دانشگاه ام آی تی

موسسه فناوری ماساچوست یا به اختصار MIT یک دانشگاه خصوصی و بسیار مشهور در سطح جهان است. این دانشگاه در سال 1861 میلادی توسط شخصی به اسم ویلیام بارتون تاسیس شد. MIT University در این ده سال اخیر جزو رتبه های تک رقمی در جهان بوده است که این قضیه خود گویای اعتبار بسیار بالای این دانشگاه است. MIT University از دانشگاه های پلی تکنیک و فنی-مهندسی الگو برداری کرده و تاکید زیادی بر ساخت آزمایشگاه دارد. در سال 2001 میلادی با الهام گرفتن از برنامه هایی مثل Open Source برنامه ای را تحت عنوانOpen Course ware را تاسیس کردند تا دانشجو ها بتوانند به تمام منابع، سوال های امتحانی و جزئیات رشته تحصیلی خود و غیره به صورت آنلاین و رایگان دسترسی پیدا کنند که این مورد در جهان بی نظیر است. از صفر تا صد فرآیند اپلای دانشگاه ام ای تی با شما هستیم.
 

نمایی از دانشگاه ام ای تی در کشور آمریکا

   

دانشگاه ام ای تی کجاست؟

university MIT در شهر کمبریج در ایالت "ماساچوست" و در نزدیکی شهر بوستون این ایالت قرار دارد. محوطه دانشگاه به وسیله خیابان "ماساچوست" به دو قسمت تقسیم می‌شود و پل "هاروارد" به آن متصل بوده و در کنار رودخانه معروف چارلز شهر کمبریج قرار گرفته است. شهر کمبریج به افتخار دانشگاه مشهور کمبریج در انگلستان نام گرفته است. همچنین در شهر کمبریج، دانشگاه معروف هاروارد قرار گرفته که اهمیت این شهر را دو چندان کرده و باید گفت این شهر یک شهر کاملا "دانشگاهی" است.
 

دانشگاه ام ای تی آمریکا

 

اخذ پذیرش دانشگاه ام ای تی

برای پذیرش شدن در University MIT داشتن یک "دعوت نامه" از دانشگاه الزامی است. بعد از این مورد باید شما اقدام به اخذ ویزای F1 یا M1 کنید. شرایط پذیرش در مقاطع مختلف این دانشگاه و همچنین نسبت به دانشگاه های دیگر فرق دارد. دانشجویان دوره لیسانس، در سال فقط رشته انتخابی خود را اعلام کرده و در پایان سال نخست است که رشته مورد نظر را به طور قطعی انتخاب می کنند. باید مدرک زبانی معادل آیلتس 7 را قبول شده تا پذیرش بگیرند. در دوره فوق لیسانس مدارک به دو دسته فوق لیسانس علوم و فوق لیسانس مهندسی بخش بندی می شوند. کارشناسی ارشد در رشته مهندسی بیشتر به صورت عملی برگزار می شود و یکی از تفاوت های این دو نوع مدرک است. کارشناسی ارشد مهندسی ممکن است به صورت تمام وقت یا پاره وقت باشند. برای پذیرش در این مقطع باید نمره آیلتس شما حداقل 7 و تافل بالای 100 بوده و علاوه بر اینها داشتن رزومه تحصیلی و انگیزه نامه قوی الزامی است. داشتن مدرک کارشناسی ارشد معادل فوق لیسانس آمریکایی ضروری است. برای پذیرش دوره دکتری تافل 110، آیلتس حداقل 7.5 و مدرک کارشناسی ارشد ضروری است. اخذ پذیرش دانشگاه بریستول با آقای اپلای

تحصیل رایگان در دانشگاه ام ای تی

تحصیل در University MIT رایگان نبوده و شما باید برای تحصیل در این دانشگاه معروف و معتبر شهریه پرداخت کنید. البته در هر سال کمک هزینه هایی مثل بورس و فاند برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته در دوره شیوع ویروس کرونا، دوره های آنلاینی به صورت کاملا رایگان در این دانشگاه برگزار شد. دوره هایی مثل آنالیز کردن پدیده حمل و نقل با ریاضیات، مهندسی شاتل فضایی، انرژی هسته ای، علم کوانتوم، معادلات دیفرانسیلی و غیره توسط University MIT برگزار شد. البته در اخبار دانشگاهی آمریکا که به صورت غیر رسمی بیان می شود، این است که در برخی رشته ها ممکن است از دانشجویان شهریه بسیار پایینی دریافت بشود.

رشته های دانشگاه ام ای تی

قطعا آن فردی که متقاضی مهاجرت تحصیلی است، رشته مد نظر خود را از قبل در ذهن برگزیده است. حتما این نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید، که انتخاب رشته کردن در آینده شما تاثیر زیادی می گذارد. زیرا اگر انتخاب رشته را به درستی انجام ندهید، در دانشگاه سطح بالایی مثل MIT ممکن است از ادامه تحصیل منصرف بشوید. این دانشگاه از دانشکده های مستقلی مثل دانشکده علوم پایه، مهندسی، هنر و علوم اجتماعی تشکیل گردیده است. هدف  اصلی آموزش در University MIT آموزش خلاق محور است و محققان و پژوهشگران این دانشگاه جزو دانشمندان پیشرو علوم مختلف در جهان به حساب می آیند. همچنین دانشگاه ام آی تی شامل حداقل سی دپارتمان در5 دانشکده خود بوده و استاد های دانشگاه ام آی تی در تمام مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تدریس می‌نماید. همچنین رشت هایی نظیر پزشکی، پیراپزشکی، دندان پزشکی و غیره در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه ام ای تی بوستون

در سال 1859 میلادی طرحی برای استفاده علمی-هنری از زمین‌های منطقه ای به اسم "بک‌بی" در بوستون به دادگاه عمومی ماساچوست ارائه شد، اما دادگاه در آن زمان طرح  را رد کرد. در دوران جنگ های داخلی آمریکا University MIT به صورت غیررسمی بوستون تک گفته می شد. اما در حال حاضر، دانشگاه ام ای تی در شهر کمبریج واقع شده است ولی طرح هایی به صورت غیر رسمی برای انتقال برخی دانشکده های جدید به شهر بوستون به دلیل نزدیکی به شهر کمبریج داده شده است که باید منتظر ماند و دید که کدام طرح پذیرفته می شود.

ساختمان ها و کتابخانه ها در دانشگاه ام ای تی

ساختمان هایی که در MIT University وجود دارند، هر کدام اسم و عدد مخصوص خود را دارند. در این دانشگاه دفتر های اداری و دانشگاهی با عدد و ساختمان هایی که مسکونی هستند با اسم مشخص شده اند. ساختمان های این دانشگاه با استفاده از تونل های زیرزمینی به هم وصل بوده و قابل دسترسی هستند. سیستم کتابخانه های دانشگاه ام ای تی، به صورت کاملا مجزا بر اساس رشته تقسیم بندی شده اند. از جمله این کتابخانه ها می توان از کتابخانه بارکر با موضوع فنی و مهندسی، هایدن با موضوع علوم انسانی، لیوایز با موضوع موسیقی و غیره نام برد.
 

نمایی از یکی از ساختمان ها در دانشگاه مشهور ام ای تی

اخذ پذیرش دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ با آقای اپلای

شرایط بورسیه دانشگاه ام ای تی

بورسیه به شکلی که در دیگر دانشگاه های دنیا معمول و متداول است، در دانشگاه ام ای تی وجود ندارد. به جای بورسیه ای که University MIT پرداخت می کند براساس نیاز های شخص بوده و به صورت جایزه داده می شود. دانشجویان دوره کارشناسی به صورت 60 درصد از این نوع بورسیه ها استفاده می کنند. فرم هایی هم برای دانشجویانی که به تازگی قبول شده اند و درخواست کمک مالی دارند، برای این کار وجود دارد. صندوق های بورسیه ای که در University MIT وجود دارد، بیشتر از سوی اشخاصی که کمک های مالی و اقتصادی به دانشگاه می کنند، تهیه می شوند.
 
 

دانشگاه ام ای تی

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ام ای تی

همانطور که گفتیم، تحصیل در دانشگاه رایگان نبود ولی در صورت دریافت کم هزینه تحصیلی که سالانه پرداخت می شود، هزینه یا شهریه دانشگاه ام ای تی به نصف کاهش می یابد. هزینه تحصیل در University MIT درسال، 55000 دلار آمریکا است. اما در صورتی که انواع کمک هزینه را دریافت کنید، این هزینه تحصیل به نصف این مقدار کاهش پیدا می کند. دانشگاه ام ای تی بر خلاف سایر دانشگاه ها، براساس امتیاز هایی که می گیرید بورسیه اعطا نکرده و به کل دانشجویان دانشگاه این کمک هزینه ها را می دهد.

سایت دانشگاه ام ای تی

در سایت University MIT درباره کمپ ها، اخبار ، مکان های دانشگاه، و همچنین درباره خود دانشگاه می توانید اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنید. در قسمت انتهایی سایت در مورد آدرس و شماره تلفن هایی که می توانید به این دانشگاه دسترسی پیدا کنید، نوشته شده است. همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت بورسیه تحصیلی این دانشگاه حتما باید از طریق سایت دانشگاه این اطلاعات را کسب کنید. برای کسب کردن این اطلاعات به دیگر سایت ها مراجعه نکنید، زیرا ممکن است مهلت درخواست پذیرش دانشگاه برای برنامه مورد نظر، را از دست بدهید. طبق گزارش ها و آمار ها سرچ کردن انواع موضوعات در این سایت بسیار خوب انجام می شود و اگرچیزی را در قسمت سرچ سایت جستجو کنید، آن را حتما پیدا می کنید.

افراد مشهور دانشگاه ام ای تی

افراد بسیار مشهوری در University MIT تحصیل کرده اند، که باعث پیشرفت علم و دانش در آمریکا و همینطور دنیا شده اند. Robert Noyce یک فیزکدان برجسته بود که دکترای فیزیک خود را از دانشگاه ام ای تی دریافت کرد. ذهن آقای نویس محاسبات را خیلی سریع انجام می داد و به همین دلیل به او رابرت سریع می گفتند. او برای منطقه فناوری "silicon valley" خدمات و کارهای زیادی انجام داده و به "شهردار سیلیون ولی" نیز نامیده می شود. Jonah Peretti یک دانشجوی فناوری اطلاعات University MIT بوده است که در سال 2006 میلادی، BuzzFeed  را ساخت که در حال حاضر یکی از بهترین رسانه های خبری جهان است. Bill Hewlett از دیگر افراد معروف فارغ التحصیل University MIT است که مدرک فوق لیسانس خود را از این دانشگاه گرفت. وی به اتفاق مهندسی دیگر به اسم David packard  شرکت فناوری  HP را تاسیس کردند که مخفف اسم این دونفر  Hewlett-Packard است. Drew Houston که یک دانشجوی دانشگاه MIT بود به اتفاق رفیق ایرانی خود "آرش فردوسی" در سال 2007 میلادی شرکت Dropbox را تاسیس کرد. این فرد در آن زمان دوره کارشناسی خود را تمام کرده بود اما آرش فردوسی ترک تحصیل کرد.

درباره آرش فردوسی از بنیانگذاران ایرانی Dropbox

آرش فردوسی یکی از بنیانگذاران شرکت Dropbox است که این شرکت را به کمک یکی از دوستان خود به نام Drew Houston تاسیس کرد. هر دو نفر این افراد از دانشجویان ام ای تی بودند، که آرش فردوسی از ادامه دادن تحصیل در این دانشگاه انصراف داد. البته این را بگوییم که دوست اون ادامه تحصیل داده و موفق به کسب مدرک لیسانس از دانشگاه ام ای تی شد. علاقه بسیار زیاد آرش فردوسی به سیستم های مقیاس پذیر، او را به شبکه اجتماعی فیسبوک علاقه مند کرد و به عنوان "کارآموز" در دوران دانشگاه به آن شرکت پیوست. ایده تاسیس این شرکت زمانی شکل گرفت که Drew Houston وقتی که به مسافرت رفته بود متوجه شد فلش خود را نبرده است. او به این فکر فرو رفت که می توان فضای ابری طراحی کرد که بتوان اطلاعات را بر روی آن ذخیره کنیم و آنجا بود که Dropbox ساخته شد. کاربران با عضویت در Dropbox تا دو گیگابایت فضای رایگان دریافت کرده و هر نوع اطلاعاتی مانند شخصی یا کاری خود را روی آن ذخیره کنند. از مزایای Dropbox می توان از رابط کاربری ساده آن، بروز رسانی خودکار، سرعت زیاد و پخش موسیقی نام برد.  
 

دانشجویان سابق دانشگاه ام ای تی: موسسان شرکت Dropbox، آرش فردوسی و درو هوستون

اخذ پذیرش دانشگاه هایدلبرگ با آقای اپلای

موقعیت کار پس از اتمام تحصیل در آمریکا

پس از فارغ التحصیل شدن و گرفتن مدرک، این افراد با گرفتن اجازه کارکردن در کشورآمریکا به مدت یک سال و گرفتن ویزای F1 ، و نیز با استفاده از برنامه ای تحت عنوان Optional Practical Training  مدت زمان اقامت خود را تمدید می کنند. البته کسانی که در رشته های علوم، مهندسی، و ریاضیات تحصیل می کنند با استفاده از برنامه OPT اقامت بیشتری تمدید کرده و تا دوسال بعد از آن در خاک آمریکا می مانند. البته فارغ التحصیلان دانشگاه هایی مثل دانشگاه  ام ای تی، بهترین موقعیت های شغلی و کاری را نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در سراسر دنیا براساس رشته تحصیلی خود و همچنین تخصص خود دارند و نگرانی زیادی از این بابت ندارند.

درباره ایالت ماساچوست محل استقرار دانشگاه ام ای تی

ایالت ماساچوست "هفتمین" ایالت کوچک کشور آمریکا، از لحاظ وسعت و از لحاظ تراکم سومین ایالت امریکا است. پایتخت این ایالت شهر بوستون آمریکا است که اکثر مردم آن از ایرلندی های اصیل هستند. نام ایالت ماساچوست از زمان های قدیم و توسط سرخپوستان بومی آمریکا به معنای "نزدیک کوه کوچک" گرفته شده است. ازجاهای دیدنی این ایالت می توان از ورزشگاه بیسبال فنوی پارک، مسیر آزادی بوستون، محله بیکن هیل و غیره نام برد. ماساچوست از اولین مناطق اسکان و مستقر شدن "مهاجران اروپایی" است. از شهر های مهم این ایالت می توان از کمبریج، امهرست، آرلینگتون، چستر، وست فیلد و غیره نام برد. از جمله افراد مشهور این ایالت جان آدامز، ادگار آلن پو، امیلی دیکنسون، ریچارد آرمیتاژ و غیره هستند. از لحاظ اقتصادی ایالت ماساچوست، از تولید "ناخالص داخلی" بالایی بهره مند است و ایالتی ثروتمند است. این ایالت دارای وزارتخانه های متعددی مثل وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت بیمه است.
 
شهر کمبریج ایالت ماس

شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا


درباره شهر کمبریج

باد بدانید این شهر به دلیل قرار گیری دو دانشگاه معروف دنیا یعنی هاروارد و ام ای تی در این شهر، بسیار معروف شده است. این شهر در کنار رودخانه چارلز در ایالت ماساچوست قرار گرفته و دلیل نام گذاری "کمبریج" به افتخار دانشگاه مشهور کمبریج در کشور انگلستان است. شهر کمبریج پنجمین شهر پرجمعیت ایالت ماساچوست است. مساحت شهر کمبریج تقریبا 18 کیلومتر مربع است، که از این عدد 17 کیلومتر مربع آن زمین است و بقیه آن یعنی 1 کیلومتر آن آب است. به دلیل نزدیکی شهر کمبریج به بوستون طرح های مختلفی برای یکی شدن دو شهر کمبریج و بوستون پیگیری شد ولی هیچ کدام از این طرح ها تا الان مورد قبول واقع نشده اند. از مکان های دیدنی شهر کمبریج می توان از موزه هنرهای زیبا، کلیسای قدیمی شمال، موزه علوم، قایق های قو شکل بوستون و غیره نام برد. میدان کندل در شهر کمبریج، با کار زیاد بروی "کار آفرینی" و "کیفیت نوآوری" از سال 2010 تحت عنوان "نوآورترین مایل مربعی در روی کره زمین" نامیده می شود. دین بیشتر مردم در این شهر کاتولیک است و اکثر مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
 

نمایی از شهر کمبریج در ایالت ماساچوست

 

دانشگاه ها و حمل و نقل عمومی در شهر کمبریج

شهر کمبریج دارای تعداد بسیار فراوانی مسیر دوچرخه سواری است، که یکی از این مسیرها در امتداد رودخانه چارلز است و منظره زیبایی دارد. این مسیر پارک خطی Minuteman Bikeway را به مسیر جامع سامر ویل به هم متصل می کند و می توانید حتی به سایت پارک خطی Minuteman Bikeway سر زده و اطلاعات بیشتری از آن بدست آورید. پارکینگ برای دوچرخه سواران بسیار زیاد است و در بسیاری از خیابان های این شهر مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و دوچرخه سواری کردن در قسمت های خاص از پیاده رو ها که ترافیک "عابر پیاده" است، ممنوع است. شهر کمبریج، قسمتی از سازمان حمل و نقل ماساچوست تحت عنوان MBTA است که علاوه برخدمات کشتیرانی، مورد هایی مثل مترو واگن برقی، خطوط اتوبوس و تقریبا 1919 مایل از خطوط راه آهن را مدیریت و کنترل می کند. در شهر کمبریج دانشگاه های مهمی مثل هاروارد، MIT ، لسلی و دانشکده بازرگانی "هولت" دانشگاه کمبریج انگلستان قرار گرفته اند.

دانشگاه ام ای تی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا و در نزدیکی شهر بوستون این ایالت قرار دارد. محوطه دانشگاه ام ای تی به وسیله خیابان ماساچوست به دو قسمت تقسیم شده و پل هاروارد به آن متصل بوده و در کنار رودخانه معروف چارلز شهر کمبریج قرار گرفته است. ساختمان هایی که در University MIT وجود دارند، هر کدام اسم و عدد ویژه خود را دارند. در این دانشگاه دفتر های اداری و دانشگاهی با عدد و ساختمان هایی که مسکونی هستند با اسم مشخص شده اند. ساختمان های موجود در این دانشگاه با استفاده از تونل های زیرزمینی به هم وصل بوده و قابل دسترسی هستند. در سایت MIT University درباره انواع کمپ ها، اخبار دانشگاه و جهان، مکان های دانشگاه، و همچنین درباره خود دانشگاه می توانید اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنید. در قسمت انتهایی سایت در مورد آدرس و شماره تلفن هایی که می توانید به این دانشگاه دسترسی پیدا کنید، نوشته شده است.

4059 رتبه بندی این مطلب:
2.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته