موسسه فناوری کالیفرنیا

مؤسسه فناوری کالیفرنیا California Institute of Technology که به آن به طور معمول Calltech می گویند. یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی در زمینه ی علوم مهندسی و فناوری در سراسر جهان است. مؤسسه کال تک دارای امکانات بسیار پیشرفته ای در زمینه علوم مهندسی و فناوری دارد. این نؤسسه دارای آزمایشگاه های بزرگ تحقیقاتی است که بیشتر آن ها برای سازمان ناسا در حال فعالیت هستند. این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان رتبه بالایی دارد و بسیاری از دانشجویان سراسر جهان علاقمند به گرفتن اپلای از این دانشگاه هستند. 


 

موسسه کلتک

 

موسسه فناوری کالیفرنیا کجاست؟

مؤسسه فناوری کالیفرنیا در سال 1891 در شهر پاسدینا ایالت کالیفرنیای کشور آمریکا تاسیس شد. آموس جی. تروپ با هدف ارتقای علم و استفاده از آن در ساخت جامعه ای پیشرفته تر این مؤسسه را تاسیس کرد. به همین جهت نیز این مؤسسه کار خود را به صورت یک دانشگاه فنی حرفه ای آغاز کرد.  امروزه این دانشگاه یکی از مهمترین مراکز آموزش عالی و تحقیقات علمی در زمینه فناورزی در جهان به حساب می آید. 
پردیس اصلی موسسه فناوری کالیفرنیا 124 هکتار مساحت دارد. این دانشگاه دارای 900 نفر هیئت علمی است که حدود 300 نفر از آن ها از خارج از کشور آمریکا در آن جا حضور پیدا کرده اند. از این 900 نفر  بیش از  نفر از آن ها300 استاد و مابقی به عنوان محقق در آنجا حضور دارند.. این دانشگاه دارای 2200 نفر پدانشجو است که 900 نفر آن ها در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. این دانشگاه توسط  هیات امنا متشکل از 46 نفر اداره می گردد. 
 

دانشگاه کالیفرنیا کجاست

 

اخذ پذیرش موسسه فناوری کالیفرنیا

برای گرفتن پذیرش و تحصیل در دانشگاه فناوری کالیفرنیا لازم است که از قبل مدارکی را آماده ارائه داشته باشید. مدارک مورد نیاز جهت ارسال پذیرش درخواست و همچنین ثبت نام در دانشگاه را در ذیل عنوان می کنیم.. ابتدا برای درخواست پذیرش این دانشگاه در همه مقاطع لازم است با مراجعه به سایت به صورت آنلاین درخواست پذیرش از این موسسه را پر کرده و برای آن ها ارسال می کنید. 

مدارک لازم جهت  پذیرش در مقطع کارشناسی

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش در این موسسه در مقطع کارشناسی با مقطع دکترا و کارشناسی ارشد متفاوت است. افرادی که در مقطع کارشناسی درخواست پذیرش دارند باید فرم درخواست خود را تا قبل از 1 نوامبر هر سال ارسال کنند.

  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش
  • قبولی در آژمون های ورودی دانشگاه SAT  و یا ACT
  • ارائه کارنامه متوسطه دوم 
  • ارائه توصیه نامه عمی از معم و مدرسه متوسطه
  • ارائه مدرک زبان TOEFL IBT و Duolingo
  • پرداخت شهریه تحصیلی دانشگاه (به جز دارندگان فاند)

مطلب پیشنهادی: دانشگاه نورث وسترن

مدارک برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

در مقطع ارشد و دکترا نیز پس از ارسال درخواست آنلاین باید مدارک خود را آماده کنید. مهلت ارسال درخواست پذیرش در مقطع ارشد و دکترا با توجه به رشته تحصیلی از 1دسامبر تا 1 ژانویه است.

  • ایجاد حساب کاربری در سایت دانشگاه
  • کامل کردن فرم SOP و ارسال آن
  • ارسال مدرک بان به آدرس مؤسسه GRE، TOEFL و یا IELTS
  • بارگذاری اصل و کپی مدارک تحصیلی مهر شده توسط دانشگاه 
  • بارگذاری 3 توصیه نامه از اساتید دانشگاه
  • بارگذاری رزومه دانشجو

پرداخت شهریه جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل در موسسه (دارندگان فاند نیاز به پرداخت شهریه ندارند.)

پیشرفت علمی و عملی در California Institute of Technology

تمام هدف این مؤسسه این است که بتواند دانشجویان نمونه و قابلی را تربیت کند که بتوانند در جامعه مفید باشند. این دانشگاه تمام تلاش خود را می کند تا بین آموزش تئوری دروس و انجام کارهای عملی تعادلی ایجاد کند. این موضوع سبب شده است که دانشجویان فعال و خلاقی از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند. دانشجویان در مؤسسه فناوری کالیفرنیا در کنار یادگیری آموزش های تئوری با انجام کارهای عملی در رشته های خود، تجربه و قابلیت هایی کسب می کنند که می تواند به آن ها در زندگی کمک شایانی کند. مؤسسه Calltech در کنار آموزش رشته های مهندسی و فناوری به آموزش و ایجاد دوره های پیشرفته هنری مانند موسیقی، تئاتر و غیره می پردازد. این دوره ها هرساله هنرمندهای بسیار را به جامعه هدیه می دهد. هنرمندان بسیار حرفه ای هر سال از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. 

رتبه مؤسسه فناوری کالیفرنیا در میان دانشگاه های جهان

مؤسسه فناوری کالیفرنیا در میان دانشگاه های جهان با برگزاری برنامه های علمی با کیفیت و داشتن آزمایشگاه های پیشرفته تحقیقاتی هر ساله در میان 10 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. این مؤسسه سالهاست که در حال رقابت با مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) است. این مؤسسه در بسیاری از رشته ها و تحقیقات از مؤسسه ماساچوست بهتر عمل کرده است. دانشگاه Calltech  در اخرین رتبه بندی QS دانشگاه های جهان که در سال 2020 انجام شده است توانست رتبه 5 جهان و در رتبه بندی موسسه تایمز رتبه دوم در جهان  را از آن خود کند. این موسسه همچنان به عنوان بهترین مؤسسه آموزش علمی در جهان به حساب آید.

 

موسسه فناوری کالیفرنیا

 

دانشکده های موسسه Calltech

دانشگاه فناوری کالیفرنیا رشته های متنوعی را در دانشکده های مختلف ارائه می کند . با وجود اینکه این دانشگاه با رشتههای صنعتی و فناوری شهرت دارد اما رشته های دیگری نیز در این دانشگاه ارائه می شود. این موسسه همانطور که قبلا هم گفته شد رشته های هنری را نیز دارد و هر ساله دانشجویان هنرمند بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. اما اصلی شهرت این دانشگاه در زمینه رشته های صنعتی و مهندسی است. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • نجوم ، فیزیک و ریاضیات
  • شیمی 
    بیوشیمی، بیوفیزیک مولکولی، مهندسی شیمی
  • زیست شناسی
    زیست شناسی، مهندسی زیستی، سیستم های محاسباتی و عصبی، نوروبیولوژی
  • علوم انسانی و اجتماعی
    علوم اجتماعی و نحوه تصمیم گیری، علوم روابط اجتماعی
  • زمین شناسی و علوم سیاره ای
    مهندسی محیط زیست، ژئوشیمی، زمین شناسی، ژئوفیزیک، علوم سیاره ای
  • مهندسی و علوم کاربردی
    هوانوردی، ریاضیات کاربردی و محاسبات، مکانیک کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، علوم محاسباتی، سیستم های کنترل و دینامیکی، مهندسی برق ، علوم مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا
  • سایر رشته های میان رشته ای

تحصیل رایگان در موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا از برترین دانشگاه های خصوصی آمریکا است. تحصیل در این دانشگاه مستلزم این است که بتوانید از پس هزینه های تحصیل و زندگی در آنجا را داشته باشید. تحصیلات در این دانشگاه برای افرادی رایگان است که دارای بورسیه تحصیلی و یا فاند دانشگاه باشند. در مقطع دکترا افرادی که فول فاند هستند نه تنها هیچ هزینه ای بابت تحصیل در آن دانشگاه نمی پردازند بلکه از طرف دانشگاه حمایت مالی نیز می شوند. برای گرفتن فاند دانشجو باید نمرات بالایی را در مقطع تحصیلی قبلی خود گرفته باشد. البته دانشجویانی که نمرات متوسطی دارند و علاقه مند به دریافت فاند هستند می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه از نحوه اخذ فاند مطلع شوند.

 

تحصیل در دانشگاه کلتک

مطلب پیشنهادی: موسسه سلطنتی فناوری

شرایط بورسیه موسسه فناوری کالیفرنیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا بالا است و هزینه های زندگی در آن جا نیز می تواند فشار مالی زیادی به دانشجویان وارد آورد. دانشگاه ها برای دانشجویان برتری که از پس هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا برنیایند می توانند بورسیه تحصیلی شوند. در موسسه کالیفرنیا بورسیه های تحصیلی فقط به دانشجویان ممتاز و برتری داده می شود که توان مالی پرداخت هزینه های تحصیل در این دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویان این موسسه همه دانشجویان برتر و ممتازی هستند و به همین جهت رقابت در دریافت بورسیه تحصیلی آن سخت است. کمک هزینه های بورسیه تحصیلی موسسه Calltech 70 درصد از هزینه های دانشگاه را پرداخت می کند. همچنین در این دانشگاه های کارهای دانشجویی و تحقیقاتی وجود دارد که دانشجو می تواند با اشتغال به این کارها مابقی هزینه را با حقوق دریافتی اش پرداخت کند.

هزینه تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی در آمریکا بسیار بالا است. دانشجویانی که فاقد فاند(Fund)  از موسسه فناوری کالیفرنیا هستند لازم است که شهریه دانشگاه را به طور کامل پرداخت کنند. لازم است که حتما قبل از رفتن به این دانشگاه به طور کامل از هزینه های تحصیل در این دانشگاه اطلاع کامل داشته باشید چرا که متقاضی گرفتن پذیرش از هر دانشگاهی در آمریکا لازم است که به هنگام گرفتن ویزای تحصیلی نامه تمکن مالی خود را ارائه کند. مؤسسه فناوری کالیفرنیا شهریه مورد نیاز هر ترم را در سایت خود اعلام می کند. در صورتی که دانشجوی ارشد و یا دکتری با داشتن فاند اقدام به تحصیل در این مؤسسه کرده است شهریه کمتری را خواهد پرداخت. البته دانشجویان مقطع دکتری که بورسیه تحصیلی این موسسه را دریافت کرده باشند و فول فاند به طور کاملا رایگان در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد. 

خوابگاه های موسسه California Institute of Technology

موسسه فناوری کالیفرنیا برای دانشجویان خود در مقاطع مختلف در محیط دانشگاه خوابگاه هایی را ایجاد کره است. تعداد این خوابگاه ها در این موسسه بسیار زیاد است و هزینه اجاره ماهیانه آن ها برای دانشجویان مناسب است. در این موسسه خوابگاه های با شرایط مختلفی وجود دارد که برای اینکه بتوانید خوابگاه های بهتر را اجاره کنید باید به سرعت اقدام کنید چرا که تعداد تقاضاها برای گرفتن خوابگاه در آنجا بسیار زیاد است. در موسسه Calltech برای افراد متاهل و یا دارای فرزند نیز خوابگاه هایی وجود دارد و این خوابگاه ها اکثرا بیرون از محوطه دانشگاه و نزدیک به دانشگاه قرار گرفته اند. این موسسه به دانشجویان دکتری و پست دکترا به طور مجزا خوابگاه هایی را در نظر گرفته است و به آن ها تضمین اعطای خوابگاه داده می شود. 

 

خوابگاه های دانشجویی موسسه کلتک

 

سایت موسسه فناوری کالیفرنیا

با مراجعه به سایت دانشگاه فناوری کالیفرنیا  می توانید تمام اطلاعات گفته شده در این مقاله را مطالعه کنید. این سایت شامل اخریت اخبار موسسهاست. تمامی تحقیقات علمی در حال اجرا و به پایان رسیده و همچنین جوایز دریافتی در این سایت موجود است. شما می توانید با مراجعه به سایت این موسسه درخواست پذیرش خود از این دانشگاه را ثبت کنید. همچینن برای دانشجویان ارشدو دکترا می توانند برای درخواست پذیرش در سایت دانشگاه بریا خ.د یک حساب کاربری ایجاد کنند. دانشگاه از طریق حساب های کاربری با دانشجویان در ارتباط است و تمام مواردی که دانشجو لازم است بداند در آن جا قرار دارد.

افراد مشهور موسسه فناوری کالیفرنیا 

پذیرش در این دانشگاه برای دانشجویان سراسر جهان بسیار سخت است و این دانشگاه هر ساله افراد کمی را پذیرش می کند. در این دانشگاه چهره های شاخصی تحصیل کرده اند و توانسته اند جایزه های نوبل و تورینگ و جوایز مهم دیگری را دریافت کنند و به افتخارات این دانشگاه بیفزایند. 34 نفر از این دانشگاه توانسته اند جایزه نوبل دریافت کنند که 20 نفرشان از فارغ التحصیلان این دانشگاه و 14 نفر آن ها عضو هیئت علمی دانشگاه هستند. 6 نیز از فارغ التحصیلان  موفق به دریاف جایزه تورینگ شدند. از مهمترین افراد مشهور که عضو هیئت علمی این دانشگاه بودند؛ کریستف کخ، ریچارد فاینمن، استیون ولفرم، کیپ ثورن، و رابرت میلیکان  را می توان نام برد.
از جمله ایرانیانی که در ایندانشگاه تحصیل کرده اند می توان به کمال‌الدین جناب و مرتضی قریب اشاره کرد.  اقای علی حاجی میری نیز که دارای مهندسی برق از دانشگاه استنفورد است در این موسسه به عنوان استاد مشغول به کار است. مهندس حاجی میری بنیانگذار سازمان Axiom Microdevices در آمریکا است. او این شرکت را به همراه دوستان و همکلاسی های سابقش این شرکت را تاسیس کرد.

هزینه زندگی در آمریکا

برای یک دانشجو در آمریکا اطلاع از هزینه زندگی در آنجا بسیار اهمیت دارد. هزینه های زندگی یک دانشجوی متاهل نیز قطع به یقین از دانشجوی متاهل و یا بچه دار در آمرکا کمتر خواهد بود. ولی یک دانشجو چه متاهل و چه مجرد باید دقیقا بدانید هزینه های زندگی در آمریکا به چه صورت است. برای تقاضای ویزای دانشجویی باید قبل از دریافت ویزا یک نامه تکن مالی داشته باشید. این نامه باید ثابت کند که شما می توانید از پس هزینه های یک سال زندگی در آمریکا برآیید. برای کاهش هزینه های زندگی می توانید شانس خود را در دریافت بورسیه تحصیلی یک دانشگاه را اقدام کنید. برای دریافت بورسیه تحصیلی در موسسه فناوری کالیفرنیا می توانید قبل و پس از ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید اما بهتر است که بعد از ثبت نام و شروع تحصیل برای درخواست بورسیه و وام دانشجویی اقدام کنید.

همکاری ناسا و موسسه فناوری کالیفرنیا

این دانشگاه سالانه 270 میلیون دلار بودجه را به تحقیقات اختصاص می دهد که موسسات بسیاری در آمریکا با این موسسه در انجام تحقیقات همکاری می کنند. از جمله این موسسات ماسا، بنیاد ملی علوم، وزارت بهداشت و خدمات درمانی، وزارت دفاع و وزارت انرژی آمریکا هستند. مهمترین سازمانی که بیشتر تحقیقاتش در این دانشگاه انجام می گیرد سازمان ناسا است. 
در این دانشگاه ازمایشگاه Jet Propulsion Laboratory(JPL) که مرکز توسعه و تحقیق با بودجه دولت است قرار دارد. این آزمایشگاه بیش از 5 هزار کارمند دارد که در پروژه های مختلف کار می کنند. دولت در سال 2008 میلادی بیش از 1 میلیارد دولار را به این آزمایشگاه جهت توسعه و تحقیق اختصاص داده است.

درباره شهر پاسدینا در کالیفرنیا بدانیم

پاسدینا شهری کهدر فاصله ی 18 کیلومتری شمال شرق شهر لس آنجلس قرار گرفته است و  Calltech  در آن واقع شده است. این شهر دارای اماکن دیدنی بسیاری است و یکی از شهر های کوچک و زیبای آمریکا می باشد دره سان گابریل در پاسدینا به دلیل میزبانی هرساله  یکی از بازی های مهم فوتبالی در آمریکا بسیار شناخته شده است. از مکان های دیدینی این شهر می توان به کتابخانه هانتینگتون، باغ های گیاهشناسی، موزه نورتن سیمون، خانه گنبل، باغ های دکانسو و غیره اشاره کرد.

 

شهر پاسادینا

مطلب پیشنهادی: دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

حمل و نقل عمومی شهر پاسدینا

حمل و نقل اصلی این شهر خط راه آهن گلد لاین لس آنجلس است.  این خط که از شرق لس آنجلس آغاز می گردد دارای 6 ایستگاه است و یکی از این ایستگاه ها در مرگز شهر پاسادینا قرار دارد. این شهر همچنین دارای اتوبوس رانی می باشد. پاسادینا ترنسیت نیز اتوبوس رانی انحصاری درون شهر پاسادینا است.همچنین اتوبوس رانی منطقه شهری لس آنجلی نیز در این شهر فعالیت دارد. موسسه فناوری کالیفرنیا California Institute of Technology یا Calltech در 18 کیلومتری شمال شرق شهر لس آنجلس در شهر پاسادینای ایالت کالیفرنیای کشور آمریکا قرار دارد. این موسسه یکی از معتبرترین دانشگاه ها در زمینه علوم فناوری است و بزرگترین آزمایشگاه های تحقیقاتی جهان که بیشتر آن ها متعلق به سازمان ناسا است در آن قرار دارد. این دانشگاه در اخرین رتبه بندی انجام شده در سال 2020 بر اساس موسسه بر اساس موسسه QS رتبه 5 جهان و بر اساس موسسه تایمز رتبه دوم در جهان را کسب کرد. موسسه Calltech سالیان تعداد زیادی دانشجو پذیرش می کند و هدف اصلی آن ایجاد یک فضای مناسب برای یادگیری عملی تمام دروس تئوری است. برای ثبت نام در این دانشگاه نیازمند مراجعه به سایت و ثبت درخواست در آنجا هستید. پس از پذیرش درخواست شما باید مدارک لازم برای آن ها ذکر شود. مدارک لازم جهت ثبت نام برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است. این دانشگاه فقط دانشجویان ممتازی را شرایط مالی آن ها ضعیف است بورس می کند. بورسیه تحصیلی این موسسه تا 75 درصد هزینه ها را تقبل می کند و ما بقی هزینه ها را نیز دانشجو می تواند با انجام کارهای دانشجویی و تحقیقاتی پرداخت کند. 

4314 رتبه بندی این مطلب:
3.8

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته