دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز لندن یا کینگز کالج لندن که به اختصار KCL گفته می شود یکی از دانشگاه بسیار خوب شهر لندن است. King's college London با بیش از 20 هزار دانشجو به عنوان بزرگترین و باسابقه ترین دانشگاه های لندن به حساب می آید. کینگز کالج لندن در رده بندی دانشگاه های انگلستان معمولا بعد از دانشگاه های کمبریج و آکسفورد قرار می گیرد و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های اروپا و جهان شناخته می شود. این دانشگاه دانشجویان بین المللی و با ملیت های مختلف را پذیرش می کند و درصد بالایی از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تشکیل داده اند. در ادامه با اپلای دانشگاه کینگز لندن و نحوه اخذ پذیرش از آن آشنا خواهیم شد.

دانشگاه کینگز کالج لندن کجاست؟

دانشگاه کینگز کالج لندن در سال 1829 در شهر لندن به دست پادشاه جورج چهارم و دوک ولینگتون ساخته شد. نام این دانشگاه نیز بر اساس پادشاه جورج چهارم انتخاب شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان و چهارمین دانشگاه قدمت دار در جهان است. King's college London دارای 5 پردیس است که 3 پردیس آن با نام های گای، سنت توماس و واترلو در کنار رودخانه تیمز قرار دارند و  مساحتی حدود 1 مایل مربع را به خود اختصاص داده اند. همچنین پردیس پنجم این دانشگاه نیز در دانمارک هیل در فاصله ای نه چندان دور از این سه پردیس در جنوب لندن قرار گرفته است. در ضلع شرقی دانشگاه نیز سامرست هوس به جهت گسترش دانشگاه و دانشکده حقوق دیکسون پون ساخته شد. مسئولین این دانشگاه جهت تحقق این مسئله و توسعه دادن دانشگاه نزدیک به 140 میلیون پوند در نظر گرفته اند.
 

نقشه هوایی کینگز کالج لندن

 

اخذ پذیرش دانشگاه کینگز کالج لندن

برای پذیرش در KCL دانشجویان باید دارای شرایط عمومی ثبت نام در این دانشگاه باشند. در کنار شرایط عمومی دانشگاه، برای تحصیل در هر یک از رشته ها، هر دانشکده نیز برای خود دارای شرایط خاصی است که دانشجو باید آن شرایط را دارا باشد تا بتواند در این دانشگاه به تحصیل بپردازد. نیارمندی های عمومی ثبت نام در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • سوسابقه کیفری نداشته باشد.
  • ویزای دانشجویی معتبر داشته باشد.
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • برخورداری از پاسپورت با اعتبار
  • نیازمندی های پذیرش عمومی برای سطح تحصیل را تامین بکند.
  • فرد بلوغ فکری لازم برای دست یابی به مزیت های حاصل از تجربه های تحصیلی را داشته باشد.
  • اهداف و برنامه های رضایت بخشی برای تحصیل در این دانشگاه داشته باشد.

 

کینگز کالج لندن

 

رتبه دانشگاه کینگز کالج لندن

کینگز کالج لندن در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه در زمینه های مختلف و به طور خاص در زمینه علوم انسانی است. دانشگاه کینگز لندن در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2019 در رتبه 38 جهان قرار گرفت و همچنین در رتبه بندی موسسه QS دانشگاه های جهان، دانشگاه کینگز در رتبه 31 جهان قرار گرفت. کینگز کالج یکی از برترین دانشگاههای تحقیقاتی در لندن است که بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان در آن تحصیل کرده اند. بسیاری از دانشجویان جهان علاقمند به اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه هستند.   

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

رشته های تحصیلی دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه  KCL دارای 8 دانشکده مختلف است و با ارائه خدمات آموزشی و رفاهی مناسب به دانشجویان موجب جذب دانشجویان بسیاری از سراسر جهان شده است. سالیانه 31000 دانشجو دراین دانشگاه به تحصیل می پردازند. اکثر دانشجویان این دانشگاه تحصیلات خود را در مدارس غبرانتفاعی گذرانده اند. البته این مسئله بر تمام دانشجویان عمومیت ندارد و برخی از دانشجویان از مدارس سطح متوسط و با درآمد پایین نیز هستند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از :

  • دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات
  • دانشکده علوم اجتماعی و سیاست عمومی
  • دانشکده دندانپزشکی
    اما دراین میان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بیمارستان گای در نزدیکی پل لندن و در بیمارستان سنت توماس در نزدیکی پارلمان قرار دارد.
  • دانشکده حقوق  Dickson Poon
    دانشکده دیکسون از قدیمی ترین دانشکده های حقوق در انگلستان است و به عنوان یکی از بهترین دانشکده های حقوق در تمام جهان شناخته می شود. مدرسه دیکسون پون در سال 1831 تاسیس شد و دانشکده آن حدود 200 سال پیش تاسیس گردید.
  • انیستیتو روانپزشکی، روانشناسی و علوم عصبی
    این گروه از رشته های پزکی در پردیس دانمارک هیل در جنوب لندن قرار دارد. این دانشکده یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در جهان است و دارای یک مرکز تحقیقاتی پایه بالینی علوم اعصاب است و که بزرگترین کادر محقق روانشناسی در انگلستان است و بزرگترین کتابخانه روانپزشکی در غرب اروپا است.
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
    این دانشکده در سال 1989 و از ادغام دانشکده سابق هنر موسیقی و الهیات ساخته شد و از همان سال های ابتدایی فعالیتش راجع به مطالعات یونان، پرتغال، قرون وسطی و همچنین رشته های نوظهور مانند فرهنگ، رسانه صنایع خلاق و علوم انسانی و تحقیق و پژوهش داشته اند.
  • دانشکده پرستاری و مامایی
    این دانشکده و برخی از رشته های زیست پزشکی در پردیس واترلو قرار دارند.
  • دانشکده علوم زیست و پزشکی
    دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه از موفق ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در انگلستان است و دارای تخصص های از جمله آسم و آلرژی، بیوفیزیک، زیست شناسی سلولی، سرطان، قلبی و عروقی، تغذیه و دیابت ، ژنتیک، عفونت و ایمنی شنتسی، تصویر برداری و مهندسی پزشکی است. این دانشکده شامل دو مدرسه آموزش و پرورش علوم زیستی و یک دانشکده آموزش پزشکی است. این دانشکده دارای برخی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد است.

 

دانشکده حقوق

 

هزینه تحصیل در دانشگاه کینگز کالج لندن

کینگز کالج لندن یکی از دانشگاه های مهم در لندن است که سالیانه تعداد زیادی دانشجو در آنجا در حال تحصیل هستند. کینگز کالج یکی از دانشگاه های عمومی و تحقیقاتی است و هزینه ها تحصیل در آن مشابه با بسیاری از دانشگاه های دولتی در انگلستان است. برای تحصیل در King's college London باید در کنار تامین هزینه های شهریه این دانشگاه به فکر هزینه های اسکان و زندگی و هزینه های خورد و خوراک در این دانشگاه نیز بود. این دانشگاه همچنین دوره های آموزشی مختلفی را ارائه می کند که هزینه های این دوره ها نیز جدای از شهزیه دانشگاه است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید برخی از این دوره ها را با نمره های مورد قبول این دانشگاه بگذرانند.

تحصیل رایگان در دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز برای تحصیل دانشجویان نمونه ای که دارای رزومه تحصیلی خوبی هستند و توان پرداخت این هزینه ها را ندارند کمک هزینه ها و بورسیه هایی را اختصاص داده است. بیشتر کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی دانشگاه کینگز متعلق به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند اما دانشجویان مقطع کارشناسی چنانچه به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه شناخته شوند و قوانین دانشگاه و کشور را نقض نکنند می توانند از برخی کمک هزینه های تحصیلی نیز بهره من شوند.

شرایط بورسیه دانشگاه کینگز کالج لندن 

کینگز کالج لندن شرایطی را برای دانشجویانی که توان مالی پرداخت شهریه و تحصیل در این دانشگاه را ندارند فراهم می کند که این افراد بتوانند بدون داشتن مشکلات مالی به تحصیلات خود ادمه می دهند. KCL در جلسه محرمانه با دانشجویان که نیازمند کمک هزینه مالی هستند شرایط دانشجو را به طور کامل بررسی کند. در صورتی که برای دانشگاه مشخص گردد که دانشجو شرایط مال مناسبی ندارد و دانشگاه کمک هزینه هایی را به این فرد اختصاص می دهد. این بورسیه ها به عنوان بورسیه های بین المللی و به تمام دانشجویان جهان اختصاص دارد و دانشجویان می تواند با مراجعه به سایت دانشگاه در جریان دقیق این بورسیه ها قرار بگیرند. بیشتر بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های KCL  ، متعلق به مقاطع تحصیلات تکمیلی است که حدود 85 درصد کل بورسیه ها است. برای اخذ بورسیه های تحصیلی در انگلستان رقابت بالایی وجود دارد و به همین دلیل این بورسیه ها به افرادی تعلق می گیرد که معدل آنها به 90 درصد از نمره GPA برسد.

سایت دانشگاه کینگز کالج لندن

برای پذیرش در دانشگاه کینگز چنانچه در مورد ثبت نام در این دانشگاه و شرایط مختلف آن کنجکاو هستید می توانید به سایت King's college London مراجعه کنید و تمامی اطلاعات لازم را کسب کنید. افراد می توانند برای رزرو خوابگاه، فرم رزرو را که در سایت دانشگاه قرار دارد در تاریخ مشخص پر کند. دانشگاه اطلاعات مربوط به شرایط ثبت نام، هزینه دوره های، شهریه های تحصیل در هر یک از رشته و همچنین هزینه اسکان در خوابگاه دانشگاه را در سایت دانشگاه قرار داده است.
 

کتابخانه دانشگاه کینگز لندن

 

افراد مشهور دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است و بسیاری از دانشمندان و نخبگان جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.  در ادامه به برخی از معروفترین چهره هایی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند اشاره می کنیم.

  • چارلز گلوور بارکلا فیزیکدان انگلیسی که در سال 1917 برای کشف تابش مشخصه رونتگن عناصر، موفق به کسب جایزه نوبل شد. او در دانشگاه لیورپول ریاضیات و فیزیک خواند و بعدها در بسیاری از دانشگاه های لندن از جمله دانشگاه کینگز کالج تدریس کرد.
  • چارلز اسکات شرینگتون یکی از زیست شناسان مشهور انگلستانی است که در سال 1932 برای کشف نورون ها موفق به کسب جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.
  • سر چارلز لایل اولین بارون و KTFRS وکیل انگلیسی و مشهورترین زمین شناس عصر خود بوده که به عنوان نویسنده اصول زمین شناسی شهرت گرفت. داروین در طرح نظریه تکامل از کتاب این دانشمند و نویسنده مشهور در سفر خود استفاده می کرد.
  • جیمز کلارک ماکسول فیزیکدان اهل اسکاتلند که فرموا بندی نظریه کلاسیک امواج الکترومغناطیسی از دستاورد های او بود. او توانست الکتریسیته، مغناطیس و نور را برای اولین بار در کنار هم گرد آورد و یک جلوه جدید را پدید بیاورد. ماکسول دستاورد های بسیار دیگری نیز توانست در زمینه فیزیک کشف کند که بعدها مورد استفاده بسیاری از دانشمندان قرار گرفت.
     

این دانشگاه دارای مشاهیر بسیار بزرگ دیگری است که یا در این دانشگاه تحصیل کرده و یا به تدریس و تحقیقات در این دانشگاه پرداخته اند و آوردن اسامی تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجد.

 دانشگاه کینگز کالج لندن ملقب به KCL یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان است که در سال 1829د تاسیس شد. این دانشگاه دارای 8 دانشکده معتبر در زمینه علوم مختلف است. ای دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجویان بین المللی بسیار فعال است و 20 درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. هزینه تحصیل در انگلستان بسیار بالا است و به همین دلیل دانشجویان بسیاری خواهان دریافت بورسیه های تحصیلی این دانشگاه هستند. این دانشگاه به دانشجویان نمونه ای که شرایط مالی خوبی ندارد بورسیه هایی را اختصاص می دهد. اما بیشتر این بورسیه ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ملزم به رعایت قوانین دانشگاه و کشور هستند و در صورتی که هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشند می توانند با ارائه مدارک ثبت نام اقدام به ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در دانشگاه کینگز کالج لندن کنند.

1679 رتبه بندی این مطلب:
4.7

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته