فریبا رنجبر

آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا

آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا کدام است؟ از جمله سوالاتی می باشد که برای تعداد زیادی از افراد پیش می آید. انتخاب بهترین سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا کار ساده و راحتی نیست. لازم به ذکر است که هر سفارتی برای بررسی مدارک دانشجویی و مصاحبه با دانشجویان شرایط خاصی دارد و این سوال باعث سردرگمی برخی از متقاضیان می شود. برخی از سفارتخانه ها با وضعیت عمومی دانشجویان ایرانی آشنایی بیشتری دارند و به همین دلیل در مورد مسائل حساسی مانند مناطق خاص تحصیلی، اقوام درجه یک در آمریکا یا شهرستان ها و کمبود بودجه برای تحصیل سخت گیری می کنند. در مقابل، برخی دیگر از سفارتخانه ها سابقه رد درخواست ویزای دانشجویی ایرانیان را دارند و مورد پسند متقاضیان نیستند.  به طور کلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا می توانند از سفیر آمریکا در هر کشوری درخواست ویزا کنند اما سه کشور ترکیه، ارمنستان و امارات سوابق بهتری در صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی دارند.  اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

عوامل موثر بر اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

در آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا باید عوامل تاثیرگذار بر دریافت ویزا تحصیلی این کشور را بررسی کنیم. تجربه دانشجویان متقاضی ویزای آمریکا در ارتباط با سفارتخانه های مختلف به ویژه سفارتخانه های ایروان، آنکارا و دبی نشان می دهد که به عنوان مثال رشته تحصیلی، دسترسی به فاینانس، حضور یا عدم حضور بستگان درجه یک در مکان های درخواستی، وضعیت، اعزام سربازی و وجود شکاف علمی در رزومه از عوامل اصلی تاثیرگذار بر پذیرش یا رد درخواست ویزای نویسندگان در این سفارتخانه ها هستند. علاوه بر این، مرور تاریخچه این سفارتخانه ها نشان می دهد که برخی از آنها به برخی از این عوامل حساس هستند اما به برخی دیگر حساس نیستند. در ادامه هر یک از این عوامل و دلایل تاثیر آن ها در روند اخذ ویزا بررسی می شود.

تاثیر رشته تحصیلی در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

به طور کلی، سفارت های آمریکا در مورد برخی از رشته های تحصیلی خاص که دانشجویان در معرض آن قرار می گیرند و در مورد فناوری، دستاوردهای علمی و اطلاعات امنیتی این کشور بسیار حساس هستند. برخی از این رشته ها به نام (فهرست هشدار فناوری) شامل بیوشیمی، مهندسی شیمی، مهندسی هسته ای، رباتیک و برخی گرایش های مهندسی مکانیک می باشد. مهاجرت تحصیلی

تاثیر بودجه و حمایت تحصیلی در اخذ ویزای دانشجویی در ایالات متحده

داشتن یا نداشتن فاند آموزشی چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه در مقطع دکترا در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بسیار مهم است. این به افسر سفارت مورد نظر شما این اطمینان را می دهد که برای تامین هزینه تحصیل خود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

تاثیر داشتن یا نداشتن بستگان درجه یک در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اکثر سفارتخانه های ایالات متحده در کشورهای مختلف نسبت به متقاضیان ویزا که با اقوام نزدیک خود به ایالت یا شهر سفر می کنند حساس هستند. متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا این پیام را به مقامات ارسال می کنند که با درخواست ویزا به مقصدی که اقوام درجه یک دارید قصد بازگشت به ایران را ندارید. مواردی که احتمال درخواست ویزا را افزایش می دهد رد می شود.

تاثیر وضعیت سربازی در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

سفارت های ایالات متحده در ارمنستان، ترکیه و امارات متحده عربی به این موضوع توجه می کنند که چه سازمان هایی در طول فرآیند درخواست ویزا خدمت سربازی کرده اند. بنابراین، متقاضیان باید بدانند که کدام سفارت سابقه بهتری در صدور ویزا برای افرادی دارد که در موسسات حساس کار کرده اند. بورسیه تحصیلی

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

تاثیر تجربه کاری دولتی در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

سابقه کار در دولت به خصوص در سازمان های مرتبط با نفت، گاز و انرژی می تواند در روند صدور ویزا مشکل ایجاد کند. به همین دلیل، بهتر است آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا را انتخاب کنید که برای متقاضیان دارای تجربه کاری حساس دولتی ویزا صادر کرده باشد.

Image

ایروان بهترین سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

ایروان  بهترین و آسان ترین سفارتخانه برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا  می باشد که در آن به راحتی می توان ویزای دانشجویی آمریکا را دریافت کرد. سفارت آمریکا در این شهر یکی از سفارتخانه هایی است که روابط خوبی با دانشجویان ایرانی دارد. بر اساس تجربه متقاضیان ویزا، سفارت آمریکا در ارمنستان نسبت به مشکلات بسیاری از دانشجویان ایرانی مانند خدمت سربازی یا سابقه کار دولتی در سازمان های خاص حساسیتی ندارد. از سوی دیگر، در مقایسه با سفارتخانه های شلوغ مانند سفارت آمریکا در آنکارا، تقویم زمان آزاد بیشتری دارد. به همین دلیل ممکن است سفارت آمریکا در ایروان بهترین  و آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا و صدور درخواست ویزا برای دانشجویان ایرانی باشد. کشور آمریکا به دلیل دارا بودن موسسات آکادمیک بزرگ و معروف سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است. دانشگاه های برجسته جهان، دانشگاه MIT، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد در ایالات متحده واقع شده اند. به همین دلیل تحصیل در آمریکا آرزوی همه کسانی است که به یادگیری علاقه دارند و می خواهند در بهترین دانشگاه های دنیا پیشرفت کنند و مدرک بگیرند. ایروان به عنوان آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا به شمار می آيد. ایروان آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا ارتباط خوبی با دانشجویان ایرانی دارد و در مورد برخی موارد مانند خدمت سربازی و سابقه کار در یک سازمان خاص سختگیری کمتری دارد. وقت آزاد بیشتری نسبت به سفارت آمریکا در ترکیه دارد و راحتتر می توانید به سفارت مراجعه کنید.

مطلب بعدی بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل
319 رتبه بندی این مطلب:
4.8
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته