دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

The Hong Kong Polytechnic University یک دانشگاه پژوهشی بوده که در هنگ کنگ قرار گرفته است. دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در سال 1937 میلادی تاسیس شده است و در سال 1994 یک دانشگاه با بودجه دولتی تبدیل شد. در ابتدا این دانشگاه به اسم مدرسه تجارت دولتی شناخته شده و بعدها به اسم دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ تغییر یافت. در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از هزار اعضای هیات علمی بوده و بیش از 25000 نفر دانشجو در مقاطع مختلف دارد. برای این تعداد دانشجو بیش از صد و شصت دوره یا برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است. در این مقاله شما با اپلای دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، بورسیه های این دانشگاه، هزینه های تحصیلی و غیره آشنا می شوید.
 

نمایی از دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

 

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ کجاست؟


The Hong Kong Polytechnic University یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در Hung Hom، هنگ کنگ واقع شده است. از مکان های نزدیک به این دانشگاه می توان ازHong Kong Science Museum ، Hung Hom Kwun Yam Temple، Concordia Plaza Car Park و  غیره نام برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز یافتن آدرس دقیق دانشگاه به سایت دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ این دانشگاه مراجعه کنید.
 

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

متقاضیان که مدرک آزمون امتحان متوسطه هنگ کنگ موسوم به HKDSE دارند، باید درخواست های خود را از طریق وب سایت JUPAS ارسال کنند. اگر دانشجوی خارجی هستید که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، باید دستورالعمل های مربوط به صلاحیت های غیر محلی و روش های درخواست را بررسی کنید. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به تحصیل و زندگی در هنگ کنگ را از دفتر پذیرش ما کسب کنید. باید شرایط ورود را خوانده و به صورت آنلاین اقدام کنید. برای مقطع کارشناسی باید مدرک تحصیلی قبلی خود و یکی از مدرک های زبان SAT و ACT را برای دانشگاه فراهم کنید. همچنین از GPA4 باید معدل 3 را کسب کنید. برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی باید نمره زبان تافل اینترنتی شما بیشتر از 80 شود. همچنین The Hong Kong Polytechnic University نمره زبان امتحان آیلتس را قبول کرده و باید از نمره 6 کمتر نگردد. برای تحصیل در مقاطع قبلی حتما ریز نمرات قبلی خود را برای دانشگاه فراهم کنید. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه فودان با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

امکان تحصیل به صورت رایگان در The Hong Kong Polytechnic University وجود ندارد. برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ باید تمام هزینه های تحصیلی که دانشگاه تعیین می کند را به دانشگاه بپردازید. بورسیه هایی را نیز این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته که هزینه های تحصیلی آن ها را کاهش می دهد. برای اطلاع از کلیه شرایط هزینه تحصیلی و بورسیه ها به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

شرایط بورسیه دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

بورسیه تحصیلی The Hong Kong Polytechnic University معمولا به دانشجویان محلی و غیر محلی اهدا می گردد. بورسیه ای به اسمEntry scholarships  که برای دانش آموزانی است که قبل از تحصیل در PolyU عملکرد عالی در دبیرستان کسب کرده اند. یک قرار مصاحبه برای متقاضیان بورس تحصیلی ترتیب داده می شود. متقاضیان برای بورس تحصیلی The Hong Kong Polytechnic University باید از طریق eAdmission قسمت درخواست بورس تحصیلی را پر کنند. به افرادی که بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی پذیرفته می شوند، مکانی به آن ها در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ داده می شود. برای این بورسیه مبلغ 18600 دلار آمریکا شهریه کامل دانشگاه و با پرداخت 9300 دلار آمریکا نصف شهریه را می توان پرداخت کرد. بورس های تحصیلی ارائه شده توسط گروه های دانشکده علوم انسانی یکی دیگر از انواع بورسیه در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ است. این بورسیه بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا شده و برای دانشجویان بین المللی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

هزینه تحصیل برای دوره کارشناسی تمام وقت در The Hong Kong Polytechnic University در حال حاضر برابر با 18600 دلار در هر سال تحصیلی است. این هزینه ها علاوه بر شهریه های تحصیلی دانشگاه مواردی از قبیل خوابگاه و هزینه های شخصی را نیز شامل می گردد. کسانی که قصد تحصیل در رشته ها و برنامه های تحقیقاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند باید شهریه های تحصیل را به طور کامل پرداخت کنند. دانشجویان برای تحصیل به صورت تمام وقت 84200 دلار هنگ کنگ و برای تحصیل به صورت پاره وقت باید 42100 دلار هنگ کنگ پرداخت کنند. هزینه ادامه تحصیل برای هر ترم فراتر از دوره تحصیل عادی 7017 دلار هنگ کنگ می شود. علاوه بر این موارد بعضی از رشته های تحصیلی هزینه ای برای امتحان ورودی دارند که برای دوره PHD هزینه آن 1900 دلار هنگ کنگ در سال می شود. همچنین برای تحصیل در رشته فلسفه The Hong Kong Polytechnic University هزینه امتحان ورودی 1500 دلار هنگ کنگ می شود.

سایت دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

The Hong Kong Polytechnic University قسمتی تحت عنوان "درباره ما" دارد که درباره پردیس ها، سازمان ها و غیره نوشته شده است. قسمتی جداگانه ای به اسم Admission که دارای قسمت هایی برنامه های تحصیلی، شهریه تحصیلی، بورسیه ها و مهاجرت تحصیلی نوشته شده است. در قسمت Education در مورد بخش هایی مثل دانشکده ها، تدریس، آموزش و غیره اطلاعات زیادی وجود دارد. در قسمتی به اسم Campus life در مورد زندگی در پردیس های دانشجویی، فرهنگ های مختلف و غیره اطلاعاتی برای دانشجویان نوشته شده است. در قسمت knowledge transfer بخش های مختلفی مثل نوآوری، کار آفرینی، commercialization و غیره اطلاعات مفیدی برای دانشجویان نوشته شده است. راه های ارتباطی با دانشگاه و رویداد های دانشگاه را می توان با مراجعه به سایت دانشگاه مشاهده کرد.  

رشته های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

دانشکده های مختلف و متنوعی در The Hong Kong Polytechnic University وجود داشته که رشته های تحصیلی زیادی در آن ها وجود دارد. در این دانشکده ها نیز هرکدام نیز دارای بخش های مختلفی بوده و هر کدام رشته های مخصوصی را به دانشجویان تدریس می کنند. دانشکده هایی مثل دانشکده علمی کاربردی و منسوجات، تجارت، ساختمان و محیط زیست، مهندسی و غیره از دانشکده های The Hong Kong Polytechnic University هستند. دانشکده مدیریت هتل و گردشگری دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ یکی از مشهورترین و بزرگترین دانشکده های گردشگری در قاره آسیا و حتی دنیا است. در این دانشکده رشته های مختلف گردشگری تدریس شده و دانشجویان بسیاری جذب این دانشکده می شوند. در دانشکده علوم انسانی The Hong Kong Polytechnic University رشته ها و گرایش های مختلفی مثل زبان و فرهنگ چینی، زبان انگلیسی، زبان آلمانی و غیره وجود دارد. در دانشکده ساختمان و محیط زیست دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ رشته های مختلفی از قبیل مدیریت امکانات، ایمنی، محیط زیست و غیره وجود دارد. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس با ما همراه باشید.
 

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

رتبه دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

The Hong Kong Polytechnic University بر اساس رتبه بندی وبسایت Webometrics در رده پنجم بهترین دانشگاه های هنگ کنگ قرار گرفته است. در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان که توسط همین وبسایت انجام شده، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در رده 211 قرار دارد. بر اساس رده بندی وبسایت timeshighereducation این دانشگاه در رتبه 129 بهترین موسسات و دانشگاه های آموزشی قرار گرفته است. در آخرین رتبه بندی که موسسه QS انجام داده، The Hong Kong Polytechnic University در  رده هفتاد و نهم قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در رتبه صد و هفتاد بهترین دانشگاه های جهان  بر اساس رتبه بندی usnews، قرار گرفته است. طبق رتبه بندی همین وبسایت هم اکنون این دانشگاه در رتبه بیستم بهترین دانشگاه های آسیا قرار دارد. بر اساس رتبه موضوعی همین وبسایت  The Hong Kong Polytechnic University در رده سوم حوزه مهندسی عمران قرار گرفته است. همچنین دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در حوزه های مهندسی شیمی و علوم کامپیوتر در رتبه های 65 و 36 بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.  

افراد مشهور دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

خانم Vivienne Tam یک طراح لباس برجسته هنگ کنگی است که مدتی را در The Hong Kong Polytechnic University تحصیل کرده است. نام تجاری مد Tam به نام او نامگذاری شده و از فرهنگ چینی، طراحی مد مدرن و فرهنگ شرق و غرب الهام گرفته شده است. او نویسنده کتاب China Chic کتابی در مورد سبک چینی است و موضوع اولین مجموعه وی کد EAST WIND CODE است. آقای ریمن هویی انیماتور و کارگردان مشهور چینی بوده که در The Hong Kong Polytechnic University تحصیل کرده است. از فیلم های مشهور این کارگردان می توان از Monster Hunt، Monster Hunt 2، Puss in Boots و غیره نام برد. خانم Gigi Leung بازیگر مشهور هنگ کنگی است که درThe Hong Kong Polytechnic University تحصیل کرده است. از فیلم هایی که این بازیگر در آن ها به ایفای نقش پرداخته می توان از Missbehavior، Sisterhood، Aberdeen و غیره نام برد. آقای Paul Wong یکی از موسیقی دان های مشهور هنگ کنگی بوده که یکی از افراد مشهور تحصیل کرده درThe Hong Kong Polytechnic University است.

خوابگاه دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

خوابگاه هایی را  The Hong Kong Polytechnic University برای دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان تحقیقاتی به مدت یک سال برای خوابگاه های پذیرفته می شوند. برای افرادی که به هر دلیلی قادر به پرداخت هزینه خوابگاه نیستند، باید هزینه تاخیر را نیز پرداخت کنند. هزینه هر ماه این خوابگاه ها پنجاه دلار بوده و برای مدت سه ماه باید 150 دلار را پرداخت کنید. خوابگاهی به اسم “Boyan” برای اقامت کردن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است. خوابگاه دیگری به اسم "هومانتین" وجود داشته که به دانشجویان مقطع کارشناسی و مقطع تحصیلات تکمیلی اختصاص می یابد. انواع اتاق ها در خوابگاه هومانتین دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ برای دانشجویان فراهم شده است. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه ادینبرو با ما همراه باشید.

شهر هنگ کنگ

حمل و نقل عمومی در شهر به قدری ارزان بوده که به آن لقب شهر ارزان را داده اند. حمل و نقل عمومی یکی از بهترین ها در سطح شهرهای جهان بوده و برای دانشجویان بسیار مناسب است. برای پرداخت کردن هزینه های حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ باید کارتی به اسم "اختاپوس" را تهیه کنید. از این کارت نه تنها در حمل و نقل عمومی می توان استفاده کرد بلکه در کارهای دیگری نیز در سطح شهر قابل استفاده است. با کارت اختاپوس می توان از فروشگاه های مختلف، رستوران ها، دستگاه های خرید و غیره به راحتی استفاده کنید. شهر هنگ کنگ خود به تنهایی قدرت بزرگ اقتصادی در جهان بوده و مقصد بسیاری از دانشجویان است. در این شهر فرهنگ شرق و غرب با هم وجود دارد که در جهان بی نظیر است. هتل های بسیار خوبی در هنگ کنگ وجود داشته که می توان از هتل کوردیس و هتل رویال پلازا نام برد.

The Hong Kong Polytechnic University دانشگاه دولتی بوده و در شهر هنگ کنگ قرار گرفته است.  دانشکده های مختلفی در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ قرار گرفته که هر کدام رشته های مختلف تحصیلی را دارند. یکی از معروفترین دانشکده های مختلف The Hong Kong Polytechnic University دانشکده مدیریت هتل و گردشگری است. این دانشکده یکی از مشهورترین و بزرگترین دانشکده های گردشگری در قاره آسیا و نیز در سطح دنیا است. افراد مشهور بسیاری در The Hong Kong Polytechnic University که می توان از Vivienne Tam، ریمن هویی، Gigi Leung و غیره نام برد. برای دریافت آخرین و اطلاعات در مواردی مثل پذیرش، بورسیه ها، هزینه تحصیل و غیره به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

5670 رتبه بندی این مطلب:
3.5
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته