فریبا رنجبر

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می شود و از این نظر توجه بسیاری از دانشجویان و علاقه مندان به مهاجرت را به خود جلب کرده است. برای مهاجرت به هر کشوری لازم است ویزای آن کشور را داشته باشید. انواع مختلف ویزا را می توان تهیه کرد اما یکی از انواع ویزا که بیشتر برای دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد، ویزای تحصیلی است. بدست آوردن ویزای تحصیلی کانادا شاید از جمله اهداف بزرگ بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت به این کشور پهناور باشد. اما سوال اینجا است که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟ ابتدا در مورد ویزای تحصیلی مطالبی را ارائه خواهیم داد و سپس مدارک لازم جهت اخذ آن را عنوان خواهیم کرد. اپلای

Image

ویزا مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

برای اینکه بتوان در یک کشور خارجه تحصیل کرد باید مجوز اقامت در آن کشور را داشته باشید اما برای تحصیل، نمی توان به صورت دائم در یک کشور ساکن شد. به این نوع اقامت موقت که صرفاً برای تحصیل استفاده می شود و بعد از پایان تحصیل، مجوز اقامت فرد نیز باطل شده و دیگر مجاز نیست در آن کشور اقامت داشته باشد، ویزای تحصیلی گفته می شود. حداقل سن برای گرفتن ویزای تحصیلی، 4 سال است و بعد از این سن می توان ویزا را دریافت کرد هرچند برای ویزای تحصیلی این نکته اهمیتی ندارد. در ادامه توضیح خواهیم داد که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟ 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که گفتیم برای اینکه بتوان در یک کشور ساکن شد باید ویزای آن کشور را در دست داشت و چنانچه بخواهید برای تحصیل به یک کشور مهاجرت کنید لازم است ویزای تحصیلی آن کشور را فراهم کنید. برای بدست آوردن ویزای تحصیلی نیاز به مدارکی دارید که در ادامه عنوان خواهیم کرد. این مدارک عبارتند از:
-    گذرنامه یا پاسپورت
-    مدرکی مبنی بر گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا
-    انگیزه نامه
-    تمکن مالی
-    مدرک زبان
-    عکس پرسنلی برای پاسپورت
-    مدارک سلامتی جسمی
-    عدم سوء پیشینه
-    دیگر مدارک لازم

Image

حال هر کدام از آنها را توضیح می دهیم:

پاسپورت

برای اینکه بتوانید به یک کشور وارد شوید ابتدا می باید از کشور مبدأ خارج گردید و برای خروج لازم است اجازه خروج را از کشور، اخذ کنید که این مجوز خروج از کشور پاسپورت نامیده می شود. بورسیه تحصیلی

نامه پذیرش

برای رفتن به کانادا باید یک نامه پذیرش از دانشگاه کانادا دریافت کرده باشید و با در دست داشتن این نامه برای گرفتن ویزا اقدام کنید. باید دقت داشته باشید که نامه پذیرش از یک دانشگاه معبر و مورد تأیید کانادا باشد.

انگیزه نامه

برای رفتن به کانادا و تحصیل در آن کشور، نیاز به نوشتن انگیزه و هدف خود هستید و اینکه چرا کانادا را برای تحصیل خود انتخاب نمودید. البته داشتن انگیزه نامه برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا الزامی نیست اما می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. 

گواهی تمکن مالی

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، دولت نیاز به یک گواهی از طرف شما دارد مبنی بر اینکه شما توانایی مالی برای گذران زندگی در کانادا و همچنین توانایی گرفتن بلیط برگشت را نیز دارید که این مدارک باید به صورت ترجمه شده برای سفارت ارسال گردد.

مدرک زبان

اگر چه گرفتن ویزای کشور کانادا بدون مدرک زبان هم امکان پذیر است اما داشتن مدرک زبان با نمره حداقلی، از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی در کانادا است. مدرک تافل و آیلتس با حداقل نمره 6 نشان دهنده تسلط کافی به زبان انگلیسی است و این امر در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بسیار مهم است. 

عکس پرسنلی برای پاسپورت

برای گرفتن پاسپورت و ویزا نیاز به دو قطعه عکس پرسنلی خواهید داشت و این عکس ها باید برای حداکثر شش ماه گذشته باشد، تمام رخ گرفته شود، در عکس از کلاه و عینک استفاده نشود و ابعاد آن 35 در 45 میلی متر باشد. 

مدارک سلامتی جسمی

باید قبل از اقدام به اخذ ویزا، نزد یک پزشک معتبر رفته و سلامتی جسم خود را مورد معاینه پزشکی قرار دهید. چنانچه نیاز به انجام آزمایش بود، آنها را انجام داده و در نهایت اگر سلامتی شما مورد تأیید پزشک قرار گیرد، نامه ای به سازمان مهاجرت کانادا ارسال کرده و گزارش سلامتی شما را می دهد.  

عدم سوء پیشینه

از دیگر مدارکی که لازم است اما برای ارائه، اختیاری است، گواهی عدم سوء پیشینه است که با مراجعه به اداره پلیس انجام می شود.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

دیگر مدارک لازم

از جمله مدارکی که باید مورد توجه قرار گیرد تا ببینیم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟ ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی، ترجمه کارت پایان خدمت، ترجمه شناسنامه و ترجمه سند ازدواج هستند. همچنین می توان یک رزومه کاری نیز ترتیب داد و برای آنها ارسال نمود. بنابراین برای اینکه ببینیم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟ مواردی را بیان کردیم که ممکن است به مدارک دیگری نیز احتیاج پیدا کنید که با مراجعه به سفارت، می توان از آنها اطلاعات کافی بدست آورد. در اینجا به طور خلاصه سعی کردیم در مورد ویزای تحصیلی و مدارک لازم جهت اخذ این ویزا برای کشور کانادا، مطالبی را عنوان کنیم. بیان کردیم که برخی از این مدارک لازم و مهم، عبارتند از: گذرنامه یا پاسپورت، مدرکی مبنی بر گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا، انگیزه نامه، تمکن مالی، مدرک زبان، عکس پرسنلی برای پاسپورت، مدارک سلامتی جسمی، عدم سوء پیشینه و دیگر مدارک لازم مانند ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی، ترجمه کارت پایان خدمت، شناسنامه و سند ازدواج. امیدواریم این مطالب توانسته باشد به این سوال که اکثر دانشجویان دارند یعنی «برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟» پاسخ مناسبی داده باشد و باعث هموار شدن مسیر مهاجرت تحصیلی بسیاری از این دانشجویان گردد.

مطلب قبلی بایدها و نبایدها آزمونACT
مطلب بعدی تحصیل در مقطع دکترا در کانادا
142 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته