موسسه صنعتی جورجیا

Georgia Institue of Technology  که به اسم جورجیا تک یا به اختصار GT هم شناخته می شود، یک دانشگاه کاملا دولتی و پژوهشی است. این دانشگاه در سال 1885 میلادی تاسیس شد و هدف اصلی آن بازسازی آمریکا پس از دوره جنگ های داخلی بود. در سال 1948 میلادی به دلیل توسعه علمی زیادی که این دانشگاه پیدا کرده بود، اسم مدرسه از روی آن برداشته شده و به دانشگاه تغییر کرد. این دانشگاه در ده سال اخیر شهرت بسیار زیادی خصوصا در رشته های مهندسی صنایع و عمران پیدا کرده است. هم اکنون به دلیل توسعه زیاد پردیس های اقماری زیادی را در سایر نقاط جهان دارد. در ادامه شما را با اپلای موسسه صنعتی جورجیا و بسیاری از مسائل مرتبط با این دانشگاه آشنا می کنیم.
 

موسسه صنعتی جورجیا

موسسه صنعتی جورجیا کجاست؟

Georgia Institue of Technology در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا قرار گرفته است. این دانشگاه در مرکز شهر آتلانتا و در محدوده "خیابان دهم" این شهر این دانشگاه واقع شده است. پردیس هایی در شهر آتلانتا، شهر ساوانا در آمریکا و همچنین در کشور فرانسه، ایرلند، کاستاریکا، سنگاپور و چین پردیس هایی دارد. آدرس دقیق دانشگاه را با مراجعه به سایت Georgia Institue of Technology  بدست می آورید.
 
 

موسسه صنعتی جورجیا کجاست؟

اخذ پذیرش موسسه صنعتی جورجیا

باید فرم آنلاین ثبت نام دانشگاه را پر کرده و برای دانشگاه ارسال کنید. کپی مدرک تحصیلی مقطع قبلی با ریز نمرات آن را اماده کنید. برای مدرک زبان داشتن یکی از مدارک آیلتس با حداقل نمره 7 و تافل اینترنتی با نمره 90 ضروری است. نمرهGRE نیز برای ورود به این دانشگاه مورد قبول واقع شده و باید حداقل نمره 301 را کسب کنید. تمام متقاضیان که معدل آن ها از 4 نمره GPA نباید کمتر از 3 برسد. این دانشگاه تمامی مدارک بین المللی شما که به زبان انگلیسی است، را مورد بررسی قرار می دهند. برای این دانشگاه داشتن توصیه نامه و انگیزه نامه ضروری است.

تحصیل رایگان در موسسه صنعتی جورجیا

یکی از شرایطی که برای تحصیل رایگان در آمریکا مورد نظر قرار می گیرد، سن داوطلبی است که برای پذیرش اقدام می کند. دانشگاه های آمریکا به دو دسته موسسات دولتی و موسسات خصوصی دسته بندی می شوند. تحصیل در Georgia Institue of Technology رایگان نبوده ولی هزینه تحصیلی این دانشگاه بسیار کم است. حتی با کمک هزینه ها یا بورسیه هایی که موسسه صنعتی جورجیا به شما اعطا می کند، این هزینه باز هم کاهش می یابد. برای اطلاع از هزینه دانشگاه های معتبر از جمله موسسه فناوری کالیفرنیا، موسسه سلطنتی فناوری، دانشگاه مستقل ملی مکزیک و غیره می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شرایط بورسیه موسسه صنعتی جورجیا

اسکولارشیپ ها و کمک های بلاعوض در Georgia Institue of Technology با هم تحت عنوان "کمک هدیه" شناخته می شوند. این کمک هزینه ها برای بسیاری از دانشجویان که وضع مالی خوبی ندارند، بسیار مهم است. این کمک هزینه ها توسط کمک های دولت ایالتی، کمک هایی توسط دولت فدرال، و یا توسط سازمان های خصوصی و عمومی تامین می شوند. البته بخشی از کمک هزینه ها یا بورسیه تحصیلی این دانشگاه نیز به عنوان جایزه یا پاداش به دانشجویان ممتاز و برتر داده می شود. البته با توجه به اینکه این دانشگاه هزینه بسیار کمی به نسبت سایر دانشگاه ها می گیرد، این کمک هزینه ها ممکن است شهریه تحصیلی شما را بسیار پایین بیاورد. 
 

اخذ پذیرش موسسه صنعتی جورجیا

رتبه بندی موسسه صنعتی جورجیا

رشته های فنی و مهندسی Georgia Institue of Technology مخصوصا رشته های مهندسی صنایع و عمران بسیار رتبه این دانشگاه را در آمریکا و حتی جهان ارتقا داده اند. در رشته علوم رایانه موسسه صنعتی جورجیا در یک رتبه بندی رتبه هشت جهان را گرفته است، که نشان داده این دانشگاه بسیار در رشته های فنی و مهندسی به نسبت دانشگاه های دیگر آمریکا بهتر است. از این رو یکی از مقاصدی که دانشجویان برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند، رشته های فنی و مهندسی است. موسسه بسیار معروف Quacquarelli Symonds (QS) یک شرکت انگلیسی است که متخصص تجزیه و تحلیل موسسات آموزش عالی در سراسر جهان بوده و رتبه بندی معتبری دارد. Georgia Institue of Technology در آخرین رتبه ای این موسسه گرفت، در رتبه هفتاد و و جهان و بیست و هشت در کشور ایالات متحده آمریکا قرار گرفته که یک رتبه بسیار عالی است.

رشته های موسسه صنعتی جورجیا

دانشکده های مختلفی در Georgia Institue of Technology وجود دارند، که بر اساس رشته ای که قصد خواندن آن را دارید، در یکی از آن ها به ادامه تحصیل مشغول می شوید. دانشکده هایی مثل مهندسی صنایع، مهندسی عمران،کسب و کار، علوم، اقتصاد و غیره از جمله دانشکده های گوناگونGeorgia Institue of Technology هستند. از بین این ها دو دانشکده مهندسی صنایع و مهندسی عمران از جمله مهمترین و معروف ترین دانشکده های موسسه صنعتی جورجیا بوده که باید بر اساس سلیقه خود یک از رشته های این دو دانشکده را انتخاب کنید.

هزینه تحصیل در موسسه صنعتی جورجیا

 موسسه صنعتی جورجیا یکی از کم هزینه ترین دانشگاه های آمریکا است. یکی از این دلایل می توان به دولتی بودن آن اشاره کرد که بسیاری از خدمات و هزینه های این دانشگاه توسط دولت تامین می شود. هزینه تحصیل در Georgia Institue of Technologyدر حال حاضر به طور تقریبی بین 20000 تا 40000 دلارآمریکا شروع می شود، که بسته به رشته ی تحصیلی و گرفتن خوابگاه هزینه ای متغیر دارد. برای اطلاع از هزینه موسسه سلطنتی فناوری، دانشگاه مستقل ملی مکزیک با مشاورین آقای اپلای در ارتباط باشید.

سایت موسسه صنعتی جورجیا

سایت Georgia Institue of Technology به خاطره امکان جستجوی خوبی که دارد، بسیار معروف است. قسمت های مختلفی در سایت این دانشگاه مثل دریاره ما، ادمیشن ها، و همچنین اخبار دانشگاه وجود دارد، که می توانید از آن ها بهره مند بشوید. همچنین اطلاعات دانشکده ها و دانش آموختگان و غیره می توانید به خوبی در این سایت مطالعه کرده و استفاده کنید. همچنین اخبار و اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا را در سایت Georgia Institue of Technology مشاهده می کنید. 

افراد مشهور موسسه صنعتی جورجیا

جیمی کارتر رییس جمهوری سابق آمریکا یکی از افرادی است که از Georgia Institue of Technology فارغ التحصیل شده است. وی سی و نهمین رییس جمهور امریکا بود که بعد از بحران گروگان گیری سفارت آمریکا نتوانست در دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد و جای خود را به رونالد ریگان جمهوری خواه واگذار کرد. وی همچنین فرماندار و سناتور سابق ایالت جورجیا است که بعد از این سمت های مهم، توانست عنوان ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود کند. یکی از افراد مشهور دیگر تحصیل کرده Georgia Institue of Technology مایکل دوک مدیر عامل شرکت وال مارت بود که در سال 2009 میلادی کار خود را در این شرکت شروع کرد. در سال 2014 میلادی آخرین سال خود را گذارند و در این سال داگلاس مک میلان جانشین وی شد. وی هم اکنون در شرکت Macy's عضو هیئت مدیره است. کری مالیس که برنده جایزه نوبل شیمی به خاطر اختراع واکنش زنجیره پلمیراز بود از فارغ التحصیلان مشهور Georgia Institue of Technology است.
 
 

تحصیل رایگان در موسسه صنعتی جورجیا

خدمات عالی امور مالی موسسه صنعتی جورجیا

 در Georgia Institue of Technology انواعی از خدمات در بخش مالی به دانشجویان ارائه می شود، که این خود از مزیت های مثبت موسسه صنعتی جورجیا است. این دانشگاه در بازپرداخت وام هایی که دانشجویان می گیرند کمک شایانی می کند. دانشجویان باید بعد از فارغ التحصیل شدن، این نوع وام ها را پس بدهند. به دانشجویان Georgia Institue of Technology مشاوره های مختلفی در زمینه مدیریت امور اقتصادی و همچنین در مورد چگونگی پرداخت هزینه ها ارائه می دهد. همچنین بخش مالی دانشگاه، شهریه تحصیلی و سایر هزینه ها را از شما دریافت می کند.

مدارک مورد نیاز دانشجویان انتقالی موسسه صنعتی جورجیا

انتقال یافتن به Georgia Institue of Technology بسیار انتخابی و در اصطلاح امروزه بسیار Selective است. برای انتقال یافتن به موسسه صنعتی جورجیا حداقل شرط معدل 3.3 از 4 نمره کامل، برای متقاضیان کالج محاسبات و کالج مهندسی است. حداقل شرط معدل 3.0 از نمره کل 4  برای متقاضیان کالج طراحی ، کالج علوم ، کالج هنرهای لیبرال ایوان آلن و کالج شلر است. برای انتقال به این دانشگاه باید کلیه متقاضیان، مهارت های زبان انگلیسی را به داشنگاه اثبات کنند. ریز نمرات مقاطع قبلی با ترجمه انگلیسی برای این دانشگاه الزامی است. دانشجویانی که دوره های بین المللی رفته و دارای مدارک تایید شده هستند، می توانند مدارک خود را ارائه کنند. متقاضی باید حداقل سی ترم را در دانشگاه قبلی خود گذارنده و مدرک آن را ارائه دهد.

 معرفی چند پردیس موسسه صنعتی جورجیا

از سال 2003 میلادی Georgia Institue of Technology  یک پردیس فیزیکی را در شهر ساوانا در جنوب ایالت جورجیا تاسیس کرده است. این دانشگاه در آن شهر شروع به ارائه آموزش و همینطور دادن مدرک به دانشجویان این پردیس کرده است. این پردیس برنامه ها و دوره های مهندسی خود را تا سال 2013 با دانشگاه هایی مثل دانشگاه ایالتی ساوانا، دانشگاه ایالتی آرمسترانگ آتلانتیک و غیره کرده است. ولی از این سال به بعد با همکاری دانشگاه ملی سنگاپور، موسسه لجستیک آسیا-اقیانوسیه را در کشور سنگاپور راه اندازی کردند. دانشگاه Georgia Institue of Technology همچنین یکی از پردیس های خود را در شمال شرقی فرانسه و در شهر متز تاسیس کرده است. این پردیس به اسم Georgia Tech Lorraine معروف بوده و در سال 1990 ساخته شده است. 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

کارآفرینی در موسسه صنعتی جورجیا

بسیاری از شرکت های جدید و نوپا آماده کمک کردن به محققان و کارآفرینان دانشجویان Georgia Institue of Technology هستند. یک شرکت به اسم "شرکت تحقیقات فناوری جورجیا"  که یک آژانس است مجوزهای مختلف را از موسسه صنعتی جورجیا برای قرارداد بستن با شرکت های مختلف را دارد. موسسه صنعتی جورجیا رتبه هشتم در ثبت اختراعات و رتبه یازدهم انتقال دادن فناوری های جدید را از آن خود کرده است. Georgia Institue of Technology مساحتی بالغ بر صد و هشت هزار متر مربع را برای هدف های پژوهشی اختصاص داده است. همچنین در این دانشگاه مساحتی بالغ بر دوهزار و هشتصد متر مربع برای تحقیقات در زمینه نانو به صورت جداگانه اختصاص داده است. 
 

شرایط بورسیه موسسه صنعتی جورجیا

دانشکده مهندسی صنایع موسسه صنعتی جورجیا

مهندسی صنایع در این دانشگاه نظیر ندارد، زیرا بیست و چهار سال متوالی، توانسته است در بین دانشگاه های آمریکا رتبه اول را در مقطع کارشناسی از آن خود کند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد هم بسیار عالی است، زیرا به مدت بیست و هشت سال رتبه اول را دارد. به جرات می توان گفت کسانی که خواهان ادامه تحصیل یا خواندن رشته مهندسی صنایع هستند، باید این دانشگاه را در گزینه اول تحصیل خود قرار دهند. دانشکده صنایع Georgia Institue of Technology بزرگترین دانشکده مهندسی صنایع، در کل کشور ایالات متحده آمریکا است. بعضی از دروس دوره کارشناسی موسسه صنعتی جورجیا با مهندسی صنایع یکی است و به این مسئله باید دقت کنید.

 دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست موسسه صنعتی جورجیا

تخصص هایی که مهندس های عمران یاد می گیرند، در بهبود وضعیت انسان ها آن ها را استفاده می کنند. این تخصص ها به شما در گسترش شهر ها کمک می کنند و می فهمید که چگونه یک فناوری می تواند یک جامعه را دگرگون کند. موسسه صنعتی جورجیا دانشجویان خود را در رسیدن به هدف های خود کمک کرده و همچنین در بعضی موقع ها آن ها را دچار چالش می کنند. این دانشگاه در مقاطع مختلف و گرایش های گوناگونی در رشته عمران برنامه ها و دوره های مختلفی را در هر سال برگزار می کند. این دانشکده از بهترین دانشکد های مهندسی عمران در آمریکا است که در هر سال رتبه های تک رقمی را از آن خود می کند. دانشجویان مقطع دکترا، حداقل چهار سال تحصیل می کنند که بیشتر زمان این تحصیل بر اساس پژوهش و تحقیق است. مدت زمان چهار سال برای کارشناسی و مدت زمان دو سال برای کارشناسی ارشد زمان می برد.


مطلب پیشنهادی: موسسه سلطنتی فناوری

 

رتبه بندی موسسه صنعتی جورجیا

ایالت جورجیا آمریکا

این ایالت در جنوب کشور آمریکا واقع شده و دو لقب Empire State of the South و Peach State دارد. اسم این ایالت از یکی از پادشاهان بریتانیای کبیر یعنی " George II" گرفته شده است. ایرانیان قابل توجهی در ایالت جورجیا زندگی و همینطور تحصیل می کنند. در مقطعی تولید ناخالص داخلی این ایالت با کشور بزرگ آرژانتین برابری می کرد و تولید ناخالص داخلی بالایی دارد. شهر ساوانا یک شهری بسیار محبوب برای گردشگران است که معماری آن شما را خیره می کند. یکی دیگر از مکان های دیدنی پارک ایالتی تنگه تالولا، در کنار آبشار تالولا قرار داشته و هر جهانگرد و گردشگری را مجذوب خود می کند. در حاشیه این تنگه بسیار زیبا، مسیرهایی مخصوص پیاده روی وجود دارد. یک پارک ایالتی در تنگه پراویدنس جورجیا وجود دارد که از مکان دیدنی این ایالت است. در مرکز این پارک زیبا تنگه پراویدنس قرار گرفته است و این پارکی بسیار عجیب و در عین حال جالب است. در این تنگه رنگ هایی مثل نارنجی، بنفش، صورتی و قرمز وجود داشته و این منطقه را یک منطقه عالی برای عکاسی تبدیل کرده است.

شهر آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا

شهر آتلانتا که Georgia Institue of Technology در آن قرار دارد، بزرگترین شهر و همچنین مرکز ایالت جورجیا آمریکا است. شهر آتلانتا در بین کوه های آپالاچی واقع شده و جزو شهرهای با ارتفاع بالا است. سه دانشگاه سطح بالا در این شهر Georgia Institue of Technology، دانشگاه ایالتی جورجیا و Emory university هستند. شهر آتلانتا که با وجود Georgia Institue of Technology دانشجویان زیادی دارد، سیستم حمل و نقل خوب و پیشرفته ای دارند. این شهر بالغ بر هفتاد و دو کیلومتر جاده برای دوچرخه سواران دارد که بسیاری از دانشجویان و نیز ورزشکاران از آن استفاده می کنند. چندین اتوبان بین ایالتی در این شهر وجود دارد و مردم در این شهر بیشتر از ماشین استفاده می کنند. فرودگاه بین المللی این شهرHartsfield–Jackson Atlanta International Airport نام داشته و در جنوب شهر قرار دارد. کتابخانه و موزه ای به افتخار رییس جمهور سابق آمریکا تحت عنوان Jimmy Carter Library and Museum نام گرفته است، که در شهر آتلانتا قرار دارد. خانه قدیمی "شاه مارتین لوتر" در شهر آتلانتا قرار داشته و یک "مکان تاریخی ملی" است.

بزرگترین آکواریوم کشور آمریکا در شهر آتلانتا

بزرگترین آکواریوم جهان به نام Georgia Aquarium در شهر آتلانتا ایالت جورجیا قرار گرفته است. در این آکواریوم که از نوع عمومی است، بیش از صد گونه کمیاب جانوری دریایی مثل "نهنگ بلوگایی" در هفت گالری مجزا قابل مشاهده است که در 10 میلیون گالن آمریکایی زندگی می کنند. البته این آکواریوم در رتبه سومین آکواریوم بزرگ جهان قرار می گیرد. آقای برنارد مارکوس که بنیانگذار Home Depot است سرمایه گذاری زیادی بر روی این آکواریوم انجام داده است. نمایشگاه های اصلی و فرعی در این آکواریوم ارائه می شوند. در قسمت اول تحت عنوان Southern Company River Scout در نمایشگاه اصلی، مردم و بازدیدکننده ها سمورهای کوچک پنجه آسیایی، مارماهی های آتش نشانی و غیره را مشاهده می کنند. در قسمت دوم تحت عنوان Cold Water Quest حیواناتی از قطب جنوب و مناطق معتدل جهان را مشاهده می کنید. بزرگترین نمایشگاه Ocean Voyager است که توسط شرکت  Home Depot ساخته شده است.
 

رشته های موسسه صنعتی جورجیا


موسسه صنعتی جورجیا در ایالت جورجیا آمریکا و در شهر آتلانتیک واقع شده است. شهر آتلانتا که Georgia Institue of Technology در آن قرار دارد، بزرگترین شهر و همچنین پایتخت ایالت جورجیا آمریکا است. موسسه صنعتی جورجیا انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را به اسم کمک هدیه به دانشجویان اهدا می کند. بسیاری از شرکت های جدید و نوپا آماده کمک کردن به محققان و کارآفرینان دانشجویان هستند. دانشکده های مختلفی مثل صنایع و عمران از دیگر دانشکده های این دانشگاه معروف تر هستند. رشته صنایع این دانشگاه در مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در بیست سال اخیر رتبه اول آمریکا را بدست آورده است. این رشته های فنی-مهندسی Georgia Institue of Technology در ارتقا رتبه کلی دانشگاه در سطح آمریکا و جهان بسیار هستند. موسسه صنعتی جورجیا، مساحتی بالغ بر 180000 متر مربع را برای هدف های تحقیقاتی-پژوهشی اختصاص داده است. همچنین در این دانشگاه مساحتی بالغ بر 2800 متر مربع برای پژوهش در زمینه فناوری نانو به صورت کاملا جدا اختصاص داده است. 

2110 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته