دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

دانشگاه ویسکانسین- مدیسن یا دانشگاه ویسکانسین از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایالت ویسکانسین نیز می باشد که به عنوان اولین دانشگاه عمومی در این ایالت تاسیس شده است. University of Wiscousin-Madison از شهرت بسیار خوبی در آمریکا برخوردار است زیرا دارای سطح تحقیقاتی بالایی است و در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دانشگاه Wiscousin-Madison از میان صد دانشگاه برتر در دنیا در مشاغل با توجه به نتایج قابل توجه دانشجویان دانشگاه در جایگاه مشاغل تحصیلکرده رتبه بندی شده است. در ادامه می خواهیم به بررسی شرایط پذیرش و بورسیه در دانشگاه ویسکانسین- مدیسن، هزینه های اپلای و تحصیل در این دانشگاه و افراد مشهور آن بپردازیم.
 

دانشگاه ویسکانسین- مدیسن

دانشگاه ویسکانسین-مدیسن کجاست؟ 

دانشگاه ویسکانسین- مدیسن در شهر مدیسون ایالت ویسکانسین آمریکا واقع شده است که جزو قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ایالت آمریکا به شمار می رود. University of Wiscousin-Madison در سال  1848 همزمان با استقلال ایالت ویسیکانسین تاسیس شده است. پردیس اصلی دانشگاه Wiscousin-Madison در جنوب دریاچه مندوتا قرار گرفته است که مساحت آن 378 هکتار است. زمین دانشگاه کاملا محافظت شده است و دارای پوشش های گیاهی و زیستی متنوعی می باشد. فضای سبز دانشگاه ویسکانسین- مدیسن به دلیل زیبایی و خاص بودن به عنوان زیباترین پردیس دانشگاهی در ایالت های متحده آمریکا انتخاب شده است و رتبه خوبی را کسب کرده است. از امکانات مهم University of Wiscousin-Madison می توان به نیروهای محافظتی و خدماتی مختلف از جمله کادر درمانی، امنیتی و نظافتی اشاره کرد. مراکز درمانی و تفریحی، آثار تاریخی و باغ های زیبا و متنوع گیاه شناسی همه از ویژگی ها و امکانات مهم دانشگاه ویسکانسین- مدیسن به شمار می روند.
 

دانشگاه ویسکانسین کجاست


اخذ پذیرش در دانشگاه ویسکانسین مدیسن

دانشگاه ویسکانسین برای ارسال درخواست های پذیرش زمانی را تعیین کرده است. این دانشگاه فقط دوبار در سال به متقاضیان فرصت می دهد که درخواست های خود را اغرسال کنند. اخرین مهلت ارسال درخواست معمولا نیمه اول پاییز 1 نوامبر و در نیمه دوم پاییز  1 فوریه و در ترم بهار نیز در تاریخ 11 اکتبر است. شروع کلاس ها نیز در این دانشگاه در ترم پاییز در تاریخ 5 الی 15 سپتامبر و در ترم بهار در اواخر ماه ژانویه و یا اوایل ماه مه می باشد. دانشجو برای ارسال درخواست لازم است مدارک زیر را در اختیار داشته باشد:

  • فرم درخواست پذیرش
  • هزینه ارسال درخواست 
  • ریز نمرات اخرین دوره تحصیلی
  • توصیه نامه 
    برای ثبت نام در این دانشگاه حداقل یک توصیه نامه از استاد یا معلم های دوره قبل تحصیلی ارائه دهید.
  • نمرات آزمون های رسمی آمریکا
    برای ثبت نام در مقطع لیسانس باید نمرات آزمون SAT و ACT و در برخی رشته ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز نمرات ازمون های مختص به همان رشته باید ارائه گردد.
  • ارائه نمرات مدرک زبان TOFFEL و یا IELTS
  • نمره تافل باید در محدوده 95 به بالا و نمره آیتلس نیز بین 6.5 تا 7.5 باشد.
  • دو مقاله از طرف شما با عنوان انگیزه نامه 
    در این دو مقاله از شما خواسته می شود راجع به دو موضوع مقاله بنویسید.  اول اینکه چیزی را در نظر بگیرید که در زندگی مشا وجود دارد و به نظرتان کمی نادیده گرفته شده است. بنویسید که چرا این پدیده برای شما مهم بوده است.  دوم اینکه در یک مقاله توضیح دهید که قصد شما از تحصیل و رفتن به دانشگاه چیست و بگویید از کدام فرصت های علمی یا تحقیقاتی می توانید در زمان حضور در این دانشگاه استفاده کنید. از شما خواسته می شود که در این مقاله بنویسید که کدام امکانات و شرایط در زمان تحصیل شما بر عملکردتان تاثیر بسزایی گذاشته است.

چنانچه پس از ارسال مدارک درخواست شما پذیرفته نشد شما تا یک ماه زمان دارید که نامه هایی  را برای اعتراض به دانشگاه فرستاده می شود. اگر  شما بر اساس دلایل درستی اعتراض زده باشید مدارک شما را دوباره بررسی می کنند . طی 4 الی 6 هقته نتیجه بررسی ها به شما اعلام می گردد.

مطلب پیشنهادی: دانشگاه نورث وسترن

مشخصات دانشگاه ویسکانسین

ویسکانسین –مدیسن دانشگاه تحقیقاتی است که برترین دانشگاه سیستم دانشگاهی ویسکانسین (University of Wisconsin) است و در سال 1866 تبدیل به دانشگاه دولتی شد. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی بسیار فعال است و در سال 2010 هزینه تحقیقات این دانشگاه 1 بیلیون دلار شد.این دانشگاه در سال 2008 در تحقیقات به عنوان سومین دانشگاه آمریکا معرفی شد. دانشگاه ویسکانسین دارای حدود 2200 نفر عضو هیئت علمی و نزدیک به 30000 هزار دانشجوی کارشناسی و 14000 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا است. این دانشگاه هر ساله در 25 ورزش بین دانشگاهی شرکت می کند که توانسته است در 27 مسابقه قهرمانی ملی کسب کند.

 

رتبه دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

در آمریکا دانشگاه های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها ایالتی هستند. به بیان ساده می توان گفت که دانشگاه های ایالتی همان دانشگاه های عمومی هستند که توسط دولت ایالتی پایه گذاری شده اند. این نوع از دانشگاه ها کاملا مستقل هستند و توسط دولت اداره نمی شود مگر در موارد خاصی که لازم است دولت بر روی عملکرد آن ها نظارت داشته باشد. دانشگاه ویسکانسین- مدیسن که در ایالت ویسکانسین قرار گرفته است جزو دانشگاه های عمومی و مهم این ایالت است که دارای رتبه و جایگاه بالایی است. رتبه بندی دانشگاه Wiscousin-Madison از لحاظ آموزشی و علمی   به طور کلی رتبه بندی در دانشگاه های ایالت های مختلف آمریکا براساس کیفیت شاخص های موجود انجام می شود. از مهمترین شاخص های رتبه بندی در ایالت های آمریکا می توان به آمارهای تجربی، عملکرد و کارایی مدرسان و اساتید دانشگاه، بورسیه تحصیلی اشاره کرد.
دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در رتبه بندی دانشگاهی موسسه QS در سال 2020 رتبه 56 دنیا را از آن خود کرد. دانشگاه Wiscousin-Madison در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2020 در رتبه 51 جهان قرار گرفت.

دانشکده های دانشگاه Wiscousin-Madison

دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و این دانشگاه دارای 939 هکتار مساحت و 43300 دانشجو در رشته ها و گرایش های مختلف است. دانشگاه ویسکانسین دارای 24 دانشکده است که در زیر نام می بریم.

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده قانون
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده آموزش 
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده زبان شناسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده امور عمومی
  • دانشکده مددکار اجتماعی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده سلامت عمومی
  • دانشکده دانپزشکی
  • دانشکده مطالعات تکمیلی
  • دانشکده کشاورزی و علوم زیستی
  • دانشکده مطالعات محیط زیست
  • دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی
  • دانشکده تقسیمات بین المللی
  • دانشکده بوم شناسی انسان
  • دانشکده کتابداری و علم اطلاعات
  • Graduate school
  • Certificate programs
  • Study abroad

 

دانشکده مهندسی دانشگاه ویسکانسین

مطلب پیشنهادی: دانشگاه ملی سئول

تحصیل در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن  

جهت تحصیل در دانشگاه ویسکانسین داوطلبان اخذ پذیرش باید به سایت دانشگاه مراجعه کنند و فرم درخواست را پر کرده و ارسال کنید. کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی جهان را دارد. برای تحصیل در این دانشگاه دانشجو لازم است که ابتدا درخواست پذیرش شما پذیرفته شود. پس از پذیرفته شدن درخواست شما می توانید جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای گرفتن ویزای تحصیلی شما حتما باید مدرک پذیرفته شدن در دانشگاه را به سفارت ارائه دهید. سفارت برای دادن ویزای تحصیلی از شما مدرکی می خواهد که ثابت کند شما از پس هزینه های یک سال زندگی در آمریکا را برآیید. همچنین سفارت از شما ارائه مدرک زبان می خواهد و یک مدرک که درآن ثابت شود شما پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازمی گردید. 

 

تحصیل در دانشگاه ویسکانسین

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

 جهت تحصیل در این داشگاه شما باید هزینه های تحصیل در این دانشگاه را هم در نظر داشته باشید. هزینه های تحصیل در University of Wiscousin-Madison به نسبت دانشگاه های خصوصی هزینه های مقرون به صرفه تری دارد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است و به همین دلیل نیز شهریه های آن مقرون به صرفه می باشد. دانشگاه ویسکانسین برای دانشجویان خود امکانات استفاده از وام های دانشجویی را قرار داده است. البته دانشجویان بین المللی می توانند برای دریافت این وام از صندوق های اعتباری و بانک های خصوصی بهره بگیرند.
دانشگاه دولتی Wisconsin برای دانشجویانش خوابگاه هایی نیز تامین کرده است تا بتواند در هزینه ای اقامت آن ها در ایالت ویسکانسین کمک کمی کرده باشد. Wiscousin-Madison دارای 19 ساختمان خوابگاه است که اتاق های تک خوابه و دو خوابه دارند و هزینه ی اتاق های آن متفاوت است. این هزینه ها شامل هزینه های اتاق، اینترنت، نظافت و تعمیرات می باشد.

سایت دانشگاه ویسکانسین-مدیسن 

تمامی اخبار و اطلاعاتی که راجع به دانشگاه ویسکانسین گفته می شود در سایت دانشگاه قرار دارد. سایت دانشگاه هر سال ا زمان ارسال درخواست پذیرش را اعلام می کند و پس از آن مسئولین مربوطه به بررسی درخواست ها می پردازند. شما می توانید در سایت با مشخصات دانشگاه، جوایز و افتخارات کارکنان و استادان آشنا شوید.

شرایط بورسیه دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

متقاضیان پذیرش در دانشگاه Wisconsin در بسیار از موارد علاقمند به استفاده از بورسیه های تحصیلی هستند. اما دریافت بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه بستگی به رزومه شخصی افراد دارد. بورسیه های تحصیلی به کسانی اعطا می شود که شرایط بسیار خاصی مانند مدرک زبان با نمره بسیار بالا، سطح نمرات تحصیلی بالا و یا داشتن سوپروایزر دارند. کشور آمریکا در مقاطع مختلف بورسیه و کمک هزینه هایی را در نظر می گیرد.
 در مقطع لیسانسی داشتن نمرات دوره متوسطه بالا و معدل بالا و همچنین ارائه مدرک زبان با نمره بالا می تواند در گرفتن بورسیه کمک کند. همچنین این افراد نباید فاصله سنی و تحصیلی بالایی نداشته باشند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بعضی از رشته ها مثل مهندسی و مدیریت به ترتیب باید در آزمون های GRE و GMAT رتبه بالایی بگیرند. در حال حاضر گرفتن بورسیه مخصوصا در دانشگاه های دولتی کار سختی است اما اگر متقاضی مدارک و توانایی های لازم را داشته باشد، بورسیه شامل حال او خواهد شد.
آزمون GRE مختص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در تحصیلات تکمیلی در رشته های مهندسی است. این آزمون را موسسه ETS برگزار می کند و این آزمون برای بررسی مهارت های زبانی، تفکر های انتقادی و استدلالی و نوشتار های تحلیلی دانشجویان انجام می شود.
آزمون GMAT نیز برای مت5قاضیان رشته های مدیریتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. این آزمون یک ازمون استاندارد برای دواطلبان رشته MBA است و هم اکنون دانشجویانی که قصد پذیرش به این رشته در تحصیلات تکمیلی دارند باید نمرات این آزمون را نیز به دانشگاه ارائه کنند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

تحصیل رایگان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

دانشگاه ویسکانسین یکی از دانشگاه های دولتی امریکا ست که هزینه های تحصیل و زندگی در آن مقرون به صرفه است. دانشگاه های دوولتی آمریکا هزینه های شهریه و خوابگاه هایشان بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی است. تحصیل رایگان در این دانشگاه همانطورکه گفته شد بستگی به اخذ بورسیه های تحصیلی و یا استفاده از کمک هزینه های مالی دارد . بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی کمی به سختی داده می شود و شرایط اخذ این بورسیه ها در متن بالا گفته شد. اما به جز بورسیه های تحصیلی شما با تحصیل در دانشگاه ویسکانسین می توانید از وام های دانشجویی استفاده کنید و یا برای کار های پاره وقت خارج از دانشگاه و یا کار های دانشجویی داخل دانشگاه درخواست دهید. این موارد می توانند بیش از نیمی از هزینه های تحصیلی و اقامتی شما را برطرف سازند.

 

ساختمان های اقامتی دانشگاه ویسکانسین مدیسن

 

آشنایی با افراد مشهور و فرهیخته دانشگاه ویسکانسین-مدیسن

اعضای هیئت علمی سابق و کنونی و دانش‌آموختگان دانشگاه ویسکانسین- مدیسن موفق به دریافت ۳۸ جایزه پولیتزر و ۲۵ جایزه نوبل شده‌اند که در ادامه به تعدادی از این افراد مشهور و جوایز آن ها در زمینه های مختلف پژوهش و تحقیقاتی می پردازیم. 

  • هربرت اسپنسر گسر ؛ دریافت‌کننده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی در ۱۹۴۴
  • جان باردین ؛ در رشته مهندسی برق در مقاطع کارشناسی(۱۹۲۸) و کارشناسی ارشد(۱۹۲۹)، برنده جایزه نوبل فیزیک در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۷۲ (تنها فیزیک‌دان برنده دو جایزه نوبل فیزیک تاکنون)
  • ادوارد تاتوم ؛  دریافت‌کننده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی در ۱۹۵۸
  • استنفورد مور؛  دریافت‌کننده جایزه نوبل شیمی در ۱۹۷۲
  • جان هاسبورک وان ولک ؛  دریافت‌کننده جایزه نوبل فیزیک در ۱۹۷۷
  • تئودور شولتز ؛ دریافت‌کننده جایزه نوبل اقتصاد در ۱۹۷۹
  • آروین نییر ؛ دریافت‌کننده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در ۱۹۹۱
  • پل بویر ؛  دریافت‌کننده جایزه نوبل شیمی در ۱۹۹۷
  • گونتر بلوبل ؛  دریافت‌کننده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در ۱۹۹۹
  • آلن مک‌دایارمید ؛ دریافت‌کننده جایزه نوبل شیمی در ۲۰۰۰
  • سال بلو ؛ دریافت‌کننده جایزه نوبل ادبیات در 1976

برخی از استادان دانشگاه های ایرانی  که در دانشگاه Wiscousin-Madison تحصیل کرده اند عبارتند از : 

  • دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد
  • فرید مسرور استاد فلسفه تحلیلی
  • بهمن مهری استاد ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف
  • عباس سعیدی رضوانی استاد جغرافیا دانشکده ادبیات و علوم انسانی

 

ویسکانسین در کجا قرار دارد؟

دانشگاه ویسکانسین مدیسن،  در شهر مدیسن ایالت ومیسکانسین قرار دارد. ایالت ویسکانسین در ایالات متحده آمریکاواقع است و مرکز آن شهر مدیسن است. این ایالت معروف به سرزمین لبنیات است و یکی از مهمترین تولیدی های این ایالت تولید پنیر است. موزه میلواکی در این ایالت شهرت فراوانی دارد این موزه هنر و  آثار بسیار از هنرمندان در آن گرد آوری شده است. از دیگر اماکن دیدنی این ایالت ساحل ملی جزایر آپوستل است که در آن 21 جزیره در امتداد هم در دریچه سوپریور قرار گرفته اند. در ویسکانسین حمل و نقل و ترابری از طریق راه های آبی، زمینی و هوایی  و در شهر مدیسن نیز فرودگاه منطقه ای دین قرار دارد.


 

شهر مدیسن

مطلب پیشنهادی: دانشگاه سونگ کیون کوان

چگونه می توان در زمان تحصیل در آمریکا کار دانشجویی داشت؟

اکثر افرادی که برای تحصیل به آمریکا سفر می کنند علاقمند به انجام کارهای دانشجویی هستند تا بتوانند بعد از تحصیل راحت تر مشغول به کار شوند. دانشجویانی که برای تحصیل به آمریکا سفر می کنند می توانند هم در داخل و هم در خارج از کشور کار دانشجویی کنند. برای انجام کار دانشجویی در داخل دانشگاه نیازی به گرفتن مجوز از اداره مهاجرت آمریکا نخواهید داشت. طبق قوانینی که در اکثر کشور ها وجود دارد دانشجویان کارشناسی می توانند هفته ای 10 ساعت کار دانشجویی انجام دهند ودر مقطع کارشناسی ارشد تا 20 ساعت و دکترا 30 ساعت کار دانشجویی بکنید. برای انجام کار دانشجویی در خارج از دانشگاه لازم است که دانشجو از اداره مهاجرت مجوز کاردانشجویی دریافت کند تا به دانشجو اجازه داده شود که بر طبق مقطع تحصیلیش ساعات کاری مشخصی را به کار دانشجویی بپردازد. دانشگاه ویسکانسین- مدیسن در شهر مدیسن ایالت ویسکانسین قرار دارد. این دانشگاه از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا است. رتبه دانشگاه ویسکانسین - مدیسن در سال اخیر رتبه بندی سال 2020 رتبه 56 قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین مراکز تحقیقاتی کشور است. برای ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه و تحصیل در آن، مدارکی که دانشگاه جهت پذیرش در سایت اعلام کرده را آماده و برای دانشگاه ارسال کنید. هزینه های تحصیل در این دانشگاه به دلیل اینکه یک دانشگاه دولتی است بسیار پایین تر از دانشگاه های خصوصوی است. دانشگاه های دولتی در آمریکا هزینه های بسیار کمتری دارند ولی اخذ پذیرش از این دانشگاه کمی دشوارتر است. این دانشگاه افتخارات و جوایز نوبل بسیاری دارد. همچنین بسیاری از بزرگان جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند و اساتید ایرانی بسیاری نیز مانند دکتر علی شریعتی از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل دانشگاه ویسکانسین – مدیسن بودند. تحصیل در این دانشگاه به دلیل افتخارات و اعتبار جهانی آن ، یکی از فرصت های طلایی به حساب بیاید. 

4152 رتبه بندی این مطلب:
3.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته