فریبا رنجبر

تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک

آیلتس، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی. این برای دانش آموزان طراحی شده است تا توانایی زبان را بررسی کنند. آیلتس برای ورود به دانشگاه های انگلستان و سایر کشورهای انگلیسی زبان مورد نیاز است. به عنوان یک شرکت کننده در آزمون، شما می توانید بسته به نیازهایی مانند اهداف شخصی، آموزشی و حرفه ای، انتخاب کنید که در کدام آزمون بنویسید. گزینه دیگر برای شرایط ویزا برای برخی از کشورهای انگلیسی زبان است. نسخه آکادمیک آیلتس آمادگی دانش آموز را برای تحصیل یا آموزش آکادمیک به زبان انگلیسی ارزیابی می کند. اگر به یک کشور انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند یا بریتانیا مهاجرت می کنید، دوره جنرال آیلتس گذرانده می شود. نسخه آکادمیک آیلتس سخت تر از آموزش جنرال است.  اپلای

Image

آیلتس جنرال یا آکادمیک؟

فرمت آزمون آیلتس آکادمیک برای بررسی سطح زبان انگلیسی شما طراحی شده است که آیا برای یک محیط دانشگاهی مناسب است یا خیر. دانش آموزان و متخصصان باید با مهارت های خواندن انگلیسی آموزش ببینند که برای متن در مجلات حرفه ای و دانشگاهی، کتاب های درسی، مجلات و روزنامه ها قوی باشد.
دانشگاهیان آیلتس از متون این نوع منابع برای آزمایش مهارت های خود استفاده می کنند. کار نوشتن از موضوعات ساده ای تشکیل شده است که از نظر علمی و حرفه ای مرتبط است. آزمون‌های نوشتاری برای اطمینان از قوی بودن آن‌ها برای نوشتن مقاله‌های سطح کالج انجام می‌شود.
آموزش جنرال آیلتس زبان انگلیسی را در یک زمینه عملی و روزمره بررسی می کند. کسانی که در دوره جنرال آیلتس شرکت می کنند، طعم زبانی را خواهند داشت که در تبلیغات، کتاب های راهنما، مجلات، اطلاعیه ها و غیره ظاهر می شود. آزمون های کتبی در مورد وظایف عمومی مانند نامه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.  

کدام آزمون آیلتس برای من مناسب است؟

بستگی به این دارد که چرا آیلتس را انجام می دهید. اگر قصد دارید تحصیلات عالی در خارج از کشور (در کالج هایی مانند آکسفورد) یا ثبت نام حرفه ای انجام دهید، باید آیلتس آکادمیک را بگذرانید. اگر روی اهداف مهاجرت متمرکز هستید، باید آیلتس جنرال را بگذرانید.
بنابراین قبل از رزرو آزمون، مطمئن شوید که کدام یک برای شما مناسب است، یعنی آیلتس آکادمیک یا آموزش جنرال. شاخص آیلتس برای کسانی که به دلیل کووید-19 قادر به شرکت در آزمون نیستند، معرفی شده است. مهاجرت تحصیلی
4 تفاوت عمده بین آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال
هر دو آزمون آکادمیک و جنرال دارای چهار بخش شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن هستند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

    لسنینگ

آموزش آیلتس آکادمیک و جنرال دارای بخش شنیداری یکسان است و مدت زمان آن 30 دقیقه است.
چهار گزیده شنیداری ضبط شده در هر دو امتحان با 10 سوال وجود دارد.
بخش 1 و بخش 2 شامل زمینه های اجتماعی روزمره است.
بخش 3 و بخش 4 شامل آموزش و پرورش است.

•    اسپیکینگ 

آزمون اسپیکینگ آیلتس برای آموزش آکادمیک و عمومی یکسان است و مدت زمان آن 11 تا 14 دقیقه خواهد بود.
هر دو نسخه دارای مصاحبه چهره به چهره با ممتحن معتبر آیلتس هستند.
این ماژول شامل سوالات کوتاه و طولانی است که دانش آموزان باید در مورد موضوع صحبت کنند
همچنین یک دور بحث در مورد موضوع مرتبط وجود دارد.

•    ریدینگ

بخش ریدینگ برای آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال 60 دقیقه طول می کشد.
آموزش آکادمیک و عمومی شامل سه بخش است.

•    رایتینگ

بخش نوشتن برای آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال به مدت 60 دقیقه طول می کشد.
هر کدام شامل دو تسک است. تسک 1 حداقل 150 کلمه و تسک 2 حداقل 250 کلمه است.
با این حال، تفاوت در بخش خواندن و نوشتن آیلتس آکادمیک و آموزش عمومی آیلتس است.
تفاوت های عمده در آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال (ریدینگ و رایتینگ)
•    در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک دارای متن های متنوعی برای خواندن است، متن ممکن است توصیفی، واقعی و تحلیلی باشد. همچنین شامل نمودارها، نمودارها و نمودارها می باشد.
•    بخش اول در ریدینگ عمومی آیلتس دارای دو یا سه متن کوتاه است. بخش دوم دارای دو متن کوتاه است. و بخش آخر شامل یک متن طولانی در مورد یک موضوع کلی است.
•    بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل نوشتن در مورد جدول، نمودار یا نمودار است. و یک انشا برای کار 2.
•    قسمت رایتینگ آزمون آموزشی آیلتس جنرال دارای نامه نگاری برای تسک 1 و انشا برای تسک 2 می باشد.

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

برای یک شغل، چه امتحانی باید شرکت کنم؟ آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

داشتن مدرکی دال بر توانایی شما در مهارت های زبانی مرحله مهمی برای اخذ ویزا است تا بتوانید در خارج از کشور کار کنید. مهارت های زبانی نقش مهمی در موفقیت شغلی ایفا می کند و علاوه بر سایر الزامات هر شغل، دارایی است. اگر متقاضی ویزای کاری هستید، باید برای مکالمه زبان انگلیسی بیشتر از ابتدایی آماده باشید. بورسیه تحصیلی
برای کار در انگلستان، متقاضی باید در هر بخش (خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن) نمره 6.5 کسب کند.
برای کار در استرالیا، نمره آزمون 5 به عنوان سطح زبان انگلیسی حرفه ای در نظر گرفته می شود. یک فرد می تواند با نمره 6 یک انگلیسی زبان ماهر باشد.
اگر نیاز به کار در نیوزلند دارید باید در آیلتس جنرال یا آکادمیک نمره 4 یا بالاتر کسب کنید.
در کانادا، متقاضیان باید با سازمانی که می خواهند برای نمره آیلتس درخواست دهند بررسی کنند. کارفرمایان و موسسات شرایط خاص خود را دارند.
نسخه آموزشی عمومی آیلتس مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه عملی و روزمره و تکالیف و متونی که منعکس کننده موقعیت های محل کار و اجتماعی هستند را بررسی می کند.
امتیاز شما به شغل انتخابی شما بستگی دارد. برای برخی از مشاغل، متقاضیان باید نمره 6 را کسب کنند، در حالی که برای معلمان شما به حداقل نمره 7 نیاز دارید.

Image

تفاوت اصلی بین آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال در این است که آزمون آکادمیک شامل موضوعاتی است که برای افرادی که وارد دانشگاه یا موسسات حرفه ای می شوند مناسب است در حالی که آزمون عمومی آموزشی شامل موضوعاتی بر اساس علاقه عمومی است.

مطلب قبلی تعیین وقت سفارت کانادا
مطلب بعدی اعتبار آزمون آیلتس
179 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته