دانشگاه ملی لومونوسف

این دانشگاه نخستین دانشگاهی است که در کشور روسیه و در شهر مسکو ساخته شده است. در واقع Lomonosov Moscow State University  نماد علمی در کشور روسیه بوده و جزو معتبر ترین دانشگاه های کشور روسیه است. این دانشگاه به افتخار "میخاییل لومونوسف" که از دانشمندان برجسته و مشهور است، به اسم لومونوسف نام گذاری شده است. این دانشگاه درسال 1755 میلادی با تلاش های لومونوسف در میدان سرخ مسکو تاسیس گردیده است. ولی اسم لومونوسف در سال  1940 میلادی بر روی این دانشگاه نام گذاری شده است. در سال 1915 میلادی دولت روسیه پرداخت شهریه برای این دانشگاه را لغو کرد تا افراد کم توان بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند. Lomonosov Moscow State University یک دانشگاه دولتی بوده و برترین دانشگاه روسیه از لحاظ رتبه بندی جهانی است. ساختمان این دانشگاه از بزرگترین ساختمان های دانشگاهی در کشور روسیه است و از بسیاری از ساختمان های دانشگاه های دیگر بزرگتر است. در ادامه قصد داریم به بررسی اپلای دانشگاه ملی لومونوسف و شرایط و ضوابط آن بپردازیم.

 

نمایی از ساختمان دانشگاه لومونوسف

 

دانشگاه ملی لومونوسف کجاست؟

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و در شهر مسکو پایتخت روسیه قرار گرفته است. Lomonosov Moscow State University  در بالای تپه ای به نام «گنجشکان» قرار گرفته است. ساختمان مرکزی دانشگاه لومونوسف روسیه جزو یکی از آسمان خراش های مسکو بوده و در قسمت شمال غربی کاخ ریاست جمهوری کرملین قرار دارد. این ساختمان دارای "سی و شش طبقه" بوده و حدود "دویست و چهل متر" ارتفاع دارد.
 

دانشگاه لومونوسف

 
اخذ پذیرش از دانشگاه لومونوسف 

افراد از بسیاری از مناطق و کشورهای دنیا خواهان تحصیل در Lomonosov Moscow State Universit هستند. از ماه September و تقریبا از اوایل تابستان، سال تحصیلی شروع شده و تا پایان ماه june ادامه دارد. برای ورود به مقطع کارشناسی باید آزمونی به اسم "پادفک" را امتحان داده و حد نصاب قبولی را حتما کسب کنید. دوره کارشناسی این دانشگاه حداقل 4 سال است و باید مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی را به دانشگاه ارایه دهید. از دیگر موارد برای تحصیل در مقطع لیسانس گذرنامه با اعتبار 1 ساله، عکس پرسنلی و آزمایش های پزشکی مثل ایدز است. برای پذیرش شدن در مقطع کارشناسی ارشد Lomonosov Moscow State University باید حتما مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید. دوره فوق لیسانس این دانشگاه حداقل یک دوره دو ساله است. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط پذیرش شدن در دانشگاه لومونوسف و موسسه فناوری ژاپن باید به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و به صورت دقیق آن را مطالعه کنید.

تحصیل رایگان در دانشگاه ملی لومونوسف

امکان تحصیل رایگان در Lomonosov Moscow State University  وجود دارد. دانشگاه لومونوسف یک آزمون ورودی دارد که از دانشجویان جدید این دانشگاه گرفته می شود. شما با قبولی در این آزمون از پرداخت شهریه تحصیلی دانشگاه معاف می شوید. در واقع شما با کسب نمره "خیلی خوب" و معاف شدن از پرداخت شهریه به صورت کاملا "رایگان" تحصیل می کنید. این تحصیل رایگان باعث راحتی کار شما در ادامه مسیر آموزشی و علمی شما می شود. تحصیل رایگان در این دانشگاه یک مزیت مثبت برای شما و همینطور برای دانشگاه است. البته قطعا در این آزمون ورودی بهترین ها نمره "خیلی خوب" را گرفته و با توجه به رشته شما نوع امتحان نیز فرق می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسف مسکو با توجه به رشته، گرایش متفاوت است. برای مثال شهریه تحصیلی در رشته های پزشکی با رشته هایی مثل مندسی مکانیک بسیار تفاوت دارد. 

شرایط بورسیه دانشگاه ملی لومونوسف

بورسیه های مختلفی در Lomonosov Moscow State University وجود دارند. این بورسیه های به دانشجویانی که دوران تحصیل رتبه های برتر دانشگاه را کسب کرده اند، اعطا می گردد. همچنین به کسانی که در مسابقات ورزشی مقام شایسته ای کسب می کنند، تعلق می گیرد. به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و نیز دانشجویان مقطع دکترا که در زمینه ای علمی و پژوهشی کار می کنند، بورسیه های گوناگونی تعلق می گیرد. به دلیل اینکهLomonosov Moscow State University  بیشتر بودجه  را برای پژوهش در نظر گرفته، امکان تعلق گرفتن بورسیه تحصیلی  کامل و معاف شدن از شهریه وجود دارد. موسسات دولتی و خصوصی و همچنین شرکت هایی خارج ازLomonosov Moscow State University  به روند بورسیه شدن شما کمک می کنند. این نوع بورسیه ها مواردی مثل خرید کتاب، وسایل آموزشی و درسی، هزینه های مسکن و خوابگاه، هزینه تحصیل و غیره است.

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی لومونوسف

هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای هر مورد به صورت جداگانه محاسبه می شود. این هزینه ها که به عنوان هزینه های تحصیلی و دانشجویی از دانشجویان اخذ می گردد، موارد متعددی است. این موارد شامل هزینه خوابگاه، بیمه درمانی، آزمایش های پزشکی، رفت و آمد و غیره است. هزینه های گرفتن خوابگاه دانشجویی به صورت تقریبی بین چهار تا سیزده هزار روبل روسیه می شود. هزینه آزمایش های پزشکی که از دانشجویان ورودی گرفته می شود، مبلغی بیش از چهار هزار روبل روسیه می شود. هزینه بیمه درمانی برای دانشجویان جدید نه هزار روبل روسیه است. لازم به ذکر است که تمام شهریه های دانشگاه لومونوسف به روبل روسیه که واحد پولی این کشور است، از شما دریافت می شود. البته در صورت گرفتن نمره خیلی خوب در آزمون ورودی، هیچ مبلغی را برای شهریه پرداخت نمی کنید. 

سایت دانشگاه ملی لومونوسف

سایت رسمی Lomonosov Moscow State University علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان های روسی و چینی در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. در این سایت اطلاعات بسیاری را مشاهده می کنید که شما را برای تحصیل در دانشگاه راهنمایی می کنند. اطلاعاتی از قبیل ادمیشن ها، رشته های تحصیلی، خوابگاه ها و اطلاعات عمومی را مشاهده می کنید. همچنین اطلاعات مفید و با ارزشی درباره زندگی دانشجویی در این دانشگاه معروف پیدا می کنید. نقشه دانشگاه و همچنین آدرس دقیق قرار گیری دانشگاه را در این سایت مشاهده می کنید. سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه سیتی هنگ کنگ و دانشگاه پی اس ال و غیره را می توانید اطلاعات جامع از سایت آن ها دریافت کرد.

افراد مشهور دانشگاه ملی لومونوسف

یکی از افراد مشهور تحصیل کرده  Lomonosov Moscow State University میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود. وی بین سال های 1990 تا سال 1991 میلادی رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی بود. وی به واسطه آخرین کسی که اتحاد جماهیر شوروی را هدایت می کرد، نه تنها در روسیه بلکه در سراسر جهان نیز شناخته شده است. وی از سن نوزده سالگی برای تحصیل به Lomonosov Moscow State University رفت. آقای آندره ساخاروف دانشمند هسته ای شوروی نیز از افراد مشهور تحصیل کرده در دانشگاه ملی لومونوسف است. وی پس از بمباران دو شهر ناکازاکی و هیروشیما ژاپن توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم، مامور به مطالعه بر روی ساخت بمب اتمی شد. در این پروژه با ابتکار ساخاروف، اتحاد شوروی موفق به ساخت بمب هیدروژنی برای اولین در جهان شد. وی بعدا منتقد اتحاد جماهیر شوروی شد، به طوری که دولت وی را به شهر گورکی تبعید کرد.

آزمون ورودی دانشگاه لومونوسف

از موارد مهاجرت تحصیلی و پذیرش در Lomonosov Moscow State University شرکت در آزمون ورودی و نمره قبولی در آن است. در دانشکده هایی این دانشگاه مثل دانشکده مکانیک، مهندسی محیط زیست و بیو انفورماتیک، ریاضیات این آزمون ورودی برگزار می شود. در دانشکده ریاضیات و مکانیک باید پس از قبولی در آزمون ورودی باید زبان روسی را یاد بگیرید. به علت اینکه زبان تدریس این دانشکده روسی است  باید در موسسه فرهنگ و زبان روسی    به مدت یک سال زبان روسی را یاد بگیرید. برای دانشکده ریاضیات محاسباتی و سایبرنتیک آزمون ورودی مقطع کارشناسی شامل مواردی مثل ریاضیات، انفورماتیک و زبان روسی است. امتحان ورودی مقطع کارشناسی ارشد از تمام مطالب ریاضیات تشریحی گرفته می شود. برای امتحانات ورودی که در این دانشگاه گرفته می شود باید در بین دانشجویان دیگر نمره شما از همه بالاتر شود. شما علاوه بر قبولی در دانشگاه، به صورت رایگان در این دانشگاه بسیار خوب تحصیل می کنید.

 

یکی از ساختمان های دانشگاه ملی لومونوسف

 

دانشگاه پزشکی لومونوسف

پزشک شدن شغلی است که بسیاری از افراد در دوران کودکی دنبال آن بوده اند و حالا با شیوع بیماری کرونا بسیاری هدف خود را رشته پزشکی گذاشته اند. کشور روسیه و به خصوص دانشگاه لومونوسف یکی از بهترین ها در زمینه رشته پزشکی هستند. دانشکده پزشکی دانشگاه لومونوسف از بسیاری از دانشکده های دیگر این دانشگاه معروف تر بوده و متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند. هزینه تحصیل رشته پزشکی در Lomonosov Moscow State University به صورت تقریبی بین شش هزار تا نه هزار دلار آمریکا است و این هزینه علاوه بر هزینه های ثبت نام از شما می شود. البته این شهریه از بسیاری از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی مبلغ کمتری است. برای تحصیل پزشکی باید ابتدا آزمونی به اسم "پری مدیکال" را شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید. از مزیت های تحصیل در Lomonosov Moscow State University این است که می توانید دانشگاه خود را بین دانشگاه های موجود در مسکو جابه جا کنید و مثلا یک ترم را در دانشگاه دیگری سپری کنید. 

خوابگاه دانشگاه لومونوسف

خوابگاه های دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو مجموعه ای از پردیس های مدرن برای دانشجویان، دانشجویان دکترا و کادر علمی است. برای تمام دانشجویان Lomonosov Moscow State University شرایط اقامتی راحت و انجام تفریحات و ورزش فراهم شده است. در این خوابگاه ها شما به اینترنت پرسرعت و نامحدود دسترسی دارید. دانشجویان بین المللی Lomonosov Moscow State University در خوابگاه هایی مثل Leninskie Gory، خوابگاه خیابان وردناسکی، خوابگاه خیابان کراوچنکو و غیره اقامت می کنند. خوابگاه Leninskie Gory یکی از بهترین خوابگاه های دانشگاه بوده که محل اقامت دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه بوده و در ساختمان اصلی دانشگاه لومونوسف واقع شده است. سالن های ورزشی، آرایشگاه، اتاق لباسشوی و غیره در این خوابگاه وجود دارد. بسته به دانشکده مورد نظر شما و شرایط اقامت و زندگی، شهریه ها فرق میکند ولی به صورت میانگین 13000 روبل روسیه است. برای گرفتن مکان اقامتی و خوابگاه باید به بخش بین الملل دانشکده مورد نظر مانند دانشگاه علم و فناوری پوهانگ تماس گرفته و اطلاعات را کسب کنید.

شهر مسکو روسیه مکان دانشگاه لومونوسف

شهر زیبای مسکو پایتخت کشور روسیه فدرال است و به دلیل وجود مراکز علمی و دانشگاهی دانشجویان زیادی در این شهر زندگی می کنند. حمل و نقل عمومی در شهر مسکو بسیار متنوع بوده و در جهان بسیار معروف است. مترو در شهر مسکو یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شود. در مترو مسکو اینترنت نامحدود وجود داشته و یکی از زیباترین متروهای دنیا است. متروها در شهر مسکو با حرف M مشخص شده و از شش صبح شروع به کار می کنند. بعد از مترو اتوبوس ها از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه هستند. بعد از ان می توان از آن وسایلی مثل مینی بوس ها که به اسم "مارشروتکاس" نام برد .یکی از آثار دیدنی و همینطور تاریخی شهر مسکو، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسا با رنگ های متنوعی که دارد، در جهان منحصر به فرد است. 

 

نمایی از کلیسای سنت باسیل


دانشگاه لومونوسف در شهر مسکو روسیه واقع شده و یک دانشگاه کاملا دولتی است.  شهر زیبای مسکو یکی از بهترین شهر های دنیا برای حمل و نقل عمومی است و Lomonosov Moscow State University در آن قرار گرفته است. وسایل حمل و نقل عمومی در شهر مسکو مترو، اتوبوس و مینی بوس ها و غیره هستند. برای اینکه در Lomonosov Moscow State University به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازید، باید امتحان ورودی خود را نمره "خیلی خوب" بگیرید. دانشگاه لومونوسف بورسیه های مختلفی را به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دوره دکترا در نظر گرفته است. این بورسیه ها ممکن است از سایر شرکت ها و سازمان های خارج دانشگاه نیز تامین شود. برای پذیرش در این دانشگاه باید آزمون ورودی داده و حد نصاب قبولی را کسب بکنید. رشته پزشکی دانشگاه لومونوسف یکی از بهترین ها در کشور روسیه است و متقاضیان زیادی دارد. خوابگاه های مختلفی برای دانشجویان دانشگاه در نظر گرفته شده است.  

3726 رتبه بندی این مطلب:
4.2

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته