دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول Seoul National University اولین دانشگاه ملی کره جنوبی است که در سال 1946 میلادی تاسیس شد و به عنوان معتبرترین دانشگاه کره محسوب می شود. این دانشگاه که با حروف اختصاری SNU  نشان داده می شود دارای پردیس ها و دانشکده های مختلف است. این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های جهان نیز قرار دارد و همیشه در بین 50 دانشگاه برتر قرار داشته است. تقریبا می توان گفت تمامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه دارای مدرک دکترا هستند. نزدیک به 40 درصد از مدیران عامل شرکت های کره ای برتر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه درخواست پذیرش می دهند و فقط تعداد کمی از آن ها پذیرفته می شوند. این دانشگاه در انتخاب دانشجویان سخت گیری زیادی می کند و فقط متقاضیانی که دارای شرایط تحصیلی خوبی هستند را پذیرش می کند.از صفر تا صد فرآیند اپلای دانشگاه ملی سئول با شما هستیم.

دانشگاه ملی سئول


دانشگاه ملی سئول کجاست؟

دانشگاه ملی سئول در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد. سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و پایتخت این کشور است. قلب سئول از دو منطقه اینچئون و گیونگی تشکیل شده است. این شهر شانزدهمین کلان شهر جهان است. دانشگاه ملی سئول دارای 16 دانشکده و 3 پردیس مختلف است پردیس اصلی دانشگاه در گواناک و دو پردیس دیگر در پیونگ چانگ و دیهنگنو قرار دارد. این دانشگاه دارای یادداشت های تفاهم و همکاری با بیش از 700 موسسه و دانشگاه از 40 کشور مختلف است. این دانشگاه همچنین دارای پردیس پزشکی و یک محوطه دانشگاه برای تحصیلات و تحقیقات کشاورزی است. این دانشگاه دارای بیش از 30000 دانشجو است.
 

دانشگاه ملی سئول کجاست؟


اخذ پذیرش دانشگاه ملی سئول

دانشگاه SNU از بهترین دانشگاه های این کشور است و تقریبا تمامی رشته ها در این دانشگاه ارائه می گردد. این دانشگاه دارای بیش از 16 دانشکده است. فقط برخی از دانشجویان صلاحیت اخذ پذیرش دانشگاه ملی سئول را دارند. دو گروه از دانشجویان بین المللی واجد شرایط تحصیل در دانشگاه ملی سئول هستند:

  • متقاضی که والدین و خود او شهروند کره نباشد و متقاضی فارغ التحصیلی از دبیرستان دانشگاه باشد یا مدرک معادل داشته باشد.
  • متقاضی تحصیل در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی دارای تابعیت کره ای (ازدواج بین المللی یک مهاجر با یک شهروند کره ای) یا خارجی است و تمام تحصیلاتش را خارج از کره گذرانده باشد.
    اگر متقاضی تمامی شرایط گفته شده را داشته باشد با ارائه مدارک زیر می تواند برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کند.
  • ارائه رونوشت های علمی برای تحصیل در این دانشگاه ملی سئول
  • بیانیه شخصی یا انگیزه نامه  و برنامه تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه ملی سئول
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید یا مشاور تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا کره ای

برای تحصیل در دانشگاه ملی سئول دانشجویان باید یک مدرک زبان داشته باشد. مدارک قابل قبول این دانشگاه برای زبان کره ای TOPIK ، KLAT ،KLPT و مدارک انگلیسی TEPS ، TOEFL، IELTS، TOEIC است.

مطلب پیشنهادی: دانشگاه سونگ کیون کوان

رتبه دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول علاوه بر اینکه یکی از دانشگاه های برتر کره جنوبی و آسیا است به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان نیز شناخته می شود. این دانشگاه در سال های اخیر همیشه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است و در رتبه بندی موسسه QS این دانشگاه در چند سال اخیر این دانشگاه در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار داشت. Seoul National University در آخرین رتبه بندی که همین موسسه در سال تحصیلی 2021 انجام داده است در رده 37 جهانی قرار گرفت. همچنین موسسه تایمز نیز در سال تحصیلی 2021 دانشگاه ملی سئول را در رده 60 جهانی قرار داد.

دانشکده دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول همانطور که قبلا هم گفته شد دارای 16 دانشکده و 3 پردیس مختلف اس. این دانشکده در شهر سئول و در مرکز اصلی دانشگاه قرار دارند. دانشکده های دانشگاه ملی سئولا عبارتند از:

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم زندگی
  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده اکولوژی انسانی
  • دانشکده مطالعات آزاد
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده دامپزشکی

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

دانشکده دانشگاه ملی سئول


هزینه های تحصیل دانشگاه ملی سئول

هزینه های تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان مخصوصا ایرانیان کمی بالا است. دانشگاه ملی سئول یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است و به همین دلیل هزینه های تحصیل در آن نسبت به دیگر دانشگاه های این کشور کمتر است. اما با این حال دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که در کنار هزینه های شهریه این دانشگاه باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند. در کل زندگی در کره جنوبی نیازمند تامین هزینه های بالایی است و گاهی حتی قشر ضعیف کره جنوبی نیز برای تامین هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور باید در حین تحصیل کار کنند. البته دانشگاه SNU نیز برای کمک به دانشجویان مخصوصا دانشجویان خارجی و جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی به این دانشگاه کمک هزنیه ها و بورسیه هایی را در نظر گرفته است. همچنین این دانشگاه اجازه اخذ وام های دانشجویی و انجام کار دانشجویی را به دانشجویان بین المللی می دهد.

مطلب پیشنهادی: دانشگاه اوساکا

تحصیل رایگان در دانشگاه ملی سئول

جهت تحصیل مقرون به صرفه یا رایگان در کشور کره جنوبی دانشجویان می توانند از روش ها و امکانات مختلفی که دانشگاه برای آن ها فراهم کرده است استفاده کنند. این کشور برای اینکه دانشجویان بین المللی از پس هزینه های بالای زندگی در کره جنوبی بربیایند برای آن ها امکاناتی همچون بورسیه ها، جوایز مختلف و کمک هزینه های مالی را فراهم کرده است. همچنین در این کشور دانشجویان بین المللی می توانند بعد از 6 ماه اقامت در کره جنوبی مجوز کار در حین تحصیل را دریافت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند بعد از این مدت اقامت در کره جنوبی با مراجعه به اداره کار کشور مجوز کار در حین تحصیل را دریافت کنند. دانشجویان کارشناسی مدت 20 ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا 30 ساعت در هفته را می توانند به هر نوع کاری که به آن علاقمند هستند مشغول شوند. از کار در رستوران، کافی شاپ و غیره گرفته تا تدریس و آموزش های مختلف را می توانند انجام دهند.

شرایط بورسیه دانشگاه ملی سئول

بورسیه های تحصیلی دانشگاه ملی سئول با توجه به شرایط مالی دانشجویان و شرایط تحصیلی آن ها پرداخت می گردد. بورسیه های این کشور برخی به طور کامل شامل هزینه های شهریه و زندگی به طور کامل می شود و برخی فقط هزنیه های شهریه را تامین می کنند. همچنین برخی کمک هزینه ها فقط برای تامین مقدار به خصوصی از شهریه دانشجو پرداخت می گردد. دانشگاه ملی سئول دارای 16 دانشکد، 1 مدرسه فارغ التحصیلی و 10 مدرسه تخصصی است. دانشگاه SNU به دانشجویان کارشناسی و فارغ التحصیلی بورسیه هایی را ارائه می دهد. این دانشگاه دو نوع بورسیه تحصیلی کهیک نوع قبل از ثبت نام و همزمان با ارسال درخواست پذیرش است و دیگری پس از پذیرش و و بعد از ثبت نام در این دانشگاه پرداخت می گردد. بورسیه هایی که قبل از درخواست داده می شود بر اساس نمرات دبیرستان است و بورسیه های تحصیلی که بعد از  پذیرش داده می شوند بر اساس نمرات دانشجو در دانشگاه پرداخت می گردد. بریخ از انواع دیگر بورسیه های دانشگاه ملی سئول عبارتند از:

کمک هزینه های تحصیلی جهانی و همچنین بورسیه تحصیلی Glo-Harmony

این نوع بورسیه شامل مبلغ بورسیه ماهانه و هزینه مسکن است و تمامی دانشجویان بین المللی که ثبت نام کرده اند واجد شرایط اخذ این بورسیه هستند. تقریبا از میان این دانشجویان تعداد 80 دانش آموز می توانند بورسیه را دریافت کنند. بعد از درخواست در دانشگاه ملی سئول این بورسیه پرداخت می گردد.

بورسیه تحصیلی بین المللی سئول

تعداد دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ملی سئول تحصیل می کنند حدود 700 نفر هستند و حدود 4000 نفر نیز تعداد دانشجویان کره ای هستند که در خارج از کشور تحصیلات دبیرستان خود را گذرانده اند. این نوع بورسیه ها مبلغ کمک هزینه تحصیلی شامل کل هزینه های تحصیل است و تمام دانشجویان نامبرده واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی هستند. دانشجویان می توانند ما مه و نوامبر برای دریافت بورسیه درخواست خود را ارسال کنند.

بورسیه تحصیلی بین المللی سئول

 

سایت دانشگاه ملی سئول

با ورود به سایت دانشگاه ملی سئول می توانید اطلاعات کاملی راجع به این دانشگاه و برنامه های آن بدست بیاورید. تمامی برنامه های این سایت از برنامه زبان کره ای تا برنامه های بین المللی تابستانه و اطلاعات لازم جهت اخذ پذیرش در این سایت وجود دارد. برای انکه تمامی شرایط این دانشگاه را بررسی کنید و با تمامی دست آورد های آن آَشنا شوید می توانید وارد سایت دانشگاه شوید.

امکانات دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول برای رفاه حال دانشجویان برای آن ها در پردیس اصلی دانشگاه و در شهرک دانشگاهی امکانات مختلفی را فراهم کرده است. این دانشگاه دارای کتابخانه بزرگ و گسترده ای است که کتابخانه دیجیتالی نیز دارد و علاوه بر دسترسی به کتب مختلف می توانید به نشریات دانشگاهی، متون باستانی و پایان نامه ها دسترسی پیدا کنید. همچنین این کتابخانه به دانشجویان امکان دسترسی به رویداد های علمی، سمپوزیوم و سمینار ها را نیز می دهد. دانشگاه ملی سئول همچنین در پردیس گوانگ دارای یک موزه هنری است که در سال 1995 تاسیس شد. این دانشگاه همچنین بریا دانشجویان خود اقامتگاه هایی را فراهمکرده است که دانشجویان بین المللی در طول سال های تحصیل مقرر شده از طرف دانشگاه می توانند ار این خوابگاه ها استفاده کنند.
 

امکانات دانشگاه ملی سئول

 

مشاهیر دانشگاه ملی سئول

اغلب دانش آموختگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی به راحتی مشغول به کار می شوند. در میان فارغالتحصیلان دانشگاه SNU چهره های شاخص  کشور کره جنوبی دیده می شود. بسیاری از هنرپیشگان، کارگردانان، نویسندگان و صاحبان شرکت های بزرگ این کشور در این دانشگاه تحصیل کردند. در این میان می توان به افراد زیر اشاره کرد.

  • کیم ته هی kim Tae-hee، هنرپیشه مشهور کره ای
  • بان کی مون Ban Ki-moon، دیپلمات اهل کره جنوبی که به عنوان هشتمین دبیر کل سازمان ملل متحد از سال 2007 تا سال 2016 فعالیت داشت.
  • کیم جیونگ هون Kim Jeong-hoon، خواننده مشهور کره ای و مجری رادیو
  • لی هانی آلسو Lee Hanee-also، هنرپیشه و مدل معروف کره ای و نوازنده موسیقی کلاسیک
  • لی جونگ ووک Lee Jong-wook، پزشک بهداشت عمومی و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از سال 1983 به مدت 3 سال
  • لی سانگ یون ،،Lee Sang-yoon، هنرپیشه

مطلب پیشنهادی: دانشگاه توهوکو

دانشگاه ملی سئول که با حروف اختصاریSNU  نشان داده می شود به عنوان اولین دانشگاه ملی در کره جنوبی تاسیس شد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی است. همچنین این دانشگاه با داشتن رتبه 37 جهانی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش دانشگاه را دارند می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه شرایط لازم برای تحصیل در این دانشگاه را بررسی کنند. دانشگاه ملی سئول امکانات مختلفی از جمله کتابخوانه، کتابخوانه دیجیتال، موزه، خوابگاه، مجموعه های ورزشی و امکانات دیگر را بریا دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه دارای 16 دانشکده، 1 مدرسه فارغ التحصیلی، 10 مدرسه تخصصی و 3 پردیس مختلف دارد و دانشجویان بسیار از سرتاسر کره و کشور های دیگر جهان برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می دهند.

15200 رتبه بندی این مطلب:
3.4

2 نظر در مطلب "دانشگاه ملی سئول" ثبت شده است

Avatar image

کیمیا

چجوری در خواست بورسیه میتونیم بدیم ؟؟

از دانشگاه در خواست بدیم بهتره یا بعد از تموم کردن دبیرستان ؟


Avatar image

Fatima

اگر بخوام دوسال اینجا دانشگاه برم ینی تا فوق دیپلم بعدش اقدام کنم باز هم ریزنمرات دبیرستان در نظر گرفته میشه یا اون دوسال دانشگاه؟؟؟؟

ممنون میشم پاسخ بدین.

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته