فریبا رنجبر

بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا

ایالات متحده آمریکا دارای برترین دانشگاه های دنیا هستند و تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها آرزوی بسیاری از دانشجویان است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا برای تحصیل در آمریکا اپلای می کنند اما اپلای کردن برای ایرانی ها کمی سخت است. با وجود این چنانچه قصد رفتن به آمریکا و تحصیل در آن کشور را داشته باشید باید دانشگاه های آمریکا را بشناسید و بدانید که هر یک از دانشگاه های آمریکا برای چه رشته هایی مناسب هستند. در این مقاله سعی می کنیم بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا را نام ببریم تا شاید کمکی باشد برای کسانی که می خواهند به آمریکا اپلای کنند. 

Image

چرا آمریکا برای تحصیل مناسب تر است؟

آمریکا دارای برترین دانشگا های دنیا است و فارغ التحصیل شدن در هر یک از این دانشگاه ها می تواند موقعیت های شغلی مناسبی را برای شما به ارمغان آورد. تحصیل در دانشگاه های آمریکا باعث پیشرفت علمی دانشجو می شود. موقعیت های تحقیقاتی فراوانی دارد و از امکانات به روز استفاده می کند. برای دانشجویان بین الملل خدمات مختلفی در نظر گرفته می شود که می تواند به آنها برای زندگی در آمریکا یاری کند. مهاجرت تحصیلی
رشته های پر طرفدار دانشگاه های آمریکا
آمریکا با داشتن تعداد زیاد دانشگاه و موسسه آموزشی جزء بهترین کشورها برای اپلای محسوب می شود. در این بین برخی رشته ها جزء بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا هستند. می توان این رشته ها را در حوزه های زیر خلاصه کرد:
-    مدیریت کسب و کار (MBA)
-    ریاضیات و کامپیوتر
-    مهندسی
-    علوم طبیعی
-    علوم پزشکی
-    علوم انسانی
-    حسابداری
-    علوم اجتماعی
 حال به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

بهترین رشته برای تحصیل در کشور آمریکا 

1.    بالغ بر 20 درصد از دانشجویان خارجی در رشته های مرتبط با مدیریت کسب و کار (MBA) مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه های آمریکا جزء 10 دانشگاه برتر بیزینس دنیا محسوب می شوند و این امر نشان دهنده اهمیت دادن دولت آمریکا به این رشته ها است. به عنوان مثال دانشگاه هاروارد، بهترین دانشگاه در زمینه مدیریت کسب و کار است و بسیاری از دانشجویان مشتاق به مدیریت کسب و کار، آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند. 
2.    رشته ریاضیات و همچنین علوم کامپیوتر نیز از جمله رشته های پر طرفدار در آمریکا است و دانشگاه های معتبری مانند هاروارد، MIT و استنفورد، هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را برای تحصیل در این رشته ها جذب می کنند. 
3.    تعداد دانشجویانی که در رشته های مهندسی مشغول به تحصیل هستند بعد از رشته مدیریت کسب و کار، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که فارغ التحصیلان این رشته ها درآمدهای بالایی کسب می کنند، تقاضا برای وارد شده به این رشته ها زیاد شده است.
4.    رشته های مربوط به علوم طبیعی نیز جزء بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا هستند. ارزش قائل شدن به تحقیقات بنیادین در کشور آمریکا باعث شده است تا تحصیل در این رشته ها برای دانشجویان خارجی، از اهمیت بالایی برخوردار شود.
5.    رشته های پزشکی نیز در خیلی از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. در کشور آمریکا بیش از دیگر کشورها، دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در این زمینه ها هستند. 
 6.    علوم انسانی نیز در آمریکا اهمیت زیادی دارد و در این زمینه هزینه های زیادی می کنند. فارغ التحصیل شدن در این رشته ها برای علاقه مندان به آن می تواند باعث بدست آوردن شغل های بسیار پر درآمدی باشد.
7.    رشته حسابداری از دیگر رشته های مورد علاقه و با اهمیت در آمریکا است که می تواند گزینه مناسبی برای دانشجویانی باشد که قصد مهاجرت و تحصیل در آمریکا را دارند. 
8.    علوم اجتماعی نیز جزء بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا محسوب می شود. دانشگاه های بسیاری در آمریکا برای این رشته هزینه های زیادی می کنند و هر ساله دانشجویان خارجی فراوانی را جذب می کنند. 

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

کدامیک از رشته ها بورسیه می پذیرند؟

از بین رشته های مختلفی که عنوان کردیم به برخی از آنها در آمریکا بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد و البته برخی از این رشته ها نیز شامل آن نمی شوند. اگر به دنبال قبولی در رشته هایی هستید که به آنها بورسیه تحصیلی یا فاند تعلق می گیرد باید رشته های مهندسی و مدیریتی را بیشتر مد نظر داشته باشید و فکر رشته های پزشکی را از سر خود بیرون کنید چرا که در آمریکا به رشته های پزشکی و پرستاریی هیچ بورسیه ای تعلق نمی گیرد. با این وجود فارغ التحصیل شدن در رشته های پزشکی و علوم طبیعی در آمریکا شما را وارد بازار کار جذابی می کند که درآمد آن بسیار بالا است. همچنین بازار کار برای رشته های مدیریتی نیز بسیار زیاد است و شما با کسب مدرک از این دانشگاه ها، می توانید در هر جای دنیا کار مناسب و پر درآمدی را بدست آورید. 

Image

در این مقاله سعی کردیم علت مهاجرت بسیاری از دانشجویان به آمریکا و انتخاب این کشور به عنوان محل تحصیل خود، را به طور خلاصه بیان کنیم. بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا را که در چند حوزه خلاصه می شوند، بیان کردیم. البته رشته های دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و تحصیل در آنها نیز می تواند شما را برای وارد شدن به بازار کار، آماده کند. اشاره کردیم که برخی از رشته ها در آمریکا شامل پرداخت فاند و بورسیه تحصیلی نمی شوند و برای کسانی که به امید گرفتن بورسیه در این رشته ها وارد می شوند، مناسب نیستند. در کنار آن رشته هایی نیز وجود دارند که دولت آمریکا برای آنها بورسیه در نظر گرفته است مانند رشته های مدیریتی و علوم مهندسی. در کل انتخاب دانشگاه های آمریکا برای تحصیل، انتخاب هوشمندانه ای است که اکثر دانشجویان خارجی با توجه به اعتبار بالای این دانشگاه ها، برای گرفتن پذیرش از آنها، بسیار علاقه مند هستند. 

مطلب قبلی آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
مطلب بعدی در زمان مصاحبه پذیرش تحصیلی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
107 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته