کالج سلطنتی لندن

امپریال کالج لندن یک دانشگاه دولتی و معتبر بوده و در سال 1907 میلادی تاسیس شده است. ملکه الیزابت دوم در سال 2004 میلادی دانشکده تجارت Imperial College London را افتتاح کرد. مرکز تحقیقات انرژی کشور انگلیس نیز در سال 2004 در امپریال کالج لندن افتتاح شده است. این دانشگاه در سال 2007 میلادی به صورت کامل از دانشگاه لندن مستقل گردیده است. این دانشگاه بر روی موضوعاتی مثل فناوری، پزشکی، علوم و غیره تمرکز زیادی می کند. Imperial College London دانشجویان بین المللی زیادی را جذب خود کرده و پنجاه و نه درصد دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. این دانشگاه افتخارات زیادی را کسب کرده است که از جمله آن ها می توان از برنده شدن چهارده جایزه نوبل اشاره کرد. Imperial College London همواره جزوه بهترین دانشگاه های جهان قرار داشته و رتبه های خوبی را کسب کرده است. در ادامه شما را با اپلای کالج سلطنتی لندن، بورسیه ها، هزینه تحصیل، رشته های تحصیلی و غیره آشنا می کنیم.
 

امپریال کالج لندن

 

کالج سلطنتی لندن کجاست؟

امپریال کالج لندن در شهر لندن پایتخت کشور انگلستان واقع شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در South Kensington قرار گرفته است. در نزدیکی Imperial College London سفارت کشور بلغارستان قرار گرفته که یک مکان دیپلماتیک به حساب می آید. Natural History Museum  که موزه معروف شهر لندن بوده نیز در نزدیکی کالج سلطنتی لندن قرار گرفته است. نهاد های فرهنگی دیگری نیز در شهر لندن مثل کالج رویال موسیقی، موزه ویکتوریا و آبرت و غیره در نزدیکی Imperial College London قرار گرفته اند. پردیس مطالعات محیط زیست امپریال کالج لندن در غرب شهر لندن و در منطقه ای به اسم Silwood Park قرار گرفته است. برای اطلاع از اینکه Imperial College London در کجا قرار گرفته باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید.
 

کالج سلطنتی لندن

 

اخذ پذیرش کالج سلطنتی لندن

برای پذیرش در Imperial College London باید مدرک دیپلم دبیرستان و نیز عملکرد خود در کنکور سراسری را به دانشگاه نشان دهید. بعضی از دانشکده ها ممکن است نمره های متغییری را از متقاضیان درخواست می کنند. پذیرش در دانشکده پزشکی امپریال کالج لندن نسبت به بقیه دانشکده ها سخت تر است. متقاضیان اخذ پذیرش باید از طریق خدمات پذیرش و کالج ها در خواست خود را به صورت آنلاین انجام دهند. دفتر خدمات پذیرش این دانشگاه به دانشجویان امکان درخواست حداقل پنج دوره را  به متقاضیان می دهد. برای پذیرش شدن در Imperial College Londonباید دوره شما کاملا مناسب و نمرات زبان انگلیسی خوبی باید بگیرید. نمره زبان انگلیسی بنا به درخواست دانشکده مورد نظر شما است و هر دانشکده نمره زبان متفاوتی را درخواست می کند. کلیه شرایط پذیرش در امپریال کالج لندن را می توان در سایت دانشگاه مشاهده کرد. اخذ پذیرش دانشگاه بوئنوس آیرس با آقای اپلای

تحصیل رایگان در کالج سلطنتی لندن

امکان تحصیل به صورت رایگان در امپریال کالج لندن وجود نداشته و باید برای تحصیل در این دانشگاه هزینه ها را پرداخت کنید. البته بورسیه های متنوعی را این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. مقطع دکترا این دانشگاه بیشترین بورسیه تحصیلی به آن تعلق می گیرد که کلیه هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد. در صورتی که کلیه هزینه ها را پوشش دهد شما به صورت رایگان در این دانشگاه تحصیل می کنید. علاوه بر بورسیه دانشجویان دکترا بسته رشته و نوع موضوع تحقیقاتی حقوق نیز دریافت می کنند.

شرایط بورسیه کالج سلطنتی لندن

Imperial College London طیف های گسترده ای از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است. بورسیه ای تحت عنوان President's PhD Scholarships در این دانشگاه وجود داشته که مختص دانشجویان مقطع دکترا است. این بورسیه تحت نظر یک ناظر علمی بوده و شهریه کامل شما را پوشش می دهد. برای این بورسیه علاوه بر کسانی که مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، دانشجویان کارشناسی با عملکرد بالا نیز برای این بورسیه ها انتخاب می شوند. اکثرا این بورسیه برای کارهای تحقیقاتی به دانشجویان اعطا می گردد. این کمک هزینه در حال حاضر بالغ بر 21600 پوند به صورت سالیانه است. برای هزینه های دیگر شما مبلغ 2000 پوند به مدت سه سال برای شما در نظر گرفته شده است. تمام بورسیه های این دانشگاه در سایت دانشگاه و در قسمتی به اسم  Scholarships search tool وجود دارد. این سیستم جستجو به شما در یافتن بورس تحصیلی مورد نظر کمک زیادی می کند.

هزینه تحصیل در کالج سلطنتی لندن

هزینه های تحصیلی در امپریال کالج لندن به عوامل گوناگون زیادی مثل دوره خاص شما، دانشکده مورد نظر،  بستگی دارد. شهریه مقطع کارشناسی Imperial College London برای هر سال تحصیلی را در حدود 10000 پوند تعیین کرده است. همچنین هزینه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مبلغی در حدود سی و دو هزار پوند است. برای دانشجویان غیر بریتانیایی شهریه های تحصیلی بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی بسیار متفاوت است. برای مثال در رشته ریاضی در هر سال باید بسیت و پنج هزار پوند در هر سال تحصیلی پرداخت کنید. برای رشته های مهندسی شیمی و مهندسی برق در این دانشگاه باید شهریه ای در حدود بیست و هشت هزار پوند در سال پرداخت کنید. رشته های پزشکی در Imperial College London بیشترین شهریه را دارند. برای تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه باید مبلغی در حدود سی و نه هزار پوند را در هر سال تحصیلی پرداخت کنید.   

سایت کالج سلطنتی لندن

قسمت ها و بخش های مختلفی در سایت Imperial College London وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. برای مثال برای دیدن دانشکده هایی که در امپریال کالج لندن هستند، باید به سایت این دانشگاه مراجعه کنید. قسمت اختراعات و پژوهش های این دانشگاه شامل بخشی مجزا در این سایت است. بخشی تحت عنوان "درباره ما" در این سایت وجود دارد، که درباره استراتژی های این دانشگاه، حقیقت ها و خدمت این دانشگاه نوشته شده است. در مورد فرصت های کمک هزینه تحصیلی و همینطور خوابگاه اقامتی این دانشگاه توضیحات کاملی وجود دارد. اخبار و تحقیقات دانشگاه و جهان در مورد ویروس کووید-19 در یک قسمت مجزا به طور کامل تشریح شده است. برای اطلاع از کلیه شرایط دانشگاه و اطلاعات بیشتر باید به سایت این دانشگاه بروید.  

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی    

رشته های تحصیلی کالج سلطنتی لندن

برای دانستن اینکه رشته های امپریال کالج لندن چه گرایش و موضوعاتی است، باید به سایت دانشگاه قسمت و هر دانشکده مراجعه کنید. Imperial College London دارای دانشکده های مختلف و متفاوتی بوده که شامل انواع علوم کاربردی و تحقیقاتی نیز می شود. دانشکده مهندسی کالج سلطنتی لندن خود به چند بخش تقسیم شده که هر کدام رشته های خاص خود را تدریس و آموزش می دهند. برای مثال در بخش مهندسی شیمی امپریال کالج لندن مهندسان شیمی در صنایع فرآیندی مانند صنایع مرتبط با تولید مواد شیمیایی، مواد غذایی، سوخت و نیز داروسازی نوآوری ایجاد می کنند. در دانشکده علوم طبیعی Imperial College London انواع رشته و گرایش های مرتبط با ریاضی، فیزیک، محیط زیست و غیره تدریس می شوند. در دانشکده پزشکی امپریال کالج لندن انواع رشته های مرتبط با علوم اعصاب، علوم بهداشت، بیماری های عفونی و غیره تدریس و آموزش داده می شوند. برای انتخاب رشته تحصیلی خود به هر قسمت از دانشکده ها در سایت امپریال کالج لندن مراجعه کنید.
 

نمایی از امپریال کالج لندن

اخذ پذیرش دانشگاه پرینستون با آقای اپلای
     

رتبه کالج سلطنتی لندن

امپریال کالج لندن بر اساس رتبه بندی وبسایت معتبر Webometrics این دانشگاه در رده چهارم بهترین دانشگاه های بریتانیا بعد از دانشگاه های آکسفورد، کمبریج و UCL قرار گرفته است. بر اساس رده بندی جهانی همین سایت این دانشگاه در رتبه 41 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. بر طبق رتبه بندی که موسسه QS انجام داده، امپریال کالج لندن در رده هشتم برترین موسسات و دانشگاه های آموزشی و تحقیقاتی دنیا قرار گرفته است. بر اساس رده بندی سایت timeshighereducation این دانشگاه در رده یازدهم برترین دانشگاه های جهان قرار داشته که از بسیاری دانشگاه های جهان رتبه بهتری دارد. بر اساس رتبه بندی همین سایت این دانشگاه در رده چهاردهم بهترین دانشگاه ها از تدریس و آموزش قرار گرفته است. این سایت رتبه بندی شهرت جهانی دانشگاه ها را اعلام میکند که امپریال کالج لندن در رده بیست و دوم بر ترین دانشگاه ها هم اکنون قرار دارد.

افراد مشهور کالج سلطنتی لندن

یکی از افراد مشهور تحصیل کرده در Imperial College London آقای برایان می است. وی گیتاریست گروه راک Queen بوده است که نوازنده و خواننده مشهوری هم به حساب می آید. وی بعد از مرگ دردناک فردی مرکوری خواننده اصلی گروه Queen گروهی موسیقی به نام برایان می تاسیس کرد. کاوین بهارتی میتال یک کارآفرین اینترنتی بوده و در Imperial College London تحصیل کرده است. وی بنیانگذار و مدیر عامل Hike Messenger  ششمین برنامه بزرگ پیام رسان تلفن همراه در جهان بوده و بسیار مشهور است. کاوین بهارتی میتال مقطع کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت برق و الکترونیک خود را در Imperial College London گذرانده است. خانم جسیکا هستر هسوان از بازیگران معروف هنگ کنگی بوده و از افراد مشهور تحصیل کرده امپریال کالج لندن است. یکی از مهمترین نقش های وی بازی در سریال بانوی بی انصاف من است. هربرت جورج ولز یکی از نویسندگان مشهور انگلیسی بوده که در Imperial College London تحصیل کرده است.

امکانات و رسانه در کالج سلطنتی لندن

امکانات ورزشی زیادی در امپریال کالج لندن وجود داشته که می توان از آن استفاده کرد. حداقل چهار سالن ورزشی در Imperial College Londonوجود دارد که یکی از آن ها به نام Ethos در پردیس South Kensington وجود دارد. کالج سلطنتی لندن مکان های ورزشی اضافه ای نیز در هستون و هارلینگتون دارد. در محوطه امپریال کالج لندن شش اتاق مجزا برای تمرین کردن موسیقی وجود داشته که شامل انواع پیانو است. پیانوهای بزرگ برای افرادی است که نمره هشت یا بالاتر را کسب کرده اند. رادیو کالج سلطنتی لندن تحت عنوان ICRadio شناخته شده و در اواخر سال 1976 میلادی آغاز به کار کرده است. اکنون این رادیو دانشجویی از طریق اینترنت برای مخاطبان دانشگاه پخش می گردد. تلویزیونی تحت عنوان ICTVدر امپریال کالج لندن وجود داشته که ایستگاه تلویزیونی اتحادیه کالج امپریال است. این ایستگاه تلویزیونی در سال 1969 تاسیس شده و در آن زمان در بلوک مهندسی برق فعالیت می کرد.

اخذ پذیرش دانشگاه ساوت همپتون با آقای اپلای

Imperial College London در کشور بریتانیا و در شهر لندن قرار گرفته است. برای تحصیل در امپریال کالج لندن باید تمام هزینه های تحصیلی را پرداخت کرده و امکان تحصیل به صورت رایگان وجود ندارد. بورسیه هایی در این دانشگاه وجود داشته که می توان با این بورسیه ها بسیاری از هزینه ها را پوشش داد. رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر انگلیس بر اساس رتبه بندی Webometrics در رده چهارم قرار گرفته است. بر اساس رتبه بندی QS و Webometrics این دانشگاه به ترتیب در رتبه های بسیار عالی 41 و 8 قرار گرفته است. افراد مشهوری بسیاری در امپریال کالج لندن تحصیل کرده اند که از جمله آن ها می توان از برایان گیتاریست مشهور گروه QUEEN، هربرت جورج ولز و غیره نام برد. برای اطلاع از کلیه شرایط پذیرش، بورسیه ها، هزینه تحصیل و غیره به سایت Imperial College London باید مراجعه کنید.  

3884 رتبه بندی این مطلب:
3.7
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته