موسسه فناوری ژاپن

این موسسه یکی از بزرگترین موسسه آموزشی و پژوهشی است و در سال 1929 میلادی تولید شده است. Tokyo Institue of Technology یک دانشگاه تحقیقات ملی بوده و در آن بیشاز 40 مرکز و بخش پژوهشی قرار گرفته است. بیش از هزار نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه وجود دارد و این دانشگاه در حال حاضر تحت اصلاحات آموزشی قرار گرفته است. دانشکده هایی مثل دانشکده علوم، مدیریت نوآوری، علوم و مهندسی اطلاعات و غیره در این دانشگاه وجود دارد. کتابخانه اصلی Tokyo Institue of Technology، در Ookayama واقع شده است. روزانه بیش از 1200 دانشجو و کارمند از کتابخانه بازدید کرده و دارای بیش از 670000 کتاب و 2500 مجله است. رویکرد اصلی موسسه فناوری توکیو ژاپن اشتغال دانشجویانی است که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. در این مقاله شما را با اپلای موسسه فناوری ژاپن و تحصیل رایگان و دیگر موارد مرتبطی که برای یک دانشجو مناسب است، آشنا می کنیم.
 

نمایی از موسسه فناوری توکیو ژاپن

 

موسسه فناوری ژاپن کجاست؟

موسسه فناوری توکیو ژاپن در شهر توکیو کشور ژاپن قرار گرفته است. Tokyo Institue of Technology در نزدیکی موزه تکنولوژی توکیو قرار دارد. این دانشگاه در محله مگرو و در خیابانی تحت عنوان "دو کومه" جای گرفته است. پردیس اصلی Tokyo Institue of Technology در مرز بین Meguro و Ota واقع شده است. سایر پردیس های موسسه فناوری توکیو ژاپن در Suzukakedai و Tamachi قرار گرفته اند.
 

موسسه فناوری توکیو

 

اخذ پذیرش موسسه فناوری ژاپن

برای پذیرش در موسسه فناوری توکیو ژاپن  باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید. برای پذیرش در این دانشگاه باید به صورت مجزا مدرک هایی را آماده کنید. باید مدارک را برای هر رشته تحصیلی و دانشکده به صورت مجزا آماده کنید. شرایط پذیرش هر رشته با رشته دیگری متفاوت بوده و برا اطلاع از شرایط کلی آن به سایت دانشگاه مراجعه کنید.  

تحصیل رایگان در موسسه فناوری ژاپن

امکان تحصیل رایگان در Tokyo Institue of Technologyوجود ندارد ولی بورسیه هایی در این دانشگاه وجود دارد. این بورسیه ها ممکن است قسمتی یا کل هزینه های تحصیلی شما را پوشش دهند. البته این دانشگاه برای گرفتن شهریه تحصیلی از دانشجویان مقادیر معقول و منطقی را لحاظ کرده است. شما برای اطلاع از شرایط بورسیه ها باید به سایت رسمی Tokyo Institue of Technology مراجعه کنید. مشاورین آقای اپلای شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر آسیا از جمله دانشگاه سیتی هنگ کنگ کمک خواهند کرد.

شرایط بورسیه موسسه فناوری ژاپن

موسسه فناوری توکیو ژاپن برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی را در نظر گرفته و دو نوع بورسیه تحصیلی وجود دارد. یکی از این بورسیه ها که دولت ژاپن آن را پرداخت می کند، تحت عنوان MEXT شناخته می شود. کلمه MEXT مخفف وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری است. نوع دیگر که نوع خصوصی است توسط سازمان ها و بنیاد های خصوصی در کشور ژاپن برای دانشجویان تامین می گردد. به کسانی که بورسیه های MEXT را دریافت می کنند، به عنوان دانشجوی بورسیه MEXT نام می برند. ولی از سایر دانشجویانی که این نوع بورسیه را دریافت نمی کنند، به عنوان دانشجویان با بودجه خصوصی یاد می شود. یکی از راه های دریافت بورسیه MEXT این است که سفارتخانه های ژاپن در سراسر جهان، نامزدهای دریافت این بورسیه را پیشنهاد می دهند. مورد دیگر برای دریافت بورسیه MEXT توسط  Tokyo Institue of Technology پیشنهاد می گردد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 147000 ین ژاپن در هر ماه و دانشجویان مقطع کارشناسی 120000 ین ژاپن در هر ماه دریافت می کنند.
 

نمایی از موسسه فناوری توکیو

    

هزینه تحصیل در موسسه فناوری ژاپن

هزینه ثبت نام دانشگاه در Tokyo Institue of Technology برای دو مقطع فوق لیسانس و دکترا سی هزار ین ژاپن است. هزینه پذیرش در موسسه فناوری توکیو ژاپن، برای دومقطع کارشناسی ارشد و دکترا 282000 ین ژاپن است. اما برای دانشجویان مقطع کارشناسی در هر سال 635000 ین ژاپن است. هزینه ثبت نام در مقطع لیسانس هفده هزار ین ژاپن و برای هزینه پذیرش باید 282000 ین ژاپن پرداخت کنید. این نکته را در نظر بگیرید که هزینه های دانشجویان پذیرفته شده و انتقالی همانند دانشجویان فنی توکیو در همان سال تحصیل است. دانشجویانی که قصد انتقالی گرفتن داشته و بین المللی هستند باید هزینه ثبت نامی بالغ بر 9800 ین ژاپن پرداخت کنند. این دانشجویان برای هزینه پذیرش باید 85000 ین ژاپن پرداخت کنند. همچنین هزینه ثبت نام در Tokyo Institue of Technology مبلغی در حدود 30000 ین ژاپن بوده و باید در هر ماه پرداخت گردد. البته بورسیه هایی را نیز دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته که تمام یا قسمتی از این هزینه ها را پوشش می دهد.     

سایت موسسه فناوری ژاپن

موسسه فناوری توکیو ژاپن به دو زبان انگلیسی و همینطور ژاپنی قایل دسترسی است. اطلاعات جامع و کاملی در مورد پژوهش ها، صنعت، پذیرش و غیره در این سایت نوشته شده است. به تازگی خبر ها و اطلاعاتی در مورد بیماری مشهور کوید-19 در سایت Tokyo Institue of Technology وجود دارد. دانش آموختگان این دانشگاه می توانند با ورود به این صفحه از امکانات دانشگاه، در خواست مدرک های مورد نظر و غیره بهره مند شوند. بخشی به عنوان "درباره ما" وجود دارد که در آن تاریخچه دانشگاه، کمپ ها، اخبار و همچنین یادداشت های رییس کل دانشگاه را می بینید. همچنین قسمتی تحت عنوان تماس با ما وجود که هر بخشی مانند فارغ التحصیلان جدا بوده و باید به هر کدام که مرتبط کار داشته ارتباط بگیرید.

افراد مشهور موسسه فناوری ژاپن

یکی از افراد مشهوری که در Tokyo Institue of Technology تحصیل کرده، نائوتو کان نخست وزیر سابق ژاپن است. وی به صورت تقریبی به مدت یک سال و بین خرداد 1389 تا شهریور 1390 شمسی نسخست وزیر ژاپن بود. وی اولین مسئول حزب دموکراتیک ژاپن بوده است و  بین سال های 2002 تا 2004 میلادی ریاست این حزب را بر عهده داشته است. وی قبل از اینکه رییس حزب دموکراتیک ژاپن شود، مدتی به عنوان وزیر دارایی ژاپن مشغول به فعالیت بود. هیدکی شیریکاوا یکی دیگر از افراد مشهور تحصیل کرده در Tokyo Institue of Technology است. وی شیمی دانی بسیار معروف که به خاطر کشف پلیمر رسانا، جایزه شیمی نوبل را دریافت کرد. این شخص با آلن مک دیارمید و آلن هگر جایزه نوبل شیمی یک جایزه نوبل مشترک برنده شدند. ساتورو ایواتا یک طراح و برنامه نویس بازی های ویدیویی است که در Tokyo Institue of Technology تحصیل کرده است. این شخص در سال 2000 میلادی به شرکت "نینتندو" ملحق شد.

شرایط دریافت بورسیه MEXT

متقاضیان و داوطلبان باید معدل دو سال آخر سال تحصیلی 2.30 یا بالاتر شود. متقاضیان باید تابعیت کشوری را داشته باشند که با ژاپن روابط دیپلماتیک داشته باشد. متقاضیان با تابعیت ژاپنی واجد شرایط نیستند مگر اینکه تبعه کشور دیگری بوده و در زمان درخواست در خارج از ژاپن اقامت کنند.  متقاضیان متولد تاریخ 2 آوریل 1985 یا بعد از آن باید درخواست پذیرش کنند. متقاضیان فقط باید در رشته قبلی خود اقدام کنند. مقاضیان باید نمرات زبان ژاپنی یا انگلیسی بالایی کسب کنند. جهت اخذ پذیریش از دانشگاه علم و فناوری پوهانگ می توانید با مشاورین آقای اپلای در ارتباط باشید.   

مزایای دریافت بورسیه MEXT

به هر کدام از دریافت کنندگان بورس تحصیلی یک بلیط هوایی کلاس اقتصادی تعلق می گیرد. با این بلیط هوایی اقتصادی بین فرودگاه بین المللی نزدیکترین مکان به محل اقامت خود در کشور ملیت خود و فرودگاه بین المللی ناریتا یا هاندا به راحتی رفت و آمد می کنید. با استفاده از این بورسیه دانشجویانTokyo Institue of Technology از پرداخت هر گونه هزینه پذیرش، ثبت نام و نیز هزینه های تحصیلی معاف می گردند. کسانی که مایل به دریافت این بورسیه توسط سفارت ژاپن در کشور خود هستند، باید با همان سفارتخانه درخواست خود را مطرح کنند. کسانی که تمایل به دریافت بورس تحصیلی MEXT به عنوان دانشجویان مقطع کارشناسی هستند، باید در ماه آوریل وارد ژاپن شوند. کسانی که مایل به دریافت بورس تحصیلی به عنوان دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی هستند باید در ماه آوریل یا سپتامبر وارد ژاپن شوند. متقاضیان تحصیلات تکمیلی در Tokyo Institue of Technology باید یک نامه پذیرش از یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه را دریافت کنند.

بورسیه خصوصی و بورسیه تحصیلی با پیشنهاد دانشگاه

بورسیه های خصوصی در Tokyo Institue of Technology توسط سازمان های خصوصی به دانشجویان متقاضی تعلق می گیرد. این نوع بورسیه های خصوصی کاملا تضمین شده است و قبل از ثبت نام باید درخواست دهید. بورسیه نوع دوم با توصیه موسسه فناوری توکیو ژاپن انجام می شود و باید  برای آن ثبت نام انجام شود. ثبت نام آن از ماه سپتامبر شروع شده و حداقل یک سال اعتبار دارد. بدون توصیه نامه از دانشگاه نیز باید دانشجویان درخواست خود را ارسال کنند. شما باید برای کسب کلیه اطلاعات از آخرین مقررات و تاریخ های درخواست این نوع بورسیه ها به سایت Tokyo Institue of Technology مراجعه کنید.

منطقه کانتو محل موسسه فناوری ژاپن

کانتو منطقه ای است که پایتخت کشور ژاپن توکیو در آن قرار دارد. این منطقه به تنهایی دارای جمعیتی در حدود چهل و سه میلیون نفر است. شهرهای مهم این منطقه توکیو، سایتاما و غیره است. کانتو بزرگترین منطقه در ژاپن است که بیشترین زمین های کشاورزی را دارد. کلانشهر توکیو یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان را در دل خود جای داده است. پلیس توکیو بخشی از کانتو یا هر منطقه NPA نیست و پلیس آن یک دفتر ارتباطی اختصاصی با آژانس ملی خود دارد. اگرچه بیشتر دشت کانتو برای ساخت و سازهای مسکونی و تجاری استفاده می شود، اما هنوز هم در آن ها کشاورزی صورت می گیرد. برنج محصول اصلی این زمین ها است، اگرچه منطقه اطراف توکیو و یوکوهاما برای رشد محصول های باغی برای بازار کلان شهرها ساخته شده است. بیشتر پایگاه های نظامی ایالات متحده آمریکا در جزیره هونشو در منطقه کانتو واقع شده است. 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

درباره شهر توکیو

شهر توکیو خود یک استان بوده که در منطقه کانتو قرار گرفته است. حمل و نقل عمومی در شهر دارای موارد گسترده ای مثل فرودگاه های داخلی و بین المللی، اتوبوس ها، بزرگراه ها و غیره است. فرودگاه بین المللی توکیو که با نام Haneda شناخته شده و فرودگاه بین المللی Narita اصلی ترین و مهمترین فرودگاه های شهر توکیو هستند. البته در این شهر فرودگاه های فرعی مانند چوفو نیز وجود دارد، که بیشتر پرواز های داخلی را انجام می دهند. مهمترین حمل و نقل که بیشتر دانشجویان از آن ها استفاده می کنند، متروی شهری توکیو است. شبکه متروی شهر توکیو بسیار گسترده بوده و از بسیاری شهر های جهان پیشرفته تر است. در طول سال بیش از ده میلیارد نفر توسط این مترو ها منتقل می شوند. از جاذبه های مهم گردشگری در این شهر می توان از باغ شینجوکو گیوئن، معبد Asakusa، معبد Meiji Jingu، پارک Ueno نام برد. Tokyo Institue of Technology در شهر توکیو کشور ژاپن و در خیابان "دو کومه" قرار گرفته است. امکان تحصیل رایگان در موسسه فناوری توکیو ژاپن وجود ندارد، ولی بورسیه هایی این دانشگاه دارد. این بورسیه ها ممکن است به صورت کامل شهریه تحصیلی شما را پوشش دهند و یا بخشی از شهریه تحصیلی شما را شامل شود. دوره هایی آنلاین توسط Tokyo Institue of Technology به اسم TokyoTechX وجود دارد که از سال 2015 میلادی شروع شده است. بورسیه ای در موسسه فناوری توکیو ژاپن به اسم MEXT  که مخفف وزارت وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری است، وجود دارد. این بورسیه توسط دولت ژاپن ارائه شده است که باید برای گرفتن بورسیه شرایطی را در مد نظر قرار دهید. بورسیه دیگری به عنوان خصوصی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده که از منابع خصوصی تامین می شود. نائوتو کان نخست وزیر اسبق ژاپن از افراد مشهوری است که در Tokyo Institue of Technology تحصیل کرده است. آقای اپلای بهترین مشاورین را در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر دنیا ماندد دانشگاه یانسه و تورنتو، رایس و غیره دارد که می توانید از مشاوره آن ها برهر مند شوید.    

2630 رتبه بندی این مطلب:
4.4
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته