دانشگاه مستقل ملی مکزیک

Universidad Nacional Autonoma de Mexico یک دانشگاه تحقیقاتی از نوع عمومی بوده که در شهر مکزیکو سیتی واقع شده است. دانشگاه مستقل ملی مکزیک در حال حاضر بهترین دانشگاه کشور مکزیک بوده و هم اکنون در بین کشور های آمریکای لاتین رتبه چهارم را دارد. این دانشگاه بیش از سیصد هزار دانشجو داشته و یکی از پرجمعت ترین دانشگاه های دنیا نیز محسوب می گردد. Universidad Nacional Autonoma de Mexico در سال 1910 میلادی افتتاح شده و تا سال 1929 میلادی از ساختمان های قدیمی مکزیکو سیتی استفاده می کرد. در دهه های 1970 و 1980 میلادی پردیس هایی به صورت اقماری در شهر مکزیکو سیتی افتتاح گردید. در سال 2009 میلادی به دانشگاه مستقل ملی مکزیک جایزه Prince of Asturias برای ارتباطات و علوم انسانی اعطا گردید. در این مقاله شما را با اپلای دانشگاه مستقل ملی مکزیک، شهریه ها، بورسیه ها، رشته های تحصیلی، افراد مشهور تحصیل کرده و غیره آشنا می کنیم.

 

دانشگاه مستقل ملی مکزیک در شهر مکزیکو سیتی

 

دانشگاه مستقل ملی مکزیک کجا است؟

Universidad Nacional Autonoma de Mexico در کشور مکزیک و شهر مکزیکو سیتی واقع شده است. پردیس فعلی دانشگاه که به نام for Ciudad Universitaria شناخته می شود، مکانی بزرگ و بسیار خاص است که جاذبه های بسیاری برای بازدید بازدیدکنندگان و افراد محلی است. مکان هایی مثل Santa Cruz Meyehualco در نزدیکی این دانشگاه قرار گرفته اند. برای اطلاع از آدرس دقیق دانشگاه به سایت دانشگاه مراجعه کنید. 

 

دانشگاه مستقل ملی مکزیک

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش دانشگاه مستقل ملی مکزیک

برای پذیرش در کشور مکزیک و نیز Universidad Nacional Autonoma de Mexico باید مدارک مختلفی را تهیه کنید. این مدارک معمولا بستگی به رشته تحصیلی و مدارکی که دانشگاه از شما درخواست می کند، آماده شود. برای دانشگاه مستقل مکزیک باید تمام مدرک های تحصیلی مقاطع قبلی را برای دانشگاه فراهم کنید. برای مثال برای کارشناسی ارشد مجدد باید علاوه بر ریز نمرات مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی باید مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز تهیه کنید. متقاضیان باید رزومه تحصیلی مناسب، یک کپی از گذرنامه معتبر، و همچنین مدارک زبان انگلیسی و اسپانیایی را نیز برای دانشگاه فراهم کنند. دانشجویان بین المللی بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مکزیک باید ویزای تحصیلی را نیز فراهم کنند.  

تحصیل رایگان در دانشگاه مستقل ملی مکزیک

امکان تحصیل به صورت رایگان در Universidad Nacional Autonoma de Mexico وجود ندارد. برای تحصیل در دانشگاه مستقل ملی مکزیک باید هزینه های تحصیلی را پرداخت کنید. البته هزینه های تحصیلی این دانشگاه نسبت به بسیاری از دانشگاه های قاره آمریکای شمالی بسیار ارزان تر است. علاوه بر اینها بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان در نظر می گیرد. شما برای اطلاع پیدا کردن از این بورسیه تحصیلی باید به سایت Universidad Nacional Autonoma de Mexico مراجعه کنید. 

شرایط بورسیه دانشگاه مستقل ملی مکزیک

بورسیه های مختلفی در Universidad Nacional Autonoma de Mexico وجود داشته که به دانشجویان این دانشگاه تعلق می گیرد. بورسیه ای تحت عنوان CONACYT در دانشگاه مستقل ملی مکزیک وجود دارد. بر اساس سیستم کشور مکزیک حداقل معدل 8.0 را باید برای مقطع کارشناسی کسب کنید. یک کپی از مدرک تحصیلی کارشناسی قبلی خود و یا مدرک دیپلم دبیرستان خود را باید در زمان درخواست به دانشگاه نشان دهید. اگر مدرک اصل را تا مهلت تعیین شده دریافت نکنید، باید نامه امضا شده ای که تاریخ تحویل گواهی را نشان دهد به دانشگاه نشان دهید. همچنین متقاضی باید نامه ای را که اهداف بورسیه را رعایت کرده و هیچ تخلفی مرتکب نشده را امضا کند. وی باید آدرس محل سکونت خود، گذرنامه، نامه پذیرش رسمی، رزومه و دیگر موارد را به دانشگاه تحویل دهید. همچنین یک نامه را برای اینکه تا آخرین زمان از این بورسیه استفاده می کنید، را برای دانشگاه امضا کنید. 

 

شرایط بورسیه دانشگاه مستقل ملی مکزیک

مطلب پیشنهادی: موسسه فناوری کالیفرنیا

هزینه تحصیل در دانشگاه مستقل ملی مکزیک

تحصیل در Universidad Nacional Autonoma de Mexico به نسبت دانشگاه های دیگر جهان ارزان تر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه مستقل ملی مکزیک شهریه ای بالغ بر هزار دلار در سال می شود. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک ممولا عددی بین 801 تا 8000 دلار است که این دانشگاه نسبت به آن ها شهریه کمی دارد. علاوه برنامه و دوره های تمام وقت، این دانشگاه دوره های آنلاین بسیاری را برگزار می کند.  این دانشگاه معمولا شهریه های تحصیلی را در سایت رسمی دانشگاه اعلام می کند. بنابراین برای اطلاع دقیق از شهریه های تحصیلی و نحوه پرداخت کردن آن ها به سایت دانشگاه مراجعه کنید. 

سایت دانشگاه مستقل ملی مکزیک

قسمتی تحت عنوان "درباره ما" در سایت Universidad Nacional Autonoma de Mexico وجود دارد. بخش های مختلف زیادی مثل هیات دانشگاه، شورای دانشگاه، آمار دانشگاه، نقشه های دانشگاه مستقل ملی مکزیک و غیره وجود دارد.  قسمت های مختلفی این سایت درباره دانش آموختگان، دانش آموزان سابق، که درباره هر کدام اطلاعات مجزایی وجود دارد. دوره های مختلف دانشگاه در قسمت ACADEMIC PROGRAMS وجود دارد. این دوره ها و رشته ها در دانشکده های مختلفی تدریس می شوند که با رفتن به سایت دانشگاه قابل مشاهده است. خدماتی که این دانشگاه برای دانشجویان و نیز افراد دانشگاه فراهم می کند در قسمتی به اسم Services نوشته شده است. این خدمات شامل کتابخانه های مختلف، نشریات، موزه ها، فعالیت های ورزشی و تفریحی و غیره است. اطلاعات جامع و کاملی درباره نشان ها و سرود Universidad Nacional Autonoma de Mexico  در قسمتی مجزا برای علاقه مندان قرار داده شده است. برای اطلاع از بورسیه ها و کلیه شرایط دانشگاه باید به سایت دانشگاه مستقل ملی مکزیک مراجعه کنید.      

رشته های تحصیلی دانشگاه مستقل ملی مکزیک

دانشگاه مستقل ملی مکزیک دارای دانشکده های مختلفی بوده که در زمینه های مختلفی مثل علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم، مهندسی و غیره به دانشجویان دانشگاه آموزش می دهند. Universidad Nacional Autonoma de Mexico یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی جهان که فرصت را برای پیشرفت در رشته های مختلف شما در زمینه های دانشگاهی در سطح جهانی فراهم می کند. شما در این دانشگاه در رشته های مختلف با دانشجویان مکزیکی به تحصیل پرداخته و از نظر علمی بسیار پیشرفت می کنید. شما با تحصیل در رشته هایی مثل رسانه، آموزش و هنر به آزانس های اجتماعی این کشور نیز کمک می کنید. همچنین با مشاهده کردن ارتباطات بین شهروندی و دولت در امریکای لاتین تجربه بین المللی بسیار خوبی را کسب می کنید. شما همچنین با تحصیل کردن در این دانشگاه و کشور مکزیک، فرصت یادگیری زبان اسپانیایی را نیز پیدا می کنید. برای اینکه بدانید چه رشته هایی در Universidad Nacional Autonoma de Mexico آموزش داده می شود به سایت دانشگاه مراجعه کنید.
 

دانشگاه مستقل ملی مکزیک

 

رتبه دانشگاه مستقل ملی مکزیک

Universidad Nacional Autonoma de Mexico بر اساس رتبه بندی وبسایت معتبر Webometrics در رتبه اول بهترین دانشگاه های کشور مکزیک قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی همین وبسایت این دانشگاه در رده 141 برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار گرفته است. بر طبق رده بندی موسسه QS دانشگاه مستقل مکزیک در رده 100 بهترین دانشگاه آموزشی و علمی قرار دارد. طبق رده بندی سایت USNEWS آمریکا، Universidad Nacional Autonoma de Mexico در رده 399 بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار دارد. بر اساس رتبه بندی موضوعات دانشگاهی و تحقیقاتی سایت USNEWS دانشگاه مستقل مکزیک در حوزه علوم گیاهی و دامی رتبه 69 بهترین دانشگاه های جهان را از آن خود کرده است. همچنین بر اساس همین رتبه بندی این دانشگاه در حوزه علوم فضایی رتبه بسیار خوب 93 را از آن خود کرده است. رتبه های خوب این دانشگاه باعث جذب دانشجو به Universidad Nacional Autonoma de Mexico شده و از سراسر جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند. 

افراد مشهور دانشگاه مستقل ملی مکزیک

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور یک از افراد مشهور تحصیل کرده در Universidad Nacional Autonoma de Mexico است. وی رییس جمهور کنونی کشور مکزیک بوده و کار خود را از سال 2018 میلادی آغاز کرده است. وی بین سال های 2015 تا 2017 میلادی رییس حزبی به نام جنبش بازسازی ملی بوده است. وی فردی سیاسی بوده و از موسسان اصلی جنبش بازسازی ملی بوده است. آقای Luis E. Miramontes‎ از دانشمندان مشهور مکزیک بوده و یکی از افراد مشهور Universidad Nacional Autonoma de Mexico است. وی یک شیمی دان مکزیکی بوده که به عنوان یکی از مخترعان پروژسترون نورتیسترون شناخته می شود.این دارو به عنوان یکی از سه داروی ضد بارداری خوراکی شناخته شده است. آقای کارلوس سالیناس دگورتاری یک اقتصاددان مشهور مکزیکی بوده و در Universidad Nacional Autonoma de Mexico تحصیل کرده است. وی از سال 1988 تا سال 1994 میلادی رییس جمهور کشور مکزیک بوده است. وی از سال 1990 به بعد به عنوان تأثیرگذارترین و جنجالی ترین سیاستمدار کشور مکزیک شناخته می شود.

مطلب پیشنهادی: موسسه سلطنتی فناوری

پردیس های دانشگاه مستقل ملی مکزیک

Ciudad Universitaria پردیس اصلی UNAM است که در منطقه کویوآکان در قسمت جنوبی شهر مکزیکو واقع شده است. ایده اصلی ساخت این پردیس توسط دو دانشجو که در رشته معماری تحصیل کرده بودند، در سال 1928 میلادی داده شد. این پردیس در دهه 1950 روی تخت گدازه جامد باستانی ساخته شده تا جایگزین ساختمانهای پراکنده در مرکز شهر مکزیکو سیتی شود. کار ساخت این پردیس در سال 1954 تکمیل شده و تقریبا منطقه ای جداگانه از شهر مکزیکو سیتی است. در ژوئن 2007 میلادی، پردیس اصلی Ciudad Universitaria به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. به غیر از این پردیس اصلی، چندین پردیس دیگر در مکان های مختلف مکزیکو سیتی مثل آکاتلان ، آراگون ، کواتیتلان ، ایزتاکالا و غیره وجود دارد. اکثر این پردیس ها در زیمنه های تحقیقات بوده و در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرند. 

شهر مکزیکو سیتی

شهر مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک بوده و از لحاظ جغرافیایی در دره مکزیک واقع شده است. این شهر دارای شانزده بخش مختلف بوده و پرجمعیت ترین شهر در میان کشورهای اسپانیایی زبان است. بیشتر مردم این شهر به زبان اسپانیایی صحبت کرده و دارای آب و هوایی گرمسیری است. هتل های بسیار معروفی در شهر مکزیکو سیتی وجود داشته که می توان از هتل سیوداد، هتل بریستول و هتل فور سیزن نام برد. این هتل ها خدمات متنوعی را برای گردشگران و دیگر افراد فراهم می کنند. هتل فور سیزن از نوع پنج ستاره بوده و دارای امکاناتی مثل استخر، رستوران، سالن ماساژ و بدنسازی و غیره است. هزینه حمل و نقل عمومی در شهر مکزیکو سیتی بسیار ارزان است. این هزینه های ارزان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در Universidad Nacional Autonoma de Mexico بسیار مناسب است. این حمل و نقل عمومی شامل مواردی مثل متروی شهری و اتوبوس است. بهترین و سریعترین وسیله حمل و نقل عمومی بدون شک مترو است. 

مطلب پیشنهادی: دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

Universidad Nacional Autonoma de Mexico در کشور اسپانیایی زبان مکزیک و در شهر زیبای مکزیکو سیتی واقع شده است. شما امکان تحصیل رایگان در دانشگاه مستقل ملی مکزیک را نداشته و باید شهریه های تحصیلی را بپردازید. شهریه های تحصیلی این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر جهان بسیار ارزان تر است. همچنین بورسیه هایی را Universidad Nacional Autonoma de Mexico برای دانشجویان این دانشگاه در نظر می گیرد. این دانشگاه در زمینه های گوناگونی مثل مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و غیره به فعالیت های آموزشی و نیز تحقیقاتی می پردازد. افراد مشهوری مثل آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، Luis E. Miramontes‎، کارلوس سالیناس دگورتاری رییس جمهور سابق مکزیک در این دانشگاه تحصیل کرده اند. برای اطلاع از کلیه شرایط بورسیه، هزینه ها و اخبار دانشگاه به سایت این دانشگاه مراجعه کنید. 

3078 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته