فریبا رنجبر

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا

در این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق سرمایه گذاری، کار، تحصیل و شرایط معادل سازی خواهید یافت. شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا یکی مهم ترین مطالب است و  از روش های مهاجرت بین حرفه های مختلف است که مستلزم مطالعه و دانش تکمیلی است، زیرا فارغ التحصیلان رشته پزشکی برای تحصیل و کار در کشورهای خارجی باید مدارک تحصیلی خود را یکسان کرده و پس از گذراندن دوره های معادل سازی و قبولی در آزمون، آنها را ادامه دهند. می توانند آزادانه درس بخوانند و کار کنند. ایالات متحده به اتباع خارجی با سابقه کار و تحصیلات پزشکی اجازه می دهد تا از چند طریق به ایالات متحده مهاجرت کنند. پزشکان متقاضی شغل در ایالات متحده باید مدرک پزشکی داشته باشند و یک امتحان عملی را پشت سر بگذارند. متقاضیان مهاجرت پزشکان به آمریکا و پزشکی باید مجوز مورد نظر را دریافت کرده و پس از آن بدون محدودیت شروع به کار کنند. اپلای​

Image

 
 برخی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی پس از اتمام تحصیل و اخذ مدرک تمایل به مهاجرت به کشورهای خارجی و کار در کشور مقصد دارند. پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می توانند ویزای کار کشورهایی که نیاز به کادر پزشکی دارند و یا برای ادامه تحصیل به کشورهای مورد نظر مهاجرت کنند. مهاجرت پزشکان به آمریکا به دلیل تفاوت روش های پزشکی و تفاوت در ارتباط با بیمار در کشورهای مختلف کمی دشوار است، فارغ التحصیلان پزشکی باید مدارک تحصیلی خود را با کار یکی بدانند. معادل سازی دروسی است که متقاضیان باید برای همگام سازی مدارک پزشکی خود بگذرانند و پس از کسب نمره خوب در آزمون بتوانند در کشور مقصد به طبابت بپردازند. پزشکان از جمله افرادی هستند که با اقشار مختلف در ارتباط مستقیم هستند، بنابراین توانایی برقراری ارتباط، آشنایی با فرهنگ و دانش زبان رسمی کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

فیلدهای معتبر برای معادل مدرک ایالات متحده

از آنجایی که دانشگاه های معتبری در آمریکا وجود دارد، متقاضیان بیشماری علاقه مند به تحصیل در آمریکا هستند. آموزش در آمریکا در بین پزشکان بسیار محبوب است. به غیر از موسسات آموزشی که در آمریکا وجود دارد، پزشکان زیادی به دلیل حقوق و درآمد بالا علاقه مند به کار در آمریکا هستند. آمریکا همچنین به این گروه از پزشکان اجازه می دهد تا مدارک تحصیلی خود را برابر و همگام کنند تا از این طریق بتوانند در آمریکا به تحصیل یا طبابت بپردازند. متقاضیان مهاجرت پزشکی به آمریکا با مدرک یکی از رشته های علوم پایه می توانند در آزمون معادل سازی شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون معادل سازی در آمریکا شغلی پیدا کنند. مهاجرت تحصیلی

اخذ ویزای معادل تحصیل پزشکی در آمریکا

فارغ التحصیلان رشته پزشکی از هر کجای دنیا که بخواهند برای کار و فعالیت وارد آمریکا شوند باید ویزا بگیرند تا بتوانند در این کشور مشغول به کار و ارائه خدمات پزشکی شوند. اصولاً برای مرحله اول که معادل سازی مدرک است، باید ویزای معادل مدرک پزشکی در آمریکا را دریافت کنند. رایج ترین ویزای ایالات متحده که فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی و پزشکان برای مهاجرت به ایالات متحده و شرکت در برنامه های ایالات متحده دریافت می کنند، ویزای J-1 است. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند توسط وزارت امور خارجه آمریکا حمایت مالی خواهند شد. برای دریافت این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:
●    عبور از USMLE 1 و CK2
●    دریافت یک پیشنهاد شغلی برای دانشکده پزشکی 
●    دو سال حضور فیزیکی
برای معافیت از قانون دو ساله، متقاضی باید یکی از سه شرط زیر را داشته باشد:
●    متقاضی معافیت باید نشان دهد که فرد تحت تعقیب در کشور است یا دارای اقامت دائم قانونی است.
●    مسائل استثنایی برای همسر یا فرزند اتباع ایالات متحده یا مقیم ایالات متحده
●    از متقاضیانی باشید که توسط یک سازمان دولتی حمایت می شوند و مشغول به کار هستند.

ویزا معادل سازی مدرک پزشکی

انواع ویزاهایی که برای معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا وجود دارد عبارتند از:

ویزا H-1B

این برای کارگران موقت در مشاغل تخصصی است که دارای مدرک حرفه ای هستند، بنابراین نیازی به دو سال اقامت ندارد و به تبعه خارجی اجازه می دهد تا شش سال در ایالات متحده کار کند.

فرآیند معادل سازی پزشکی در آمریکا

پزشکان می توانند با معادل سازی مدارک خود از طریق تحصیل یا کار به ایالات متحده مهاجرت کنند. همسان سازی مدارک تحصیلی پزشکان در 3 مرحله انجام می شود. در مرحله اول، فارغ التحصیلان از نظر اطلاعاتی مانند اطلاعات اولیه پزشکی مورد ارزیابی و آزمایش قرار می گیرند. مرحله دوم شامل دو تست است و مرحله سوم با تست نهایی همراه است که در آن سوالاتی در مورد مدیریت وضعیت بیمار از ابتدا تا لحظه بهبودی و کسب سلامت کامل مطرح می شود. دوستان عزیز قبل از هر اقدام مهاجرتی بهتر است با وکلای مجرب مشورت کنید تا از خطرات احتمالی و ضررهای احتمالی و سوء استفاده های دلالان جلوگیری شود. در زیر هفت مرحله برای تبدیل شدن به یک پزشک مجاز در ایالات متحده آمده است:
متقاضی باید در لیست آموزش پزشکی بین المللی بنیاد ارتقای تحقیقات بین المللی پزشکی ذکر شود.
●    گواهینامه بگیرید
●    قبولی در آزمون USMLE
●    درخواست اسکان
●    اخذ مجوز اقامت
●    قبولی در آزمون
●    با هیئت پزشکی دولتی تماس بگیرید
●    اخذ مجوز طبابت

Image

نمرات معادل و مهاجرت پزشکی به آمریکا

کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان رشته پزشکی از سراسر جهان، بر اساس بررسی رزومه و تحصیلات آنها، مجوز کار و فعالیت در زمینه پزشکی در آمریکا را صادر می کند. همچنین فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی برای اینکه بتوانند در آمریکا کار کنند باید از سیستم درمانی در این کشور آگاهی داشته باشند. روش کار به این صورت است که پس از صدور گواهینامه ECFMG، پزشکانی که مایل به کار در آمریکا هستند، دوره آموزشی را در این کشور طی می کنند که سه سال به طول می انجامد. پزشک هر چند سال تحصیل کرده باشد، در هر صورت ملزم به شرکت در این دوره آموزشی سه ساله خواهد بود. همچنین، هر فارغ التحصیل دانشکده پزشکی باید در ایالتی که می خواهد در آن کار کند، مجوز کار دریافت کند. البته قبل از اخذ این مجوز باید از یک تا سه سال زندگی و کار در کشورهای خارج از آمریکا و کانادا در رزومه کاری خود داشته باشد. پس از گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته در ایالات متحده، پزشکان باید در آن کشور امتحان بدهند. در صورت قبولی در این دو آزمون، واجد شرایط آزمون نهایی خواهند بود و در صورت کسب نمره قبولی، اجازه کار به عنوان پزشک در آمریکا را خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

آزمون آموزش پزشکی در آمریکا

همانطور که گفته شد یکی از مراحل مهم مهاجرت پزشکی به آمریکا و اخذ مجوز پزشک برای کار در آمریکا گذراندن آزمایشات مختلفی است که در این کشور انجام می شود. معادل مدرک پزشکی در آمریکا یکی از این فیلترهاست. در ابتدا باید گفت که آزمون اخذ مجوز پزشکی در آمریکا شامل دو مرحله می باشد. چرخه کاری و فعالیت های حرفه پزشکی در آمریکا ممکن است شامل افرادی باشد که در نهایت موفق می شوند از این دو مرحله با پیروزی و موفقیت خارج شوند. مراحل مختلف آزمون در فواصل زمانی معین انجام می شود که مرحله اول آن در کشور متقاضی برگزار می شود و در صورت کسب نمره قبولی متقاضی می تواند در مرحله دیگر شرکت کند. مرحله اول آزمون که USMLE نام دارد در دوران تحصیل متقاضی در رشته علوم پزشکی برگزار می شود. متقاضیان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند. بورسیه تحصیلی

مرحله اول آزمون معادل سازی دیپلم پزشکی در آمریکا

این مرحله برای ارزیابی پزشکان ایجاد شد تا بر اساس اصول و مکانیسم های اساسی سلامت بیمار و روش درمانی که مردم استفاده می کنند، میزان درک مفاهیم مهم علوم بنیادی در حوزه پزشکی را اندازه گیری کنند. مرحله اول آزمون بر اساس طرح کلی و محتوای یک برگه ایجاد شد که در آن محتوای علوم پایه در 2 بخش رایانه تنظیم شده است. مرحله اول آزمون در واقع یک امتحان یک روزه است که به هفت بخش 60 دقیقه ای تقسیم می شود. تعداد سوالات در هر بخش به طور مستقل ارائه می شود. این سوالات 280 سوال بیشتر نخواهد بود. در مرحله اول آزمون به متقاضیان 45 دقیقه استراحت و 15 دقیقه آموزش یا مطالعه تکمیلی داده می شود. منابع کاربردی مانند آزمون ها، نمونه های آموزشی و همه به صورت فایل PDF در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. افراد برای آشنایی با نرم افزار آزمون باید در آزمون های پیش آزمون شرکت کنند.

مرحله دوم یا CK آزمون هم ارزی پزشکی آمریکا

این مرحله از معاینه توانایی پزشک را در به کارگیری دانش، مهارت ها و علوم بالینی پزشکی خود در مراقبت از بیمار ارزیابی می کند. این ارزیابی که یک آزمون یک روزه بود، در هشت بخش 60 دقیقه ای تقسیم شده است و در یک جلسه که در واقع 9 ساعت طول می کشد، 318 سوال از افراد پرسیده می شود. 

مطلب قبلی مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور
مطلب بعدی شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی آمریکا
287 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته