فریبا رنجبر

بایدها و نبایدها آزمونACT

در کشور آمریکا به مانند دیگر کشورها، برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ها، آزمونی برگزار می شود تا میزان توانایی علمی دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهند که به آن آزمون ACT می گویند. البته ACT بیشتر برای دانش آموزان بومی آمریکا است ولی دانش آموزان غیر بومی که بخواهند در مقطع لیسانس در یکی از دانشگاه های آمریکا ادامه تحصیل دهند، نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند. ACT مخفف عبارت American College Testing است و معیاری است برای سنجش توانایی علمی دانش آموزانی که می خواهند در دانشگاه های آمریکا ادامه تحصیل دهند. در این مقاله قصد داریم بایدها و نبایدها آزمون ACT را توضیح دهیم اما قبل از آن بگذارید در مورد ساختار کلی این آزمون بیشتر آشنا شویم. مهاجرت تحصیلی

Image

 
این آزمون شامل چهار مهارت اجباری و یک مهارت اختیاری است که با استفاده از این مهارت ها، دانش آموزان را محک می زنند. این مهارت ها عبارتند از: 1- انگلیسی 2- ریاضیات 3- درک مطلب 4- استدلال علمی 5- بخش نوشتاری (اختیاری). زمان برگزاری آن 7 بار در سال است و مدت زمان انجام آن نیز بین سه تا چهار روز ممکن است متغیر باشد. زمان اعلام نتایج برای آزمونی که بخش اختیاری ندارد بین 2 تا 8 هفته و برای بخش اختیاری نیز بین 5 تا 8 هفته خواهد بود. محل برگزاری این آزمون در مدارس، کالج و یا دانشگاه ها است. همچنین ممکن است در کشورهای دیگر نیز برگزار شود. هزینه ثبت نام در این آزمون برای بومی های آمریکا، 60 تا 80 دلار آمریکا است ولی برای غیر بومی ها این مبلغ به 150 دلار تا 166 دلار خواهد رسید. در ادامه به بایدها و نبایدها آزمون ACT خواهیم پرداخت. باید در نظر داشت که آزمون ACT قوانینی دارد که رعایت آنها برای کسانی که بخواهند در این آزمون شرکت کنند بسیار ضروری است. مرکز آزمون ACT سختگیری های زیادی در امر برگزاری آزمون دارد و این به خاطر ایجاد شرایط یکسان برای تمامی شرکت کنندگان است. لذا رعایت نکردن این قوانین منجر به اخراج شما از جلسه آزمون خواهد شد. اپلای

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

قوانین آزمون ACT

 در اینجا برای اینکه بایدها و نبایدها آزمون ACT را بیان کنیم به قوانین این آزمون اشاره خواهیم کرد. این قوانین عبارتند از:
-    در هنگام ورود به جلسه امتحان برگه ورود، کارت شناسایی و پاسپورت ترجمه شده را همراه خود داشته باشید. 
-    سعی کنید سر وقت در جلسه آزمون حاضر شوید چرا که رأس ساعت 8 آزمون آغاز می شود و کمی تأخیر، می تواند شما را از آزمون محروم کند. 
-    وقتی زمان انجام یک بخش از آزمون به پایان نرسیده است نباید به بخش های بعدی و یا قبلی مراجعه کرد و این امر تخلف محسوب می شود. 
-    در زمان استراحت بین امتحان فقط مجاز به خورن و نوشیدن هستید و امکان بررسی جواب های بخش قبلی وجود ندارد و تقلب محسوب می شود.
-    به همراه خود مداد و پاک کن داشته باشید. 
-    می توانید ماشین حساب های معمولی با خود ببرید ولی استفاده از ماشین حساب گوشی ممنوع است. در ضمن همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیک به غیر از آنهایی که ذکر شده ممنوع است و داشتن آنها تقلب محسوب می شود. 
-    از دیگر وسایل که همراه داشتن آنها ممنوع است دفترچه یادداشت و دیکشنری است که استفاده از این وسایل نیز تقلب محسوب می شود. 
اینها نمونه ای از بایدها و نبایدها آزمون ACT هستند که در اینجا به آنها اشاره شد. همانند کنکور در ایران، ACT نیز دارای دوره های آمادگی است و موسسه های مختلفی در امر آمادگی برای آزمون ACT فعالیت دارند. از جمله این موسسات عبارتند از:
1- موسسه magoosh  2- موسسه Princeton Review  3- موسسه Testive  4- موسسه Kaplan  5- موسسه Barron’s  6- خود موسسه ACT  در ادامه به بیان دلایل شرکت در این آزمون خواهیم پرداخت. بورسیه تحصیلی

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

دلایل شرکت در آزمون ACT

از آنجایی که این آزمون بسیار اهمیت دارد، دلایل شرکت در آن را به طور خلاصه بیان می کنیم. این دلایل عبارتند از:
-    در تمامی دانشگاه های آمریکا مورد تأیید و معیار خوبی برای سنجش توان علمی دانش آموزان است. 
-    فرصتی است برای دانش آموزانی که نتوانسته اند در دوره دبیرستان نمرات خوبی را کسب کنند.
-    سنجش مناسبی برای شما است تا بتوانید دریابید که در چه زمینه هایی قدرتمند و در چه زمینه هایی ضعیف هستید.
-    چنانچه در این آزمون نمره بالایی کسب کنید امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه را خواهید یافت.
-    برای کسانی که با نمرات پایین در دبیرستان و یا حتی دانشگاه بخواهند در شرکت ها کار بیابند، فرصت مناسبی است تا با بدست آوردن نمره قبولی خوب در این آزمون، شانس خود را افزایش دهند.
به طور خلاصه در این مقاله در مورد آزمون ACT و نحوه برگزاری آن صحبت کردیم. به برخی از بایدها و نبایدها آزمون ACT اشاره کردیم و نام برخی موسساتی را که در زمینه آمادگی برای آزمون ACT فعالیت دارند، نام بردیم. اشاره کردیم که این آزمون مخصوص دانش آموزان بومی آمریکا طراحی شده و چنانچه دانش آموزان غیر بومی بخواهند برای رفتن به مقطع کارشناسی در این آزمون شرکت کنند نیز می توانند در آن ثبت نام کنند. همچنین اشاره کردیم که رعایت قوانین سرسختانه آن برای همه کسانی که بخواهند در آن شرکت کنند، امری لازم و ضروری است و عدم رعایت آن می تواند باعث اخراج از جلسه امتحان گردد. در پایان دلایلی را ذکر کردیم که باعث می شود گرفتن مدرک آزمون ACT برای بسیاری از دانش آموزان و حتی دانشجویان، مفید و کاربردی باشد. 

مطلب قبلی بازار کار رشته IT در کانادا
مطلب بعدی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟
148 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته