فریبا رنجبر

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

آمریکا بدون شک از نظر کیفیت آموزش و دستاوردهای آموزشی اولین کشور جهان است. بهترین دانشگاه های دنیا در این کشور واقع شده اند، بنابراین افرادی که می خواهند در سطح بالایی در رشته مورد علاقه خود تحصیل و تحقیق کنند، آمریکا یکی از گزینه های ایده آل آنهاست. دانشگاه‌های آمریکا، برخلاف کیفیت بالا، هزینه‌های تحصیلی بالایی دارند که برای شهروندان آمریکایی بسیار بالاست. با انتخاب نحوه دریافت شهریه دانشجویی، دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور تحصیل کنند و در یک موسسه آمریکایی حضور یابند. در فهرست دانشگاه های جهان، چندین دانشگاه معروف آمریکایی از جمله هاروارد، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا در رتبه های بالایی قرار دارند. هر اایالت آمریکا حداقل یک دانشگاه با رتبه تک یا دو رقمی دارد.  اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مزایای تحصیل در آمریکا

با تحصیل در آمریکا، فرصت تحصیل زبان، کسب موقعیت های عالی تحقیقاتی، پیشرفت علمی در رشته تحصیلی مورد نظر، کسب تجربه در صحنه بین المللی، کار همزمان با تحصیل در دانشگاه و در نهایت اخذ اقامت دائم را دارید. در ایالات متحده. تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای دائمی یکی از ساده ترین راه ها برای ورود به این کشور است. آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد که همواره فناوری های خود را با تکنولوژی مدرن و پیشرفته به دنیا صادر می کند. این موقعیت به دانشجویان این فرصت را می دهد که پس از فارغ التحصیلی در یک زمینه اصلی کار کنند.  مهاجرت تحصیلی
وجود ایده ها و افکار مختلف در این کشور مزیت دیگری است که به محلی برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویان از سراسر جهان در آمریکا تبدیل شده است. به طور کلی می توان مزایای تحصیل و پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا را به 5 دسته تقسیم کرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. دوره های آموزشی در دانشگاه های بین المللی،  دوره های آموزشی متنوع و با کیفیت توسعه زبان انگلیسی، امکان اشتغال بهتر در سطح جهانی، دانشگاه ها بورسیه های زیادی را به دانشجویان ارائه می دهند.

هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان

از هزینه های زندگی در آمریکا برای دانشجویان می توان به هزینه های حمل و نقل، مسکن، غذا یا خوراکی و غیره اشاره کرد. 

1. هزینه های مسکن

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا از ایالت به ایالت دیگر بسیار متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های این کشور کاملا متفاوت است و هرگز نمی توانید تجربه مشترکی در این زمینه داشته باشید. تقریباً تمامی دانشگاه های آمریکا دارای خوابگاه برای اسکان دانشجویان هستند و متقاضیان می توانند قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به اسکان خود اقدام کنند. هزینه های اقامت در ایالات متحده بسته به سطح دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن قرار دارد متفاوت است. اما دانشگاه های معتبر نزدیک به شهرهای گران قیمت یا خوابگاه های دانشگاه گران تر خواهند بود. 
اگر ترجیح می‌دهید از شلوغی و شلوغی یک اقامتگاه دانشجویی دور باشید، می‌توانید با کمک دانشگاه یک آپارتمان مناسب خارج از دانشگاه یا مشترک پیدا کنید. به طور کلی می توان گفت که شهرهای آموزش محور در منطقه غرب میانه آمریکا کمترین هزینه زندگی را دارند در حالی که مناطق شرق و شمال شرق بالاترین هزینه زندگی را دارند. وب سایت هر دانشگاه هزینه خوابگاه ها و شهریه ها را برای هر جنبه از تحصیل محاسبه می کند که دانشجویان می توانند از آن برای برنامه ریزی هزینه های خود استفاده کنند.

2. هزینه حمل و نقل

دیگر هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا مربوط به هزینه حمل و نقل می باشد. در آمریکا هر ایالت سیستم حمل و نقل عمومی مخصوص به خود را دارد و به تبع این روند قیمت خدمات حمل و نقل متفاوت است. با توجه به فاصله زیاد اکثر دانشگاه ها از مرکز شهر و اینکه اکثر دانشجویان در خوابگاه ها زندگی می کنند، دانشجویان مجبور نیستند هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دانشجویان می توانند از این کارت استفاده کنند که هزینه آن در حدود 44 تا 100 دلار در ماه است. برخی از کالج ها برای خرید این کارت تخفیف ارائه می دهند و هزینه گذرنامه مترو برای دانشجویان حدود 53 دلار در هر ترم است.

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

3. هزینه های غذا

از دیگر هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا می توان به هزینه هایی اشاره کرد که مربوط به خورد و خوراک می شود. در آمریکا به دلیل وجود فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور، خرید مواد غذایی به راحتی و با قیمت بسیار پایین امکان پذیر است. هزینه خرید غذا برای هر نفر بین 400 تا 600 دلار در ماه است. با این حال، می توانید از سلف سرویس دانشگاه برای پایین نگه داشتن هزینه ها استفاده کنید که حدود 250 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. همچنین می‌توانید در هزینه‌های ماهانه‌تان در فروشگاه‌های مقرون به صرفه تر در سراسر آمریکا، از جمله Wal-Mart، Target و Casco صرفه‌جویی کنید. بورسیه تحصیلی

از آنجایی که بهترین دانشگاه های دنیا در آمریکا واقع شده اند، این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان و محققان از سراسر جهان است. بر این اساس، دانشجویان ابتدا باید به هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا پی ببرند، زیرا تحصیل و زندگی در این کشور ارزان نیست، هرچند می توان از بورسیه ها و کمک های مالی مختلف در این کشور برای کاهش هزینه های زندگی استفاده کرد. در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین نکاتی که تاثیر زیادی بر هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا دارد پرداخته ایم. آمریکا از نظر تحصیل و البته شغل یکی از بهترین کشورهای جهان است. اگر در این کشور تحصیل کنید به راحتی می توانید پیشرفت کرده و شغل مورد علاقه خود را با بالاترین حقوق پیدا کنید. 

مطلب قبلی چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟
مطلب بعدی نکات مهم ددلاین (Deadline) دانشگاه ها
155 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته