فریبا رنجبر

اعتراض به نمره آیلتس

ول از همه، بیایید به معنای واقعی "اعتراض به نمره آیلتس" نگاه کنیم. اعتراض به نمره آیلتس یه این معنی است که شما از ممتحنین آیلتس درخواست می کنید که دوباره برگه آزمون شما را بررسی کنند. اساساً، شما می گویید که فکر می کنید مستحق نمره بالاتر هستید و بنابراین می خواهید از کسی بخواهید به پاسخ های شما نگاه کند و بررسی کند که قطعاً نمره درستی گرفته اید.  اپلای

Image

درخواست نمره مجدد آیلتس

لطفاً توجه داشته باشید که هزینه این روش علامت‌گذاری مجدد صرف نظر از اینکه یک بخش را بخواهید یا همه بخش‌های آزمون خود را دوباره بررسی کنید یکسان است. به این ترتیب، اگر تصمیم به درخواست برای اعتراض به نمره آزمون آیلتس دارید، احتمالاً باید بخواهید که همه بخش‌ها بررسی شوند و نه فقط بخشی که نگران آن بودید.
همچنین شایان ذکر است که در صورت افزایش امتیاز، هزینه اعتراض به نمره آیلتس شما بازپرداخت می‌شود، اما اگر امتیاز شما ثابت بماند، نه. به عبارت دیگر در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست شما، پولی که پرداخت کرده اید برگردانده می شود.

آیا امتیاز من می تواند پایین بیاید؟

خیر، به هیچ وجه امکان کاهش نمره آیلتس شما در طول فرآیند نمره گذاری مجدد وجود ندارد. امتیاز شما ممکن است تنها توسط ممتحنان جدید افزایش یابد.

آیا امتیاز من بالا می رود؟

این بخشی است که پاسخ دادن به آن سخت است. راستش را بخواهید، در بیشتر موارد امتیاز شما به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد زیرا میزان موفقیت برای اعتراض به نمره آیلتس خوب نیست. ممتحنین آیلتس برای علامت گذاری مقالات داوطلبان به خوبی آموزش دیده اند. برای خواندن و شنیدن، بسیار بعید است که اشتباهی انجام شده باشد، و اگر چنین بود، به احتمال زیاد یک پاسخ اشتباه علامت گذاری شده بود. در چنین شرایطی، حتی ممکن است شاهد افزایش امتیاز گروه خود نباشید. به عنوان مثال، اگر 28 سوال را در آزمون شنیداری درست به دست آورید، نمره شما 6.5 خواهد بود. با این حال، اگر اشتباهی در مقاله شما وجود داشته باشد و اعتراض به نمره آیلتس نشان دهد که شما واقعاً 29 سؤال را درست دریافت کرده اید، نمره شما همچنان 6.5 خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

Image

چرا اعتراض به نمره آیلتس ممکن است یک انتخاب بد باشد؟

اگر پول و زمان زیادی دارید، اعتراض به نمره آیلتس انتخاب بسیار خوبی است زیرا نمره شما نمی تواند پایین بیاید. به عبارت دیگر، از درخواست علامت گذاری مجدد آن ضرری وارد نمی شود. با این حال، اکثر مردم نمی توانند صدها دلار را هدر دهند و چندین هفته منتظر بمانند تا امتیاز جدید خود را پیدا کنند.
واقعیت این است که در بیشتر موارد، اعتراض به نمره آیلتس تغییری در نمره شما ایجاد نخواهد کرد و بنابراین شما فقط پول خود را هدر خواهید داد. نرخ موفقیت در ارزیابی مجدد آیلتس به دلایلی پایین است. ممکن است بخواهید امتیاز گروه بالاتری کسب کنید، اما این بدان معنا نیست که واقعاً لیاقت آن را داشتید. بیایید با آن روبرو شویم، دلایل مختلفی وجود دارد که برای یک داوطلب آیلتس دشوار است که بداند واقعاً چه نمره ای باید می گرفت. یعنی شما یک کاربر متخصص زبان انگلیسی نیستید و در ارزیابی آیلتس آموزش ندیده اید.
حتی اگر احساس می کنید که انگلیسی شما خیلی خوب است، شاید فقط در روز امتحان عصبی شده اید. شاید فرمت را متوجه نشدید. شاید سوال شما نکات ظریفی داشت که به دلیل زمان کوتاهی که برای خواندن آن صرف کردید از قلم انداخته اید…
دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است شما ضعیف عمل کرده باشید. بهترین کار در بیشتر موارد این است که برای امتحان دیگری آماده شوید. اگر در نوشتن ضعیف عمل کردید، باید از یک متخصص برای بررسی مقالات تمرینی خود استفاده کنید. او می تواند به شما بگوید چه اشتباهاتی مرتکب شده اید، و این باید به شما کمک کند تا بفهمید چرا کمتر از آنچه انتظار داشتید امتیاز کسب کرده اید. مهاجرت تحصیلی
در نهایت، اعتراض به نمره آیلتس زمان می برد و اگر در عرض یک یا دو هفته به نتایج خود نیاز دارید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها را به موقع دریافت کنید. ممکن است حداکثر 28 روز طول بکشد، بنابراین زمانی که عجله دارید این کاری نیست که انجام دهید. 

مزایای گرفتن مجدد آیلتس

ممکن است گزینه چندان جذابی به نظر نرسد، اما در بیشتر موارد بهتر است به جای درخواست مجدد برای ارزیابی مجدد نتایج، دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید. چند دلیل وجود دارد، اما اساساً l بیشتر استبه احتمال زیاد شما نمره بالاتری خواهید گرفت.
همانطور که قبلاً گفتم، حداکثر افزایشی که با علامت گذاری مجدد آزمون خود دریافت می کنید 0.5 است، اما اگر دوباره در آن آزمون شرکت کنید، ممکن است خیلی بهتر عمل کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد:
•    می توانید برای آماده سازی بیشتر وقت بگذارید.
•    با آزمون بیشتر آشنا خواهید شد.
•    سطح استرس شما باید دفعه بعد کمتر باشد.
•    برای بهبود نقاط ضعف خود می توانید از متخصصان مشاوره بگیرید.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

اگرچه هیچ تضمینی برای افزایش امتیاز شما وجود ندارد، اما اتخاذ این رویکرد طولانی مدت معقول است. ما مطمئناً انجام مکرر این آزمون را توصیه نمی‌کنیم زیرا این کار باعث هدر رفتن پول و استرس شما می‌شود، اما اگر صبر کنید تا سطح مهارت شما به اندازه کافی بالا باشد، می‌توانید شانس بیشتری برای کسب نمره خوب داشته باشید. بورسیه تحصیلی

Image

طبیعی است که امیدوار باشید که عملکرد آیلتس شما مستحق نمره بهتر باشد، اما در بیشتر موارد این درست نیست. آیلتس یک امتحان واقعا سخت است و بنابراین میزان موفقیت در ارزیابی مجدد بسیار پایین است. به جای درخواست برای اعتراض به نمره آیلتس، احتمالا باید بروید و برای عملکرد بهتر در آزمون بعدی خود آماده شوید. اگر واقعاً فکر می‌کنید که نتایج شما ناعادلانه قضاوت شده است، می‌توانید فرآیند اعتراض به نمره آیلتس را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که امتیاز شما احتمالاً حداکثر تا 0.5 بهبود می‌یابد و این فرآیند گرانی خواهد بود. شما باید کاملاً به خود اطمینان داشته باشید تا از پس آن برآیید.

مطلب قبلی بھترین منابع برای آزمون دولینگو
مطلب بعدی آزمون ماک آیلتس
216 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته