فریبا رنجبر

آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

سوال آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ برای تعداد زیادی از افرادی پیش می آید که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. داشتن مدرک زبان انگلیسی پیش نیاز مهاجرت تحصیلی در اکثر کشورهای جهان است. با ارائه این گواهی، سطح تسلط خود به زبان انگلیسی را به دانشگاه مقصد نشان می دهید و خود را به عنوان یک داوطلب موفق معرفی می کنید. اما بسیاری از افراد شرکت در آزمون های زبان مانند تافل و آیلتس را بسیار سخت می دانند و نمی توانند به نمره مطلوب دست یابند. کم نیستند کسانی که به دلیل ترس از شرکت در آزمون های زبان به مهاجرت تحصیلی نه می گویند.اما در واقع کشورهایی در دنیا وجود دارند که به متقاضیان اجازه تحصیل بدون مدرک زبان را می دهند.برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک تافل یا آیلتس نیست، اما می توانید با داشتن دانش متوسط از این مدرک اقدام کنید. در آزمون ورودی زبان مقصد دانشگاه شرکت کرده و در صورت لزوم در آماده سازی زبان آنها شرکت کنید. برای اینکه بدانید آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ در این مطلب  با محبوب ترین کشورهایی که برای تحصیل در آنها نیازی به مدرک زبان ندارید آشنا خواهید شد. اپلای

Image

تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا

آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ قبرس یکی از آسان ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای ما ایرانی هاست. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نه تنها نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید، بلکه از آنجایی که امکان سفر ایرانیان به قبرس شمالی بدون ویزا وجود دارد، از فرآیند پیچیده و حساس اخذ ویزا نیز معاف هستید.
 اخذ بورسیه تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی بهترین دانشگاه قبرس شمالی است که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد و در بسیاری از رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. پس از ورود به این دانشگاه باید در کنکور زبان انگلیسی شرکت کنید و با توجه به سطح خود در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنید. موسسه مهاجرتی ادب به عنوان نماینده رسمی دانشگاه مدیترانه شرقی می تواند با بورسیه های 50% و 75% برای متقاضیانی که می توانند در این کشور تحصیل کنند در کمترین زمان پذیرش تحصیلی کسب کند. هزینه تحصیل در قبرس شمالی به طور متوسط 4 هزار دلار در سال است و هزینه زندگی ماهیانه 600-300 دلار است.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ اگرچه پاسخ این سوال در بسیاری از موارد مثبت می باشد، اما به طور کلی خطر ویزا وجود دارد. فرانسه یکی از کشورهایی است که ویزای تحصیلی را حتی بدون مدرک زبان ارائه می دهد. لازم به ذکر است که برای دوره های تحصیلات تکمیلی یا دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، تافل یا آیلتس الزامی است. اما اگر به زبان فرانسه علاقه دارید و به آن آشنایی دارید، می توانید با اضافه کردن موارد دیگری مانند معدل بالا و ریز نمرات و پس از گذراندن یک سال آموزش در زبان فرانسه، برای مدرک وارد یکی از دانشگاه های دولتی فرانسه شوید. اساتید، شروع به خواندن رایگان کنید. هزینه دانشکده های زبان در این کشور 2-6 هزار یورو در سال و هزینه زندگی در این کشور 500-700 یورو در ماه است. 

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

در پاسخ به سوال آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ باید گفت اتریش یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که دانشجویان بین المللی می توانند بدون مدرک زبان پذیرش بگیرند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش بدون مدرک زبان، می توانید برای برنامه های آلمانی و انگلیسی اقدام کرده و پذیرش مشروط دریافت کنید. 
 این بدان معناست که تا زمانی که سطح زبان شما به اندازه کافی بهبود نیافته و به نمرات مورد نظر خود نرسیده اید، نمی توانید در دانشگاه شروع به تحصیل کنید. کالج های زبان انگلیسی و آلمانی در اتریش به شما این فرصت را می دهند که مدتی را صرف یادگیری زبان مورد نظر خود کنید. هزینه شرکت در این دوره ها برای هر ترم 400-600 یورو و هزینه زندگی در اتریش ماهانه 400 یورو در ماه می باشد. توجه داشته باشید که تحصیل به زبان آلمانی و اخذ مدرک B1 آلمان در اتریش کاملا رایگان بوده و دانشجویان می توانند بدون پرداخت شهریه تحصیل کنند. بورسیه تحصیلی

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

 آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ اسپانیا یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است. بزرگترین مزیت تحصیل در اسپانیا این است که برای دسترسی به دانشگاه های آن نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، البته در این صورت باید رزومه خوبی داشته باشید. علاقه مندان به تحصیل در اسپانیا و عدم امکان ارائه مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی می توانند در دوره های آمادگی زبان یا کالج های زبان اسپانیایی شرکت کرده و پس از کسب نمره مورد نظر در آزمون گزینشی، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند. هزینه تحصیل در اسپانیا از 2 تا 6 هزار یورو در سال و هزینه زندگی از 800 تا 1000 یورو در ماه می باشد.در هنگام تحصیل در خارج از کشور، وجود مدرک زبان یکی از مهمترین مدارک برای ورود یا ورود به دانشگاه خارجی محسوب می شود. اینجاست که بسیاری از کسانی که هرگز زبان خارجی یاد نگرفته اند، رویای تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج ها را فراموش می کنند. در این مطلب به سوال آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است  ؟  اگرچه اکثر دانشگاه‌های اروپا آزمون مهارت زبان را شرط اصلی پذیرش می‌دانند، دانشگاه‌هایی هستند که برنامه‌های بدون مدرک زبان را به دانشجویان ارائه می‌دهند. 
 

مطلب قبلی بهترین زمان برای مهاجرت از طریق تحصیل
مطلب بعدی بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا
119 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته