فریبا رنجبر

صفر تا صد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

آماده شدن برای آینده و پیشرفت می تواند مرحله ای هیجان انگیز در زندگی باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از دانشجویان برای گسترش افق های خود و کسب تجربه و موفقیت تحصیلی بیشتر، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند. در میان بسیاری از کشورهایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند، کانادا رتبه اول را دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است دلایل زیادی برای اصطلاحات ساده، مزایای عالی و هزینه معقول وجود دارد. در ادامه به صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا می پردازیم.

Image

مزایای مهاجرت به کانادا تحصیلی

قبل از اینکه به بررسی روند تحصیل مهاجرت به کانادا و شرایط ویزا بپردازیم، بهتر است مزایای تحصیل در کانادا را بررسی کنیم. چرا دانشجویان کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند؟

زندگی در محیطی دو زبانه

کانادا یک کشور دو زبانه است. تحصیل در این کشور یک فرصت عالی برای توسعه مهارت های زبانی است. دوره های فرانسوی و انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی کانادا هستند که زندگی فرهنگی و اجتماعی آن را غنی می کنند.

آموزش در سطح جهانی 

مدارک تحصیلی از دانشگاه های کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. سیستم آموزشی کانادا توسعه مهارت های مختلف (مانند تفکر انتقادی، کار گروهی و ارتباطات) را تشویق می کند و آموزش می دهد. همچنین استفاده از رسانه های دیجیتال در دانشگاه های این کشور مفید و کاربردی است.

کسب تجربه کاری کانادایی پس از فارغ التحصیلی

دولت کانادا به دانشجویانی که مایل به کسب تجربه کاری پس از فارغ التحصیلی هستند، برنامه کاری ارائه می دهد که فرصتی عالی برای ادامه زندگی در کانادا و در عین حال تنوع و توسعه مهارت های حرفه ای را فراهم می کند. دانشجویان همچنین ممکن است در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند. اپلای

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

فناوری کانادا 

ارتباطات راه دور، رسانه های دیجیتال، بازی های ویدئویی، بیوتکنولوژی و هوافضا در کانادا قوی هستند. علاوه بر این، کانادا اولین کشوری بود که مدارس و کتابخانه های خود را از طریق طرح SchoolNet به اینترنت متصل کرد. بنابراین، تعجب آور نیست که تقریبا 90 درصد از خانواده های کانادایی به اینترنت متصل هستند. در واقع، طبق مطالعه‌ای که توسط اداره ثبت اینترنت کانادا (CIRA) انجام شده است، کانادایی‌ها با 41.3 ساعت در ماه، دومین میانگین ساعت آنلاین به ازای هر کاربر را در جهان دارند. در میان کشورهای G8، کانادا از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر این، Wi-Fi در هر نقطه از کشور در دسترس است.

از کیفیت عالی زندگی لذت ببرید

بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی QS، سه شهر کانادا - تورنتو، مونترال و ونکوور - در لیست 50 شهر برتر دانشجویی قرار گرفتند. این رتبه بندی بر اساس معیارهای مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی، تنوع جمعیت دانشجویی و بازار کار فارغ التحصیلان انجام شد. کانادا کیفیت زندگی بالایی دارد. هزینه زندگی در کانادا (مسکن، حمل و نقل، تحصیل) نسبت به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس کمتر است و امنیت، ثبات و حقوق شهروندی بسیار بالاست. بورسیه تحصیلی

از زیبایی های طبیعی کانادا استفاده کنید

کانادا کیفیت زندگی بالایی دارد. هزینه زندگی در کانادا (مسکن، حمل و نقل، آموزش) کمتر از سایر کشورها مانند ایالات متحده است. کانادا کشور بسیار بزرگی است. مساحت آن 14 برابر مساحت فرانسه است. این کشور در هر چهار فصل طبیعت بسیار زیبایی دارد. بسیاری از کانادایی ها از زمستان های سخت این کشور شکایت دارند، اما فصل سرد این فرصت را به اسکی بازان داده است تا ورزش های هیجان انگیزی را در حومه شهر زیبا تجربه کنند. سواحل بکر جزیره پرنس ادوارد، آبشارهای دیدنی Saguenay و Perse de Gaspe در کبک، کوه های راکی و دریاچه لوئیز دلربا در آلبرتا، آبشار نیاگارا در انتاریو، پارک ملی جاسپر در آلبرتا و کوه ویسلر در بریتیش کلمبیا تنها برخی از جاذبه های اصلی کانادا هستند.  از دریا گرفته تا کوه ها، مراتع و جنگل ها، کانادا منبع بی پایان زیبایی طبیعی است. 

شرایط یادگیری مهاجرت به کانادا 

اکنون که مزایای تحصیل و زندگی در کانادا را مطالعه کرده اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا چیست؟ 
تحصیل در کانادا از سن 6 سالگی شروع می شود و تا زمان فارغ التحصیلی 12 سال طول می کشد. دانش آموزان 6 تا 18 ساله می توانند برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام کنند.
زبان
خوشبختانه تحصیل در مدارس کانادا نیازی به مدرک زبان ندارد اما دانش آموز برای شرکت در کلاس ها و تکمیل دوره باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشد. به همین دلیل قبل از ورود به مدارس آزمون مهارت زبان انجام می شود.
مخارج
هزینه های شهریه دانشگاه، خوابگاه، منابع مالی و هزینه های اضافی برای تحصیل در کانادا در مقطع دکتری تقریباً برابر با مقطع کارشناسی ارشد است. یعنی هزینه تحصیل حدود 19000 دلار و توان مالی یک متقاضی حدود 12000 دلار کانادا می باشد.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم؟

بورسیه نوعی کمک یا وام برای پوشش تمام یا بخشی از شهریه و هزینه های زندگی دانشجویان به ویژه دانشجویان برتر می باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی با رزومه خوب اما فاقد منابع مالی کافی سعی می کنند با بورس تحصیلی وارد کانادا شوند.انواع مختلفی از بورسیه های دولتی، بورسیه های دانشگاهی و بورسیه های خصوصی وجود دارد. برخی از آنها به طور کامل تامین می شوند و برخی تنها بخشی از شهریه یک دانشجو را پوشش می دهند. برای دریافت هر نوع بورسیه باید شرایط دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید زیرا شرایط دانشگاه ها متفاوت است اما اکثر بورسیه ها شرایط زیر را در نظر می گیرند:
• رزومه تحصیلی
• مدرک زبان با نمره بالا
• نگارش و چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر
• شرکت در فعالیت های مختلف و فعالیت های فوق برنامه
خوشبختانه اکثر دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت در کانادا کار کنند. اما برای گرفتن مجوز کار در کانادا دانشجو باید Sin Number که کد ملی در کانادا است را دریافت کند. در این صورت دانشجو اجازه کار 20 ساعت در هفته را خواهد داشت.

مطلب قبلی شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی آمریکا
مطلب بعدی درآمد مشاغل مختلف در آمریکا چقدر است؟
167 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته