فریبا رنجبر

لیسنینگ آیلتس + راه تقویت آن

متحان لیسنینگ آیلتس می تواند بسیار دشوار باشد. در امتحان، دانش‌آموزان باید هم به مونولوگ (یک فرد برای مدتی صحبت می‌کند) و هم به دیالوگ (دو نفر در حال بحث درباره یک موضوع یا گفتگو هستند) گوش دهند. این آزمون آزمایش و جستجوی شواهدی مبنی بر توانایی شما در درک ایده های اصلی و اطلاعات واقعی دقیق، نظرات و نگرش های سخنرانان، و توانایی شما در پیگیری توسعه ایده ها خواهد بود. در ادامه این مطلب درباره لیسنینگ آیلتس و راه تقویت آن صحبت خواهیم کرد. اپلای

Image

آزمون لیسنینگ آیلتس

1.    با لذت گوش دادن 

یکی از راه‌های توسعه این گوش دادن عمومی به دور از تمرکز شدید امتحان، گوش دادن برای لذت است. سعی کنید چیزهایی را که دوست دارید گوش کنید پیدا کنید، چه فیلم، مسابقات فوتبال، رادیو یا حتی پادکست. مهمترین چیز این است که شما به چیزی گوش دهید که از آن لذت می برید و نه چیزی که برای شما جالب نیست.
پادکست ها راه بسیار خوبی برای یافتن چیزی است که به آن علاقه دارید زیرا طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. حتی مواردی وجود دارند که برای سطوح مختلف زبان انگلیسی درجه بندی می شوند. در اینجا یک وب سایت وجود دارد که دارای پادکست های زیادی فقط برای زبان آموزان انگلیسی است:
 
http://www.fluentu.com/english/blog/esl-english-podcasts/
همچنین توصیه می کنیم به پادکست هایی گوش دهید که بیشتر روی موضوعات علمی یا دانشگاهی تمرکز دارند. این موضوعات هستند که بیشتر در آزمون آیلتس با آنها مواجه خواهید شد. در اینجا برخی از بهترین پادکست هایی که بیشتر بر موضوعات علمی تمرکز دارند، آورده شده است.
1) http://www.bbc.co.uk/podcasts/genre/scienceandnature
این پادکست بی بی سی دارای پادکست های بسیار متنوعی است. لهجه ها بیشتر انگلیسی هستند که برای امتحان به شما کمک می کند.
2) http://www.radiolab.org/series/podcasts/
این پادکست آمریکایی مجموعه ای از موضوعات از علم تا فلسفه را پوشش می دهد. شما با طیف گسترده ای از لهجه های آمریکایی روبرو خواهید شد که دوباره توانایی گوش دادن شما را بهبود می بخشد.
3) http://www.thisamericanlife.org/podcast
یکی از اولین پادکست هایی که در سراسر جهان مشهور شد، This American Life داستان های مختلفی در مورد فرهنگ آمریکا و جهان اطراف آن بیان می کند.

یکی از چیزهایی که در مورد همه این پادکست ها واقعاً خوب است این است که همه آنها با رونوشت ارائه می شوند تا به شما در درک بهتر آنچه گفته می شود کمک کنند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

2.    تمرین کامل می کند

هنگامی که سطح خوبی از شنیدن دارید و به توانایی خود اطمینان دارید، توصیه می کنیم تمرین آزمون های آزمایشی لیسنینگ آیلتس را شروع کنید و همچنین از هر گونه مطالب آیلتس که می توانید پیدا کنید استفاده کنید. (آزمون آزمایشی یک امتحان تمرینی است که تحت شرایط امتحان تنظیم می شود.)

3.    امتحان را بدانید

یکی از اشتباهات رایجی که دانشجویان در لیسنینگ آیلتس مرتکب می شوند این است که تفاوت های بین هر قسمت از امتحان شنیداری را نمی دانند یا یاد نمی گیرند. در اینجا لیستی از تفاوت ها آمده است:

فرمت آزمون آیلتس

ضبط 1 - مکالمه بین دو نفر در یک زمینه روزمره.
ضبط 2 - یک مونولوگ در یک زمینه روزمره
ضبط 3 - مکالمه دو تا چهار نفر در زمینه آموزشی یا آموزشی
ضبط 4 - مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی.

انواع سوال

همچنین انواع مختلفی از سوالات می توانند در امتحان ظاهر شوند. شما باید آماده پاسخگویی به هر نوع سوالی باشید.
تکمیل فرم - باید جزئیاتی مانند نام، تاریخ، مکان و غیره را پر کنید.
نکته/تکمیل خلاصه - شکاف هایی وجود دارد که باید آنها را پر کنید.
تکمیل جمله - یک جمله با حداکثر سه کلمه و/یا اعداد از دست رفته خواهید داشت.
انتخاب چندگانه - گزینه های مختلفی برای انتخاب به شما داده می شود.
برچسب‌گذاری نمودار - ممکن است فرآیند یا مواد بصری دیگری به شما داده شود که باید آنها را برچسب بزنید.
 

Image

برچسب‌گذاری نقشه - به شما جهت یا توضیحی از مکانی که ساختمان‌ها روی نقشه هستند داده می‌شود. مهاجرت تحصیلی
تکمیل جدول - شما جدولی خواهید داشت که دارای اطلاعات مختلفی است که باید آن را پر کنید.
شما هرگز نمی توانید واقعاً پیش بینی کنید که کدام نوع سؤال در کدام بخش ظاهر می شود، بنابراین باید برای پاسخ به همه انواع سؤال آماده باشید. همچنین، حتماً دستورالعمل‌های هر سؤال را به دقت بخوانید. اگر می‌گوید «بیش از سه کلمه پاسخ دهید»، مطمئن شوید که بیش از سه کلمه در پاسخ شما وجود ندارد. به عنوان آخرین نکته، مطمئن شویدگرامر و واژگان شما برای هر سوال به خوبی تنظیم شده است. بسیاری از دانش آموزان بدون اینکه متوجه شوند اشتباهات ساده ای مرتکب می شوند.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

4.    شناخت اطلاعات بازنویسی شده

سخنرانان به ندرت از کلمات مشابهی در پاسخ های لیسنینگ آیلتس استفاده می کنند. کاری که شما به عنوان آزمون دهندگان باید انجام دهید این است که به دنبال مترادف یا کلماتی با معنای مشابه باشید. البته، اسامی، مکان‌ها، نام شرکت‌ها و غیره ترجمه نمی‌شوند، بنابراین از آنها به‌عنوان نشانه‌ای برای جایی که ممکن است پاسخ باشد استفاده کنید. همچنین، اگر کلمه ای را می شنوید که در پاسخ ظاهر می شود، مراقب باشید زیرا اینها معمولاً ترفندهایی برای پرت کردن حواس شما هستند. بورسیه تحصیلی

Image

5.    وقتی در شک هستید، حدس بزنید!

اطمینان حاصل کنید که یک پاسخ را دایره می کشید یا در صورت امکان چیزی را وارد می کنید. برای پاسخ های اشتباه نمره از دست نخواهید داد. البته، اگر بخواهید پاسخی را با یک متن کامل کنید، این می تواند دشوارتر باشد. اگر به سادگی نمی توانید پاسخ احتمالی را پیدا کنید یا حتی حدس بزنید، به سادگی ادامه دهید. اگر در یک سوال گیر کردید، احتمالا یکی دو سوال بعدی را از دست خواهید داد.
با انجام آزمون‌های آزمایشی و ماک، با تمام انواع سؤالاتی که ممکن است در لیسنینگ آیلتس ظاهر شوند آشنا می‌شوید.

مطلب قبلی اسپیکینگ act  + راه تقویت آن
مطلب بعدی ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان
213 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته