دانشگاه ساوت همپتون

تحصیلات عالیه در یک دانشگاه خوب و بنام از ارزوی هر دانشجویی در سراسر دنیا به شمار می آید. از این رو این روزها بسیاری از دانشجویان تلاش می کنند که با ارتقا سطح علمی خود و کسب بالاترین نمرات در مقطعی که هستند، بتوانند در بهترین و نمونه ترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل بدهند. در این میان بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز در تلاش هستند که با کسب بالانرین نمرات و ارائه رزومه ها و مقالات متعدد در بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های دنیا پذیرفته و حتی بورسیه شوند، تا بتوانند آینده شغلی خوبی در کشور داشته باشند. بسیاری از دانشجویان ایرانی به این دلیل علاقه دارند که در کشورهای خارجی ادامه تحصیل بدهند، که پس از اتمام تحصیل در دانشگاه، در آن کشور مقیم شوند، و اقمت دائم کسب کنند. در این میان رتبه بندی آن دانشگاه از نظر استانداردهای دنیا نیز، می تواند در تصمیم گیری دانشجویان اثر گذار باشد. از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با اپلای یکی از بهترین دانشگاه های دنیا، بنام دانشگاه University of Southamoton آشنا کنیم.

دانشگاه ساوت همپتون


دانشگاه ساوت همپتون کجاست؟

یکی از دانشگاه های مهم کشور انگلستان، که در شهر ساوت همپتون قرار گرفته است، بنام دانشگاه ساوت همپتون است. این دانشگاه یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین دانشگاه های انگلستان است، که سالیانه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه می روند. این شهر در جنوب شرقی انگلستان واقع شده است. این شهر از گذشته تا به امروز به عنوان دروازه ای روبه جهان نام برده می شود.

 

دانشگاه ساوت همپتون کجاست؟


اخذ پذیرش در دانشگاه ساوت همپتون

شما می توانید در هر مقطعی که در نظر دارید در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهید، در این میان باید آگاه باشید که در هر مقطع در کدامیک از رشته ها می توانید در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهید. از این رو ما قصد داریم تا در این بخش درباره نحوه پذیرش در این دانشگاه در مقاطع مختلف به شما اطلاعات سودمندی را ارائه کنیم. از این رو اگر قصد دارید در این دانشگاه پذیرش بشوید، بهتر است که با مشاهده سایت دانشگاه ساوت همپتون به آدرس www.whatuni.com با نحوه پذیرش در این دانشگاه آشنا بشوید.

 

اخذ پذیرش در دانشگاه ساوت همپتون

اخذ پذیرش دانشگاه استنفورد با آقای اپلای

رتبه بندی دانشگاه ساوت همپتون در مقایسه با معتبرترین دانشگاه های دنیا

این روزها بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که در بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل بدهند. در این میان رتبه دانشگاه ساوت همپتون براساس معیارهای مجموعه QS در سال 2021 عدد 90 است. به علاوه مجموعه تایمز نیز، در سال 2021 رتبه 127 را به این دانشگاه اختصاص داده است. به عبارت دیگر مجموعه های QS  و تایمز از معتبرترین مجموعه ها در جهت رتبه بندی به دانشگاه ها شناخته شده است. ولی در این میان مجموعه های معتبر دیگری نیز وجود دارد، که رتبه این دانشگاه را در سال 2021 مشخص کرده است.

 اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی

برخی از دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، بهتر است با شرایط پذیرش در این دانشگاه و تمامی مدارک مورد نظر برای ثبت نام آشنا شوند. از این رو بهتر است که قبل از ثبت نام در این دانشگاه، مدارک مورد نظر خود را آماده کنید.

  • ارائه مدارک دیپلم و یا تحصیلات 12 ساله
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6 تا 6.5
  • سن بالای 17 سال

به طور کلی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال به طول می انجامد. از این رو شما باید به دانشگاه خود ثابت کنید، که در این مدت توانایی پرداخت شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی را دارید.

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

اگر قصد دارید تا در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهید، بهتر است که از مدت زمانی که برای ادامه تحصیل شما در این دانشگاه در نظر گرفته شده است، آگاهی پیدا کنید. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اگر به صورت پیوسته ادامه تحصیل بدهید، این مدت زمان 3 ساله خواهد بود. ولی اگر قصد دارید به صورت نا پیوسته ادامه تحصیل بدهید مدت زمان آن 1 ساله خواهد شد. این دانشگاه قابلیت این را دارد که در رشته هایی در زمینه تجارت، فنی مهندسی و هنر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو بپذیرد. برای تحصیل در این مقطع شما نیازمند این مدارک هستید.

  • ارائه مدرک کارشناسی با بالاترین نمرات
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا
  • ارائه رزومه قوی
  • قبولی در آزمون GMAT
  • ارائه توصیه نامه توسط استاد

داشتن مقالات دانشجویی می تواند در پذیرش شما در این دانشگاه اثرات مثبتی بگذارد. 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش در مقطع دکترا

اگر قصد دارید در مقطع دکترا تحصیل کنید، بهتر است که قبل از پذیرش شدن در این دانشگاه در مورد بسیاری از موارد از جمله مدت زمان تحصیل خود در آن دانشگاه و تمامی مدارک مورد نظر برای ثبت نام در این دانشگاه اطلاعات زیادی کسب کنید.

  • مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا
  • تاییدیه استاد راهنما

اگر قصد دارید در مقطع دکترا در دانشگاه های انگلیس ادامه تحصیل بدهید، بهتر است این موضوع را قبل از پذیرش شدن در دانشگاه، مد نظر قرار بدهید. شما می توانید در این مقطع از انواع فاند های تحصیلی برای کاهش هزینه های مربوط به تحصیل خود استفاده کنید. اگر دانشجوی مقطع دکترا باشید می توانید از انواع سمت های دستیاری برای استفاده از فاندهای تحصیلی بهره مند شوید.

 

اخذ پذیرش در مقطع دکترا

اخذ پذیرش دانشگاه بوئنوس آیرس با آقای اپلای

مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه ساوت همپتون

بسیاری از افراد در سراسر دنیا در تلاش هستند که در این کشور ادامه تحصیل بدهند. در این میان بهتر است با دلیل شور و اشتیاق این افراد برای ادامه تحصیل در این دانشگاه آشنا شوید.

  • ادامه تحصیل در برترین و معتبرترین دانشگاه انگلستان
  • سطح بالای علمی اساتید دانشگاهی
  • سطح بالای علمی دانشجویان
  • موقعیت شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی
  • امکان بهره مندی از اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی

 

شرایط بورسیه شدن در دانشگاه ساوت همپتون

برخی از دانشجویان در تلاش هستند که بورسیه بشوند، بنابراین تلاش می کنند که نمرات بالایی را در دروس خود به دست بیاورند. به عبارت دیگر شما باید تمامی عواملی که بر روی نوع و نحوه بورسیه شما اثر می گذارد را اعمال کنید، تا بتوانید آسان تر بورسیه بشوید. بهتر است قبل از بورسیه تحصیلی در این دانشگاه به این نکات توجه کنید، که شما برای بورسیه شدن در دانشگاه ساوت همپتون باید این موارد را داشته باشید. این دانشگاه به افرادی که بالای سن 17 سال هستند، بورسیه می دهد. دومین موردی که سبب می شود که شما بتوانید از بورسیه این دانشگاه استفاده بکنید، این است که داشتن سابقه تحصیلی خوب است که سبب می شود، شما به راحتی در این دانشگاه بورسیه بشوید. سومین نکته ای که شما باید به آن توجه بکنید، داشتن نمره زبان بالا است، که این مورد به شما کمک می کند که با یک تیر دو نشان بزنید. داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی سبب می شود که شما علاوه بر بورسیه شدن در این دانشگاه، به راحتی بتوانید در این کشور زندگی بکنید و پس از تحصیل خود به صورت دائم در این کشور اقامت کنید.

 

شرایط بورسیه شدن در دانشگاه ساوت همپتون

 

افرادی مشهوری که از دانشگاه ساوت همپتون فارغ التحصیل شده اند

این دانشگاه به دلیل رتبه خوبی که دارد می تواند سالیانه بسیاری از دانشجویان را از سراسر دنیا به سمت خود بکشاند. از این رو بهتر است که قبل از پذیرفته شدن در این دانشگاه با افراد معروفی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند آشنا بشوید.

  • استفان پاینه
  • جورج بوکلی
  • جان نتس
  • جاستین گرینینگ
  • جان اینوردال
  •  جان سپل
  • کریس پاکام

در این دانشگاه از اساتید بنام و معروفی برای تدریس به دانشجویان استفاده شده است که، وجود این اساتید سبب شده است که سطح و تراز علمی این دانشگاه بسیار پیشرفت بکند. از این رو بهتر است که، اگر قصد دارید از ایران برای ادامه تحصیل به این کشور بروید، سعی کنید تا باداشتن سابقه تحصیلی خوب و نمره بالا زبان، به آسانی در این دانشگاه پذیرش بشوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه ساوت همپتون

اگر قصد دارید که از ایران برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان بروید، و در یکی از معتبرترین دانشگاه های آن جا پذیرفته بشوید، بهتر است قبل از اقدام به پذیرش نسبت به هزینه های پیش روی خود در این دانشگاه اطلاعات کاملی داشته باشید. در این میان شما به طور کلی دو دسته هزینه دارید. بنابراین ما در این بخش قصد داریم که شما را با هزینه های پیش رویتان برای ادامه تحصیل در انگلستان آشنا کنیم.

 

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ساوت همپتون

اخذ پذیرش دانشگاه پرینستون با آقای اپلای

هزینه های اصلی

شما برای ادامه تحصیل در انگلستان هزینه های زیادی را باید پرداخت کنید، که در این میان شهریه دانشگاه، هزینه اجاره خانه، هزینه خرید کتب دانشجویی و خرید اینترنت از جمله مهم ترین هزینه های اصلی شما، برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان به شمار می رود.

هزینه های فرعی

شما برای ساکن شدن در کشوری مثل انگلیس به هزینه های دیگری علاوه بر هزینه های تحصیل نیاز دارید که باید قبل از اقدام به پذیرش در این دانشگاه، تمامی هزینه های خود را محاسبه کنید. به عبارت دیگر هزینه های درمانی، تفریحی و خوراک پوشاک جزو هزینه های فرعی شما است، که بهتر است قبل از پذیرش شدن در این دانشگاه آن ها را برآورد کنید.

پرطرفدارترین رشته ها در دانشگاه های انگلستان

به طور کلی در کشور انگلستان برخی از رشته ها به عنوان رشته های پرطرفدار شناخته شده است، که سالیانه بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که در این رشته ها ادامه تحصیل بدهند و پس از فارغ التحصیلی مشغول کار بشوند. در این میان بهتر است به عنوان رشته های پرطرفدار مهندسی نفت، طراحی مد و مدلینگ، هنرهای نمایشی و سینما، موسیقی و حقوق را معرفی کنیم. این چند رشته به عنوان دانشجو پذیر ترین رشته در دانشگاه های انگلستان معرفی شده است، و سالیانه بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در این رشته ها هستند.

تسهیلات دانشجویی در انگلستان برای دانشجویان

به طور کلی کشور انگلستان به بسیاری از دانشجویان خود، تسهیلاتی ارائه می کند، تا آن ها بتوانند با استفاده از آن ها با خیالی راحت به ادامه تحصیل بپردازند.  در این میان از مهم ترین تسهیلات دانشجویی می توان به خدمات مالی برای دانشجویان، تسهیلات درمانی برای دانشجویان، کارت دانشجویی انگلیسی و خوابگاه در انگلستان اشاره کرد. از این رو اگر می خواهید که از این تسهیلات استفاده بکنید، بهتر است که با افزایش سطح علمی خود در دانشگاه و کسب نمرات برتر از این دانشگاه از انواع تسهیلات مخصوص دانشجویان استفاده کنید.

این روزها بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که در دانشگاه های خارجی ادامه تحصیل بدهند. چراکه آن ها بر این باورند که پس از فارغ التحصیلی می توانند از یکموقعیت شغلی خوبی برخوردار شوند. از این رو بهتر است که اگر قصد دارید در کشور انگلستان ادامه تحصیل بدهید، دانشگاه ساوت همپتون را انتخاب کنید، تا بتوانید با پذیرش شدن در این دانشگاه از انواع تسهیلات دانشجویی این دانشگاه بهره مند بشوید. در این میان تحصیل در انگلستان می تواند به شما این امکان را بدهد که از نظر سطح علمی نسبت به سایر دانشجویان در دنیا، از سطح علمی بالایی برخوردار شوید.

2481 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته