دانشگاه ملی استرالیا

The Australian National University یک دانشگاه دولتی و ملی بوده که در زمینه های یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا و جهان است. این دانشگاه بسیار معتبر در سال 1946 میلادی در شهر کانبرا استرالیا تاسیس شده است. پردیس اصلی The Australian National University در اطراف اکنون واقع شده و دارای بیش از هفت دانشکده آموزشی و تحقیقاتی است. دانشگاه ملی استرالیا عضو گروه هشت شده که اتحادیه ای از بهترین دانشگاه های استرالیا است. کارمندان و فارغ التحصیلان این دانشگاه پنج جایزه نوبل برای آن به ارمغان آورده اند که افتخاری عالی برای دانشگاه محسوب می شود. در حال حاضر این دانشگاه بیش از پانزده هزار دانشجو و بیش از چهار هزار کارمند دارد. دانشجویان بین المللی زیادی در دانشگاه ملی کانبرا استرالیا در حال تحصیل بوده که از کشورهای مختلفی مثل ایران، چین، هند و غیره هستند. در ادامه مقاله شما را با اپلای دانشگاه ملی استرالیا، پذیرش، تحصیل رایگان، بورسیه ها، هزینه های تحصیل و غیره آشنا می کنیم.
 

دانشگاه ملی استرالیا در شهر کانبرا

 

دانشگاه ملی استرالیا کجا است؟

The Australian National University یک دانشگاه دولتی بوده که در شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا قرار گرفته است. از مکان های نزدیک به دانشگاه ملی استرالیا می توان از McDonald's Braddon و هتلی به اسم QT Canberra نام برد. برای اطلاع پیدا پیدا کردن از آدرس دقیق و محل اصلی دانشگاه به سایتThe Australian National University مراجعه کنید.
 

دانشگاه ملی استرالیا

 

اخذ پذیرش دانشگاه ملی استرالیا

برای تحصیل مقط کارشناسی این دانشگاه باید دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی را تهیه کنید. برای مقطع کارشناسی مجدد باید مدرک علاوه بر داشتن دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی مدرک کارشناسی گذرانده شده خود را به دانشگاه نشان دهید. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به همین شیوه باید عمل کرده و ریز نمرات مقاطع پیشین را به دانشگاه تحویل دهید. برای تحصیل در The Australian National University می توان ریز نمرات سابقه های کاری مختلف خود را که با بیمه تامین اجتماعی همرا بوده را برای دانشگاه فراهم کنید. برای کلیه مقاطع نمره زبان انگلیسی آزمون آیلتس شما نباید از نمره 6.5 در مجموع و کمتر از نمره 6 برای هر مهارت شود. این مقدار به صورت میانگین است که برای بعضی رشته ها مثل معماری این نمره باید 7 شود. برای تحصیل در مقاطع تحقیقاتی این دانشگاه که مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا است باید مدرک های مقطع های قبلی را برای دانشگاه فراهم کنید. علاوه بر این مدارک و مدرک های ذکر شده قبلی باید پروپزال تحقیقاتی و رزومه تحقیقاتی مناسبی را تهیه کنید.

تحصیل رایگان در دانشگاه ملی استرالیا

امکان تحصیل به صورت رایگان در The Australian National University نبوده و شما باید برای تحصیل شهریه بپردازید. البته بورسیه تحصیلی بسیاری در تمام مقاطع این دانشگاه در نظر گرفته شده است. این بورسیه ها در مواقعی کلیه شهریه های تحصیلی و یا نصف آن را پوشش می دهد. در صورتی که کلیه شهریه های تحصیلی شما پوشش داده شود، شما به صورت رایگان در The Australian National University به تحصیل می پردازید. برای اطلاع پیدا کردن از کلیه شهریه های تحصیلی و نیز بورسیه های دانشگاه ملی استرالیا به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.

شرایط بورسیه دانشگاه ملی استرالیا

بورسیه های مختلفی در The Australian National University وجود داشته که شامل تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود. بورسیه مقطع کارشناسی به صورت سالانه به تعداد بسیار محدودی دانشجو پرداخت شده و کلیه شهریه دانشگاه و نیز بیمه دانشجویی را در بر می گیرد. بورسیه ای در مقطع لیسانس برای دانشجویان به اسم آنرز وجود داشته که به دانشجویانی که دوره آنرز چهار ساله را گذرانده اند اهدا می گردد. مبلغ این بورس حدودا 5000 دلار استرالیا است. بورسیه ای برای مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویان تعلق می گیرد. این بورس به آن هایی که در ترم اول هستند اعطا می شود. مبلغ این بورس 5000 دلار استرالیا بوده و بیشتر به دوره های تحقیقاتی داده می شود. بورسیه ای تحت عنوان RSES مخصوص دانشجویان دکترا بوده و در هر سال هشت هزار دلار استرالیا به دانشجویان اعطا می کنند. بورسیه ای به اسم Zinkernagel وجود داشته که مختص دانشجویان مقطع دکترا است. این بورسیه برای افرادی است که در موضوعات پزشکی قصد فعالیت را دارند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

تمام هزینه های تحصیلی در The Australian National University در سایت دانشگاه قابل دسترسی است. معمولا رشته پزشکی در این دانشگاه نسبت به سایر رشته های دیگر هزینه بالاتری دارد. شهریه تحصیلی مقطع کارشناسی این دانشگاه مبلغی بین 32000 تا 38000 دلار استرالیا بوده که بر حسب رشته تحصیلی شما این مبلغ ها متفاوت است. شهریه های مقطع کارشناسی به بالا از 32000 دلار شروع شده و تا 40000 دلار در بعضی رشته ها نیز می رسد. هزینه اولیه شهریه معمولا در زمان پذیرش برای The Australian National University پرداخت می گردد. علاوه بر شهریه های تحصیلی شما باید مواردی مثل بیمه دانشجویی، خوابگاه، حمل و نقل ،غذا، پوشاک و غیره را نیز پرداخت کنید. مثلا بیمه دانشجویی برای هر شخص در استرالیا اجباری بوده و باید حتما هزنیه آن پرداخت گردد. یک شخص مجرد برای بیمه دانشجویی باید مبلغ 600 دلار را پرداخت کند. معمولا هزینه هایی تحصیلی در مدارس خصوصی بسیار بیشتر از مدارس دولتی بوده و دانشگاه ملی استرالیا دارای هزینه هایی منطقی را بای دانشجویان در نظر می گیرد.
 

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

اخذ پذیرش دانشگاه موناش با آقای اپلای

سایت دانشگاه ملی استرالیا

در سایت The Australian National University قسمتی "درباره ما" وجود دارد. در این قسمتی توضیحاتی درباره دانشگاه ملی استرالیا، محل قرار گرفتن آن و دیگر موارد مرتبط نوشته شده است. دیگر قسمت های "درباره ما" بخش هایی مثل کالج های دانشگاهی، استراتژی های دانشگاه، تاریخچه و قسمت های دیگر را شامل می شود. در قسمت STUDY سایت دانشگاه ملی استرالیا مواردی مثل بورسیه ها، دوره های دانشگاه، خوابگاه ها، رویداده ها و غیره توضیحات کاملی وجود دارد. قسمتی جداگانه برای دانش آموختگان The Australian National University تحت عنوان ALUMNI وجود دارد که خود دارای قسمت های مختلفی مثل اخبار، رویدادها، جوایز و غیره است. برای پیدا کردن شغل های دانشگاهی باید به قسمت JOBS این سایت مراجعه کنید. کلیه اخبار مربوط به دانشگاه، پذیرش ها، هزینه های تحصیلی و غیره را می توان از سایت دانشگاه پیدا کرد. همچنین برای ارتباط با The Australian National University به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

رشته های تحصیلی دانشگاه ملی استرالیا

باید به این نکته دقت کنید که انتخاب رشته یکی از مهمترین مراحل برای یک دانشجو است. دانشکده های مختلفی در دانشگاه ملی استرالیا وجود دارد که می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. این دانشکده ها مواردی مثل دانشکده اقتصاد و بازرگانی، مهندسی و علوم کامپیوتر، حقوق، علوم ریاضی و فیزیک و غیره هستند. دانشکده هنر و علوم The Australian National University رشته هایی از قبیل مطالعات انسانی، هنرهای خلاق و علوم اجتماعی را به دانشجویان آموزش می دهد. در این دانشکده همچنین رشته هایی مثل موسیقی نیز تدریس می شوند که بخش مجزایی را برای خود تشکیل داده اند. انواع رشته های مرتبط با قاره آسیا و اقیانوسیه و همیچنین مطالعات در این زمینه در دانشکده ای به اسم دانشکده آسیا و اقیانوسیه تدریس می شوند. در دانشکده اقتصاد و بازرگانی The Australian National University انواع رشته های مرتبط مثل مطالعات آماری، محاسبات، مدیریت و تجارت، مدیریت پروژه، مدیریت بین المللی، اقتصاد و غیره را تدریس می شود. برای اطلاع از سایر رشته ها به سایت دانشگاه مراجعه کنید.
 

دانشگاه ملی استرالیا

اخذ پذیرش دانشگاه کره با آقای اپلای

رتبه دانشگاه ملی استرالیا

بر اساس رتبه بندی سایت معتبر Webometrics دانشگاه ملی استرالیا در رتبه ششم بهترین دانشگاه های کشور استرالیا قرار گرفته است. همچنین در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان توسط همین سایتThe Australian National University در رتبه هفتاد و پنجم جهان قرار دارد. بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر و مشهور QS دانشگاه ملی استرالیا در رتبه سی و یکم بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته که رتبه ای قابل توجه است. طبق رتبه بندی سایت timeshighereducation این دانشگاه در رتبه پنجاه و نهم بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر جهان قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی شهرت جهانی دانشگاه ها The Australian National University رتبه ای بین 71 تا 80 جهان را در اختیار خود دارد. بر اساس رتبه بندی وبسایت معتبر USNEWS این دانشگاه رتبه شصت و چهارم برترین دانشگاه های جهان را از آن خود کرده است. بر اساس رتبه بندی موضوعی همین وبسایت دانشگاه ملی استرالیا هنر و علوم انسانی و همچنین علوم گیاهی و دامی به ترتیب رتبه 20 و 21 را کسب کرده است.

افراد مشهور دانشگاه ملی استرالیا

آقای کوین راد نخست وزیر سابق استرالیا یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در The Australian National University است. وی در سال 2013 به مدت کوتاهی نخست وزیر استرالیا بوده و در گذشته در پست وزارت امور خارجه فعالیت کرده است. نیکلاس مینچین سفیر سابق استرالیا در کشور آمریکا بوده و یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در The Australian National University است. وی در گذشته بین سال های 1993 تا 2011 میلادی نماینده ایالت استرالیای جنوبی بوده است. وی همچنین بین سال های 1998 تا 2001 میلادی به عنوان وزیر علوم و صنعت استرالیا فعالیت داشته که سوخت هسته ای را در استرالیا اداره می کرد. استفان جان گاگلر یک قاضی عالی رتبه یک قاضی دادگاه عالی استرالیا بوده که در The Australian National University تحصیل کرده است. وی در گذشته به عنوان دادستان کل استرالیا خدمت کرده و بین سال های 2008 تا سال 2012 میلادی در این پست بود. آقای Jon Stanhope یکی دیگر از افراد مشهور تحصیل کرده دانشگاه ملی استرالیا بوده که بین سال های 2001 تا 2011 میلادی وزیر کار کانبرا بوده است. اخذ پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا با آقای اپلای

شهر کانبرا

حمل و نقل عمومی در این شهر برای دانشجویانی که قصد تحصیل در The Australian National University بسیار مناسب است. شبکه ای تحت عنوان action که شبکه اتوبوس رانی است، حمل و نقل عمومی شهر کانبرا است. شهر کانبرا شبکه ریلی نداشته ولی به جای آن شبکه اتوبوس رانی بسیار خوبی دارد. مراکز خریدی مثل Canberra center و Hyperdome Tuggeranong از مهمترین مراکز خرید شهر کانبرا هستند. منطقه های مختلفی مثل منطقه تپه قرمز، هیوز، بارتون و کارتین در شهر کانبرا وجود دارد منطقه ای که تحت عنوان کارتین نام گذاری شده، از اسم نخست وزیر سابق استرالیا جان کارتین گرفته شده است. از منطقه هیوز تنها حدود هفت دقیقه با مرکز شهر کانبرا فاصله دارید.

The Australian National University یک دانشگاه دولتی بوده که در شهر کانبرا استرالیا قرار گرفته است. شما امکان تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه ملی استرالیا را نداشته و باید برای آن شهریه های تحصیلی را پرداخت کنید. بورسیه های مختلفی که به دانشجویان The Australian National University داده می شود که می توان با آن هزینه های تحصیلی را پوشش داد. دانشکده های مختلفی در دانشگاه ملی استرالیا وجود داشته که رشته های گوناگونی را به دانشجویان این دانشگاه یاد می دهند. هم اکنون The Australian National University بر حسب رتبه بندی سایت Webometrics در مکان ششم بهترین دانشگاه های استرالیا قرار گرفته است. افراد مشهور بسیاری در دانشگاه ملی استرالیا تحصیل کرده اند که از جمله ان ها می توان از کوین راد، نیکلاس مینچین، Jon Stanhope نام برد. برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه، شهریه ها، بورسیه ها و غیره به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

2541 رتبه بندی این مطلب:
3.3

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته