فریبا رنجبر

تعیین وقت سفارت کانادا

بدون تعیین وقت سفارت کانادا از ورود شما به سفارت جلوگیری می کنند و به این ترتیب نمی توانید وارد سفارت شوید. بنابراین، شما باید در تاریخ و ساعت مشخص شده در سفارت حاضر شوید تا بررسی درخواست شما آغاز شود. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز نباید تاخیر داشته باشید و در ساعت مشخص شده وارد سفارت شوید. پس در واقع این زمان برای برقراری نظم و جلوگیری از ازدحام در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تمامی متقاضیان می توانند طبق اعلام سفارت طی چند روز به این مرکز انگشت نگاری مراجعه و ویزا دریافت کنند. برای گرفتن وقت سفارت کانادا کافی است با مشاوران مجرب ویزا تماس بگیرید. مشاوران ما از هر کجا برای شما وقت می گیرند. به این ترتیب در کمترین زمان می توانید وارد سفارت شوید. اپلای

Image

 مراحل دریافت وقت سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

تهیه اسناد

اولین قدمی که باید بردارید تهیه مدارک است. طبق خواسته سفارت مدارک را تهیه کنید. این مدارک را مرتب کنید و طبق استانداردهای سفارت مرتب کنید. پس از آن می توانید تمامی مدارک آماده شده را به دارالترجمه تحویل دهید.

ترجمه مدارک برای سفارت

باید مدارک را به یک دارالترجمه رسمی که دارای مهر است ارائه دهید. اگر به عنوان توریست قصد سفر دارید و نمی خواهید برای مهاجرت اقدام کنید، نیازی به مهر دادگاه ندارید. اما مدارک باید دارای مهر رسمی ترجمه باشند. با مهر دارالترجمه مدارک ترجمه شده شما به زبان انگلیسی آماده ارائه به سفارت می باشد.

انتخاب مکانی برای انگشت نگاری

همانطور که میدانید کانادا در ایران سفارت ندارد. برای اینکه بتوانید برای سفارت اقدام کنید، باید از کشورهای همسایه درخواست دهید. شما باید شهری را انتخاب کنید که زودتر از سایر شهرها به شما پاسخ دهد تا بتوانید سریعتر ویزای کانادا خود را دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مدارک مورد نیاز سفارت کانادا

برای دریافت ویزای کانادا باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا باید کامل و بدون نقص باشد تا توسط سفارت پذیرفته شود. همانطور که گفتیم این مدارک باید به صورت ویژه ترجمه و به سفارت ارائه شود. مهمترین مدرکی که باید پر کنید فرم سفارت است. این فرم باید حاوی تمام اطلاعات مربوط به متقاضی باشد و توسط او امضا شود. لطفاً توجه داشته باشید که سایر اسنادی که ارائه می دهید باید اظهارات شما را در این برگه تأیید کنند. به عنوان مثال، اگر می گویید مجرد هستید، شناسنامه شما باید این را تایید کند. اولین دسته از مدارکی که باید ارائه دهید مدارک هویتی هستند. یکی از مهمترین مدارک هویتی که گواهی تولد، فوت، ازدواج و نسل یک شخص است، شناسنامه است. ارائه پاسپورت با حداقل هفت ماه اعتبار و دو صفحه خالی جهت الصاق مهر سفارت الزامی است. نشان دادن پاسپورت های قبلی برای اثبات توریست بودن شما بسیار مفید است. شما همچنین باید دو عکس ارائه دهید. دسته دوم مدارکی که باید ارائه کنید مدارک استخدامی هستند. این اسناد ممکن است بسته به نوع کاری که انجام می دهید متفاوت باشد. دقت کنید این مدارک برای ویزای توریستی است و اگر ویزای تجاری یا کاری می خواهید باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهید. این مدارک شامل گواهی اشتغال به کار، کارت مرخصی، سابقه تامین اجتماعی و ... می باشد. اسناد دسته سوم مربوط به اسناد مالی است که شامل منابع مالی، گردش حساب، اسناد ملک و ... می شود. دسته آخر اسناد مسافرتی است. این اسناد نشان می دهد که کجا اقامت خواهید داشت و مدت سفر شما چقدر خواهد بود. دعوتنامه، بیمه نامه مسافرتی، کوپن هتل، رزرو بلیط هواپیما مدارک این دسته هستند. 

Image

هزینه ویزای کانادا چقدر است؟

برای دریافت ویزای کانادا باید هزینه ای پرداخت کنید. این هزینه باید به طور کامل و بدون کسری پرداخت شود. می توانید به صورت حضوری و آنلاین از سفارت کانادا وقت بگیرید. سفارت آنلاین به شما امکان می دهد هزینه های کنسولی را به صورت آنلاین پرداخت کنید. بنابراین می توانید با استفاده از کارت اعتباری بین المللی این هزینه را به طور کامل پرداخت کنید. پس از پرداخت این هزینه می توانید به راحتی سفر خود را آغاز کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این هزینه بسته به سن متفاوت است. افراد بالای 80 سال از پرداخت هزینه انگشت نگاری معاف هستند. این دسته از افراد به عنوان مثال افراد زیر چهارده سال از پرداخت هزینه انگشت نگاری و اجرای آن معاف هستند. اما مراقب باشید، همه بزرگسالان باید 85 دلار هزینه انگشت نگاری بپردازند. علاوه بر پرداخت این هزینه، باید برای انگشت نگاری به WOK در یکی از کشورهای همسایه نیز مراجعه کنند. بنابراین، آنها به راحتی می توانند این مرحله را پشت سر بگذارند. مراقب باشید که انگشت نگاری تنها مورد نیاز نیست و تمام سوالات بیومتریک مانند بررسی رنگ چشم، اندازه و غیره باید تکمیل شود. علاوه بر هزینه انگشت نگاری، همه متقاضیان بدون در نظر گرفتن سن، باید ۱۰۰ دلار هزینه برای صدور ویزا و امور مربوط به ویزا بپردازند. بنابراین، به عنوان یک قانون کلی، افراد زیر چهارده سال و بالای هشتاد سال فقط 100 دلار پرداخت می کنند، در حالی که بقیه 185 دلار می پردازند. مهاجرت تحصیلی

وقت سفارت کانادا چقدر طول می کشد؟

با توجه به اینکه کانادا در ایران سفارت ندارد، تمامی متقاضیان ویزای کانادا باید از سفارت وقت بگیرند و به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. برای اخذ ویزا می توانید به یکی از شهرهای همجوار مانند آنکارا، استانبول، ایروان، دبی، ابوظبی و ... مراجعه کنید تا درخواست خود را به سفارت ارائه دهید. بنابراین، زمان تعیین وقت سفارت کانادا در شهرها متفاوت است. که برای انگشت نگاری انتخاب می کنید. یک نکته مهم که باید در نظر داشت موارد زیر است. اگر زمان برای شما ضروری است و باید در اسرع وقت ویزای آن کشور را دریافت کنید، باید به دقت بررسی کنید که از کدام شهر درخواست دهید. Wake در برخی شهرها ساکت‌تر است و ممکن است سریع‌تر به تماس‌ها پاسخ دهد. برای اطلاع دقیق در این مورد باید با افراد آگاه و با تجربه مشورت کنید تا بتوانید ویزای مورد نظر را دریافت کنید. لطفا توجه داشته باشید که این ویزا تنها در صورت داشتن وقت سفارت و پرداخت کلیه هزینه های مربوطه امکان پذیر است. بورسیه تحصیلی

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

جایگزین سفارت کانادا برای اثر انگشت

یک جایگزین برای سفارت کانادا برای همه امور ویزا، آژانس Weck است. شعب ویک در شهرهای مختلف، گرفتن ویزای کانادا را برای متقاضیان آسان می کند. بنابراین می توانید برای دریافت ویزا به این مراکز اقدام کنید. این مراکز مدارک متقاضیان را می پذیرند و پس از تایید، برای اخذ ویزا به سفارت ارسال می کنند. حتی اگر درخواست شما رد شود؛ شما نمی  توانید ویزا بگیرید. در نظر داشته باشید که تنها با مراجعه به این مراکز می توانید ویزای کانادا را دریافت کنید.همانطور که قبلا متوجه شدید، برای دریافت ویزای کانادا باید از شما انگشت نگاری شود. برای برداشتن این مرحله باید به کشورهای همسایه سفر کنید. خب پس از این مرحله و بررسی مدارک توسط سفارت برای شما پاسخ ارسال خواهد شد. این پاسخ به همان آدرس ایمیلی که در سایت کانادایی ثبت نام کرده اید ارسال می شود.

مطلب قبلی چگونه می توان به راحتی بورسیه تحصیلی گرفت؟
مطلب بعدی تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک
144 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته