دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت هلند یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان و از قدیمی ترین دانشگاه های هلند است. بسیاری از دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند. البته پذیرش از این دانشگاه در مقطع دکترا راحت تر است و دیده شده که افراد با رزومه معمولی نیز از این دانشگاه توانستند پذیرش بگیرند. و این مسئله نشان می دهد که اخذ پذیرش از این دانشگاه کار نشدنی نیست. دانشگاه صنعتی دلفت را با نام اختصاری TU Delft نیز شناخته می شود. در Delft university of Technology نزدیک به 20000دانشجو دارد که بیش از 2000 نفر از آن ها را دانشجویان دولتی تشکیل می دهند. شما در این مطلب می توانید با نحوه اپلای و پذیرش در دانشگاه TU Delft، هزینه های تحصیل و شرایط اخذ بورسیه آشنا شوید.
 

دانشگاه صنعتی دلفت

 

دانشگاه صنعتی دلفت کجاست؟

دانشگاه دلفت در سال 1842 به دست پادشاه ویلیام دوم به عنوان آکادمی آموزش و پرورش مهندسین غیر نظامی تاسیس شد. این دانشگاه که بین روتردام و لاهه واقع شده است، یک شهر دانشجویی است که تاریخ آن به قرون وسطی باز می گردد. این دانشگاه به این جهت تاسیس شد که در خدمت ملت، صنعت و کارآموزان تجارت باشد. یکی از مهمترین اهداف دانشگاه فنی دلفت آموزش به کارمندان دولتی مستعمرات شرکت هند شرقی هلند بود. در سال 1864 اکادمی سلطنتی دلف فسخ شد و راه را برای مدرسه پلی تکنیک دلفت هموار کرد. این مدرسه تمام علومی که طول دوره صنعتی شدن در قرن نوزدهم مورد نیاز بود را تدریس می کرد. در سال 1905 نام دانشکده فنی تغییر کرد و کیفیت آموزش های تئوری و تکنیکی بیشتر شد.
 

دانشگاه صنعتی دلفت کجاست

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی  

اخذ پذیرش دانشگاه صنعتی دلفت

بسیاری از دانشجویان در سرار جهان علاقمند به تحصیل و پذیرش در دانشگاه TU Delft هستند. برای پذیرش در این داتشگاه مخصوصا در مقطع لیسانس افراد باید دارای رزومه علمی و نمرات بالایی باشند. این دانشگاه در جذب دانشجویان در مقطع تحصیلی کمی سخت گیرتر از دیگر مقاطع است. تاریخ ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه در اواسط اکتبر شروع می شود و تاریخ پذیرش اول آپریل است. مدارک مورد نظر نیاز برای پذیرش در دانشگاه صنعتی دلفت به شرح زیر است:

  • GPA
     به معنی کسب 75 درصد نمرات کل و در ایران به معنی کسب حداقل معدل 15.20 است.
  • نمرات قبولی آزمون های زبان
    فرد در آزمون زبان تافل حداقل باید نمره 90 را کسب کند. دانشگاه صنعتی دلفت تنها نمرات آزمون تافل را می پذیرد. در آزمون آیلتس حداقل نمره کل کسب شده 6.5 و حداقل نمره در هر بخش زبان 6 باشد. همچنین این دانشگاه مدرک قبولی آزمون زبان Cambridge را نیز قبول می کند. تمامی آزمون های زبان ذکر شده فقط تا دوسال اعتبار دارند و دانشگاه بعد از دوسال این مدارک را نمی پذیرد.
  • انگیزه نامه
    در این قسمت از فرد سوالات مختلفی پرسیده می شود که برخی از نمونه این سوال ها در سایت داشگاه موجود هستند. فرد باید با توجه به علاقه مند ها و اهدافی که از ادامه تحصیل دارد به این سوالات به صورت یک مقاله پاسخ بدهد. سوالات به گونه ای طراحی شده است که پاسخ درست به آن ها باعث گویا بودن شخصیت شما برای دانشگاه باشد. یک انگیزه نامه قوی از مهمترین مدارک ارائه شده به دانشگاه است و تاثیر زیادی در پذیرفته شدن دانشجویان دارد.
  • توصیه نامه
    از یکی از اساتیدتان و از کارفرمایتان یک توصیه نامه به دانشگاه ارائه کنید. توصیه نامه حتما به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و یا هلندی باشد.
  • مدارک اثبات هویت فرد ؛ ارائه کپی از پاسپورت معتبر که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد.
  • پپرداخت هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه.
    هزینه ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه فقط برای دانشجویانی که تحصیل خود را در دلفت انجام داده اند قابل بازگشت است و برای مابقی دانشجویان هلند، اروپا و یا بین المللی هزینه ارسال درخواست غیر قابل بازگشت است.
  • نمرات آزمون GRE؛ حداقل نمرات کسب شده در این آزمون نمره 150 در verbal reasoning ، نمره 160 در Quantitative reasoning و 3.8 در Analytical Writing است.
  • مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر

برای تحصیل در نقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو باید لیسانس خود را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا هلندی ترجمه کنند و به دانشگاه ارسال کنند. چنانچه شما  هنوز فارغ التحصیل نشده اید باید یک گواهی معتبر از دانشگاه که نشان می دهد یک سال تا فارغ التحصیلی باقی است را به دانشگاه ارائه کنید. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه ملی سنگاپور با ما همراه باشید.

رتبه دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت یکی از بهترین دانشگاه در زمینه رشته های صنعتی در جهان است. این دانشگاه در زمینه علوم رشته های مهندسی عمران و سازه به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان بعد از دانشگاه MIT شناخته می شود. TU Delft در اخرین رتبه بندی جهان که در سال 2020 توسط موسسه QS انجام شد در رتبه 57 جهان قرار گرفت. همچنین موسسه تایمز نیز در سال 2020 این دانشگاه را در رتبه 67 جهان قرار داد.  به دلیل داشتن این رتبه های عالی است که این دانشگاه در رشته های صنعتی در سراسر جهان شناخته شده است. در این دانشگاه افراد شناخته شده و مشاهیر بزرگی از سراسر جهان در زمینه های معماری و عمران تحصیل کرده اند.

رشته های دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت دارای چندین دانشکده است تمامی آن ها در زمینه های صنعتی و تکنولوژی فعالیت دارند. هر کدام از این دانشکده رشته های بسیار زیاد و متنوعی در همین حوزه ها ارائه می کنند. دانشکده های دانشگاه صنعتی دلفت عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی هوا و فضا
  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده علوم کاربردی
  • دانشکده دریایی و مهندسی مواد
  • دانشکده معماری
  • دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر
  • دانشکده عمران و علوم زمین
  • دانشکده صنعت مهندسی طراحی مکانیک
  • دانشکده فناوری و سیاست و مدیریت

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

 

دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر

دانشگاه صنعتی دلفت به منظور جذب استعدادهای برجسته علمی محیط تحقیقاتی را برای نسل جدید دانشجویان خود فرام کرده است. . این دانشگاه امکاناتی را جهت انجام آزمایش عملیات واقعی مدل های شبیه سازی شده در رایانه ها را ایجاد کرده است. هیچ دانشگاه دیگری در هلند قادر به انجام این مدل آزمایشات و تحقیقات نیست و به همین دلیل نتایج حاصل در این دانشگاه از واقعی تر و تحقیقات از کیفیت بالاتری برخوردارند. این دانشگاه دارای 3 مرکز تحقیقاتی و یک مجله هفتگی است که به صورت هفتگی نتایج تحقیقات انجام شده در این 3 مرکز را به چاپ می رساند. 3 مرکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی دلفت عبارتند از:

  • موسسه تحقیقاتی علوم محیط زیست
  • موسسه تحقیقات بین المللی ارتباطی مخابراتی و رادار
  • موسسه رآکتور دلفت

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی دلفت

هزینه تحصیل در دانشگاه دلفت برای دانشجویان بین المللی کمی بالا است و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید از تمکن مالی بالایی برخوردار باشند. البته این دانشگاه دارای مرکز شغلی است که دانشجویان در طول تحصیل در این دانشگاه به کار های دانشجویی بپردازند و هزینه های تحصیل در این دانشگاه را تامین کنند. همچنین فارغ التحصیلان این دانشگاه تا یک سال پس از فارغ التحصیلی می توانند مانند دانشجویان این دانشگاه به طور رایگان بهره مند شوند. همچنین تا 5 سال پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند با پرداخت هزینه های بسیار کمی از خدمات این مرکز شغلی استفاده کنند. دانشگاه صنعتی دلفت یکی از قوی ترین دانشگاه های جهان است و در رتبه 41 جهان قرار دارد. این موضوع نشان دهنده اعتبار بالای مدارک تحصیلی این دانشگاه در بازار جهانی است. دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در دانشگاه به اعتبار مدرک خود افزود و به همین دلیل می توانند راحت تر شغل مدنظرشان را پیدا کنند. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه واشنگتن با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه دلف هلند در بسیاری از رشته ها دارای بورسیه های تحصیلی است و دانشجویان می توانند با تکمیل فرم موجود در سایت دانشگاه، درخواست بورسیه دهند. همچنین دانشگاه صنعتی دلفت با اعطای کمک هزینه های تحصیلی و وام های مختلف به دانشجویانی که شرایط مالی خوبی ندارند کمک می کند تا بتوانند هزینه های شهریه و زندگی در دلفت را تامین کنند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم دانشگاه صنعتی دلفت برای دانشجویان خود یک مرکز شغلی دارد تا دانشجویان بتوانند با استفاده از خدمات آن مشغول به کار شوند و دارای حقوقی برای تامین هزینه ها تحصیل خود داشته باشند.
 

سالن های مطالعه دانشگاه صنعتی دلفت

شرایط بورسیه دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه TU Delft به دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی بورسیه اختصاص داده است. البته این دانشگاه بیشتر بورسیه های خود را به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و مخصوصا در دوره های دکتری اختصاص می دهد. این دانشگاه به دانشجویان دکترا توجه ویژه ای دارد و به دانشجویانی که بتوانند بورسیه های تحصیلی این دانشگاه را دریافت کنند ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت می کند. این حقوق ماهیانه، هزینه های مخارج اصلی زندگی مثل خوابگاه، خوراک و حمل و نقل را پوشش می دهد. همچنین بیمه دانشجویی نیز به صورت ماهیانه برای این دسته از دانشجویان به صورت ماهیانه پرداخت می گردد.  

سایت دانشگاه صنعتی دانشگاه دلفت

با ورود به سایت دانشگاه صنعتی دلفت می توانید اطلاعات لازم برای تحصیل در هر یک از رشته های ایندانشگاه را بررسی نموده و مدارک لازم را آماده کنید. برای ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه باید وارد صفحه اصلی سایت دانشگاه و سپس به قسمت ارسال درخواست پذیرش مراجعه کرد. چنانچه دانشجو مایل به دریافت بورسیه از این دانشگاه باشد نیز باید از همان ابندا جهت درخواست بورسیه تحصیلی اقدام کرده و فرم درخواست بورسیه را به دانشگاه ارائه کند. اطالعات مربوط به تحقیقات این دانشگاه و اساتید و فارغ التحصیلان برتر دانشگاه همگی در سایت وجود دارد و دانشجو می تواند با مراجعه به آن در جریان آخرین خبرهای TU Delft باشد.

مشاهیر دانشگاه دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت از جمله دانشگاه های برتر جهان در زمینه علوم مهندسی و تکنولوژی است. این دانشگاه توانسته است که افراد نابغه و نوآور بسیاری را به جامعه معرفی کند . این دانشگاه نه تنها در زمینه مهندسی عمران و معماری رتبه بالایی دارد بلکه دارای جایزه های نوبل نیز در حوزه  علوم پایه مانند شیمی و فیزیک  است. وانت هوف برنده ی جایزه ی نوبل شیمی در سال 1901 به خاطر کشف قوانین دینامیک شیمیایی و فشار اسمزی محلول ها و کامرلینگ اونس برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک در سال 1913 به خاطر پژوهش در زمینه ی فیزیک در دماهای پایین و تولید هلیوم مایع دانش آموختگان دانشگاه دلف هلند بوده اند. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه گلاسگو با ما همراه باشید.
 

دانشگاه صنعتی دلفت هلند


دانشگاه صنعتی دلفت یکی از برترین دانشگاه های جهان در زمینه علوم صنعتی و تکنولوژی است. این دانشگاه دربرخی از علوم و رشته ها در رتبه دوم جهان و بعد از دانشگاه MIT قرار داردو دانشگاه صنعتی دلفت هلند ارتباط با صنعت خوبی دارد و بیشتر دانشجویان این دانشگاه نیز پس از فارغ التحصیلی در شرکت ها و مراکز بزرگ و معتبری شروع به کار می کنند. TU Delft برای دانشجویان خود شرایطی را فراهم کرده است تا با بهترین امکانات به تحقیقات در رشته های مختلف مهندسی بپردازند. دانشگاه دلف هلند در رتبه 57 دنیا قرار دارند  و برای ثبت نام در این دانشگاه دانشجویان باید مدارک خود را آماده و در تاریخ موردنظر ارائه کنند.

3990 رتبه بندی این مطلب:
.8

1 نظر در مطلب "دانشگاه صنعتی دلفت" ثبت شده است

Avatar image

مهدی

انشاالله هر کسی که استعداد و تلاش بالایی داری بتونه تو این دانشگاه درس بخون

برای علم

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته