فریبا رنجبر

بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل

دانستن بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل در حال حاضر برای بسیاری از افراد به عنوان یک موضوع مهم به شمار می آید. برخی از افراد دوران کودکی و بعضی دیگر دوره دبیرستان خود را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می نمایند. افراد زیادی هستند که برای تحصیل در مقطع دانشگاه مهاجرت می کنند. شرایط و وضعیت تحصیلی برای سنین و مقاطع مختلف متفاوت است و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. حال ببینیم بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی چه زمانی است؟ دانش آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارند در سال های آخر دبیرستان با مشکل مهاجرت مواجه می شوند. در واقع کمپین های زیادی برای این گروه سنی ایجاد شده است تا به آنها در خروج از کشور کمک کنند. همچنین مکان هایی برای تحصیل آنها در دانشگاه های معروف دنیا فراهم شده است. اپلای

Image

مقطع دانشگاه بهترین زمان برای مهاجرت

بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی، مقطع دانشگاه  می باشد. واقعیت این است که برنامه ها و اطلاعات در سطح کالج بیشتر از سطح دبیرستان است. آموزش عالی انعطاف پذیرتر است و می تواند با موقعیت ها و شرایط مختلف دانشجویان سازگار شود. همچنین امکان دریافت حمایت مالی و بورسیه تحصیلی در سطح دانشگاه نیز وجود دارد.  البته حمایت مالی در بهبود وضعیت دانشجویان خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از دانشجویان با کمک بورسیه شرایط لازم را برای تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا پیدا می کنند. افرادی که از دبیرستان شروع به تحصیل در خارج از کشور می کنند، زمان زیادی برای پس انداز برای کالج ندارند. با این حال، تجربه نشان داده است کسانی که دوره متوسطه را در کشور خود به پایان می‌رسانند، شرایط لازم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه را دارند. اگر بهترین زمان را برای مهاجرت برنامه ریزی کرده اید، می توانید شغل مورد نظر خود را در دوران کالج پیدا کنید و هزینه کالج را راحت تر بپردازید. انتخاب بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل و انتقال دانش می تواند اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش دهد. 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

محل کار مناسب

اگر بهترین زمان  برای مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب کنید، می توانید آینده شغلی خود را نیز به درستی برنامه ریزی کنید. افرادی که به انتخاب های آموزشی خود مطمئن هستند بیش از دیگران در مسیر موفقیت قرار دارند و زودتر به نتیجه می رسند. البته دانش آموزان نسبت به دانش آموزان بیشتر از وضعیت شغلی آگاه هستند و بهتر برنامه ریزی می کنند. یکی از دلایلی که ما مقطع دانشگاهی را بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل می دانیم این است که افراد در این مقطع در دوران دانشجویی تجربه و قدرت تحلیل زیادی کسب کرده اند. همچنین در این دوره فرد می تواند در طول تحصیل از طریق کارآموزی برای شغل حرفه ای آینده خود آماده شود. دوره های کارآموزی فرصتی برای تجربه موقعیت شغلی آینده فراهم می کند. بهترین زمان برای مهاجرت می تواند در سنین مختلف باشد. هر فردی با توجه به اهداف و برنامه های تحصیلی و شغلی که برای خود ترسیم کرده بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل را تعیین می کند. 

Image

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا یک امتیاز مثبت برای دانش آموزان 14 تا 18 ساله است تا با توجه به شرایط ایده آل برای سفر با والدین خود، کانادا را انتخاب کنند. برای تحصیل قبل از 18 سالگی بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل به کشور کانادا در سن 16 سالگی است که دانش آموزان رویاهای خود را در کشورهای دیگر برآورده می کنند و پایه دانش در آن سن گذاشته می شود. دوره های دیپلم و پیش دانشگاهی تاثیر زیادی در انتخاب رشته و دانشگاه دارند، به عنوان مثال در انگلستان دوره مورد نظر A_LEVEL نامیده می شود و این دوره معمولا توسط افرادی که پزشکی را شروع می کنند سپری می شود. بعد از 18 سالگی بنا به نیاز خود برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اقدام می کنند اما در برخی موارد دانشجویان حق انتخاب برای ادامه تحصیل دارند.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

مهاجرت تحصیلی زیر 18 سال

بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل به سن فرد و قوانین کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده است بستگی دارد. متقاضیان بین 3 تا 18 سال می توانند برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه درخواست دهند. هرچه جوان تر باشد، مهاجرت و تحصیل در کشور مورد نظر برای او آسان تر است. افراد زیر 18 سال نیز می توانند یکی از والدین خود را به عنوان شریک و پشتیبان در کشور میزبان داشته باشند. البته به یاد داشته باشید که در بسیاری از کشورها فقط به یکی از والدین دانش آموز ویزای سرپرست یا همراه اعطا می شود و والدین دیگر می توانند نوع دیگری از ویزا مانند کار یا تحصیل را دریافت کنند و به خانواده خود بپیوندند. مهم نیست چه زمانی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارید. نتیجه سپری کردن یک لحظه شگفت انگیز در زندگی خواهد بود و دیدگاه دانش آموز را نسبت به جهان شکل می دهد. آگاهی از بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل و سفر برای درک فرهنگ ها، زبان ها و افراد مختلف مهم است. بسیاری از مردم در برابر این که بفهمند ما همه یکسان هستیم، همه انسان هستیم، خانواده و دوستان خود را دوست داریم و از آنها مراقبت می کنیم مقاومت می کنند. اگر دانشجویان بیشتری در خارج از کشور تحصیل کنند و از کشورهای مختلف ملاقات کنند و به جای انتقاد سعی کنند آنچه را که فراتر از آنهاست درک کنند، شاید جهان مکان بهتر و آرام تری باشد.

مطلب قبلی آسان ترین سفارت برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا
مطلب بعدی آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
242 رتبه بندی این مطلب:
3.5
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته