فریبا رنجبر

اپلای دانشگاه های برتر کانادا چگونه است؟

متقاضیانی که برای دانشگاه های کانادا اقدام می کنند و در این کشور تحصیل می کنند، می توانند پس از فارغ التحصیلی و اشتغال در این کشور از امکان اخذ اقامت دائم کانادا بهره مند شوند. در واقع می توان اقدام برای ورود به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا دانست. زیرا با کسب مهارت و دانش لازم در دانشگاه ها و کالج های این کشور، متقاضی می تواند شغلی مرتبط با تخصص خود پیدا کند و از این طریق نه تنها کسب درآمد کند، بلکه خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا آماده کند.پس از تصمیم گیری برای شروع تحصیل یا ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا، نوبت به درخواست دانشگاه های کانادا می رسد. کانادا به دلیل تنوع فرهنگی، امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت تحصیل کرده است. وجود استانداردهای بالای آموزشی مطابق با دانشگاه های بریتانیا و آمریکا و سطح بالای زندگی این کشور را به مکانی مناسب برای تحصیل، زندگی و زندگی تبدیل کرده است. مهاجرت تحصیلی

متقاضی برای ورود به کانادا و تحصیل در دانشگاه های این کشور ابتدا باید دانشگاه مناسب، گرایش تحصیلی مورد نظر یا موسسه آموزشی و کالج را انتخاب کند. برای اپلای در کانادا تعیین زمان درخواست برای دانشگاه های کانادا و هزینه درخواست از دانشگاه های کانادا و همچنین راه های درخواست از دانشگاه های کانادا بسیار مهم است. یکی از نکات مهم در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد. این دو زبان، زبان های ملی کانادا هستند که به همین معنا هستند و علاوه بر آن گزینه های خوبی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی یا حتی فرانسوی برای متقاضیان بین المللی هستند. اپلای به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا می باشد.

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مراحل اپلای برای دانشگاه های کانادا

متقاضیان برای انتخاب دانشگاه های کانادا برای درخواست تحصیل و یادگیری نحوه درخواست در دانشگاه های کانادا باید مراحل درخواست دانشگاه های کانادا را طی کنند. مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا شامل موارد زیر می باشد که در مقاله زیر به طور مختصر به نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا می پردازیم: 

دانشگاه های کانادا را انتخاب کنید

مهم ترین مرحله برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و تحصیل مهاجرت به این کشور انتخاب دانشگاه مناسب است. زیرا انتخاب دانشگاه مناسب می تواند نقش زیادی در اشتغال، آینده شغلی و زندگی متقاضی داشته باشد. برای پذیرش در دانشگاه های کانادا توجه به دانشگاه، شهر و استانی که برای تحصیل، اقامت و زندگی در کانادا مناسب است بسیار مهم است. نگاهی به لیست دانشگاه های کانادا برای درخواست از کالج های کانادا و دانشگاه های کانادا بسیار مفید است، مانند شرایط پذیرش برای دانشگاه بریتیش کلمبیا و سایر دانشگاه ها. متقاضی می تواند به سایت دانشگاه کانادا مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد هزینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، نحوه ورود به دانشگاه های کانادا و همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا بررسی کند. ساده‌ترین راه برای دسترسی به وب‌سایت‌های دانشگاه‌های کانادا، بازدید از www.universitystudy.ca است که شامل پایگاه داده قابل جستجوی برنامه‌های تحصیلی کانادا است. کانادا طیف گسترده ای از دوره ها را در تمام سطوح در دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزش عالی ارائه می دهد. متوسط زمان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 3 سال و گاهی تا 4 سال می باشد. کالج های بازرگانی و بازرگانی، دانشگاه های پزشکی و مهندسی در کانادا برخی از محبوب ترین موسسات آموزشی برای متقاضیان بین المللی هستند که مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را ارائه می دهند. بورسیه تحصیلی

Image

برای انتخاب دانشگاه های کانادا، متقاضی باید اطلاعات کافی را جمع آوری کند، با دانشجویان بین المللی شاغل در آن دانشگاه صحبت کند تا مطمئن شود که بهترین دانشگاه را انتخاب کرده است. متقاضیان بین المللی مانند متقاضیان ایرانی باید به وجود کد دانشگاه DLI یا موسسه تعیین شده توجه کنند. زیرا اگر دانشگاهی بدون این کد به عنوان «موسسه تعیین شده» انتخاب شده باشد، حتی اگر متقاضی موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شود، باز هم امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای وی غیرممکن است. در واقع، کانادا دانشگاه های فاقد این کد را محل مطمئنی برای تحصیل نمی داند و متقاضی ممکن است در معرض خطر تقلب تحصیلی قرار گیرد. پس از انتخاب دانشگاه های کانادا در لیست دانشگاه های کانادا برای پذیرش، متقاضی باید شرایط پذیرش را در سایت این دانشگاه ها پیدا کند و مدارک مورد نیاز و نحوه ارسال مدارک به دانشگاه های کانادا را بررسی کند.اطلاع از میزان شهریه و پذیرش در دانشگاه های کانادا و امکان اخذ بورسیه دانشگاه انتخابی بسیار مهم است. همه دانشگاه های کانادا واجد شرایط دریافت بورسیه نیستند. از این نظر توجه به اعتبار دانشگاه و بودجه دانشگاه و همچنین تخصیص بورسیه به متقاضیانی که منابع مالی ناکافی دارند حائز اهمیت است. متقاضیان ایرانی ورودی به دانشگاه های کانادا باید به وجود کد دانشگاه DLI یا Designated Learning Institution توجه کنند. 

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

ثبت اسناد و الزامات

پس از مرحله اول و انتخاب دانشگاه های کانادا برای درخواست آکادمیک، نوبت به تکمیل مدارک و الزامات می رسد. قبل از این مرحله متقاضی باید به این سوال پاسخ دهد که آیا حق ورود به دانشگاه های کانادا را دارد یا خیر؟ در واقع، هر دانشگاه کانادایی دارای شرایط ورودی و شرایط خاص است.به طور کلی چه مدارک و شرایطی برای پذیرش از دانشگاه های کانادا لازم است؟ مدارک و الزامات مورد نیاز در بخش پذیرش تحصیلی در وب سایت هر دانشگاه کانادا ارائه شده است. ممکن است متقاضی ملزم به ارائه سوابق تحصیلی و نمرات دبیرستان باشد. گاهی یکی از الزامات برخی از دانشگاه های کانادا ترجمه سوابق تحصیلی و مدارک به زبان فرانسه است. اگرچه ترجمه این اسناد به انگلیسی رایج است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شناسایی گواهی‌ها، به مرکز تهاتر کانادا برای گواهی‌های بین‌المللی در www.cicic.ca مراجعه کنید.

از جمله موارد مهم مربوط به مرحله دوم نحوه درخواست از دانشگاه های کانادا و تکمیل مدارک و شرایط تحصیلی مدرک زبان می باشد. متقاضیان دانشگاه منتخب برای تحصیل در کانادا باید مدرک زبان مناسب ارائه دهند. به استثنای دانشگاه های استان کبک، سایر دانشگاه های کانادا به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند. دانشگاه های کبک تاکید بیشتری بر اخذ مدرک زبان فرانسه دارند. اگر متقاضی مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نداشته باشد و مهارت های زبانی کافی نداشته باشد، می تواند قبل از اقدام به دانشگاه های کانادا در دوره های زبان در کالج ها و موسسات خصوصی کانادا ثبت نام کند. متقاضیان می توانند برای اطلاعات بیشتر به www.languagescanada.ca مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا مدرک مالی است. هزینه تحصیل متقاضی بسته به کشور مبدا متفاوت است و این یکی از مهم ترین مشکلات متقاضیانی است که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند. میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه بسته به نوع دانشگاه و شهر انتخابی متقاضی بسیار مهم است. ارائه نمرات تحصیلی ترم قبل یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کانادا می باشد. برخی از دانشگاه های کانادا به نمره 70 درصد بالاتر از میانگین نیاز دارند. هر چه نمرات متقاضی بالاتر باشد، احتمال پذیرش و ثبت نام در یک دانشگاه خوب کانادا بیشتر است. از دیگر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، سوابق شغلی است. در صورتی که متقاضی بالای 25 سال باشد و 2 سال فاصله تحصیلی داشته باشد باید مدارک لازم در مورد این فاصله و فاصله تحصیلی اعم از دفترچه کار و یا گواهی آموزش در دوره های زبان یا سربازی را ارائه دهد.

مطلب قبلی شیوه آمادگی برای آزمون تافل
مطلب بعدی بازار کار رشته IT در کانادا
134 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته