دانشگاه بریتیش کلمبیا

University of British Columbia یک دانشگاه دولتی بوده که در سال 1908 میلادی تاسیس شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا قدیمی ترین دانشگاه در استان بریتیش کلمبیا است. بودجه ای که به این دانشگاه تعلق می گیرد بیش از ششصد میلیون دلار است. همچنین دارایی این دانشگاه بالغ بر بیش از 8.1 میلیارد می شود. تعداد هیات علمی University of British Columbia بیش از 5400 نفر و بیش از 9800 نفر کارمند اداری است. تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه بیش از سیزده هزار نفر است. رتبه های دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین ها در سطح کانادا و جهان است. در ادامه شما را با اپلای دانشگاه بریتیش کلمبیا، بورسیه ها، هزینه های تحصیلی و غیره آشنا می کنیم.
 

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کجاست؟

University of British Columbia در منطقه پوینت گری در شهر ونکوور و استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. پردیس های دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهرهای ونکوور و کلونا قرار گرفته است. پردیس ونکوور حدودا در ده کیلومتری غرب شهر ونکوور قرار گرفته است. در نزدیکی این دانشگاه  Binning Tower و رستوران معروف مک دونالد قرار گرفته است. آدرس دقیق محل University of British Columbia در سایت دانشگاه نوشته شده است.
 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

اخذ پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای پذیرش شدن در University of British Columbia باید به صورت اینترنتی درخواست دهید. باید برای ارسال درخواست پذیرش به سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا مراجعه کنید. هنگام با دو گزینه مواجه می شوید که نوع مدرک درخواستی شما را مشخص می کنند. بر اساس رشته و انتخاب شما، دانشکده یا پردیسی این رشته در مشخص می گردد. اگر به هر صورت در انتخاب اول پذیرفته نشوید، انتخاب شما ارزیابی می گردد. مگر اینکه شما به دلخواه خود با دفتر پذیرش دانشگاه تماس گرفته و انتخاب دوم را از آن ها برای ارزیابی درخواست کنید. قبل از ارسال درخواست از دارا بودن مدرک های تحصیلی مثل مدرک زبان، مدرک تحصیلی و غیره مطمئن شوید. باید یک حساب کاربری را به صورت اینترنتی در سایت دانشگاه انجام دهید. برای درخواست پذیرش خود زمان زیادی بگذارید زیرا تاثیر بسیار مثبتی در فرآیند پذیرش دارد. شما تا پانزده ژانویه مهلت دارید تا درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید. هزینه درخواست پذیرش برای دانشجویان بین المللی حدودا 117 دلار کانادا می شود.  اخذ پذیرش دانشگاه ملبورن با آقای اپلای

تحصیل رایگان در دانشگاه بریتیش کلمبیا

امکان مهاجرت تحصیلی به صورت رایگان در University of British Columbia وجود نداشته و باید شهریه های تحصیلی را بپردازید. البته خوشبختانه بورسیه های مختلفی را این دانشگاه به دانشجویان اعطا می کند. با این بورسیه ها بسیاری از هزینه های تحصیلی این دانشگاه پوشش داده می شود. تمام این بورسیه ها را می توان در سایت دانشگاه مشاهده کرد.

شرایط بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه با اختصاص دادن بیش از سی میلیون دلار را اختصاص به کمک هزینه های University of British Columbia می کند. دانشگاه بریتیش کلمبیا این بورسیه ها را به صورت سالانه به دانشجویان اعطا می کند. در میان این بورسیه ها جوایز تحصیلی نیز در نظر گرفته شده است. جوایزی که مبتنی بر شایستگی هستند که به دانشجویان موفق و ممتاز اعطا می گردد. .علاوه بر این این دانشگاه سعی کرده است به طریق مختلف به دانشجویان کمک هزینه را اعطا کند.  بورسیه هایی تحت عنوان IMES به دانشجویان مقطع کارشناسی و جدید تازه وارد به University of British Columbia داده می شود. این بورسیه معمولا در سال اول به دانشجویان داده شده و ممکن است تا سه سال دیگر نیز تمدید شود. مبلغ این بورسیه معمولا با توجه به بودجه ای که هر سال دانشگاه تعیین می کند، متفاوت است. تمام شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سایت این دانشگاه قابل مشاهده است.  

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

شهریه های تحصیلی در University of British Columbia بر اساس کانادایی بودن و بین المللی بودن تقسیم بندی می گردد. همچنین این هزینه ها بر اساس رشته و گرایش تحصیلی شما با همدیگر فرق می کند. شهریه رشته علوم کاربردی یک ساله شهریه ای بالغ بر 51000 دلار کانادا می شود. کلیه دانشجویان برای تحصیل در رشته هنر باید شهریه ای بالغ بر 40000 دلار کانادا را تقبل کنند. برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر باید مبلغ 41000 دلار را هزینه کنید. تحصیل در رشته موسیقی مبلغی بالغ بر 38000 دلار می شود، که باید به دانشگاه پرداخت کنید. برای اینکه در رشته مامایی University of British Columbia تحصیل کنید، باید مبلغی به صورت تقریبی در حدود 48000 دلار را پرداخت کنید. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته علوم دارویی باید مبلغ 41000 دلار را پرداخت کنند. این مبلغ ها برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه بوده و قطعا برای دانشجویان داخلی این مبالغ بسیار کمتر می گردد. اخذ پذیرش دانشگاه موناش با آقای اپلای    

سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا

قسمتی در سایت University of British Columbia به اسم "درباره ما" وجود دارد. در این قسمت درباره خود دانشگاه بریتیش کلمبیا و سابقه خوب ان مطابی نوشته شده است. قسمتی مجزا درباره پردیس های دانشگاه به اسامی VANCOUVER CAMPUS و OKANAGAN CAMPUS  مطالبی نوشته شده که موجب آگاهی دانشجویان دانشگاه می گردد. اطلاعات درباره پذیرش شدن رد این دانشگاه در قسمتی جداگانه و به صورت کامل توضیح داده شده است. رویدادهای آینده این دانشگاه و نیز اخبارها در سایت این دانشگاه به طور کامل درج می گردد. اطلاعات دانشکده، اخبار و زندگی دانشجویی در سایت این دانشگاه موجود است. در قسمت Support در کلیه امور دانشگاه به دانشجویان کمک می شود که اطلاعاتی نیز در مورد بیماری کووید-19 در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

رشته های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده های مختلفی در University of British Columbia وجود دارد، که هر کدام از آن ها رشته های مختلفی را دارند. دانشکده هایی مثل معماری، هنر، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت و غیره در دانشگاه بریتیش کلمبیا وجود دارد. رشته های کارشناسی این دانشگاه بسیار متنوع هستند که از جمله آن ها می توان به رشته حسابداری، مطالعات آسیا، ستاره شناسی، بیوتکنولوژی و غیره را نام برد. رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی نیز دارای گرایش های مختلفی هستند که شامل انواع رشته مهندسی، زبان انگلیسی، مدیریت، مددکاری اجتماعی و غیره می شوند. در مقطع دکتری University of British Columbia رشته هایی مثل بیوانفورماتیک، شیمی، مهندسی پزشکی، گیاهشناسی، علوم جوی و غیره هستند. کلیه رشته های تحصیلی در تمامی مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سایت University of British Columbia قابل مشاهده هستند.
 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

اخذ پذیرش دانشگاه کره با آقای اپلای

رتبه دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه بر اساس رتبه بندی سایت Webometrics در رده دوم بهترین دانشگاه های کانادا و رده بیست و هفتم برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی سایت timeshighereducation این دانشگاه در رتبه سی و چهارم برترین موسسات و دانشگاه های آموزشی قرار دارد. بر اساس رتبه بندی موسسه  QS این دانشگاه در رتبه چهل و پنجم برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. بر اساس رده بندی سایت USNEWS دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه سی و یکم دانشگاه های جهان قرار گرفته است. بر اساس رده بندی همین سایت University of British Columbia  در موضوعاتی مثل علوم کشاورزی و بیوتکنولوژی به ترتیب در رده 39 و 24 قرار گرفته است. همچنین این دانشگاه در زمینه بیولوژی و بیوشیمی در رده سی و هفتم بهترین دانشگاه ها قرار دارد.  

افراد مشهور دانشگاه بریتیش کلمبیا

خانم Kim Campbell یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در University of British Columbia است. وی یکی از سیاستمداران برجسته کانادایی است که به عنوان نوزدهمین نخست وزیر کانادا فعالیت کرده است. وی نخستین زن کانادایی است که این پست مهم سیاسی را از ان خود کرده است. وی همچنین پس از جان ترنر و سر چارلز توپرکوتاهترین مقام نخست وزیری کانادا را داشته است.  وی در حال حاضر سمت مهم رئیس هیئت مشاوره دادگاه عالی کانادا را بر عهده دارد. رابرت ماندل اقتصاددان معروف کانادایی بوده که یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در University of British Columbia است. به ماندل پدر واحد پول یورو هم می گویند و این شخص در سال 1999 برنده جایزه نوبل اقتصاد نیز شده است. خانم Yael Helen Cohen Braun یک تاجر معروف کانادایی بوده که در University of British Columbia تحصیل کرده است. پدر وی دیوید کوهن سرمایه دار بزرگ استخراج نفت و معادن در آفریقای جنوبی است.

پردیس ونکوور بریتیش کلمبیا

پردیس پوینت گری از مرکز شهر تقریبا ده کیلومتر فاصله دارد. این پردیس در نزدیکی چندین ساحل قرار داشته و از کوه های شمال ساحلی چشم انداز زیبایی دارد. وسعت پردیس ونکوور 1.09 میلیون متر مربع در 1.7 کیلومتر مربع زمین نگهداری شده است. این پردیس در محدوده شهر ونکوور نیست و بنابراین UBC به جای اداره پلیس ونکوور توسط پلیس منطقه ای RCMP اداره می شود. پردیس ونکوور همچنین دارای دو شعبه در شهر ونکوور است.  یکی از آن ها بیمارستان عمومی ونکوور بوده و این پردیس در کنسرسیوم Great Northern Way Campus Ltd شریک است. Great Northern Way Campus Ltd با گروهی از دانشکده الهیات ونکوور  مثل کالح رجنت، کالج کورپوس و غیره وابسته است.

پردیس Okanagan دانشگاه بریتیش کلمبیا

این پردیس در مجاورت فرودگاه بین المللی کلونا و ضلع شمال شرقی کلونا واقع شده است. این مکان به طور سنتی توسط مردم اوکاناگان اداره می گردد. این پردیس بالغ بر 62 برنامه کارناسی و 19 برنامه تحصیلات تکمیلی را در رشته های مختلف تدریس می کند. دانشکده پزشکی University of British Columbia امکانات مختلفی در پردیس اوکاناگان فراهم کرده است. از سال 2005 تا 2012 میلادی چندین ساختمان مسکونی، آموزشی، تحقیقاتی را با بودجه 450 میلیون دلاری تکمیل کرده اند. این پردیس علاوه بر دانشجویان بومی دانشجویان بین المللی را نیز به خوذد جذب می کند.

حمل و نقل در شهر ونکوور

مهمترین نکته ای که باید در مورد حمل و نقل عمومی بدانید کار ردن راحت و ساده با آن است. معمولا بین 5 صبح تا یک بامداد این سیستم به مردم شهر خدمت رسانی می کند. قیمت بلیط برای بزرگسالان 2.85  دلار و برای کودکان 1.80 دلار بوده که برای یک روز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های خوب شهر ونکوور نزدیک بودن جاذبه های گردشگری به هم بوده که می توان حتی با پای پیاده آن ها را مشاهده کرد. حمل و نقل مناسبی در این شهر وجود داشته که برای یک زندگی دانشجویی بسیار خوب و مناسب است. از فرودگاه بین المللی ونکوور می توان به سراسر شهر ونکوور رفت و آمد کرد.

University of British Columbia در استان بریتیش کلمبیا کانادا و در شهر ونکوور قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا رایگان نبوده و شما باید شهریه های تحصیلی را پرداخت کنید. البته بورسیه های مختلفی را این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته که باید برای آن ها اقدام کنید. با این بورسیه ها می توانید هزینه های تحصیلی را پوشش دهید. هزینه های تحصیلی در University of British Columbia بر حسب رشته های مختلفی که وجود دارد، بسیار متفاوت است. بر اساس رتبه بندی سایت Webometrics دانشگاه بریتیش کلمبیا در رده دوم بهترین دانشگاه های کشور کانادا و در رده بیست و هفتم جهان قرار گرفته است. افراد مشهور بسیاری در University of British Columbia تحصیل کرده اند که می توان از خانم Kim Campbell، رابرت ماندل و خانم Yael Helen Cohen Braun اشاره کرد.

3186 رتبه بندی این مطلب:
2.0
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته