دانشگاه مک گیل

McGill University در سال 1821 میلادی تاسیس شده و به خاطر جیمز مک گیل به این نام شهر یافته است. پردیس اصلی این سایت دارای مساحت  سی و دو هکتار و پردیس Macdonald دارای مساحت هزار و ششصد هکتار است. دانشگاه مک گیل یک دانشگاه دولتی بوده و دارایی این دانشگاه بیش از هفتصد میلیون دلار است. این دانشگاه بیش از دویست ساختمان، دانشجو را در خود جای داده است. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، از بیش از صد کشور دنیا هستند. این تعداد دانشجو تنوع زیادی به نسبت دانشگاه های دیگر کانادا داشته و به نوعی منحصر به فرد است. بیش از سیصد رشته تحصیلی نیز در McGill University وجود داشته که در دانشکده های مختلف این دانشگاه تدریس و آموزش داده می شوند. در ادامه شما را با دانشگاه مک گیل کانادا، صفر تا صد فرآیند اپلای، پذیرش، تحصیل رایگان، بورسیه و غیره آشنا می کنیم.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل کجاست؟

McGill University در شهر مونترآل در استان کبک کشور بزرگ کانادا واقع شده است. این دانشگاه در نزدیکی The Montreal Museum of Fine Arts که یک موزه برای هنر ها بوده قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی این دانشگاه مکان هایی مانند Best Buy و Place-des-Arts قرار گرفته اند. برای اطلاع از آدرس دقیق دانشگاه مک گیل کانادا به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.
 

دانشگاه مک گیل کجاست؟

 

اخذ پذیرش دانشگاه مک گیل

شما برای اخذ پذیرش از McGill University باید علاوه بر ریز نمرات دوره های قبلی برای هر رشته، مقاله هایی را نیز برای دانشگاه تهیه کنید. این مقاله علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد، مقطع کارشناسی را هم شامل می شود. این مقاله ها برای رشته های مختلف بسیار متفاوت بوده و با توجه به سطح نیاز دانشگاه مک گیل کانادا تعیین می شوند. علاوه بر اینها باید فرم های مخصوص این دانشگاه را پر کرده و درخواست کتبی خود را برای  McGill University ارسال کنید. متقاضیان باید توانایی پرداخت کلیه هزینه های تحصیل در دانشگاه مگ گیل مونترآل را اثبات کنند. به طور کلی برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه مک گیل کانادا باید رزومه تحصیلی مناسب، انگیزه نامه، رونوشت گذرنامه متقاضی و ریز نمرات تحصیلی مقاطع قبلی ضروری است. نمره زبان آیلتس مقطع کارشناسی 6 و برای کارشناسی ارشد نمره زبان آیلتس 6.5  مد نظر است. همچنین برای مقطع دکترا باید نمره آیلتس شما نمره 7 را کسب کنید.   

تحصیل رایگان در دانشگاه مک گیل

تحصیل در McGill University رایگان نبوده و شما باید برای تحصیل در این دانشگاه هزینه های تحصیلی را پرداخت کنید. هزینه های این دانشگاه نسبت به امکانات زیادی که در اختیار دانشجویان قرار می دهد بسیار مقرون به صرفه است. امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای کلیه مقطع های تحصیلی در این دانشگاه فراهم شده است. علاوه بر اینها با کار دانشجویی در McGill University می توان بسیاری از هزینه های تحصیلی را پوشش داد. دستیاری تدریس، کار اداری و غیره که بسیاری منطبق بر رشته تحصیلی شما است از جمله کارهای دانشجویی است. برای اطلاع از این شرایط باید به سایت دانشگاه مک گیل مراجعه کنید. 

شرایط بورسیه دانشگاه مک گیل

دفتر کمک دانشجویی در McGill University وجود دارد که به دانشجویان بورسیه هایی را به دانشجویان جدید ورودی مطع کارشناسی اعطا می کند. این نکته را در نظر بگیرید که دانشجویان انتقالی، دانشجوی تبادلی از یک دانشگاه، نیمه وقت و دانشجویان بازدید کننده واجد شرایط بورسیه نیستند. بورسیه های تحصیلی McGill University دو نوع قابل تمدید و غیر قابل تمدید هستند. بورسیه های غیر قابل تمدید یک ساله بوده و 3000 دلار در سال به دانشجو کمک مالی می کنند. بورسیه های قابل تمدید ارزشی بین 3000 تا 12000 دلار در سال داشته و تا 4 سال نیز قابل تمدید هستند. همچنین جوایزی در دانشگاه مگ گیل مونترال برای دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی در نظر گرفته می شود. بنیادی به اسم Stravros S. Niarchos به افراد برتر دوره کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی اعطا می کند. همچنین بورسیه کبک برای دانشجویان برای مقاطع دکترا و پست دکترا در نظر گرفته می شود. بورسیه های دانشگاه مگ گیل معمولا به افراد ممتاز و با رزومه خوب تعلق می گیرد. 

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل

هزینه های مهاجرت تحصیلی در دانشگاه های مختلف از جمله  تورنتو و غیره بر اساس اینکه شما چه رشته و موضوعی را برای تحصیل انتخاب می کنید، فرق می کند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی McGill University بین هجده هزار تا پنجاه هزار دلار کانادا را شامل می شود. هزینه های بیمه درمانی و کتاب و لوازم مبلغی در حدود 3000 دلار کانادا می شود. برای هزینه های فرعی عدد4000 دلار کانادا را باید پرداخت کنید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به صورت تقریبی 9000 دلار کانادا می شود. البته برای این هزینه برای دانشجویان تمام وقت بوده و به صورت نیمه وقت باید مبلغ 4400 دلار کانادا را پرداخت کنید. برای تحصیل در مقطع دکترا تمام وقت McGill University باید مبلغ هشت هزار دلار کانادا را پرداخت کنید. هزینه هر ترم اضافه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مبلغ 769 دلار را پرداخت کنید. علاوه بر اینها هزینه های الزامی مثل هزینه ثبت نام، صدور مدرک، فناوری اطلاعات، بیمه سلامت بین المللی، را به این هزینه ها باید اضافه کرد. برای اینکه هزینه های تحصیلی، اقامت و نیز دوره خود به قسمتی جداگانه دانشگاه مراجعه کنید.  

سایت دانشگاه مک گیل

در سایت McGill University اطلاعات مهمی در مورد نحوه پذیرش گرفتن در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و نیز دکترا این دانشگاه نوشته شده است. درباره کلیه هزینه های تحصیلی و نحوه پرداخت آن ها می توان با مراجعه به سایت دانشگاه آن ها را مشاهده کرد. اطلاعات درباره زندگی دانشجویی، خوابگاه های دانشگاه، انواع غذاها، فعالیت ها، باشگاه ها و غیره در سایت McGill University قابل مشاهده است. قسمت "درباره ما" این دانشگاه درباره دانشکده ها، حقایقی درباره خود دانشگاه مک گیل و نیز نحوه ارتباط با دانشگاه نوشته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه ملی لومونوسف و سایر دانشگاه ها می توانید با آقای اپلای در تماس باشید.

رشته های تحصیلی دانشگاه مک گیل

McGill University به تعداد ده نوع دانشکده مختلف درون خود جای داده که رشته های مختلفی را برای دانشجویان آموزش می دهند. تعداد این رشته های که گوناگون است، رشته های زیادی را به دانشجویان تدریس می کنند. اساتیدی که این رشته ها را تدریس می کنند، بسیار حرفه ای و با تجربه هستند. دانشکده های دانشگاه مک گیل کانادا دانشکده های هنر، مهندسی، مدیریت، علوم کشاورزی و محیط زیست، آموزش و پرورش و غیره هستند. در دانشکده حقوق این دانشگاه رشته و گرایش های مختلف در زمینه حقوق به دانشجویان آموزش داده می شود. رشته های مرتبط پزشکی در McGill University مثل پزشکی تجربی، پزشکی خانواده، فیزیک پزشکی، علوم اعصاب و غیره وجود دارد. رشته های دیگری که در این دانشگاه وجود دارد شامل رشته هایی مثل ریاضیات، فیزیک، مهندسی برق، علوم کامپیوتر، مهندسی عمران و غیره هستند.
 

   

اخذ پذیرش دانشگاه مک گیل

رتبه دانشگاه مک گیل

بر اساس رتبه بندی سایت Webometrics دانشگاه مک گیل در رتبه سوم بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است. بر اساس رده بندی QS این دانشگاه در رتبه سی و یکم برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار دارد. طبق آخرین رتبه ای که سایت timeshighereducation منتشر کرده، McGill University در رتبه چهلم برترین دانشگاه های جهان جای گرفته است. دانشگاه مگ گیل همچنین بر اساس رتبه بندی سایت USNEWS در رتبه پنجاه و یکم برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی موضوعی همین وبسایت معتبر این دانشگاه در بیولوژی و بیوشیمی هم اکنون در رتبه چهل و نهم برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. McGill University همچنین در مهندسی مکانیک و سیستم های قلب و عروق به ترتیب در رده 44 و 27 بهترین مراکز آموزشی دنیا قرار گرفته است. این رتبه ها شهرت دانشگاه مک گیل را بسیار در محافل علمی و آموزشی بالا برده است. 

افراد مشهور دانشگاه مک گیل

جاستین ترودو نخست وزیر کنونی کشور کانادا از افراد مشهور تحصیل کرده در McGill University است. وی در سال 1971 میلادی در اتاوا کانادا متولد شده و بیست و سومین نخست وزیر کشور کانادا محسوب می گردد. وی پسر پانزدهمین نخست وزیر کانادا پیر ترودو بوده و در سال 2013 میلادی به عنوان رهبر حزب لیبرال برگزیده شد. وی در سال 2015 نخست وزیر شده و در سال 2019 میلادی نیز برای بار دوم به عنوان نخست وزیر برای چهار سال دیگر نخست وزیر کانادا است. آقای  Leonard Cohen خواننده معروف کانادایی یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در McGill University است. این خواننده در سال 1934 در مونترال کانادا به دنیا آمده و  اولین کتاب شعرش را در سال 1956 میلادی در همین شهر منتشر کرد. وی یک از برترین خوانندگان عرصه موسیقی کانادا بود که در نوامبر سال 2016 میلادی در گذشت. ویلیام شاتنر بازیگر و نویسنده کانادایی یکی دیگر از افراد مشهور تحصیل کرده در McGill University است.

خوابگاه دانشگاه مک گیل

زندگی کردن در خوابگاه های McGill University مزیت های مثبت زیادی را به همراه دارد. خوابگاه های دانشگاه مک گیل کانادا معمولا به فاصله چند دقیقه ای از این دانشگاه قرار دارد. اقامتگاه های دانشگاه در مرکز شهر و در پردیس Macdonald قرار دارند. خوابگاه های این دانشگاه در هر سال بیش از دو هزار نفر دانشجو را در خود جای می دهند. دانشجویان McGill University می توانند در خوابگاه های خود دانشگاه یا خوابگاه هایی در خارج از دانشگاه اقامت کنند. این اقامت کردن در خوابگاه ها به صورت کاملا اختیاری بوده و توسط دانشجو انتخاب می شوند. خوابگاه هایی که در تابستان باز هستند، معمولا از 15 می تا تاریخ 15 اوت برای دانشجویان خدمات مختلفی را فراهم می کنند. اقامتگاه پردیس Macdonald در قسمت غربی جزیره مونترآل  واقع شده و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. با ساتفاده از حمل و نقل عمومی به راحتی دانشجویان به این خوابگاه دسترسی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوابگاه دانشگاه پی اس ال می توانید با مشاورین اقای اپلای در ارتباط باشید. 

شهر مونترآل کانادا

این شهر در قسمت جنوب شرقی کانادا و در استان کبک قرار گرفته است. این شهر از لحاظ جمعیتی در رده دوم پرجمعیت ترین شهر های کشور کانادا قرار می گیرد. وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و تاکسی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است. این مقرون به صرفه بودن برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه مک گیل را دارند، بسیار مناسب است. متروی این شهر یکی از بهترین و سریع ترین وسایل حمل و نقل در این شهر است. ساعاتی که متروی شهر مونترآل کار می کند، بین 5:30 صبح تا یک بامداد است. McGill University در شهر مونترآل استان انتاریو کانادا و در جنوب شرقی واقع شده است. نمره آیلتس برای اخذ پذیرش در دانشگاه مک گیل کانادا برای مقطع کارشناسی  نمره 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد باید نمره 6.5 را اخذ کنید. در حال حاضر این دانشگاه برترین دانشگاه کانادا بر اساس رتبه بندی سایت Webometrics است. McGill University بر اساس رتبه بندی QS و  timeshighereducation به ترتیب در رده 31 و 40 قرار گرفته است. رشته های مختلفی در این دانشگاه تدریس می شوند که از جمله آن ها می توان از مهندسی برق، کشاورزی، حقوق، معماری و غیره نام برد. افراد مشهور بسیاری در McGill University  تحصیل کرده اند که می توان از افرادی مثل جاستین ترودو، Leonard Cohen  و غیره نام برد.  

2355 رتبه بندی این مطلب:
1.0
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته