دانشگاه پی اس ال

این دانشگاه یک دانشگاه پژوهشی و علمی بوده و در شهر زیبای پاریس قرار گرفته است. Universite PSL یک دانشگاه دولتی است که در سال 2010 میلادی تاسیس و به طور رسمی در سال 2019 یک دانشگاه گردید. دانشگاه پی اس ال برای هر دانشکده خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دیپلم رسمی اعطا می کند. فارغ التحصیلان این دانشگاه دارای افتخاراتی مثل 28 برنده جایزه نوبل، 10 مدال آور فیلدز، 3 برنده جایزه آبل، 79 برنده مولیر هستند. قانون تحقیقات فرانسه در سال 2006 میلادی راه را برای توسعه دانشگاه هایی مثل Universite PSL بسیار هموار کرد. در این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویانی از سراسر جهان پذیرش می کند. در ادامه این مقاله جذاب شما را با اپلای دانشگاه پی اس ال پاریس، بورسیه های دانشگاه پی اس ال، رتبه دانشگاه پی اس ال و دیگر موارد مهم آشنا می کنیم.
 

دانشگاه پی اس ال در شهر پاریس

دانشگاه پی اس ال کجاست؟

این دانشگاه در شهر زیبای پاریس و در نزدیکی رودخانه سن این شهر قرار گرفته است. Universite PSL در مرکز پاریس واقع شده و مکانهای اصلی آن در Porte Dauphine و Carre Richelieu واقع شده اند. دیگر مکان هایی که به Universite PSL نزدیک هستند می توان از مکان های Market Paris Seine، Eglise de Saint Germain نام برد. برای اطلاع از آدرس دقیق دانشگاه باید به سایت دانشگاه پی اس ال مراجعه کنید و راه های ارتباطی را برقرار کنید.

 

دانشگاه پی اس ال

 

اخذ پذیرش دانشگاه پی اس ال

برای مقطع کارشناسی فرم ثبت نام را تکمیل کرده و به دانشگاه ارائه دهید. مدرک قبلی که معمولا مدرک پیش دانشگاه است را به همراه ریز نمرات ترجمه کنید. همچنین توصیه نامه و SOP را برای دانشگاه فراهم کنید. برحسب تقاضا برای بعضی از رشته ها باید مدرک زبان را تهیه کنید. در مقطع فوق لیسانس علاوه بر توصیه نامه و SOP باید یک رزومه مناسب را برای Universite PSL فراهم کنید. علاوه بر اینها برای بعضی رشته ها نمره زبان GMAT یا نمره GRE مد نظر است. برای مقطع دکترا نیز همه این موارد اشاره شده به علاوه مدرک کارشناسی ارشد مورد نیاز دانشگاه است. 

تحصیل رایگان در دانشگاه پی اس ال

برای تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه شما باید حتما اقامت دائم فرانسه را کسب کنید، در مورد سایر داشنگاه ها از جمله  موسسه فناوری ژاپن و غیره می توانید با مشاورین آقای اپلای در ارتباط باشید. البته جای نگرانی وجود ندارد و هزینه های تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاهی مثل پی اس ال بسیار کم است. اما هزینه هایی تحصیلی به زبان انگلیسی در Universite PSL بسیار بالاتر است و باید به این نکته دقت کنید. همچننی این دانشگاه بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا می کند که در مواردی تمام هزینه های شما را پوشش می دهد. البته تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاه پی اس ال بسیار ارزان تر از رشته های انگلیسی زبان است. برای اطلاعات بیشتر و چگونگی گرفتن این نوع بورسیه اه باید به سایت اصلی دانشگاه مراجعه کنید. 

شرایط بورسیه دانشگاه پی اس ال

بورسیه هایی در Universite PSL به دانشجویان این دانشگاه اعطا می گردد. بورسیه های این دانشگاه معمولا به افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد یا قصد تحصیل دارند، تعلق می گیرد. بورسیه ای تحت عنوان ایفل در دانشگاه پی اس ال پاریس وجود دارد که به افراد متقاضی فوق لیسانس تا سن 30 سالگی تعلق می گیرد. همچنین به افراد متقاضی مقطع دکترا تا سن 35 سالگی اعطا می شود. این بورس بیشتر برای دانشجویان بین المللی و کشور های در حال توسعه است. این بورس مبلغی در حدود 1031 یورو برای کمک هزینه مسکن و صد و پنجاه یورو نیز کمک ماهانه به دانشجویان می دهد. این هزینه ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد بوده و هزینه های دکترا فرق می کند.  Universite PSL  برای دانشجویان دکترا به صورت ماهیانه 1700 یورو  می دهد و حداکثر این مبلغ تا یک سال به دانشجوی مورد نظر اعطا می گردد. این بورسیه موارد دیگری مثل سفرهای بین المللی، حمل و نقل داخل شهر و کشور، بیمه، کلیه فعالیت های فرهنگی و غیره را نیز شامل می شود.  

هزینه تحصیل در دانشگاه پی اس ال

معمولا دانشجویان غیر فرانسوی و دانشجویانی بین المللی باید هزینه های تحصیل در دانشگاه یا موسسه تحصیل خود را در فرانسه پرداخت کنند. Universite PSL نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید تمام هزینه های تحصیلی این دانشگاه را پرداخت کنید. در دانشگاه پی اس ال پاریس هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت تقریبی بین 2000 تا 3000 در سال است. البته علاوه بر این باید هزینه هایی مثل هزینه های بیمه، کتاب، خوابگاه و نیز هزینه زندگی را در شهر پاریس پرداخت کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی است، مبلغی بین 4000 تا 8000 یورو در سال است. ولی برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به زبان فرانسوی شهریه شما کمتر از 500 یورو می شود. برای تحصیل در مقطع دکترا در Universite PSL باید سالانه مبلغی در حدود 700 یورو را پرداخت کنید. البته با بورسیه تحصیلی که دانشگاه پی اس ال پاریس برای دانشجویان فراهم می کند، تمام یا بخشی از این هزینه ها را پوشش می دهد.
 

دانشجویان در دانشگاه پی اس ال

     

سایت دانشگاه پی اس ال

سایت Universite PSL از معدود سایت های دانشگاهی است که زبان فارسی را  در صفحه اصلی خود ساپورت می کند. آخرین اخبار دانشگاه پی اس ال و نیز اطلاعات بسیار زیادی درباره بیماری کووید-19 در این سایت مشاهده می کنید. صفحه ای مجزا به اختراعات و کارآفرینی در سایت اختصاص داده شده و نیز درباره کارآموزی در Universite PSL توضیحاتی داده شده است. مناسبت ها و رویدادهای آینده این دانشگاه را در این سایت می توان مشاهده کرد. برای اطلاع از آخرین پژوهش ها و بورسیه ها و شرایط پذیرش به سایت دانشگاه مراجعه کنید. این رتبه های مهم و بسیار عالی Universite PSL را در سطح جهان مطرح کرده و باعث جذب دانشجویان از فرانسه و سایر نقاط جهان به این دانشگاه می شود.   

رشته های تحصیلی پی اس ال

اکثر رشته ها و دوره های مقطع کارشناسی در Universite PSL به زبان فرانسه تدریس و آموزش داده می شوند. در این مقطع باید حتما مدرک B2 را اخذ کرده تا بتوانید در این مقطع پذیرش را کسب کنید. تحصیل در رشته دندانپزشکی شش سال به طول می انجامد که زبان تدریس در دانشگاه پی اس ال پاریس، فرانسوی است. رشته هایی مثل حقوق، هنر، تجارت بین الملل، مد و طراحی لباس در Universite PSL بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. پذیرش در هر کدام از این رشته ها بستگی به درخواست های خود دانشکده مورد نظر است. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا از جمله دانشگاه ملی لومونوسف را دارید می توانید با مشاورین آقای اپلای در تماس باشید. 

رتبه دانشگاه پی اس ال

این دانشگاه رتبه های بسیار خوبی را بین دانشگاه های فرانسه و نیز دانشگاه های برتر جهان کسب کرده است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی سایت معتبر webometrics در رده 17 بهترین دانشگاه های فرانسه قرار گرفته است. بر اساس آخرین رتبه بندی موسسه مشهورQS این دانشگاه رتبه پنجاه و دوم را از آن خود کرده است. بر اساس رتبه بندی US News رتبه 82 و بر اساس رتبه بندی Times Higher Education در رده 46 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. همچنین برطبق آخرین رتبه بندی Guardian و GTU Rank به ترتیب در رده 50 و 51 بهترین دانشگاه ها وموسسات جهان قرار گرفته است.  

افراد مشهور دانشگاه پی اس ال

خانم کلمانس پوئزی بازیگر معروف فرانسوی از افراد مشهور تحصیل کرده در  Universite PSL  است. از فیلم هایی که این بازیگر در ان به ایفای نقش پرداخته می توان از Tenet، Resistance، Mr. Morgan's Last Love نام برد. دیگر بازیگر معروف فرانسوی به نام ژان پل بلموندو از دیگر افراد معروفی است که در Universite PSL تحصیل کرده است. فیلم های بسیار زیادی این بازیگر مطرح فرانسوی بازی کرده که می توان از Stavisky، Animal، The Vultures، Tom and Lola و غیره نام برد. خانم جولیت بینوشه که در فیلم شیرین عباس کیارستمی نیز ایفای نقش کرده از بازیگران معروف فرانسوی تحصیل کرده در  Universite PSL است. وی برنده جایزه اسکار در سال 1996 به خاطر نقش هانا در فیلم معروف بیمار انگلیسی شده است. فیلم های دیگری که این بازیگر در آن ها بازی کرده شامل High Life، Doubles Vies ، Ghost in the Shell و غیره هستند. ایزابل هوپر نیز از بازیگران مشهوری است که در  Universite PSL  تحصیل کرده است.

 

مهاجرت تحصیلی  با آقای اپلای

خوابگاه دانشگاه پی اس ال

یافتن یک خوابگاه دانشجویی یا مسکن در شهر پاریس برای بعضی از افراد دشوار است. دانشگاه پی اس ال سرویسی را تحت عنوان Accueil logement PSL را برای دانشجویان فراهم می کند. برای دانشجویان PSL که در دانشگاه ثبت نام کرده اند، در تمام طول سال خوابگاه یا مسکن وجود دارد. اجاره این نوع اقامتگاه ها توسط دانشگاه در حال گسترش یافتن است. بعد از اینکه ثبت نام شما در Universite PSL به اتمام رسید، باید برای اقامتگاه مورد نظر خود درخواست دهید. معمولا دانشگاه این نوع اقامتگاه ها را به مدت بیشتر از یک سال در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برای اینکه از سرویس اسکان PSL استفاده کنید، باید مبلغ 49 یورو را پرداخت کنید. تخصیص این اقامتگاه ها براساس معیارهای اجتماعی، موقعیت جغرافیایی و سطح تحصیلات به دانشجویان اعطا می شود. دارندگان بورس تحصیلی سطح 0 تا 4 باید درخواست مسکن خود را بصورت آنلاین به PSL's Service Accueil Logement ارسال کنند. یکی از مزایای دانشگاه پی اس ال پاریس خدمات خوب اقامتگاهی است. 

شهر پاریس

پاریس پایتخت کشور فرانسه بوده و از شلوغ ترین شهر های دنیا است. سالانه بسیاری از گردشگران به پاریس مراجعه می کنند و این شهر جزوه شهرهای پردرآمد فرانسه است. رود سن شهر پاریس را به دوقسمت راست و چپ دسته بندی می کند. متروی شهر پاریس یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی بوده که تقریبا تمام شهر را پوشش می دهد. این مسئله به خصوص برای دانشجویان این شهر که تعداد زیادی هم دارند، مسئله ای مهم است. دانشگاه های Universite PSL، پلی تکنیک پاریس، دانشگاه پیر و ماری کوری از مهمترین دانشگاه های شهر پاریس هستند. بدون شک برج ایفل از معروف ترین و سرشناس ترین مکان های دیدنی شهر پاریس در سطح جهان است. یکی دیگر از مکان های دیدنی در این شهر موزه بسیار معروف لوور است که بسیاری از گردشگران را جذب این شهر می کند. دیگر مکان دیدنی و باستانی شهر پاریس کلیسای نوتردام بوده که در میانه رود سن قرار گرفته است. دانشگاه پی اس ال در شهر پاریس واقع شده بوده و یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی است. شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه بوده و گردشگران و دانشجویان بسیاری در این شهر وجود دارند. تحصیل در  Universite PSL رایگان نبوده ولی بورسیه تحصیلی دانشگاه هزینه های تحصیلی دانشگاه را پوشش می دهد. یافتن خوابگاه و مسکن دانشجویی معمولا کار مشکلی است ولی دانشگاه با سرویسی به اسم Accueil logement PSL  به دانشجویان کمک می کند. Universite PSL بین دانشگاه های جهان رتبه های بسیار عالی را کسب کرده که در آخرین آمار سایت  Webometrics  این دانشگاه در رتبه 17 بهترین دانشگاه های فرانسه را از آن خود است. همچنین برطبق آخرین رتبه بندی موسسات معتبر Guardian و GTU Rank  دانشگاه پی اس ال پاریس به ترتیب در رده 50 و 51 بهترین دانشگاه ها وموسسات جهان قرار گرفته است. از مشهورترین افرادی که برای ایرانی های علاقه مند به سینما آشنا بوده، خانم جولیت بینوشه است. این فرد یکی از افراد مشهور تحصیل کرده Universite PSL بوده است.   

2608 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته