فریبا رنجبر

شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

اگر می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید و شهروند ایالات متحده نیستید، باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. درخواست برای ویزای دانشجویی ایالات متحده می تواند یک پروسه طولانی باشد، بنابراین مطمئن شوید که از قبل آماده سازی را شروع کرده اید حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره. معمولا چندین مرحله برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد. این مراحل در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده متفاوت است، بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری را که قصد درخواست آن را دارید، ببینید. اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مراحل درخواست ویزا تحصیلی برای کشور آمریکا

به طور کلی، دانشجویان آینده نگر هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده پنج مرحله را پشت سر خواهند گذاشت:

  • برای یک دانشگاه مورد تایید برنامه دانشجویی و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVP) در ایالات متحده (شش تا دوازده ماه قبل از تحصیل در ایالات متحده) درخواست دهید و پذیرفته شوید.
  • پرداخت هزینه سیستم اطلاعات دانشجویان و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVIS).
  • تکمیل درخواست ویزای دانشجویی ایالات متحده به همراه عکس(های) اخیر؛
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا؛
  • برنامه ریزی کنید و در مصاحبه ویزا شرکت کنید.
  • برای مشاوره دقیق در مورد هر یک از این پنج مرحله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای یک موسسه مورد تایید SEVP درخواست دهید

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید اطمینان حاصل کنید که یک موسسه و برنامه معتبر توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) دولت ایالات متحده را انتخاب می کنید.

اعتباربخشی مهم است زیرا تضمین می کند که مدرک شما توسط سایر دانشگاه ها، انجمن های حرفه ای، کارفرمایان و وزارتخانه های دولتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. فقط مؤسسات مورد تأیید SEVP می توانند دانشجویان را در سامانه اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو و تبادلی (SEVIS) ثبت نام کنند و مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی ایالات متحده را در اختیار شما قرار دهند. 

برخلاف برخی از کشورها، ایالات متحده یک سیستم درخواست دانشگاه متمرکز ندارد، بنابراین باید برای هر موسسه ای که به آن علاقه دارید جداگانه درخواست دهید. شما باید شرایط پذیرش هر مؤسسه را برآورده کنید، و معمولاً از شما خواسته می شود مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی ارائه دهید. مهاجرت تحصیلی

هنگامی که توسط یک موسسه پذیرفته شدید، دانشگاه شما را در سیستم SEVIS ثبت نام می کند و اگر واجد شرایط ویزای F یا M هستید، یا اگر واجد شرایط دریافت ویزای F یا M هستید، یک سند ایجاد شده توسط SEVIS به نام فرم I-20 برای شما ارسال می شود. شما واجد شرایط ویزای J می شوید.

سندSEVP دانشجویان بین‌المللی را در طبقه‌بندی ویزای F و M مدیریت می‌کند، در حالی که وزارت امور خارجه (DoS) برنامه‌های تبادل دانشجویان بین‌المللی را در طبقه‌بندی ویزای J مدیریت می‌کند. هر دو SEVP و DoS از SEVIS برای ردیابی و نظارت بر موسسات و تبادل برنامه‌های بادانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کنند.

هزینه SEVIS را بپردازید

شما باید حداقل سه روز قبل از ارسال درخواست برای ویزای آمریکا، هزینه SEVIS را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه باید یک فرم آنلاین یا کاغذی ارسال کنید. هر دو از طریق وب سایت SEVP اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) قابل دسترسی هستند. مراقب باشید که جزئیات مورد نیاز را دقیقاً همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 شما نشان داده شده است وارد کنید. بورسیه تحصیلی

در زمان نگارش این مقاله، هزینه I-901 برای دارندگان ویزای F/M 200 دلار آمریکا و برای دارندگان ویزای دانشجویی J 180 دلار است.  پس از پرداخت هزینه، می توانید در صورت تمایل به وب سایت مراجعه کنید تا وضعیت پرداخت خود را بررسی کنید. یک شخص ثالث (مانند حامی شما) نیز می تواند هزینه را برای شما بپردازد. اگر هزینه از طرف شما پرداخت شود، باید رسیدی از آن شخص ثالث دریافت کنید.

می توانید پس از پردازش پرداخت خود، در هر زمان که بخواهید، تأییدیه پرداخت را از وب سایت دریافت و چاپ کنید. شما به این تاییدیه به عنوان مدرک پرداخت هزینه در مصاحبه ویزای دانشجویی ایالات متحده نیاز دارید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که تأییدیه را به مأمور گمرک در بندر ورودی انتخابی خود در ایالات متحده نشان دهید، در صورتی که وضعیت غیر مهاجر خود را تغییر دهید، یا اگر برای سایر مزایای مهاجرت به ایالات متحده درخواست بدهید.

درخواست ویزای دانشجویی آمریکا را تکمیل کنید

پس از دریافت فرم SEVIS و پرداخت هزینه SEVIS، می توانید با کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود برای درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده وقت بگیرید. بهتر است هر چه زودتر درخواست دهید، صرف نظر از اینکه برنامه شما چه زمانی شروع می شود، زیرا زمان پردازش ویزا می تواند متفاوت باشد. ویزای شما می تواند تا 120 روز قبل از ورود به ایالات متحده صادر شود.
اکثر کشورها وب سایت اختصاصی خود را برای هر کاری که مربوط به درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده است، دارند که از این صفحه اصلی قابل دسترسی است. اگر نمی توانید کشور خود را در لیست پیدا کنید، ممکن است همچنان بتوانید سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود را با استفاده از وب سایت سفارت ایالات متحده پیدا کنید.

درخواست ویزای آنلاین: DS-160

در همه موارد باید فرم درخواست ویزای آنلاین DS-160 را تکمیل کنید. شما باید مکانی را که می خواهید از آن درخواست دهید انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد و اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن درخواست را دارید. پس از انتخاب و پاسخ به یک سوال امنیتی، به صفحات فرم هدایت خواهید شد. در بالا، شناسه برنامه خود را پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید از برنامه خارج شوید و بعداً به آن بازگردید، برای بازیابی فرم خود به این شناسه نیاز دارید.

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم DS-160

اطلاعات شخصی مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160 عبارتند از:

نام و تاریخ تولد
آدرس و شماره تلفن
مشخصات گذرنامه
جزئیات برنامه های سفر، و همراهان سفر
جزئیات آخرین سفر به آمریکا
نقطه تماس شما در ایالات متحده
جزئیات خانواده، کار و تحصیل
اطلاعات امنیتی، پیشینه و سلامت پزشکی
شناسه SEVIS و آدرس مدرسه/برنامه ایالات متحده که قصد ثبت نام در آن را دارید (همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 چاپ شده است)
همچنین باید یک عکس جدید و مناسب از خود در قالب توضیح داده شده در شرایط عکس آپلود کنید. اگر آپلود عکس شما با شکست مواجه شد، باید یک عکس چاپ شده - که شرایط را برآورده می کند - برای مصاحبه ویزای خود بگیرید.

مطلب قبلی شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا
مطلب بعدی صفر تا صد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
159 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته