فریبا رنجبر

آشنایی با بهترین دانشگاه های آمریکا

در سال 2022، 27 دانشگاه آمریکایی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. آشنایی با بهترین دانشگاه های آمریکا می تواند جالب باشد. تعداد زیادی از دانشگاه های برتر در ایالات متحده، این را به یک هدف عالی برای داوطلبان تحصیل در خارج از کشور و مزایای قانونی در ایالات متحده تبدیل کرده است. با مطالعه رتبه بندی دانشگاه های آمریکا و اینکه اکثر رتبه ها در بین 50 دانشگاه برتر آمریکا قرار دارند، می توان به این نتیجه رسید که این کشور رقابت علمی بالایی برای پذیرش در یک مدرسه آمریکایی دارد. افرادی که دارای نمرات و مدارک آزمون SAT، ACT، GRE و GMAT خوب هستند، بسته به مرحله، عموماً واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های آمریکا یا مصاحبه هستند. اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

برترین دانشگاه های آمریکا

آمریکا یکی از کشورهایی است که بهترین سیستم آموزشی را ارائه می دهد و معروف ترین دانشگاه های جهان در این کشور قرار دارند. معیار بهترین ها با اندازه گیری در برابر پارامترهای مختلف و استانداردهای بین المللی تعیین می شود. به طور کلی نام چند دانشگاه آمریکایی باید در لیست بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان قرار گیرد که شرایط خاصی را برای افرادی که به این دانشگاه ها راه پیدا می کنند ایجاد می کند. البته مردم با تلاش فراوان و احراز الزامات و مدارک مورد نیاز این دانشگاه ها می توانند آینده و سرنوشت تحصیلی خود را روشن کنند.  

موسسه فناوری دانشگاه ماساچوست (MIT)

یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا متعلق به MIT (موسسه فناوری ماساچوست) با علامت اختصاری MIT است. این دانشگاه خصوصی تاریخچه خود را به سال 1861 بازمی‌گرداند و یکی از پنج دانشگاه برتر آمریکا به حساب می‌آید که رتبه اول را در بین دانشگاه‌های آمریکا توسط QS کسب کرد. 11 هزار دانشجو این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند. این دانشگاه رشته های محبوبی مانند روانشناسی، زیست شناسی، ریاضیات، مهندسی، مدیریت، علوم انسانی، فناوری اطلاعات و هنر را تدریس می کند. مقاطع تحصیلی که دانشجویان می توانند در آنها ثبت نام کنند عبارتند از: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. این دانشگاه دارای اقامتگاه هایی در داخل خود دانشگاه است و انتخاب اکثر دانشجویان نخبه در سراسر جهان است زیرا 97 جایزه نوبل به دانشجویان دانشگاه ماساچوست اعطا شده است. یکی از مهم ترین شرایط برای پذیرش در این دانشگاه داشتن نمره آیلتس با حداقل نمره 7 و قبولی در تافل با نمره 90 می باشد همچنین فیلتر دیگری برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که همان آزمون SAT می باشد. قبولی در این آزمون به معنای پذیرش در دانشگاه مورد نظر است. ارائه مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر شامل: رزومه، توصیه نامه، مدرک زبان، انگیزه نامه و ریز نمرات می باشد. این دانشگاه دارای یک پردیس مقطع کارشناسی در ماساچوست در کنار رودخانه چارلز است که یک مجتمع اقامتی متصل است که بیشتر امکانات را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. آخرین مهلت فارغ التحصیلی دانشگاه برای رشته ها و مقاطع مختلف و معمولا بیشترین تعداد فارغ التحصیلی از این دانشگاه در آذر و بهمن ماه است. مهاجرت تحصیلی

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از دانشگاه های آمریکایی است که در بین متقاضیان در سراسر جهان بسیار شناخته شده و مشهور است و دانشجویان خود را با فیلتر آزمون ACT و SAT انتخاب می کند. با توجه به سطح بالای رقابت در این دانشگاه آمریکایی، دانشجویی که امتیاز بیشتری از رقیب خود کسب کند می تواند وارد دانشگاه هاروارد شود. از دیگر مدارک و شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه هاروارد می توان به آیلتس با حداقل نمره 7.5 و قبولی در مصاحبه آنلاین اشاره کرد. همچنین آزمون تافل برای پذیرش در دانشگاه هاروارد تعیین کننده است و افراد باید حداقل 100 امتیاز کسب کنند. دانشکده های مختلف دانشگاه هاروارد عبارتند از:دانشکده هنر ، دانشکده مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و علوم بهداشتی. دانشگاه هاروارد معروف ترین و پرطرفدارترین رشته ها مانند دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی برق، مهندسی فناوری اطلاعات و ... را ارائه میدهد. رشته پزشکی شامل رشته ها و تخصص های مختلفی است که همگی در دانشگاه هاروارد قرار دارند. مدارک مهم برای پذیرش در دانشگاه هاروارد شامل ریز نمرات، مدرک زبان، انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه علمی قوی می باشد. این دانشگاه حدود 12 خوابگاه برای دانشجویان دارد که تعدادی از آنها در محوطه دانشگاه و تعدادی در کنار دانشگاه قرار دارند. بورسیه تحصیلی

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد دانشجویان خود را برای تحصیل در هفت بخش علوم و محیط زیست، تجارت، آموزش، مهندسی، علوم انسانی، حقوق و پزشکی انتخاب می کند. این دانشگاه دارای 18 پژوهشکده و 20 کتابخانه است که کتابخانه معروف دانشگاه با نه میلیون جلد مرجع بسیار بالایی در این زمینه است.  افراد برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه آمریکایی ابتدا باید در آزمون SAT یا ACT نمره قبولی کسب کنند. آخرین مهلت پایان ترم پاییز در دانشگاه برای کارشناسی مهر و آبان، برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دی، اسفند، تیر و شهریور است. مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه استنفورد حداقل 7 در آیلتس و 100 در تافل است. دانشگاه استنفورد دارای 80 اقامتگاه برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

موسسه فناوری کالیفرنیا از سال 1891 فعالیت می کند. این دانشگاه که در لیست دانشگاه های خصوصی آمریکا قرار دارد در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. آموزش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و مهمترین دانشکده های این موسسه عبارتند از: دانشکده فیزیک، زیست شناسی، علوم انسانی، زمین شناسی و علم و صنعت. با توجه به رتبه بندی qs رتبه پنجم و ملاک پذیرش این دانشگاه آمریکایی شرکت در آزمون ورودی SAT یا ACT و مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 و تافل با نمره 100 می باشد. از جمله بارزترین رشته های این پژوهشگاه می توان به مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، عمران، زمین شناسی، شیمی و ... اشاره کرد. در مورد خوابگاه هایی که در دانشگاه وجود دارد، افراد می توانند با پرداخت هزینه ماهانه از خدمات خوابگاه های مجرد و متاهل استفاده کنند. 

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون در نیوجرسی واقع شده است. این دانشگاه که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا معرفی شده است، می توانند این دانشگاه را برای تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انتخاب کنند زیرا تا به امروز 35 جایزه نوبل را در کارنامه افتخاری خود دریافت کرده است. این دانشگاه آمریکایی فقط مدرک دکترا برای تحصیل در رشته های معماری، مهندسی و مدیریت مالی دارد، اما اکثر رشته ها را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پوشش می دهد. این دانشگاه خصوصی از سال 1846 شروع به کار کرده است و در حال حاضر دارای 8181 دانشجو در دو مقطع ذکر شده می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی QS در رتبه 20 قرار دارد و مهمترین دانشکده های آن دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علوم اجتماعی، دانشکده پزشکی و دانشکده فنی هستند. پذیرش در دانشگاه پرینستون تابع قوانین پیچیده ای است که به دلیل رقابت زیاد و علاقه زیاد مردم از سراسر دنیا برای ورود به دانشگاه پرینستون می باشد.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

دانشگاه کالیفرنیا برکلی یکی از دانشگاه‌های دولتی آمریکاست که یکی از 14 عضو موسس انجمن دانشگاه‌های آمریکاست و معمولاً افرادی که می‌خواهند برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به دانشگاه‌های آمریکایی بروند، برکلی را انتخاب می‌کنند زیرا مرکز بیشتر تحقیقات مربوط به علوم ریاضی و آزمایشگاهی و همچنین علوم فضایی است. 
دانشگاه ییل (Yale University)
دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)
دانشگاه کلمبیا (Columbia University)
دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

مطلب قبلی درآمد مشاغل مختلف در آمریکا چقدر است؟
مطلب بعدی مدارک لازم برای آزمون آیلتس
243 رتبه بندی این مطلب:
3.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته