فریبا رنجبر

پر درآمد ترین مشاغل آمریکا

آمارها نشان می دهد که مشاغل مراقبت های بهداشتی جزو پردرآمدترین مشاغل در آمریکا هستند. پیش بینی می شود تا سال 2030 درآمد در این زمینه 16 درصد رشد کند. این رشد با ایجاد 2.5 میلیون شغل جدید همراه است. محققان این افزایش قابل توجه را به پیری جامعه و نیاز بیش از حد به درمان نسبت می دهند. همه مشاغل مرتبط با پزشکی سودآور نیستند . در ادامه این مطلب پر درآمد ترین مشاغل آمریکا را به شما معرفی میکنیم. اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مروری بر مشاغل پردرآمد در آمریکا

بر اساس این فهرست، از 20 شغلی که در این کشور جمع آوری شده است، حدود دو سوم این مشاغل مربوط به حوزه بهداشت و درمان است. یعنی 15 شغل اول از 20 شغل پردرآمد مربوط به درمان و پزشکی است. در خارج از حوزه پزشکی و درمانی، مدیران ارشد شرکت ها بیشترین درآمد را دارند. رشد همه مشاغل در آمریکا تا سال 2030 حدود 8 درصد برآورد شده است.

1- رتبه اول متعلق به متخصصین بیهوشی است

درآمد سالانه: 331 هزار دلار
مسئولیت ها: متخصص بیهوشی مسئول مدیریت درد قبل از جراحی، حین جراحی و بعد از جراحی است. درمان با تجویز داروهای مسکن و آرام بخش انجام می شود. این تخصص رتبه اول را در لیست سودآورترین مشاغل در آمریکا به خود اختصاص داد.
تحصیلات: چهار سال تخصص بعد از دوره پزشکی. مهاجرت تحصیلی
متخصصین بیهوشی

2- جراحان فک و صورت

درآمد سالیانه: 311 هزار دلار
شرح وظایف: وظایف آنها شامل درمان مشکلات و ناهنجاری های مرتبط با دهان، دندان، فک و بیماری های مرتبط است. معمولاً برای درمان فک بیرون زده یا عقب افتاده، دندان عقل یا فک و کیست های دهان با این متخصص مشورت می شود. البته با ایمپلنت های دهانی هم کار می کنند.
تحصیلات: چهار سال دندانپزشکی عمومی و حداقل چهار سال رزیدنتی یا کارآموزی. سپس برای شروع به کار به عنوان جراح فک و صورت باید در یک امتحان دو مرحله ای قبول شوند. پس از گذراندن این آزمون با تایید نهایی ایالات متحده آمریکا کار رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

3. متخصص زنان و زایمان

درآمد سالیانه: 296 هزار دلار
شرح وظایف: این متخصصان در زمینه درمان بیماری های مربوط به اندام تناسلی زنانه و دستگاه تناسلی زنان فعالیت می کنند. درآمد حاصل از این فعالیت بیشتر از درآمد جراحان عادی است.
تحصیلات: نیازمند فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی و به دنبال آن چهار سال تحصیل و کارآموزی در رشته زنان و زایمان است. پس از دو سال کار به عنوان دستیار گواهی تخصصی دریافت می کنند.

4. جراحان

درآمد سالیانه: 294 هزار دلار
شرح شغل: یک دوره آموزشی طولانی مدت و بسیار تخصصی برای جراحان با شروع کار در یکی از سودآورترین حوزه های پزشکی همراه است. جراحان ساعات کاری طولانی، نامنظم و گاهی اورژانسی دارند. جراحان استخوان های شکسته و بیماری هایی مانند سرطان را درمان می کنند. آنها همچنین به روند درمان بیمار قبل و بعد از جراحی کمک می کنند. جراحان دائماً در دسترس بیمارستان یا بیماران هستند.
تحصیلات: نیاز به دوره پزشکی عمومی، چندین سال رزیدنتی و گاهی دوره فلوشیپ تخصصی دارد. بورسیه تحصیلی

5. متخصصین ارتودنسی

درآمد سالیانه: 267 هزار دلار
شرح وظایف: وظیفه تقارن، صاف کردن و تزئین دندان ها را داشته باشد. این متخصصان با گرفتن عکس با استفاده از بریس، چاقوی دندانپزشکی و سایر ابزار، مراحل درمان را انجام می دهند.
تحصیلات: لیسانس و بالاتر، و پایان دانشکده دندانپزشکی. سپس گذراندن دوره تخصصی ارتودنسی و در نهایت قبولی در آزمون تخصصی الزامی است.

6. پزشکان (سایر)

درآمد سالیانه: 255 هزار دلار
شرح وظایف: شامل سایر تخصص های پزشکی مانند پزشک پوست و مو، دستگاه گوارش، قلب، پاتولوژی و ... می باشد.
تحصیلات: گذراندن دوره پزشکی و سپس رزیدنتی الزامی است. در صورتی که در زمینه تخصصی مشغول به کار شوند در رشته تخصصی مورد نظر بورسیه دریافت می کنند. روال تخصص ها تقریباً یکسان است.

7. روانپزشکان

درآمد سالانه: 249 هزار دلار
شرح وظایف: روانپزشكان حوزه های مختلف کاری مانند: اعتیاد، ازدواج، كودكان و نوجوانان، سالمندان و خدمات مشاوره دارند. این افراد در مشاغل، آموزش، خدمات و حتی زندان کار می کنند. روان درمانگران در همان منطقه کار می کنند.
تحصیلات: پزشکی، سپس رزیدنتی. این دوره رزیدنتی 4 سال است و شامل 1 سال کار در بیمارستان با بیماری های مختلف و 3 سال کار در بخش مغز و اعصاب می باشد. سپس برای مدرک روانپزشکی اقدام می کنند.

8. پزشکان داخلی

درآمد سالانه: 242 هزار دلار
شرح مسئولیت ها: آنها مسئول درمان بیماری های بزرگسالان مرتبط با آسم، دیابت، کلسترول و سایر بیماری ها هستند.
تحصیلات: مشابه سایر تخصص های پزشکی. تفاوت جزئی این است که آنها ممکن است مدت طولانی تری را در یک منطقه درمانی خاص بگذرانند.

9. پزشکان خانواده

درآمد سالیانه: 235 هزار دلار
مسئولیت ها: پزشک خانواده به درمان، مراقبت و پیشگیری از بیماری های یک فرد یا کل خانواده از دوران کودکی یا تولد تا پایان عمر فرد می پردازد. در صورت لزوم، این پزشکان بیمار را به سایر متخصصان ارجاع می دهند.
تحصیلات: مانند سایر مشاغل تخصصی پزشکی. سپس به طور داوطلبانه مدرک دریافت می کنند.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

10. مشاغل پردرآمد در ایالات متحده در زمینه های غیر پزشکی

مدیران یکی از پردرآمدترین مشاغل در آمریکا هستند.
درآمد سالیانه: 213 هزار دلار
مسئولیت ها: مسئول تصمیمات مهم شرکت در زمینه سرمایه گذاری، بازار و محصولات جدید. میانگین زمان کار در هفته حدود 63 ساعت است. البته نیمی از زمان صرف سفرهای کاری می شود.
تحصیلات: بیش از نیمی از مدیران شرکت دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی هستند. برخی از مدارک دانشگاهی نامرتبط زمینه های کاری خاص خود را دارند. برخی از آنها تحصیلات عالی مدیریت دارند.

11. پرستار متخصص بیهوشی

درآمد سالیانه: 202 هزار دلار
شرح شغل: آنها در بخش های مختلف بیمارستان، به عنوان مثال، در بخش جراحی یا بخش زنان و زایمان کار می کنند.
تحصیلات: دوره آموزشی این شغل با سایر حرفه های پزشکی کمی متفاوت است. آنها بین 24 تا 51 ماه تحصیل میکنند، سپس بورسیه تخصصی و در نهایت حداقل یک سال کارآموزی می گذرانند.

12. متخصص اطفال

درآمد سالیانه: 199 هزار دلار
شرح وظایف: درمان بیماری های دوران کودکی و پیشگیری از برخی بیماری ها که ممکن است با مراجعه به سایر متخصصان همراه باشد.
تحصیلات: مشابه سایر تخصص های پزشکی.

13. خلبانان، کمک خلبانان و مهندسان پرواز.

درآمد سالیانه: 198 هزار دلار
شرح وظایف: این کارها مربوط به حمل و نقل، معاینه فنی هواپیما، برخاست و فرود هواپیما و ... می باشد.
تحصیلات: گواهینامه از سازمان هوافضا و سابقه کاری طولانی مدت طبق تعریف و تنظیم آن سازمان.

14 و 15. دندانپزشک عمومی و سایر تخصص های دندانپزشکی

شرح شغل: دندانپزشکی، سایر تخصص ها و دندانپزشکی عمومی با درآمد سالانه 175000 دلار و 167000 دلار به ترتیب چهاردهمین و پانزدهمین حرفه های پردرآمد در ایالات متحده هستند.
مسئولیت های متناسب با تخصص و زمینه فعالیت.
تحصیلات: متخصصین علاوه بر دوره عمومی دندانپزشکی، یک دوره تخصصی نیز می گذرانند.

16. مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی

مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی
درآمد سالیانه: 162 هزار دلار
شرح وظایف: برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسئله با نرم افزار و سخت افزار از وظایف این مدیران است.
تحصیلات: این رشته ها فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با مدیریت کامپیوتر و اطلاعات یا فناوری اطلاعات را استخدام می کند.

17. مدیران معماری و مهندسی

درآمد سالیانه: 158 هزار دلار
مسئولیت ها: هماهنگی فعالیت های مهندسان و معماران در یک پروژه ساختمانی از جمله برنامه ریزی، ارتباط با مالکان و سهامداران، پیگیری بودجه و قراردادها و موارد مشابه.
تحصیلات: درک یا تجربه در زمینه معماری و مهندسی داشته باشید. معمولا با مدرک لیسانس کار می کنند. مهارت های غیر آکادمیک مهم تر است.

18. مدیران علوم

درآمد سالیانه: 156 هزار دلار
شرح وظایف: حمایت و حمایت از فارغ التحصیلان یا کارکنان رشته های فیزیکی- زیستی، شیمی- پایه در یک پروژه خاص از وظایف این مدیران محسوب می شود. مدیر منابع طبیعی مسئول هماهنگی و ارزیابی نتایج تحقیقات است.
تحصیلات: این سمت دارای دانشمندانی در زمینه علوم طبیعی یا پایه است. برخی با مدرک لیسانس نیز در این سمت کار می کنند. البته نیاز به مهارت های غیر آکادمیک و همکاری با دانشمندان دارند.

19. مدیران مالی

درآمد سالیانه: 154 هزار دلار
شرح وظایف: این مدیران مسئول برنامه ریزی، سرمایه گذاری، تهیه گزارش های مالی، ارزیابی فروش و سود و مواردی از این دست هستند.
تحصیلات: مدرک لیسانس یا لیسانس حسابداری، مالی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی می تواند در این سمت ها کار کند.

20. مدیر بازاریابی

درآمد سالیانه: 153 هزار دلار
شرح شغل: پس از تولید محصول، نوبت به انتخاب بازار هدف می رسد.

مطلب قبلی اسپیکینگ آیلتس + راه تقویت آن
مطلب بعدی چگونه می توان به راحتی بورسیه تحصیلی گرفت؟
182 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته