در هنگ کنگ
  • کریستین لو:  معاون دبیر محیط زیست
  • پل تسه: مشاور قانون گذاری
  • لاو کنگ وا: معاون دفتر قانون اساسی و مشاور سابق قانون گذاری
  • متیو وونگ نقاش برجسته هنگ کنگ

 

دانشگاه سیتی هنگ کنگ از دانشگاه های برتر در منطقه هنگ کنگ است. این دانشگاه در رتبه 48 دانشگاه های جهان قرار دارد و یکی از دانشگاه های برتر در زمینه کسب و کار و تجارت است. این دانشگاه در جهاندارای اعتبار بسیار بالایی است و دانشجویان این دانشگاه میتوانند بعد از فارغ لتحصیلی به سرعت مشغول به کار شوند. هزینه های شهریه دانشگاه CityU در یک سال کمی بالا است و دانشجویانی که قصد کار در حین تحصیل و یا استفاده از کمک هزینه های مالی را ندارند باید تمامی هزنیه ها را خودشان تامین کنند. تحصیل در هنگ کنگ یکی از تجربه های جذاب در زندگی هر دانشجو می تواند باشد. چراکه این شهر در کنار مدرن بودن و استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها ظاهر سنتی خود را نیز تا حدودی حفظ کرده است و به همین می تواند نقطه مشترکی از زندگی سنتی و مدرنیته باشد.

دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ The Hong Kong University of Science and Technology به اختصار دانشگاه HKUST نامیده می شود از بهترین دانشگاه های آُیا است. این دانشگاه در سال 2011 تا سال 2013 توانست به مدت 3 سال متوالی به عنوان برترین دانشگاه آسیا شناخته شود. این دانشگاه توانست به سرعت پله های پیشرفت و ترقی را طی کند و در میان 40 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. منطقه خود مختار چین به صورت مستقیم با کشور چین همکاری دارد و در راستای پیشرفت کشور خود در تلاش است. این دانشگاه با هدف افزایش علم و دانش و پیشرفت علمی دانشجویان و تبدیل هنگ کنگ به قطب اقتصادی آسیا ساخته شد. در ادامه این مطلب درباره نحوه اخذ پذیرش از این دانشگاه، مشخصات و امکانات آن خواهیم گفت.
 

دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ کجاست؟

دانشگاه علوم و فناوی هنگ کنگ در سال 1991 در منطقه خود مختار هنگ کنگ که از اراضی چین محسوب می شود ساخته شد. رهبران این منطقه در سال 1989 تصمیم گرفتند تا برای ارتقای علمی و اقتصادی کشورشان دانشگاه ی را در سطح جهانی ایجاد کنند و بنابراین دو سال بعد دانشگاه HKUST در منطقه خلیج کلیر واتر هنگ کنگ تاسیس شد. این دانشگاه در همین زمان اندک فعالیت خود توانست چنان پیشرفت خوبی داشته باشد که در سال 2011 به عنوان برترین دانشگاه آسیا شود. 
 

دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ کجاست؟

اخذ پذیرش از دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ نیز مانند بسیار از دانشگاه های برتر جهان در پذیرش دانشجو بسیار سخت گیر هستند. برای پذیرش در دانشگاه هنگ کنگ دانشجویان باید شرایط و مدارکی را داشته باشند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه را دارند باید حتما مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه یمعتبر کسب کرده باشند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید مدرک لییسانس خود را از دانشگاهی معتبر با معدل بالا کسب کرده باشند. همچنین این دانشجویان باید به دانشگاه ثابت کنند که به مدت یک سال تمام وقت و یا دو سال نیمه وقت در طول  سال های تحصیل در مقطعکارشناسی ارشد مشغول به کار بوده اند. درکنار این شرایط دانشجویان باید مدارک دیگری مانند مدرک زبان و غیره نیز به دانشگاه ارائه کنند. دانشجویان ایرانی نیز برای ارسال درخواست خود باید شرط معدل بالای 16 در دبیرستان را داشته باشند و اینکه احتمال قبول شدن در کنکور سراسری 80 درصد و بالاتر باشد. 
مدارک لازم جهت ثبت نام در این دانشگاه عبارتند از:

  • نمره قبولی آزمون ACT و یا SAT 
  • مدرک اخرین مقطع تحصیلی و ریزنمرات
  • نمره آیلتس و یا تافل 
  • ارائه یکی از مدارک GMAT، GRE، GMAT و GRE برای برخی دوره ها و رشته ها مانند کدرسه کسب و کار

این دانشگاه برای آزمون زبان دانشجویان باید حداقل نمرات زیر را در هریک از آزمون ها کسب کنند. 

تافل

کسب نمره 80 IBT و 550 در pBT و ازمون تافل تجدید نظر شده کاغذی کسب نمره 60 

آیلتس

 نمره کلی 6.5 و در تمام بخش ها کسب حداقل نمره 5.5 برای پذیرش پاییز و در پذیرش بهار کسب نمره کلی 6 و نمره 5.5 در تمام بخش ها 

رتبه دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ یکی از برترین دانشگاه های جهان برای مهاجرت تحصیلی است. این دانشگاه د رتولید علم و صنعت پیشرفت بسیار زیادی داشته است. سال های فعالیت این دانشگاه بسیار کم است اما این دانشگاه در همین سال های کم نیز توانست به سرعت جایگاه خوبی در جهان پیدا کند. دانشگاه هنگ کنگ در اخرین رده بتدی موسسه QS که در سال تحصیلی 2021 انجام شده است توانسته است در رتبه 27 جهان قرار بگیرد . این دانشگاه همچنین رتبه 56 جهان را رتبه بندی موسسه تایمز کسب کرد. 

دانشکده های دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ دارای رشته های مختلفی است. این دانشگاه در بیشتر این رشته های تحصیلی در سطح جهانی هستند و رتبه های برتر جهانی را کسب کرده اند. برخی از دانشکده های این دانشگاه عبارتند از :

  • دفتر برنامه ریزی بین رشته ای ( IPO ) های بین رشته ای
  • بخش محیط زیست و پایداری، بخش سیاست های عمومی، دفتر برنامه هوش تجاری و مدیریت 
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی SHSS
  • بخش علوم انسانی، بخش علوم اجتماعی، مرکز آموزش زبان
  • دانشکده تجارت و مدیریت SBM
  • گروه حسابداری؛ گروه اقتصاد، گروه سیستم های اطلاعاتی، آمار تجارت و مدیریت عملیات، گروه مدیریت، گروه بازاریابی
  • دانشکده مهندسی SENG
  • مهندسی شیمی و بیولوژیک، مهندسی عمران و محیط زیست؛ مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و تجزیه و تحلیل تصمیمات، مهندسی مکانیک و هوافضا، بخش سیستمهای یکپارچه و طراحی
  • دانشکده SSCI

گروه ریاضی، گروه فیزیک ، گروه علوم اقیانوس
 

اخذ پذیرش از دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

هزنیه تحصیل دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

هزینه های تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ بالا است و متقاضی باید قبل از اقدام برای تحصیل در این دانشگاه به فکر پرداخت هزینه ها باشد. نه تنها هزینه های تحصیل د راین دانشگاه بسیار زیاد است بلکه هزینه های زندگی در این منطقه بسیار زیاد استو به طور متوسط برای اجرای یک اتاق در خوابگاه این دانشگاه حدود 10000 دلار باید پرداخت کرد. به همین دلیل دانشجویانی که این دانشگاه را به عنوان مقصدی برای تحصیل انتخاب می کنند باید حتما بتوانند از از پس  هزینه های این دانشگاه برآیند. البته دانشگاه هنگ کنگ نیز برای دانشجویان نمونه و متقاضیانی که شرایط تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند کمک هزینه های مالی نیز اختصاص می دهد. 

تحصیل رایگان در دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

تحصیل در دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ همانطور که قبلا هم توضیح داده ایم هزینه های بالایی دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از دانشجویان، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب نمی کنند مگر آنکه از لحاظ اقتصادی مشکل مالی نداشته باشند و جزو افراد مرفه جامعه به حساب بیایند. البته دانشجویانی شرایط تحصیلی بسیار خوبی دارند می توانند برای تحصیل دراین دانشگاه درخواست کمک هزینه مالی و یا بورسیه کامل شهریه را بکنند. کمک هزینه های مالی این دانشگاه و همچنین حقوق دانشجویاین که به کار دانشجویی می پردازند می تواند کمک شایانی به تحصیل دانشجویان کند. 

شرایط بورسیه دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

بورسیه تحصیلی در یکی از دانشگاه های برتر دنیا از جمله دانشگاه وارویک یا سیتی هنگ کنگ، یانسه و غیره  یکی از علاقه مندی های دانشجویان بین المللی است. دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ برای دانشجویان بین المللی بورسیه های متنوعی را به دانشجویان پرداخت می کند و باعث کاهش هزینه های تحصیلی دانشجویان می گردد. برخی از بورسیه های دانشگاه HKUST به شرح زیر است. البته این بورسیه فقط تعداد کمی از بورسیه ها و کمک هزینه های مالی این دانشگاه هستند:

  • بورسیه تحصیلی نوآوری و فناوری 
  • بورسیه تحصیلی HSBC
  • جایزه فارغ التحصیلی بین المللی سنگاپور 
  • جایزه برنامه رهبری خدمات عمومی برای بانوان Choi Ma Oi Kuen
  • طرح کمک مالی دانشگاه UFA
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید برای دانشجویان HKUST

 

آیلتس

سایت دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

سایت دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ شامل تمامی اطلاعات مزبوط به این دانشگاه است. دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه بخش و دپارتمان های مختلف دانشگاه را مشاهده کنند و در رابطه با شرایط هر یک از این دانشکده ها و رشته تحصیلی مورد نظر اطلاعات کسب کنند. همچنین با مراجعه به سایت دانشگاه می توانیم در جریان هزنیه های مربوط به شهریه هر ترم این دانشگاه قرار بگیرند. صفحه اصلی این دانشگاه نیز در باره اخرین تحقیقات انجام شده د راین دانشگاه در علوممختلف نیز صحبت کرده است. 

امکانات و خوابگاه های دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه هایی که به عنوان دانشگاه های برتر جهان شناخته می شوند معمولا از هر لحاظی دارای امکانات کاملی هستند. دانشگاه هنگ کنگ نیز با فراهم کردن امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان تفاوتی با دیگر دانشگاه های برتر جهان ندارد. دانشگاه HKUST دارای سالن های اقامتی بسیار با کیفیت و در حد سطح جهانی دارد. هزینه های اقامت در خوابگاه های این دانشگاه بسیار بالا است و دانشجویان باید هزینه های این خوابگاه را به طور ماهیانه پرداخت کنند. دانشجویان فقط در زمان مقرر تحصیل می توانند از این خوابگاه استفاده کنند و اگر در موعد مقرر دانشجو تحصیلش را تمام نکند دیگر اجازه استفاده از این خوابگاه ها را ندارد. 

درباره هنگ کنگ 

هنگ کنگ ناحیه ای خود مختار در غرب دلتای رود مروارید و دریای جنوبی کشور جمهوری خلق چین است. جمعیت این منطقه حدود 7 میلیون نفر است و بیشترین تراکم جمعیت را نسبت به مساحتش دارد. زبان رسمی هنگ کنگ انگلیسی، چینی و کاتیونی و واحد پول آن ها دلار هنگ کنگ است. هنگ کنگ در ابتدا منطقه ای جهت زندگی روستاییان بود اما اکنون به منطقه مهم اقتصادی در آسیا تبدیل شده است. امروزه این منطقه به یکی از مهمترین مراکز مالی و بنادر تجاری جهان تبدیل شده است. 
 

دانشکده های دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

 

حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

هنگ کنگ لقب شهر ارزان را در وسایل حمل و نقل در جهان را بدست آورده است. برای ورود به منطقه هنگ کنگ داشتن ویزای چین کافی نیست و باید به صورت جداگانه ویزای این منطقه را بگیرند. حمل و نقل عمومی در منطقه هنگ کنگ باعث می شود که گردشگران این شهر بتوانند به راحتی در شهر جا به جا شوند. این شهر به دلیل منطقه زیبا و دیدنی و همچنین به دلیل پیشرفت اقتصادی دارای گردشگران زیادی است. سیستم های حمل و نقل این منطقه دارای سیستم مطبوع و هوای خنک است و اذیت شدن مسافران در طول مسیر جلوگیری می کند.
اختاپوس کارت هنگ کنگ کارتی است که تمامی افرادی که به این منطقه رفت و آمد دارند باید داشته باشند. این کارت روشی سریع و راحت جهت پرداخت است و می توان از آن برای تمام وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد. البته این کارت فقط مختص به سیستم حمل و نقل عمومی نیست و می توان از آن برای خرید در تمام فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و غیره در سطح شهر استفاده کرد. یکی از جاذبه های حمل و نقل عمومی در شهر هنگ کنگ مسیر های متحرک برقی یا پله برقی است. این مسیر ها را کمتر می توان در شهر های دیگر جهان مشاهده کرد. 
 

•	دفتر برنامه ریزی بین رشته ای ( IPO ) های بین رشته ای


دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ از برترین دانشگاه های آسیا و جهان است. این دانشگاه در سطح جهانی در رتبه 27 قرار دارد. دانشگاه HKUST در سال 1991 تاسیس شد و در همین مدت زمان کوتاه توانست به سرعت پیشرفت کرده و درمیان دانشگاه های برتر جهان قرار بگیرد . دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ دارای چندین دانشکده و مدرسه است. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بالاست با این حال این دانشگاه برای دانشجویانی که شریط تحصیلی خوبی دارند بورسیه و کمک هزینه های مالی را جهت کاهش هزینه های شهریه و زندگی در این منطقه بکاهند. هنگ کنگ یک منطقه خود مختار و تحت حمایت چین است. این منطقه یکی از قطب های اقتصادی در آسیا و جهان است و به همین دلیل نیز درااری گردشگران بسیار زیادی است. دانشگاه صنعتی هنگ کنگ امکانات رفاهی و خوابگاه هایی را برای دانشجویان فراهم کرده است و دانشجویان با استفاد هاز این امکانا می توانند بدون دغدغه به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

2911 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته