مدرسه اقتصاد لندن

The London school of Economics and Political science یک از برترین دانشگاه های جهان در زمینه اقتصاد و سیاست است. دانشگاه LSE در سال 1895 میلادی در شهر لندن تاسیس شده است. این دانشگاه در قلب مرکز لندن واقع شده و تمام دانشکده ها در آن متمرکز شده اند. این دانشگاه در سال 1900 به جمع دانشگاه موجود لندن اضافه شده و دانشگاهی بسیار معتبر  و از نوع دولتی است. این دانشگاه در زمینه اقتصاد و سیاست هم ردیف دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است .در این دانشگاه بیش از نه هزار دانشجوی بریتانیایی و نیز بین المللی هم اکنون در حال تحصیل هستند. The London school of Economics and Political science به قدری خوب عمل کرد که در سال 2014 میلادی در رتبه اول بخش پژوهشی رشته علوم اجتماعی قرار گرفت. در این مقاله شما را با اپلای مدرسه اقتصاد لندن، امکان تحصیل رایگان، بورسیه و غیره را آشنا می کنیم. 

 

دانشگاه LSE

 

مدرسه اقتصاد لندن کجاست؟

The London school of Economics and Political science در شهر لندن و کشور انگلستان واقع شده است. خانه سلطنتی اپرا و کتابخانه Maughan در نزدیکی این دانشگاه واقع شده است. مرکز هنرهای کاری لندن تحت عنوان Somerset House شناخته شده و در نزدیکی دانشگاه LSE قرار گرفته است. برای اطلاع از آدرس دقیق و محل دانشگاه به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

 

مدرسه اقتصاد لندن

 

اخذ پذیرش مدرسه اقتصاد لندن

اخذ پذیرش در The London school of Economics and Political science به شدت رقابتی بوده و از بین گزینه های موجود بهترین ها انتخاب می شود. از هر ده درخواستی که به هر دانشکده ارسال می شود تنها سه نفر از بین آن ها پذیرفته می شوند. البته در سال های اخیر دانشگاه LSE برای افزایش دانشجویان خود تلاش های زیادی را انجام داده است. برای پذیرش دراین دانشگاه باید مدرک قبولی در کنکور را به دانشگاه نشان دهید. همچنین باید نمره زبان آیلتس شما 6.5 بوده و با گرفتن نمره بالاتر امتیاز شما نیز بالا می رود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید ریز نمرات مدرک دیپلم که ترجمه شده است را به دانشگاه تحویل دهید. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند باید کلیه مقطع های پیشین را ترجمه کنند. باید متقضایان نامه تمکن مالی خود را که 18000 پوند ارزش داشته و معادل با یک سال زندگی در کشور بریتانیا است را به دانشگاه LSE  تحویل دهند.  

تحصیل رایگان در مدرسه اقتصاد لندن

تحصیل در The London school of Economics and Political science رایگان نبوده و شما برای تحصیل در  این دانشگاه باید شهریه بپردازید. علاوه بر آن بورسیه هایی نیز در این دانشگاه وجود داشته که با آن ها می توان هزینه های تحصیلی دانشگاه را پوشش داد. هزینه های تحصیلی در این دانشگاه با توجه به دانشکده و رشته متفاوت است. برای اطلاع از کلیه شرایط و بورسیه های این دانشگاه و دیگر دانشگاه های برتر دنیا از جمله دانشگاه سنت اندروز، انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، دانشگاه ملی تایوان  باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. این سایت کلیه اطلاعات لازم از شرایط و نحوه پرداخت هزینه های دانشگاه را در اختیار شما می گذارد. 

شرایط بورسیه مدرسه اقتصاد لندن

The London school of Economics and Political science به طور معمول هر سال حدودا چهار میلیون پوند را به دانشجویان مقطع کارنشاسی خود می دهد. مبلغی بورسیه ای که این دانشگاه برای مقطع دکترا در نظر گرفته مبلغ سیزده میلیون پوند است. برای اینکه بورسیه The London school of Economics and Political science به شما اختصاص پیدا کند باید درخواست خود را در یک مقاله با حداقل 500 کلمه تایپ کنید. در این مقاله که به مدرسه اقتصاد لندن ارسال می شود، باید دلایل دریافت این بورسیه را توضیح دهید. باید به این نکته دقت کنید که برای این درخواست باید هزینه ای بالغ بر صد پوند را به دانشگاه دهید. فایلی که برای دانشگاه ارسال می کنید، فرمت آن PDF یا به صورت فایل word است. علاوه بر بورسیه های دانشگاه شرکت های دولتی و سازمان هایی از سراسر جهان بورسیه هایی را به دانشجویان اعطا می کنند. دانشگاه LSE برخی از بورسیه های خود را به دانشگاه های خود در بیجینگ و کیپ تاون اختصاص داده است. 

هزینه تحصیل در مدرسه اقتصاد لندن

هزینه های تحصیلی در The London school of Economics and Political science بر اساس نوع دانشکده و نوع رشته فرق می کند. مقاطعی تحت عنوان Executive Masters و Taught  در مقطه کارشناسی ارشد در The London school of Economics and Political science وجود دارد. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در هر سال باید مبلغ 23000 پوند را پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی برای هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد باید مبلغ 31000 پوند را پرداخت کنند. برای تحصیل در رشته ریاضیات در The London school of Economics and Political science باید مبلغ 24000 پوند را پرداخت کنید. رشته ای تحت عنوان مدیریت توسعه در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن وجود داشته که برای آن باید مبلغ 24000 پوند را در هر سال بپردازید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد مبلغی در حدود 31000 پوند را شامل می شود. تحصیل در رشته مطالعات اروپا و نیز رشته مطالعات اروپا و سیاست بین الملل هزینه ای را در حدود 24000 پوند را شامل می شود.  

سایت مدرسه اقتصاد لندن

در منوی سایت The London school of Economics and Political science در مورد موارد گوناگونی اطلاعات وجود دارد. این موارد شامل اخبار دانشگاه، شغل های دانشگاه، زندگی دانشجویی، چشم انداز آینده دانشگاه در سال 2030 و غیره مطلب وجود دارد. قسمتی جدید در سایت مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن برای بیماری کووید-19 وجود داشته که اطلاعات زیادی را در اختیار دانشجویان وجود دارد. رویدادها و مناسبت های دانشگاه در قسمتی به نام Events قرار گرفته و می توان اخبار را در آن مشاهده کنید. قسمتی برای کتابخانه  The London school of Economics and Political science قرار داده شده که تمام کتاب ها، مقالات و غیره را می توان در آن جا جستجو کرد. قسمتی تحت خوابگاه ها برای کسانی که قصد یک خوابگاه را دارند، وجود دارد. برای اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی و نیز هزینه های تحصیلی و غیره باید به سایت دانشگاه LSE مراجعه کنید. 

رشته های تحصیلی مدرسه اقتصاد لندن

این دانشگاه در رشته های مختلف و متفاوتی در زمینه علوم اجتماعی به دانشجویان آموزش می دهند.  The London school of Economics and Political science در علوم و مدیریت اجتماعی همیشه در رتبه های برتر قرار گرفته است. مدرسه اقتصاد لندن بیش از سی دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان فراهم می کند. علاوه بر مقطع لیسانس بیش از صد برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه علوم اجتماعی به دانشجویان درس می دهد. رشته های دیگری مثل علوم رفتاری، مدیریت، امور مالی، اقتصاد و بهداشت و غیره طرفداران زیادی در این دانشگاه دارد. دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن یکی از مهمترین دانشکده های این دانشگاه بوده که به صورت فشرده رشته های مختلفی را به دانشجویان تدریس می کند. زمینه های علمی و رشته هایی که در این دانشکده تدریس شده اند، بسیار متنوع و گسترده هستند. این دوره ها بیش از دویست رشته در مقطع لیسانس رشته هایی مثل سیاست، ریاضیات و غیره است. برای اطلاع از نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه هایی چون دانشگاه ملی تایوان ، دانشگاه سنت اندروز و غیره می توانید با مشاورین حرفه ای آقای اپلای مراجعه فرمایید.
 

دانشگاه LSE

  

رتبه مدرسه اقتصاد لندن

براساس آخرین رتبه بندی سایت Webometrics مدرسه اقتصاد لندن در رده هفدهم بهترین دانشگاه های بریتانیا قرار گرفته است. The London school of Economics and Political science بر اساس رده بندی موسسه QS در رده چهل و نهم برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی قرار گرفته است. طبق رتبه بندی سایت timeshighereducation مدرسه اقتصاد لندن در رتبه بیست و هفتم برترین دانشگاه های دنیا جای گرفته است. بر اساس رده بندی همین سایت این دانشگاه در رده سیزدهم برترین دانشگاه های اروپایی از نظر تدریس است. سایت USNEWS رتبه بندی بهترین موضوعات را انجام داده که رتبه 7 و 34 را به ترتیب برای Economics and Business و  Social Sciences and Public Health به دست آورده است. همچنین بر اساس رتبه بندی همین سایت دانشکده Arts and Humanities مدرسه اقتصاد لندن در رده پنجاه و هفتم قرار گرفته است. همین رتبه های خوب این دانشگاه باعث شده بسیاری برای تحصیل در آن اقدام کرده و متقاضیان زیادی دارد. 

افراد مشهور مدرسه اقتصاد لندن

مستند ساز مشهور انگلیسی به نام دیوید اتنبرو یکی از افرد مشهور تحصیل کرده در دانشگاه LSE است. وی بیشتر به خاطر مستندهایش در مورد حیوان ها و گیاه ها شهرت بسیار فراوانی دارد. وی فعالیت حرفه ای خود را به عنوان مستند ساز در سال 1950 میلادی شروع کرده است. جورج سوروس اقتصاددان و سرمایه دار معروف آمریکایی یکی از افراد معروف تحصیل کرده The London school of Economics and Political science است. وی رییس هیات مدیره بنیاد سوروس بوده و بنیانگذار و رییس هیات مدیره سرمایه سوروس است. رییس جمهور سابق کلمبیا به نام خوان مانوئل سانتوس یکی از افراد معروف The London school of Economics and Political science است. سانتوس که از نظر شغلی اقتصاددان و از نظر تجاری روزنامه نگاری مطرح بوده، عضوی از خانواده ثروتمند و با نفوذ سانتوس است. خانواده سانتوس از سال 1913 تا 2007 سهامدار روزنامه ال تایمپو تا زمان فروش آن به Planeta DeAgostini در سال 2007 بودند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

خوابگاه مدرسه اقتصاد لندن

این دانشگاه در هر سال برای بیش از 4000 دانشجوی خود انواع خوابگاه ها را فراهم می کند. این خوابگاه اقامتگاه های خصوصی بوده یا اقامتگاه هایی از طرف دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته می شوند. به این نکته دقت کنید که این دانشگاه در یافتن مکانی مناسب به دانشجویان کمک زیادی می کند. بورسیه ای برای اسکان در این دانشگاه در نظر گرفته شده که به اسم  LSE Accommodation Bursary شناخته می شود. این کمک هزینه در حال حاضر برای خانواده های کم درآمد بوده که فعلا فقط برای اتباع انگلیس است. این دانشگاه دارای بیش از 11 نوع خوابگاه مختلف در سراسر شهر لندن است. این خوابگاه بیشتر به دانشجویان بین المللی که به تازگی وارد لندن شده اند، اهدا می گردد. دفتری به اسم خدمات خوابگاهی LSE در این دانشگاه وجود داشته که مکان های مختلفی را در سراسر لندن فراهم کرده است. این طیف گسترده باعث تنوع در انتخاب کردن خوابگاه به دانشجویان می دهد. 

حمل و نقل شهر لندن

شبکه مترو لندن یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در این شهر و شبکه ریلی زیر زمینی گسترده ای است. از مرکز لندن با این شبکه مترو می توان به بیشتر مناطق شهر لندن منتقل شد. قطاری سبک به اسم داکلندز در این شهر وجود داشته که به طور اتوماتیک و بدون راننده کار می کند. کاربران به دلیل راحتی و مقرون به صرفه بودن، برای منتقل شدن به سمت فرودگاه از این سیستم حمل و نقل استفاده می کنند. قطارهایی نیز در حومه شهر لندن مشغول به فعالیت بوده و این قطارها به مسیرهایی مثل ورزشگاه ومبلی لندن می روند. The London school of Economics and Political science یکی از دانشگاه های معتبر کشور بریتانیا بوده که در شهر لندن واقع شده است. برای پذیرفته شدن در مدرسه اقتصاد لندن باید با متقاضیان زیادی به رقابت بپردازید. رشته هایی دیگری مثل علوم رفتاری، مدیریت، امور مالی، اقتصاد و بهداشت و غیره از پر طرفداران رشته های مدرسه اقتصاد لندن هستند. خوابگاه هایی The London school of Economics and Political science برای بیش از چهار هزار دانشجوی این دانشگاه در نظر گرفته که در شهر لندن مستقر هستند. افراد مشهور بسیاری مثل مستند ساز مشهور دیوید ادینبرو،  جورج سوروس اقتصاددان معروف آمریکایی در دانشگاه LSE تحصیل کرده اند. برای اطلاع از کلیه شرایط دانشگاه مثل بورسیه ها، نحوه پذیرش، هزینه تحصیل و غیره به سایت  The London school of Economics and Political science مراجعه کنید و برای سایر دانشگاه های مهم در دنیا از جمله دانشگاه ملی تایوان می توانید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه فرمایید.

5490 رتبه بندی این مطلب:
2.4

1 نظر در مطلب "مدرسه اقتصاد لندن" ثبت شده است

Avatar image

Sayed mouryzua

I want come there for progressing my life and lesrn knowledge there

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته