دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو

این روزها بسیاری از افراد علاقه دارند که بتوانند در دانشگاه های خارجی از جمله آمریکا ادامه تحصیل بدهند. دانشگاه های خارجی به دلیل سطح علمی بالایی که دارند می توانند انتخاب بسیار خوبی برای تمامی دانشجویان در سراسر دنیا به شمار آیند. از این رو شما می توانید برای پیشرفت علمی خود، رشد شخصی اجتماعی، کسب بهترین موقعیت های شغلی در خارج از کشور و پیش بردن پروژه های پژوهشی در سراسر جهان با تحصیل کردن در دانشگاه های آمریکایی خود را به رسیدن به اهداف بلند مدت خود آماده کنید. به عبارت دیگر رفتن به آمریکا و ادامه تحصیل در این کشور، مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری است که، همه افراد نمی توانند به راحتی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکایی اقدام کنند. از این رو اگر قصد دارید تا با صرف هزینه های کمتری اپلای در یکی از معتبر ترین و بنام ترین دانشگاه های آمریکایی چون دانشگاه University of California San Diego دریافت کنید، بهتر است تا آخر این مقاله همراه ما باشید.


دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو


دانشگاه کالیفرنیا،سن دیگو کجاست؟

در ایالت آمریکا، در شهر سن دییگو در محله لاهوبا در ایالت کالیفرنیا یکی از معروف ترین و معتبر ترین دانشگاه های آمریکایی بنام دانشگاه کالفرنیا، سن دیگو موجود است. ایالت کالیفرنیا یکی از ایالات مهم آمریکا است. این ایالات جمعیت زیادی از آمریکاییان را به خود اختصاص داده است. ایالت کالیفرنیا دارای شهرهای مهمی از جمله لس آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان فرانسیسکو است، که بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، به این شهرها می روند. شهر سن دیگو یک شهر ساحلی در جنوب ایالت کالیفرنیا است. این شهر به سبب ساحلی بودنش، مرکز نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود.
 

دانشگاه کالیفرنیا،سن دیگو کجاست؟

 

اخذ پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو برای دانشجویان به چه صورت است؟

این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه ها برای ارائه خدمات گوناگون در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است. چراکه در برخی از دانشگاه های آمریکایی همه مقاطع تحصیلی دریک دانشگاه تدریس نمی شود.از این رو شما می توانید اگر قصد اقامت طولانی مدت را در امریکا دارید، از اولین مقطع یعنی کارشناسی شروع کنید وبرای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه را انتخاب کنید. به طور کلی اگر قصد دارید که بورسیه شوید، بهتر است سوابق تحصیلی درخشانی داشته باشید، چراکه دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو دانشجویانی را انتخاب می کند، که سوابق تحصیلی خوبی داشته باشند. از این رو اگر قصد دارید که از ابتدای دوره کارشناسی بورسیه تحصیلی این دانشگاه شوید، باید علاوه بر داشتن معدل بالا، رتبه برتری را در آزمون کنکور سراسری کسب کرده باشید.

در بسیاری از موارد دیده شده که دانش آموزان ایرانی با شرکت کردن در آزمون های المپیاد قصد دارند که به راحتی در دانشگاه های آمریکایی بورسیه بشوند، ولی شرکت در این آزمون کافی نیست و شما باید یکی از سه نفر انتخاب شده در این آزمون باشید، تا بتوانید از شرایط بورسیه شدن استفاده کنید. اگر قصد دارید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته بشوید، بهتر است به این موضوع توجه کنید که برخی از دانشگاه های ایران به دلیل رتبه و درجه پایینی که دارند، نمی توانند به شما در بورسیه شدن در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو کمک کنند. از این رو شما اگر قصد دارید که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید، بهتر است تا حد امکان در دانشگاه های ایرانی پذیرفته بشوید، که رتبه آن بالاتر است، تا بتوانید راحتتر جهت ادامه تحصیل در آمریکا اقدام بکنید. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه کارولینا شمالی در چپل هیل با ما همراه باشید.

 

بورسیه شدن از دانشگاه سن دیگو


رتبه بندی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، از نظر معیارهای جهانی

این دانشگاه به دلیل داشتن اساتید علمی معتبر و حرفه ای توانسته است که در بین سایر دانشگاه های مطرح در جهان، رتبه 77 را براساس معیارهای موسسه QS به دست بیاورد. دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در بین رشته های علوم زیستی و بیومدیکال رتبه 14 را در مقایسه با سایر دانشگاه های مطرح در جهان به دست آورده است. بهتر است اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و علوم مرتبط به آن را دارید، دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو را انتخاب کنید. جراکه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها در ایالت متخده آمریکا توانسته است رتبه 8 را به خود اختصاص دهد. به طور کلی به دلیل رتبه خوبی که این دانشگاه به خود اختصاص داده است، افرادی که به هر دلیلی در این دانشگاه درس می خوانند، کار پژوهشی انجام می دهند و یا به عنوان اساتید علمی این دانشگاه فعالیت می کنند می توانند افراد مشهور دانشگاه کالیفرنیا،سن دیگو محسوب شوند. چراکه دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، می توانند به سبب این که در آینده شغل و موقعیت خوبی را در سراسر دنیا، به دست آورند، به افراد معروف و مهمی تبدیل شوند. از این رو اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه های آمریکایی ادامه تحصیل بدهید، دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

 

رتبه بندی دانشگاه سن دیگو

 

رشته هایی که در University of California San Diego تدریس می شوند

سالیانه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا اقدام می کنند تا در دانشگاه های معتبری چون دانشگاه University of California San Diego به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر مشغول شوند. بنابراین دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، به عنوان یک دانشگاه معتبر در رشته هایی چون بیو فیزیک، هنر، شیمی، اقتصاد، اکولوژی، زبانشناسی، روزنامه نگاری، فلسفه، علوم سیاسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نرم افزار، مجسمه سازی، عکاسی، نقاشی و مدیریت هر ساله از سراسر جهان دانشجو می پذیرد.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

برای ورود به سایت دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، از کدام سایت استفاده کنیم؟

بسیاری از دانشجویان که قصد پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو را دارند، برای ورود به سایت این دانشگاه باید به آدرس soka.edu مراجعه کنند. شما می توانید قبل از اقدام به پذیرش به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات خود را مبنی بر نحوه پذیرش، شرایط بورسیه شدن، رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه و تعداد واحد های هر ترم گسترش دهید.

چگونه می توانیم در University of California San Diego به صورت رایگان تحصیل کنیم؟

بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا تمایل دارند، که به صورت رایگان در دانشگاه های سراسر دنیا پذیرفته شوند و تحصیل کنند. ولی تحقق این رویا برای دانشجویان ایرانی سخت است، چراکه کشور آمریکا از طریق جذب دانشجو از سایر نقاط جهان، می تواند به اقتصاد، معاملات مالی و ارز آوری به داخل کشور خود کمک کند، از این رو در شرایط بسیار خاصی ممکن است که برخی از دانشجویان غیر بومی، بتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. از این رو بهتر است بجای فکر کردن به رایگان شدن هزینه تحصیل خود، به کم کردن هزینه های تحصیلی خود فکر کنید. در این میان شما می توانید برای کاهش هزینه های تحصیلی خود در آمریکا از انواع فان های تحصیلی استفاده کنید، چراکه این فان ها علاوه بر این که به پیشرفت و ارتقا علمی شما کمک می کند، می تواند سبب شود که شما به راحتی بتوانید از پس هزینه های تحصیل خود در آمریکا بربیایید. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه رایس با ما همراه باشید.

بورسیهISF

اگر قصد دارید برای دوره کارشناسی به کشور آمریکا بروید، می توانید از طریق بورسیه ISF بسیاری از هزینه های خود را تا حد امکان کاهش بدهید. این بورسیه برای دانشجویانی که تابعیت ایرانی دارند، بسیار پرکاربرد است. از این رو شما می توانید در صورت داشتن این موارد و مدارک تحصیلی از بورسیه ISF استفاده بکنید.

  • ارائه پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر آمریکایی
  • فردی که قصد دارد بورسیه دریافت کند باید نیاز مالی خود ثابت کند.
  • ارائه سابقه در کارهای عام المنفعه
  • معدل دیپلم بالای 18یا معدل مدارک 12 ساله شما
  • ترجمه مدارک تحصیلی پیشین
  • نمره قبولی در آزمون SAT
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه از اساتید آموزشی
  • ارائه توصیه نامه از موسسات اجتماعی عام المنفعه

 

بورسیه تحصیلی از لیسانس به دکترا

دانشجویانی در سراسر دنیا هستند که قابلیت های زیادی در زمینه تحقیق و پژوهش دارند، این دانشجویان به دلیل داشتن این ویژگی می توانند از بورسیه تحصیلی لیسانس به دکترا استفاده کنند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان مقطع لیسانس برای استفاده کردن از این بورسیه، سعی می کنند که رزومه قوی را در خصوص موضوعات تحقیقی و پژوهشی ارائه کنند. دانشجویانی که از این بورسیه استفاده می کنند، به عبارتی فرصتی خوب برای استفاده از فان های تحصیلی را پیدا می کنند، چراکه استفاده از بورسیه تحصیلی لیسانس به دکترا سبب می شود که فرد به راحتی بتواند از مزایایی چون کمک هزینه های تحصیلی، کاهش شهریه دانشگاه و دستیار آموزش و پژوهش شدن استفاده بکند. اعطای درجه دستیار آموزشی و دستیار پژوهشی سبب می شود که فرد در مدت زمان کوتاهی علاوه بر تامین هزینه های تحصیلی و مالی خود، بتواند به سرعت تمامی مهارت های لازم برای استاد شدن و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را بیاموزد.

بورسیه تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

شاید برایتان جالب باشد، اگر بدانید که متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از سایر دانشجویان می توانند از انواع بورسیه ها استفاده کنند. چراکه افرادی که در این مقاطع متقاضی ادامه تحصیل هستند، به مراتب افرادی با سطح سواد علمی بالاتری هستند. از این رو این دانشجویان می توانند از طریق ارسال مدارک و یا صحبت با اساتید دانشگاه، بورسیه یکی از دانشگاه های آمریکا بشوند. بیشتر دانشجویان ایرانی سعی می کنند که با یکی از روش های فوق صاحب بورسیه های آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بشوند. در برخی از موارد دیده شده که دانشجویان از بورسیه خود استفاده نکرده اند، و هم چنین نتوانسته اند از فاند تحصیلی خود استفاده کنند، از این رو این دانشجویان می توانند 10 الی 40 هزار دلار در سال را از دانشگاه جهت فاند تحصیلی و مبلغ بورسیه تحصیلی دریافت کنند. شما نیز اگر قصد دارید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه یکی از دانشگاه های آمریکایی بشوید، داشتن این مدارک الزامی و ضروری است.

  • ارائه مدارک تحصیلی مقطع قبلی به صورت ترجمه شده
  • داشتن مدرک کارشناسی، با کسب حداقل معدل 15
  • ارائه رزومه تحقیقاتی
  • ارائه رزومه پژوهشی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید
  • داشتن مدرک TOFEL یا IELTS  با حداقل نمره قبولی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • استفاده از آزمون LSAT  و آزمون GMAT

 

آزمون تافل

 

بورسیه های تکمیلی دانشگاه های آمریکایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

بسیاری از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از دانشجویان مقاطع کارشناسی درصدد استفاده از بورسیه های تحصیلی هستند. از این رو دانشگاه های آمریکایی برای ایجاد انگیزه در دانشجویان، قصد دارد که تمامی بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد تا آن ها به دور از هرگونه دغدغه برای تامین هزینه های زندگی خود، با خیالی راحت به درس خواندن خود، پروژه های تحقیقاتی خود بپردازند. در این بخش قصد داریم که بورسیه های تکمیلی در مقاطع بالاتر را به شما معرفی کنیم.

بورسیه مطالعات درباره صلح و توسعه غیر دولتی آمریکا

این بورسیه توسط یک موسسه تحقیقاتی غیر دولتی برای خانم ها ایجاد شده است.این بورسیه برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، در مقاطع کارشناسی ارشد به وجود آمده است. مدت زمان این بورسیه 2 ساله و در مقطع کارشناسی ارشد یا مستر ارائه می شود. خانم هایی که قصد دارند از این بورسیه استفاده بکنند، باید مدرک کارشناسی آن ها مربوط به رشته های علوم اجتماعی باشد ودر گام بعدی باید برای دوره کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های آمریکا پذیرش شده باشد.

بورسیه های مقطع phd

بسیاری از دانشجویان که در مقطع دکترا، در دانشگاه های آمریکایی ادامه تحصیل می دهند. می توانند از سه نوع بورسیه تکمیلی برای خود استفاده کنند.

  • فلوشیپ
  • فاند دستیار تحقیقاتی
  • فاند دستیار تدریس

دانشجویانی که در مقطع دکترا اقدام به استفاده از فاند دستیاری می کنند، می توانند علاوه بر دریافت کمک هزینه از دانشگاه، در زمینه های تدریس و تحقیق رزومه های خوب و کارآمدی را برای خود تهیه کنند.

 

بورسیه تحصیلی

 

هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو به چه صورت است؟

اگر قصد دارید در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو مدارج عالیه خود را کسب کنید، بهتر است بدانید که شما علاوه بر هزینه های اصلی خود، هزینه های دیگری نیز دارید، که بهتر است برای تامین مخارج فرعی خود فعالیتی را شروع کنید. هزینه های اصلی شما شامل شهریه دانشگاه، هزینه اجاره خانه، هزینه های مربوط به خرید اینترنت، هزینه های مربوط به حمل و نقل برای رفتن به دانشگاه و هزینه های مربوط به خرید کتب دانشگاهی از این رو شما می توانید در هر مقطعی که هستید با توجه به ساعاتی که در هفته برای کارکردن شما، در نظر گرفته شده است، در یک شغل مورد نظر استخدام شوید و کار کنید. بیشتر مخارج شما صرف شهریه دانشگاه، هزینه های رفت و آمد و هزینه های مخصوص تامین اینترنت برای انجام دادن فعالیت های دانشگاهی می شود. از این رو شما می توانید اگر در مقاطع عالیه مشغول به تحصیل هستید، از انواع فاند های تحصیلی برای تامین هزینه های مربوط به تحصیل، زندگی و رفت و آمد خود استفاده بکنید. برای اطلاع از اخذ پذیرش دانشگاه تکزاس در آستین با ما همراه باشید.

قبل از اقدام به پذیرش در دانشگاه کالیفرنیا، باید چه مهارت ها، آموزش ها و اندوخته هایی را کسب کنید؟

بهتر است اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی در دانشگاه کالیفرنیا پذیرش شوید، به این نکات توجه کنید. شما به عنوان یکی از دانشجویان این دانشگاه باید از نظر سطح علمی و کسب مهارت های زبان انگلیسی در سطح بالاتری نسبت به سایر همسن و سال های خود باشید. چراکه دانشگاه کالیفرنیا، دانشجویانی را پذیرش می کند، که از نظر سطح علمی و نمرات دوره دیپلم بالاتر باشد. از این رو بهتر است اگر قصد دارید، برای دوره کارشناسی خود به این دانشگاه بروید، خوب درس بخوانید تا بتوانید در سال های دبیرستان خود نمرات خوبی را کسب کنید. یکی دیگر از مهارت هایی که شما باید از سال ها قبل بر روی آن سرمایه گذاری بکنید، یادگیری زبان انگلیسی است، از این رو شما می توانید از زمان نوجوانی خود، یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دارید، بهتر است به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید برای کارشناسی ارشد اقدام بکنید، بهتر است بدانید که ریز نمرات شما در دوره لیسانس بسیار مهم است. از این رو اگر قصد دارید که برای دوره کارشناسی ارشد، از دانشگاه کالیفرنیا پذیرش بگیرید، باید در کسب معدل لیسانس خود بسیار بکوشید، و بدانید که چناچه معدل شما در این مقطع کم باشد، شما صلاحیت پذیرش شدن در دانشگاه کالیفرنیا را پیدا نخواهید کرد.

بهتر است اگر به فکر داشتن تحصیلات عالیه خوب و کسب یک شغل خوب و پردرآمد هستید، تحصیل در آمریکا را انتخاب کنید. چراکه دانشگاه های آمریکایی به دلیل بالا بودن سطح علمی اساتید، کیفیت بالای دانشگاه، برخوردار بودن همه رشته ها، بورسیه های تحصیلی متعدد، اختصاص فاند های دانشجویی، پذیرش در دوره دستیاری آموزشی و پژوهش همگی از مزایای تحصیل در دانشگاه های آمریکایی است. از این رو شما می توانید قبل از اقدام به پذیرش در دانشگاه های بنامی چون دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو تمامی هزینه های مربوط به تحصیل خود در این دانشگاه و به علاوه تمامی هزینه های جانبی خود را محاسبه کنید، تا بتوانید راحتتر از پس هزینه های خود، در کشور پر هزینه آمریکا بربیایید. استفاده از انواع فاندهای دانشجویی سبب شده که شما بتوانید، جهت تامین هزینه های مربوط به تحصیل خود، راحتتر و سریع تر  از مزایای و تسهیلات دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو استفاده بکنید.        

 

5616 رتبه بندی این مطلب:
3.3

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته