فریبا رنجبر

مدارک لازم برای آزمون آیلتس

IELTS یا International English Language Testing System یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی برای تحصیل، مهاجرت و کار در کشورهای خارجی است. این برای سنجش مهارت زبان دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند در کشورهایی تحصیل کنند که زبان انگلیسی روش اصلی مطالعه و ارتباط است. دانشجویان متقاضی آزمون باید از مدارک لازم برای آزمون آیلتس آگاه باشند. اپلای

لیست مدارک لازم برای آزمون آیلتس

دانشجویان بین المللی که برای آزمون آیلتس شرکت می کنند باید پاسپورت معتبر داشته باشند. گذرنامه اصلی ترین مدرک هویتی است که برای ثبت نام لازم است. شناسه منحصر به فرد گذرنامه در زمان ثبت نام برای آزمون استفاده می شود. دانشجویان باید در روز آزمون اصل گذرنامه معتبر خود را به همراه داشته باشند. همان شناسه ای که برای ثبت نام در آزمون استفاده شده است باید در روز آزمون همراه باشد. دانش‌آموزان زیر 18 سال باید قبل از حضور در آزمون، «فرم رضایت برای خردسالان» را ارائه دهند.
توجه: بدون داشتن پاسپورت، طبق دستورالعمل IDP (سازمان های برگزار کننده آیلتس)، دانشجویان نمی توانند در آزمون آیلتس ثبت نام کنند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

نکات مهم برای ثبت نام آیلتس

1. اطلاعات ارائه شده توسط داوطلب در هنگام درخواست آزمون باید با اطلاعات گذرنامه مطابقت داشته باشد.
2. دانش آموزان زیر 18 سال باید هنگام ثبت نام در آزمون، مدرک رضایت خود را ارائه دهند. برای شرکت در آزمون باید حداقل 16 سال سن داشته باشد.
3. دانش آموزان در هنگام ثبت نام باید اطلاعات و مشخصات صحیح را وارد کنند.
4. محل های آزمون و حالت (آفلاین و آنلاین) در زمان ثبت نام انتخاب شود.
5. داوطلبان باید سعی کنند زودتر ثبت نام کنند. این امر در دسترس بودن اسلات ها در محل مورد نظر شما را تضمین می کند.
6. شما می توانید از بین 48 روز در سال (چهار روز در ماه) که توسط نهادهای مجری آیلتس اختصاص داده شده است، هر روزی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید.
 
مدرک شناسایی عکس دار مورد استفاده در هنگام ثبت نام باید در روز امتحان همراه باشد، در غیر این صورت دانش آموزان مجاز به شرکت در آزمون نخواهند بود. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت در تاریخ آزمون آیلتس معتبر است. مهاجرت تحصیلی

مراحل ثبت نام آیلتس در شورای بریتانیا

شورای بریتانیا انواع اصلی آزمون های آیلتس را ارائه می دهد، یعنی آزمون آیلتس آکادمیک، آموزش عمومی، ویزای انگلستان، و آزمون مهاجرت یا UKVI. در اینجا، زمانی که داوطلب در حال ثبت نام برای ثبت نام آیلتس است، می تواند مطمئن باشد که در یکی از مراکز آزمون آیلتس مطمئن خواهد نشست. شورای بریتانیا سه نوع آزمون ارائه می دهد:
•    تحویل کاغذی و کامپیوتری آیلتس (آموزش آکادمیک و عمومی) 
•    آیلتس برای ویزای انگلستان و مهاجرت (آموزش آکادمیک و عمومی) 
•    آیلتس مهارت های زندگی (A1 و B1) 

مدارک لازم برای آزمون آیلتس 

در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز برای آزمون آیلتس آمده است:
•    گرفتن پاسپورت: هنگام ثبت نام، گذرنامه برای آزمون آیلتس الزامی است.
•    این تنها مدرک شناسایی معتبر است و گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی دانشجویی نیست. لازم به ذکر است که شرکت کننده در روز آزمون باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشد و گذرنامه باید معتبر بوده و در همان روز منقضی نشده باشد. بعلاوه، اگر فردی هستید که در طول ثبت نام آیلتس یا در روز 18 ساله هستید، باید فرم های مربوطه مانند "فرم رضایت" و "فرم رضایت برای خردسالان" را قبل از امتحان ارائه دهید.
•    بخش "اطلاعات برای داوطلبان" باید توسط شرکت کنندگان آزمون به طور کامل خوانده شود. لازم به ذکر است که داوطلبان فقط بالای 16 سال مجاز به شرکت در آزمون هستند. علاوه بر این، داوطلبان در مورد فرمت آزمون، انواع سؤالات و همچنین نتایج آزمون ایده خواهند گرفت.
•    در دسترس بودن تاریخ های آزمون آیلتس باید به یک نکته حیاتی در نظر گرفته شود. هزاران دانش آموز در سراسر کشور برای این آزمون انتخاب می کنند و آیلتس با شورای بریتانیا بسیار مشهور است. اگر ثبت نام آیلتس یک ماه قبل انجام نشود، دریافت تاریخ های آزمون آیلتس می تواند مشکل ساز باشد. سیستم ثبت نام آنلاین می تواند برای یافتن اطلاعات لازم در مورد تاریخ و زمان آزمون آیلتس بسیار مفید باشد. بورسیه تحصیلی

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

مراحل ثبت نام و مدارک لازم برای IDP آزمون آیلتس

•    گزینه "ثبت نام برای آیلتس" را انتخاب کنید.
•    آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید - IELTS / کاغذی ارائه شده توسط کامپیوتر (IELTS، IELTS برای UKVI یا Life Skills).
•    نوع / ماژول آزمون خود را انتخاب کنید - آموزش آکادمیک یا عمومی برای آیلتس، آیلتس برای UKVI، A1 و B1 برای مهارت های زندگی (در انتخاب ماژول مورد نظر خود بسیار مراقب باشید).
•    محل آزمون مورد نظر خود را از مراکز آزمون آیلتس موجود در ایران انتخاب کنید.
•    پس از اتمام، فهرستی از تاریخ های موجود برای اولویت های خود را خواهید دید. تاریخ و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
•    جزئیات مورد نیاز را پر کنید و درخواست آنلاین خود را تکمیل کنید. به یاد داشته باشید، برای تکمیل فرآیند، باید یک کپی رنگی شفاف و اسکن شده از پاسپورت خود را نیز آپلود کنید.
•    هنگامی که تاریخ آزمون شما رزرو شد، یک تأییدیه در ایمیل یا شماره تلفن ثبت شده خود دریافت خواهید کرد. برای آزمون اسپیکینگ آیلتس، می‌توانید به صورت آنلاین در تاریخ و ساعت دلخواه خود یک اسلات رزرو کنید (فقط برای آیلتس مبتنی بر کاغذ قابل استفاده است). در صورتی که در بازه زمانی ذکر شده موفق به انتخاب یک اسلات نشوید، به طور خودکار یک اسلات به شما اختصاص داده می شود.
در صورتی که ترجیح نمی دهید با استفاده از حالت ثبت نام آنلاین ثبت نام کنید، می توانید شخصاً در نزدیکترین شعبه IDP IELTS یا Referral Partner ثبت نام کنید. مدارک مورد نیاز برای آزمون اسپیکینگ آیلتس در زمان ثبت نام شامل فتوکپی شناسه پاسپورت (صفحه جلو و پشت) و سند اظهارنامه امضا شده و دارای تاریخ می باشد.

مطلب قبلی آشنایی با بهترین دانشگاه های آمریکا
مطلب بعدی اسپیکینگ آیلتس + راه تقویت آن
228 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته