انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

موسسه فناوری فدرال زوریخ یک موسسه تحقیقاتی و دولتی در کشور سوییس است که به اسم ETH Zurich نیز شناخته می شود. این موسسه در سال 1855 میلادی شروع به کار کرده و در سال 1911 میلادی از یک انستیتو به دانشگاه تبدیل گردید. ساختمان مرکزی  ETH Zurich-swiss federal Insititute در سال 1860 ساخته شده و پردیسی به اسم Hönggerberg در سال 1964 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه زیر نظر مستقیم وزارت فدرال امور اقتصادی، آموزش و پرورش است. دانشجویان خارجی باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند اما دانشجویان بعضی کشورهای اروپایی از این قاعده مستثنی هستند. به علت اینکه اکثر مردم شهر زوریخ به زبان آلمانی صحبت می کنند، دوره های گوناگونی به زبان آلمانی در این دانشگاه برگزار می گردد. در این مقاله شما را با ETH Zurich-swiss federal Insititute ، انواع بورسیه، شهریه تحصیلی، نحوه اپلای، مکان های دانشگاه و همچنین افراد مشهور که در این دانشگاه تحصیل کرده اند، آشنا می کنیم.
 

نمایی از موسسه فناوری فدرال زوریخ

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ کجاست؟

موسسه فناوری فدرال زوریخ در شهر زیبای زوریخ و در کشور سوئیس واقع شده است. موسسه فناوری فدرال زوریخ عمدتا در شهر زوریخ مستقر است، جایی که یک پردیس را در منطقه Hönggerberg و دیگری را در مرکز شهر اداره می کند. برای اطلاعات بیشتر و یافتن آدرس دقیق دانشگاه به سایت موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ مراجعه کنید.
 

موسسه فناوری فدرال زوریخ

 

اخذ پذیرش انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

داوطلبانی که خواهان تحصیل در ETH Zurich-swiss federal Insititute هستند، باید برای ویزای نوع D اقدام کنند. برای ثبت درخواست اقامت باید مدارکی مثل مدرک قبولی دانشگاه، عکس جدید گذرنامه، گواهی زبان آلمانی یا انگلیسی، مختصر از برنامه پایان تحصیل و غیره را تهیه کنند. البته دانشجویان تبعه یکی از کشور های اتحادیه اروپا، سازمان تجارت آزاد اروپا، مالزی، ژاپن، نیوزیلند و سنگاپور احتیاجی به اخذ ویزا برای تحصیلی در کشور سوییس ندارند. در مقطع کارشناسی متقاضیان باید اصل مدرک دانشگاهی خود را به همراه ریز نمرات ترجمه شده را تحویل دهند.برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید یکی از مدارک C1 آلمانی، تست داف 4 و مدرک OSD سطح C1 را آماده کنید. برای مقطع کارشناسی ارشد باید یکی از مدارک آیلتس 7، تافل 100، آزمون گوته سطح C1 و تست داف 4 را تهیه کنید. برای مقطع دکترا نمره زبان آیلتس 6.5 و نمره زبان تافل 90 مورد نیاز است.

تحصیل رایگان در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

تحصیل در موسسه فناوری فدرال زوریخ رایگان نبوده و شما برای تحصیل کردن در آن باید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید. تمام هزینه های دانشجویی در ETH Zurich-swiss federal Insititute در هر ترم از دانشجویان دریافت می گردد. البته نگرانی زیادی وجود ندارد، زیرا خوشبختانه بورسیه های مختلفی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است. این بورسیه ها کمک زیادی به دانشجویان این دانشگاه می کند تا با کاهش دادن نگرانی به ادامه تحصیل خود بپردازند. این کاهش نگرانی باعث افزایش بازده دانشجویان شده و عملکرد بهتری دارند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا از جمله موسسه فناوری کالیفرنیا، موسسه صنعتی جورجیا،دانشگاه مستقل ملی مکزیک و غیره می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.     

شرایط بورسیه انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

بورسیه های تحصیلی مختلفی در موسسه فناوری فدرال زوریخ وجود دارد، که هر کدام از آن ها با هم فرق می کنند. بورسیه ای که برای دانشجویان بین المللی در ETH Zurich-swiss federal Insititute وجود دارد، تحت عنوان EXCELLENCE FELLOWSHIPS شناخته می شود. این نوع مختص دانشجویان کارشناسی ارشد است که برای رشته هایی مثل مدیریت تکنولوژی، معماری، علوم انسانی، علوم زیستی، علوم کامپیوتر و ارتباطات در نظر گرفته می شود. برای گرفتن این نوع بورسیه باید مدارک و سوابق تحصیلی بسیار درخشانی از خود نشان دهید. برای دوره های کارشناسی ارشد یک ساله باید 24000 دلار و برای کارشناسی ارشد دو ساله 32000 دلار آمریکا پرداخت کنید. این کمک هزینه ها به صورت مستقیم از ETH Zurich-swiss federal Insititute تامین شده یا از سایر سازمان ها یا شرکت های دیگر به دانشجویان اختصاص می یابد. بورسیه دیگری تحت عنوان Unil Master’s Grants شناخته شده و به دانشجویان کارشناسی ارشد موسسه فناوری فدرال زوریخ اعطا می گردد. داشتن مدارک زبان فرانسه و انگلیسی با مدرک B2 برای این بورسیه الزامی است.    

هزینه تحصیل در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

نحوه پرداخت شهریه در موسسه فناوری فدرال زوریخ با سایر دانشگاه ها و موسسات مختلف اروپایی فرق می کند. هر شخصی که قصد تحصیل در ETH Zurich-swiss federal Insititute را دارد، باید هزینه ها را در هر ترم پرداخت کند. هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 500 تا عددی در حدود 760 دلار آمریکا می شود و البته این اعداد با دیگر هزینه های جانبی به حدود 1640 دلار امریکا می رسد. بر اساس آخرین آمارهایی که از دانشجویان  ETH Zurich-swiss federal Insititute و اساتید این دانشگاه گرفته شده، هزینه زندگی و نیز تحصیل در این دانشگاه چیزی در حدود 23000 دلار آمریکا می شود. هزینه های زندگی دانشجویی مواردی مثل اجاره خوابگاه، حمل و نقل، تلفن، اینترنت، غذا و غیره را شامل می شود. تمام هزینه ها را به فرانک سوئیس باید پرداخت کنید. البته بورسیه هایی هم در دانشگاه وجود دارد که حداقل نصف این هزینه ها را پوشش می دهد.

سایت انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

در سایت رسمی موسسه فناوری فدرال زوریخ، اخبار و رویدادهای دانشگاه را مشاهده می کنید. اطلاعات درباره مواردی مثل ساختار برنامه های دانشگاه، برنامه های کارشناسی، دوره های کارشناسی ارشد را در بخش Studing مشاهده می کنید. اطلاعات و برنامه های اختصاصی که پردیس های این دانشگاه دارند، به طور کامل بر روی سایت دانشگاه قرار دارند. همچنین برای اینکه بدانید یک بورسیه چه مدارکی لازم داشته و به چه کسانی تعلق می گیرد، باید حتما به سایت رسمی دانشگاه های معتبر دنیا مانند دانشگاه مستقل ملی مکزیک مراجعه کنید.

رشته های تحصیلی انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

دانشکده های مختلفی در ETH Zurich-swiss federal Insititute وجود دارند که هر کدام از آن هارشته های گوناگون و مختلفی دارند. در دانشکده مدیریت و اقتصاد موسسه فناوری فدرال زوریخ انواع گرایش ها مثل اقتصاد، مدیریت، بازرگانی و غیره تدریس می شود. بیشتر گرایش های مرتبط با حوزه قضایی در دانشکده حقوق ETH Zurich-swiss federal Insititute وجود دارد. رشته هایی مثل دندانپزشکی، چشم پزشکی و غیره در دانشکده پزشکی انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ آموزش داده می شوند. دانشکده های دامپزشکی، علوم کاربردی، الهیات، فلسفه و نیز دانشکده هنر رشته های به خصوصی را در خود جای داده اند.

رتبه انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

موسسه فناوری فدرال زوریخ هم اکنون جزوه بهترین دانشگاه های سوییس بوده و هم اکنون بر اساس رتبه بندی سایت webometrics در رده دوم بهترین دانشگاه های کشور سوییس قرار دارد. این دانشگاه در رشته هایی مثل مهندسی و علوم در سطح جهان مطرح است. انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ در آخرین رتبه بندی توسط موسسه QS رتبه تک رقمی هشت را بدست آورد. موسسه فناوری فدرال زوریخ در رتبه بندی های دیگری توسط موسسات بین المللی و معتبری مثل Times و ARWU به ترتیب رتبه های 9 و 19 را بدست آورده است. موسسه فناوری فدرال زوریخ در حال حاضر در رتبه پنج حوزه فناوری و مهندسی قرار دارد. ETH Zurich-swiss federal Insititute در آخرین رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان، در حوزه علوم زمین شناسی و دریایی بهترین دانشگاه جهان شده است. همه این رتبه بندی ها به اعتبار دانشگاه افزوده و باعث جذب دانشجویان زیاد به این دانشگاه می گردد.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی 
 

موسسه فناوری فدرال زوریخ

 

افراد مشهور انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

بدون شک  معروف ترین فرد تحصیل کرده در ETH Zurich-swiss federal Insititute آلبرت انیشتین نابغه فیزیک است. وی تاثیر زیادی در درک انسان از علم فیزیک مدرن ایجاد کرده و در دوران وی علم فیزیک تاریخ درخشانی را تجربه کرد. از موسسه فناوری فدرال سوییس گرفته تا دانشگاه های دیگر دنیا از آلبرت انیشتین برای تدریس دعوت کردند. آقای Werner Arber یکی از میکروبیولوژیست های معروف تحصیل کرده در موسسه فناوری زوریخ است. وی به همراه دو دانشمند آمریکایی دیگر جایزه نوبل را به خاطر کشف آنزیم های محدودکننده را برنده شده است. آقای Lino Guzzella از اساتید معروف موسسه فناوری فدرال زوریخ است که دو ملیتی است.  وی از سال 1999 استاد كامل ترموترونيك در بخش مهندسي مكانيك و فرآيند در انستيتو سيستم هاي ديناميك و كنترل (IDSC) ETH Zurich-swiss federal Insititute بوده است. تیم پروفسور گوزلا PAC-Car II را طراحی كردند، یك وسیله نقلیه سلول سوختی هیدروژنی كه در نوامبر 2005 جایزه Energy Globe را از آن خود كرد.

مکان های انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ

پردیس های موسسه فناوری فدرال زوریخ با موقعیت برجسته خود متمایز بوده و با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی هستند. پردیس ها و مکان های ETH Zurich-swiss federal Insititute زیرساخت های مدرن برای آموزش، تحقیقات، تفریح و اوقات فراغت دارند. میدان ها، رستوران ها، باغ ها، مغازه ها و غیره در موسسه فناوری فدرال زوریخ وجود دارند، که همه آن ها برای بازدید کنندگان آزاد است. پردیسی در سنگاپور وجود دارد، که مستیما توسط انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ اداره می شود. موسسه فناوری فدرال زوریخ برنامه ریزی زیاد و طولانی را برای پیشرفت تمام قسمت های دانشگاه و مکان های آن انجام داده است. ETH Zurich-swiss federal Insititute بیشترین تمرکز خود را بر توسعه دو پردیس اصلی و پردیس خود در منطقه  Hönggerberg در شهر زوریخ  انجام داده است. ماهیت تاریخی محله ای که موسسه فناوری فدرال زوریخ در آن قرار دارد، امکان توسعه بسیار زیاد را از آن گرفته است.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

شهر زوریخ

حمل و نقل عمومی در شهر زوریخ در دنیا نظیر ندارد، و شامل مواردی مثل هواپیما و مترو است. البته اصلی ترین وسایل حمل و نقل در این شهر قطارهای محلی موسوم به S-Bahn، اتوبوس و تراموا است. این وسایل تمام شهر را پوشش می دهند و برای همین این شهر بسیار مناسبی برای دانشجویان است. جالب است بدانید تراموا از سال 1880 میلادی مهمترین وسیله حمل و نقل در این شهر بوده است .فرودگاه بین المللی زوریخ بزرگترین فرودگاه کشور سوئیس است که مسافران زیادی از ان استفاده می کنند. از مزیت های مثبت این شهر می توان به یک خط تراموا بین مرکز شهر و فرودگاه زوریخ وجود دارد که در کمتر شهری در جهان مشاهده می شود. قطارهای موجود در شهر زوریخ، مدام و به صورت پیوسته بین این شهر و شهرهای مختلف اروپا در رفت و آمد هستند. ترمینال اتوبوس های شهر زوریخ در مجاورت ایستگاه راه آهن قرار گرفته است. دانشگاه هایی مثل موسسه فناوری فدرال زوریخ باعث شهرت زیاد این دانشگاه شده است.

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ در شهر زوریخ قرار گرفته و موسسه دولتی و پژوهشی است. حمل و نقل در شهر زیبای زوریخ بسیار مدرن و پیشرفته بوده و برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب است. هزینه های دانشجویی در هر ترم تحصیلی از دانشجویان  ETH Zurich-swiss federal Insititute دریافت می گردد. برای اینکه هزینه های دانشجویی شما در هنگام تحصیل کاهش پیدا کند، بورسیه های مختلفی را این دانشگاه برای شما در نظر گرفته است. داوطلبان خارجی برای تحصیل کردن در این دانشگاه باید ویزای نوع D که یک ویزای اقامتی برای کشور سوییس است را تهیه کنند. موسسه فناوری فدرال سوییس رتبه بسیار خوبی در بین دانشگاه های جهان داشته و در بین دانشگاه های برتر سوییس در رتبه دوم قرار گرفته است. برای دسترسی پیدا کردن به مکان های مختلف انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. آقای اپلای مشاور در زمینه اخذ پذیرش تحصیل دانشجویان در دانشگاه های برتر دنیا از جمله موسسه فناوری کالیفرنیا می باشد.

5681 رتبه بندی این مطلب:
2.8
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته