دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان National Taiwan University(NTU) یکی از دانشگاههای کشور تایوان است. این دانشگاه در ابتدا با نام دانشگاه امپرال تایپه شتاخته می شود. دانشگاه ملی تایوان یکی از بهترین دانشگاه های آسیا به شمار می آید. این دانشگاه در سال های اخیر در رتبه بندی های دانشگاه های جهان در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. NTU به دلیل سبک لیبرال آن در جذب دانشجو دارای موقعیت علمی مهمی در جمهوری چین است.  این دانشگاه دارای 2 جایزه نوبل از تایوان و یک برنده جایزه تورینگ از چین است. دانشگاه ملی تایوان در سال 2015 به جهت ایجاد اتحاد بیشتر در بین دانشگاه ها با دانشگاه علوم و فناوری تایوان متحد شدند و دانشگاه ملی تایوان را تشکیل دادند. در ادامه این مطلب با اپلای دانشگاه ملی تایوان و ویژگی های منحصر به فردش و همچنین نحوه پذیرش در این دانشگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

دانشگاه ملی تایوان


دانشگاه ملی تایوان کجاست؟

دانشگاه ملی تایوان در شهر تایپه قرار دارد. این دانشگاه در سال 1928 و زمانی که این منطقه تحت تصرف ژاپن بود ساخته شد. بعداز تصرف تاویان در سال 1945 توسط جمهوری چین ساختار دانشگاه کاملا تغییر کرد. در این بین نام دانشگاه ملی تایوان دو بار تغییر کرد. دانشگاه ملی تایوان در حال حاضر دارای بیش از 11 دانشکده و 3 کالج حرفه ای است که دارای بیش از 56 بخش و 112 موسسه تحقیقاتی است. علاوه بر این گروه ها NTU  دارای بیش از 30 مرکز تحقیقاتی در سطح ملی و دانشگاهی است. همچنین بیمارستان ملی تایوان نیز وابسته به دانشگاه ملی تایوان است. بیش از 30000 دانشجو در این دانشگاه هر ساله تحصیل می کنند.
 

دانشگاه ملی تایوان کجاست؟


اخذ پذیرش دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان مانند دیگر دانشگاه های برتر جهان شرایطی را فراهم کرده است که امکان تحصیل برای دانشجویان از سرتا سر جهان را فراهم می کند. این دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان از آن ها مدرک زبان انگلیسی یا زبان چینی می خواهد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می توانند در زمان های معین شده در سایت دانشگاه به صورت آنلاین فرم مربوطه را تکمیل کنند. هزینه ارسال درخواست به دانشگاه غیر قابل برگشت است. دانشجویان می توانند با ارسال مدارک تحصیلی برای تحصیل در NTU اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس باید نمرات دوره متوسطه همراه با مدرک معتبر دیپلم ترجمه شده را به دانشگاه ارسال کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرش تحصیل در دانشگاه هایی چون موسسه صنعتی جورجیا، انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، دانشگاه مستقل ملی مکزیک و غیره می توانید با مشاورین باتجربه ما در تماس باشید.

رتبه دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان در سال های اخیر رتبه بسیار خوبی در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد و در میان دانشگاه های آسیا جزو برترین ها است. دانشگاه ملی تایوان در اخرین رتبه بندی دانشگاه های کشور که در سال 2021 توسط موسسه QS انجام شده است در رتبه 66 جهان قرار گرفت. همچنین این دانشگاه از نظر موسسه تایمز نیز رتبه 97 جهان را بدست آورده است. این دانشگاه همچنین در رتبه بندی US News نیز در سال 2021 در رتبه 184 جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در رده بندی موسسه های ARWU و موسسه CWUR نیز این دانشگاه به ترتیب رتبه های 201 و 86 را بدست آورده است.

دانشکده های دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان دارای چندین دانشکده و موسسه تحقیقاتی است. NTU همچنین دارای 4 پردیس اصلی در شهر تایپه و شهر های دیگر و همچنین چندین دانشکده در اطراف شهر است. مراکز تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از مرکز تحقیقاتی ملی و واحد تحقیقاتی سطح اول است. همچنین دانشگاه ملی تایوان در هر یک از دانشکده های زیر دارای مراکز تحقیقاتی دانشگاهی است که در زیر آن ها را نام می بریم.
دانشکده علوم

دانشکده علوم

 

مرکز تحقیقات تغییرات جهانی

مرکز تحقیقات اطلاعات مکانی

مرکز ابزار

مرکز تحقیقات کیهان شناسی و اختر فیزیک ذرات

 

دانشکده منابع بیولوژیکی و کشاورزی

 

مرکز تحقیقات زیست انرژی

مرکز مشاوره آمار و اطلاعات بیولوژیکی

مرکز آموزش و تحقیقات اتوماسیون صنعت بیولوژیک

مرکز تحقیقات بیماری های عفونی مشترک انسان و دام

 

دانشکده پزشکی

 

مرکز تحقیقات زیست پزشکی

مرکز تحقیقات سرطان

مرکز تحقیقات دارو

مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی

مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی

 

دانشکده مهندسی

 

مرکز تحقیقات مهندسی زلزله

مرکز تحقیقات فناوری کشتی

مرکز تحقیقات صنعتی

مرکز اتوماسیون ساخت

مرکز تحقیقات صنعت پتروشیمی

مرکز تحقیقات سیستم الکترومکانیکی نانو

مرکز تحقیقات فناوری دانش صنعتی

مرکز تحقیقات مهندسی دستگاه های کمکی معلولین

مرکز مهندسی بافت و چاپ و سه بعدی

 

دانشکده اطلاعات برق

 

مرکز تحقیقات مخابرات

مرکز تحقیقات سیستم الکترومکانیکی نانو

 

دانشکده علوم اجتماعی

 

مرکز تحقیقات سیاست های اجتماعی و سیاست های نظارتی

مرکز تحقیقات اقتصادی عمومی

سرزمین اصلی مرکز تحقیقات چین

 

دانشکده مدیریت

 

مرکز تحقیقایت مالی

مرکز تحقیقات تصدی چینی

مرکز تحقیقات نوآوری و مدیریت فناوری

مرکز تحقیقات حاکمیت شرکتی

اوراق بهادار آینده

مرکز تحقیقات مهندسی مالی

مرکز تحقیقات خرد و مقررات مالی

 

 


همچنین دانشگاه ملی تایوان در کنار دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی نامبرده دارای 4 پردیس نیز در مکان های مختلفی از شهر و کشور است که آن ها را در ذیل نام می بریم.
 

دانشکده های دانشگاه ملی تایوان

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

پردیس Shuiyuan تایپه

پردیس شویوان در منطقه ژونگ ژنگ در ضلع جنوب غربی شهر تایپه واقع است. ورودی اصلی این دانشگاه در مقابل موزه آب است و این پردیس در ابتدا محل کالج پزشکی دفاع ملی بود. بعد از انتقال کالج پزشکی دفاع ملی به پردیس دانشگاه با کالج پزشکی دانشگاه ملی تایوان ادغام شد.

پردیس چنگژونگ تایپه

این پردیس نیز در منطقه ژونگ ژنگ قرار دارد و بیمارستان تایوان و دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی در این پردیس قرار گرفته است. دانشکده علوم اجتماعی که در گذشته در این پردیس قرار داشت در سال 2014 به ساختمان دانشگاهی جدید در محوطه دانشگاه منتقل شد.

پردیس یونلین هووی

پردیس دانشگاهی یونلین در شهر هووی در شهرستان یونلین واقع شده است. اولین آموزش کشاورزی در این دانشگاه در 21 آوریل در ساختمان نوآوری آغاز شد.

پردیس هسینچو ژوبی  Hsinchu Zhubei

این پردیس در شهر گوانگمینگ در جاده شمالی هسینچو قرار دارد. این پردیس امروزه در حال توسعه است و اولین ساختمان آن به نام تالار بیژن به تازگی به پایان رسیده است. طرح  کلی این دانشگاهدر سال 2016 مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. این پردیس محل آموزش و تحقیقات در زمینه های مختلف مانند زیست پزشکی، کشاورزی و فناوری پیشرفته است. این پردیس در جهت انجام تحقیقات بین رشته ای و همکاری صنعت و دانشگاه توسعه داده شده است. 5 دانشکده اصلی مهندسی، آموزش و پرورش، اطلاعات برق، علوم زندگی و مدیریت در این پردیس تدریس می شوند.
 

هزینه تحصیل دانشگاه ملی تایوان

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور تایوان زیاد نیست و بسیاری از دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در این کشور توانایی تامین هزینه های این دانشگاه را دارند. هزینه های زندگی در شهر تایپه خیلی زیاد نیست و دانشجویان در این شهر می توانند به راحتی برای خودشان منزل اجراه کنند. البته دانشجویان این دانشگاه می توانند از امکانات دانشگاه نیز استفاده کنند و درون خوابگاه دانشگاه زندگی کنند. با این حال شما با پرداخت هزنیه هایی کمتر از سایر دانشگاه ها مانند انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ و موسسه صنعتی جورجیا و غیره می توانید در دانشگاه ملی تایوان با رتبه ای هم سطح بهترین دانشگاه های جهان تحصیل خواهید کرد.

تحصیل رایگان دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان مانند تمامی دانشگاه های تایوان امکانات مختلفی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند و توان پرداخت شهریه و تحصیل در این کشور را ندارند می توانند از دانشگاه درخواست کمک هزینه مالی کنند. دانشگاه ملی تایوان به دانشجویانی که شرایط تحصیلی خوبی دارند و توان پرداخت شهریه های خود را ندارند می توانند در طول سال های تحصیل از دانشگاه درخواست کمک هزینه مالی و یا وام ها دانشجویی داشته باشند. همچنین دانشجویان می توانند با انجام کارهای دانشجویی نیز مقدار زیادی از هزینه های شهریه و زندگی خود را تامین کنند.

شرایط بورسیه دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان نیز مانند بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا اقداماتی را جهت پذیرش دانشجویان نمونه که توان مالی ندارند ایجاد کرده است. دانشجویان بین المللی در هنگام ارسال پذیرش خود می توانند درخواست بورسیه نیز به دانشگاه ارسال کنند. دانشگاه های ملی تایوان بودجه ای مختص به این دارند که هزینه های یک سال زندگی و تحصیل برخی از دانشجویان را پوشش دهند. مبلغ پرداختی از سوی دانشگاه، جهت تامین مخارج زندگی و تحصیل از جمله شهریه، اقامت، مواد غذایی، بیمه سلامت و دوره های تحصیلی مختلف در یک سال مصرف می گردد. البته برخی دانشجویان که اصلا توان پرداخت  هزینه های زندگی را ندارند در زمان ارسال پذیرش می توانند به دانشگاه درخواست بورسیه کامل بدهند. NTU به تعداد بسیار محدودی از این دانشجویان که شرایط تحصیلی خیلی خوب و رزومه قوی داشته باشند بورسیه تحصیلی می دهد.

سایت دانشگاه ملی تایوان

جهت کسب اطلاعات کاملی از دانشگاه ملی تایوان می توان به سایت این دانشگاه مراجعه کنید. این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد پذیرش در این دانشگاه دارند مشاوره تحصیلی نیز به دانشجویان می دهد. جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در این انشگاه می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت دانشگاه اقدام کنید.

امکانات و خوابگاه های دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان در مجموع دارای 17 ساختمان خوابگاه است که 8 مورد از آن ها برای آقایان و 9 مورد از آن ها خوابگاه های زنانه است. همچنین NTU دارای 2 خوابگاه مختص به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشکده Changxingshe است. این خوابگاه ها به صورت بهره برداری  BOT به معنای ساخت اشتراکی خصوصی و دولتی ساخته شده است. دانشگاه ملی تایوان همچنین دارای مجموعه های ورزشی است که تیم های ورزشی مختلفی دارد. دانشجویان این دانشگاه انجمن ها و سازمان های خود مختار بسیاری را ایجاد کرده اند. دانشجویان دانشگاه ملی تایوان در کنار تحصیل می توانند از عضویت در انجمن های مختلف دانشگاه مانند هنر، ورزش و غیره اوقات خود را پر کنند.
 

امکانات و خوابگاه های دانشگاه ملی تایوان

 

مشاهیر دانشگاه ملی تایوان

بسیاری از مشاهیر کشور تایوان و حتی مشاهیر گذشته چین در این دانشگاه تحصیل کرده اند. برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه که موفق به کسب جوایز و شهرت از این دانشگاه شدند را در زیر نام می بریم.

  • دین لی یوانژه  برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1986
  • یائو کیژی برنده جایزه تورینگ در سال 2000
  • یانگ شیانگفا برنده جایزه گرگ کشاورزی در سال 1991
  • ونگ کوهوی برنده جایزه گرگ شیمی در سال 2014
  • رییس جمهور هفتم، هشتم و نهم و معاون هفتم رییس جمهور در چین فارغ التحصیلان گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه ملی تایوان هستند.
  • رییس جمهور دوره های یازدهم و دوازدهم چن شویپان و رییس جمهور دوره های 13 و 14 ما ینگ جوی فارغ التحصیلان رشته حقوق از این دانشگاه هستند.

دانشگاه ملی تایوان NTU یکی از دانشگاه های برتر در جهان است. این دانشگاه در میان دانشگاه های آسیا نیز رتبه خوبی دارد. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. یکی از مهمترین شاخص های رتبه بندی دانشگاه تولید علم و ارتباط آن با صنعت است. این دانشگاه همچنین دارای امکانات رفاهی مختلف برای دانشجویان بومی و همچنین بین المللی است. دانشجویان بین المللی پس  از اقدام برای تحصیل، چنانچه مایل باشند می توانند درخواست کمک هزینه مالی نیز بدهند. بسیار از افراد سرشناس و معروف تابوان و چین در این دانشگاه تحصیل کرده اند و فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب جوایز تورینگ، گرگ و نوبل نیزه شده اند. چنانچه شما نیز علاقمند به تحصیل در این دانشگاه و انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ هستید در قدم اول باید فرم درخواست پذیرش خود را در سایت دانشگاه به صورت آنلاین تکمیل و به همراه مدارک لازم برای دانشگاه ارسال کنید.

3441 رتبه بندی این مطلب:
2.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته