دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیای غربی از قدیمی ترین دانشگاه عمومی ایالت استرالیای غربی و ششمین دانشگاه قدیمی کشور استرالیا است. به دلیل همین قدیمی بودن به آن دانشگاه ماسه سنگ می گویند. بسیاری از دانشگاه های قدیمی استرالیا را ماسه سنگ لقب داده اند. The University Of Western Australia همچنین جزو دانشگاه های گروه هشت استرالیا است که این دانشگاه ها بیشترین بودجه تحقیقاتی کشور استرالیا را دریافت می کنند. این دانشگاه دارای شش کتابخانه اصلی است که زیباترین معماری را کتابخانه reid دارد، که بزرگترین کتابخانه دانشگاه هم است. در سال های اخیر بیشتر دانشجویان این دانشگاه از کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده اند. به دلیل سطح بالای این دانشگاه، فارغ التحصیلان این دانشگاه در درجه های علمی و مدیریتی بالایی استخدام می شوند. در ادامه به بررسی اپلای دانشگاه استرالیای غربی می پردازیم.
 

نمایی از دانشگاه استرالیای غربی

 

دانشگاه استرالیای غربی کجاست؟

این دانشگاه در ایالت استرالیای غربی کشور استرالیا و در شهر پرت قرار گرفته است. پردیس اصلی The University Of Western Australia در حاشیه رودخانه سواین قرار گرفته است. پردیس این دانشگاه یکی از تماشایی ترین مکان های سرزمین استرالیا بوده و در بین باغ ها قرار گرفته است. پردیسThe University Of Western Australia بسیار به مرکز خرید اصلی شهر پرت نزدیک است و دسترسی خوبی دارد. همین نزدیک بودن به دانشجویان کمک زیادی در تهیه کردن وسایل مورد نیاز خود می کند.


 

دانشگاه استرالیای غربی

 

اخذ پذیرش دانشگاه استرالیای غربی

به دلیل متقاضیان زیادی که The University Of Western Australia دارد، گرفتن پذیرش از این دانشگاه اندکی مشکل است. برای قبولی و تحصیل در این دانشگاه باید رزومه های تحصیلی خود را تقویت کنید. باید مواردی مثل گرفتن معدل بالا، اخذ ریز نمرات، گرفتن مدرک زبان با نمره بالا، مدرک علمی مورد تایید را فراهم کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک پیش دانشگاهی و یا سال دوازدهم را فراهم کنید. اگر مقطع فوق دیپلم را گذرانده اید، باید حتما این مدرک را نشان دهید. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید ریز نمرات مقطع قبلی که معمولا کارشناسی است را به دانشگاه نشان دهید. برای تحصیل در مقطع دکترا و یا کارشناسی ارشد پژوهشی این دانشگاه، باید یک Research Proposal  در زمینه موضوع تحقیقاتی مورد علاقه خود بنویسد. آیلتس مورد نظر این دانشگاه 6.5 و نمره تافل نوع اینترنتی این دانشگاه 82 است. نمره زبان PTE مورد نظر این دانشگاه 64 است که در هیچ مهارتی نباید کمتر از 54 شود.

تحصیل رایگان در دانشگاه استرالیای غربی

تحصیل دانشجویانی که تبعه استرالیا نبوده و خارجی محسوب می شوند، رایگان نیست. این نوع دانشجویان لازم است که شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کنند. البته هیچ نگرانی وجود ندارد و این دانشگاه بورسیه هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. این نوع بورسیه ها را بر روی سایت دانشگاه درج می شوند و باید برای اطلاع از آن ها به سایت The University Of Western Australia مراجعه کنید.

شرایط بورسیه دانشگاه استرالیای غربی

این دانشگاه بورسیه های مختلفی و با اسم های مختلفی را به دانشجویان اعطا می کند. البته برای مقطع دکترا معمولا مقدار این نوع بورسیه ها برای هرسال متغیر هستند. یکی از این بورسیه ها تحت عنوان International Master’s by curse scholarships بوده و مختص دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی است. این نوع دانشجویان معمولا معدل بالایی را کسب می کنند. یک نوع بورسیه دیگر به اسم International Postgraduate Research Scholarship که برای دانشجویان ارشد و دکترا که قصد پژوهش دارند، داده می شود. بورس دیگر ی از طرف دولت استرالیا به اسم Australian Government Endeavour Awards به دانشجویان داده می شود. دولت استرالیا برای حمایت از علم و پژوهش، این نوع بورسیه ها را هم به دانشجویان تبعه استرالیا و دانشجویان کشور های دیگر می دهد. بورسیه ای به اسم Jenkins نیز وجود دارد و مختص رشته محیط زیست است. این نوع بورسیه از سال 2012 میلادی هزینه دانشجویان را به طور کامل پوشش می دهد. اخذ پذیرش دانشگاه لوون با آقای اپلای

هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیای غربی

هزینه تحصیل در دانشگاه استرالیای غربی نسبت به بسیاری از دانشگاه های دنیا مناسب تر است. این هزینه منطقی که این دانشگاه از دانشجویان اخذ می کند، یک مزیت مثبت برای The University Of Western Australia است. هزینه دوره ها و برنامه ها در این دانشگاه بصورت یکجا قابل پرداخت است. برای پرداخت در هر ترم در دو قسمت قابل پرداخت است. هزینه تحصیل در این دانشگاه  در مقاطع مختلف مختلف است و بستگی به سیاست های دانشگاه دارد. البته برای تامین بخشی از این هزینه ها، دانشگاه بورسیه های متنوعی را در نظر گرفته است. برای اطلاع از شرایط و نحوه پرداخت هزینه های تحصیلی به سایت The University Of Western Australia مراجعه کنید.

سایت دانشگاه استرالیای غربی


در سایت دانشگاه اطلاعات زیادی مثل درباره ما، بورسیه ها، کمپ ها و غیره وجود دارد. همچنین در مورد کتابخانه، دانش آموختگان و همچنین شغل های دانشگاه مطالبی وجود دارد. در قسمت انتهایی سایت می توانید محل دقیق دانشگاه و راه های ارتباطی با دانشگاه را به راحتی پیدا کنید. متقاضیان باید اطلاعاتی از قبیل تاریخ شروع ترم تحصیلی و همچنین بورسیه تحصیلی را باید فقط از "سایت رسمی دانشگاه" جستجو کنید.

افراد مشهور دانشگاه استرالیای غربی

پزشک مشهور استرالیایی بری مارشال از افرادی است که در The University Of Western Australia تحصیل کرده است. این فرد برنده جایزه نوبل پزشکی و استاد دانشگاه استرالیای غربی است. دیگر فرد مشهور این دانشگاه باب هاوک نخست وزیر سابق استرالیا است. وی بین سال های 1983 تا 1991 نخست وزیر استرالیا بود. کیم بیزلی فرماندار کنونی ایالت استرالیای غربی و سفیر سابق استرالیا در آمریکا یکی دیگر از افراد مشهور تحصیل کرده The University Of Western Australia است. وی مدتی استاد دانشگاه بود و جایزه تحصیلات تکمیلی به اسم بورسیه رودز را برنده شده است. فردی به اسم Robert French دوازدهمین رییس دادگستری استرالیا بود که در این دانشگاه تحصیل کرده بود. آقای تیم مینچین هنرمند معروف استرالیایی که در بریتانیا به دنیا آمده، درThe University Of Western Australia تحصیل کرده است. وی بازیگر فیلم رابین هود و سریال آمریکایی کالیفرنیکیشن بوده است.

رشته های دانشگاه استرالیای غربی

رشته های The University Of Western Australia بسیار زیاد و متنوع هستند. این رشته های متنوع باعث ایجاد شغل های بسیار زیادی برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می شود. رشته های این دانشگاه مثل شیمی، محیط زیست، علوم ورزشی، ژنتیک و غیره است. بعضی از رشته های این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته وجود دارند. برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد ترکیبی که با نام CBM شناخته می شود و یک برنامه چهار ساله است. این برنامه برای دانشجویان با عملکرد بالا است که به شما امکان می دهد در هزینه های خود صرفه جویی کرده و زودتر وارد نیروی کار شوید. سه سال اول در این برنامه کارشناسی و یک سال آخر آن، جزو تحصیلات تکمیلی محسوب می شود. در سه سال اول شما یک رشته دوگانه را تکمیل می کنید و در این سه سال یک ترم آن جزو تحصیلات تکمیلی است.

رتبه دانشگاه استرالیای غربی

این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان و کشور استرالیا، همیشه رتبه های بالایی داشته و از اصلی ترین گزینه های تحصیل دانشجویان از سراسر جهان است. در آخرین رتبه بندی که توسط موسسه QS انجام شده، این دانشگاه رتبه 92 را در بین دانشگاه های دنیا بدست آورده است. این دانشگاه همچنین در کشور استرالیا بر اساس آخرین رتبه بندی در رده هفتم بهترین دانشگاه ها قرار گرفته است. همین رتبه های بالا این دانشگاه را بسیار محبوب کرده و متقاضیان زیادی دارد.
 

نمایی از یک ساختمان دانشگاه استرالیای غربی

اخذ پذیرش دانشگاه نیویورک با آقای اپلای

خوابگاه در دانشگاه استرالیای غربی

خوابگاه هایی توسط The University Of Western Australia برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این نوع خوابگاه به دو دسته خوابگاه های داخل و بیرون پردیس دانشگاه تقسیم بندی می شوند. البته تمام این نوع خوابگاه ها توسط دانشگاه استرالیای غربی اداره می شوند. خوابگاه هایی به اسم سنت کاترین، سنت جورج، ترینتی و غیره در این دانشگاه وجود دارد. پردیس سنت جورج شامل خانه هایی به سبک شهری به اسم Memorial wing و اتاق های تک نفره و دونفره است. این اتاق ها تحت عنوان Wing نام گذاری شده اند و اتاق های دونفره سرویس بهداشتی مشترک دارند. اتاق های تک نفره هزینه ای بالغ بر 470 دلار استرالیا دارند که به صورت هفتگی باید پرداخت شود. یک پردیس به اسم University Hall در دانشگاه استرالیای غربی وجود دارد، که دارای سه نوع استاندارد، استاندارد پریمیوم و استودیو در آن وجود دارد. برای این نوع اتاق ها غذاهای متنوعی پخت می شود. این اتاق ها هر هفته تمیز شده و دارای اینترنت مجانی هستند.

 ایالت استرالیای غربی

استرالیای غربی ایالتی است که حداقل 33 درصد از قسمت غربی استرالیا را فرا گرفته است. این ایالت بزرگترین ایالت در استرالیا بوده و بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در سطح جهان است. منطقه هایی که در ساحل این ایالت قرار دارد، آب و هوایی مدیترانه ای دارد و بزرگترین درخت جهان در آن قرار دارد. شهر های مهم این ایالت مواردی مثل پرت،آلبانی، ماندورا، بانبری و ماندورا هستند. سفر گردشگران از کشورهایی مثل انگلستان، ایرلند، ژاپن و مالزی به این ایالت بسیار بیشتر شده است. بیشتر این گردشگران به شهر پرت رفته و از آن بازدید می کنند. Tourism Western Australia یک آژانس دولتی است که سرپرست ارتقا ایالت استرالیای غربی به عنوان مقصد گردشگری است. بخش گردشگری مهمترین صنعت ایالت استرالیای غربی بوده و بیشتر بودجه اقتصادی آن بر پایه این صنعت تشکیل شده است. بر طبق آخرین نظر سنجی اکثر مردم ایالت استرالیای غربی خواهان جدایی ایالت از سرزمین اصلی استرالیا هستند.

شهر پرت در ایالت استرالیای غربی

شهر پرت مرکز ایالت استرالیای غربی بوده و این شهر دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه ای است. دانشگاه های مختلفی در این شهر وجود دارد و یک شهر دانشجویی است. دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه کرتین از جمله دانشگاه هایی هستند که در این شهر وجود دارند. خرید مسکن در این شهر از دو شهر ملبون و سیدنی بسیار ارزان تر است و این شرایط خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند. شهر پرت کامل ترین حمل و نقل شهری را در خود دارد که حتی تمامی اطراف شهر را پوشش می دهد. اگر از خودرو استفاده نمی کنید، می توانید کارتی تحت عنوان Transperth را خریداری کرده و در ماه دویست دلار آن را شارژ کنید. شهر پرت کاملا در محاصره طبیعت قرار گرفته است. شهر پرت به 30 ناحیه محلی و بیش از 250 حومه شهری تقسیم بندی شده است. یک سالن نمایشی در این شهر به نام بازیگر فقید هث لجر که نقش جوکر در سال 2008 میلادی را ایفا کرد، وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

نمایی از شهر زیبای پرت ایالت استرالیای غربی


دانشگاه استرالیای غربی در شهر زیبای پرت و در ایالت استرالیای غربی قرار دارد. شهر پرت حمل و نقل عمومی خوبی دارد که در سراسر شهر پرت و همچنین اطراف آن را پوشش می دهد. خرید مسکن در شهر پرت از دو شهر سیدنی و ملبورن بسیار ارزان تر است و این یک مزیت مثبت برای دانشجویان این شهر است. امکان تحصیل به صورت مجانی در دانشگاه استرالیای غربی برای شما وجود نداشته و باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنید. البته هیچ نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه این دانشگاه بورسیه های زیاد و متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. این دانشگاه انواع مختلفی خوابگاه در داخل پردیس دانشگاه و همچنین خارج از پردیس دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته است. افراد مشهوری مثل باب هاوک نخست وزیر سابق استرالیا و آقای تیم مینچین بازیگر مشهور در دانشگاه استرالیای غربی درس خوانده اند. برای موارد متعددی مثل شرایط پذیرش، بورسیه، هزینه تحصیلی به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.  

2632 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته