فریبا رنجبر

چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟

همانطور که می دانید آزمون ACT مخصوص دانش آموزان کشور ایالات متحده آمریکا است و برای سنجش آنها در وارد شدن به مقطع کارشناسی طراحی و انجام می شود. بیشتر مخصوص دانش آموزان بومی آمریکا است ولی دانش آموزان و دانشجویان غیر بومی هم اگر بخواهند در مقطع کارشناسی در آمریکا مشغول به تحصیل شوند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون تنها به روش کاغذی برگزار می شود و شیوه اینترنتی برای آن طراحی نشده است. علاوه بر کشور آمریکا در برخی کشورهای دیگر دنیا نیز برگزار می شود و آنها نیز این آزمون را به رسمیت می شناسند. حال سوال اینجا است که چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال بگذارید در مورد این آزمون و طریقه برگزاری آن کمی صحبت کنیم. اپلای

Image

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

آزمون ACT چیست و چگونه برگزار می شود؟

این آزمون از چهار مهارت اجباری و یک مهارت اختیاری تشکیل شده است. این مهارت ها عبارتند از: 
-    انگلیسی
-    ریاضیات
-    درک مطلب
-    استدلال علمی
-    بخش نوشتاری (اختیاری)
زمان برگزاری آن 7 بار در سال می باشد و مدت این آزمون بین 3 تا 4 ساعت است. در مدارس، کالج و دانشگاه ها برگزار می شود و قوانین سختی برای شرکت کنندگان در نظر می گیرند. اعتبار مدرک این آزمون 5 سال است و بعد از 5 سال دیگر برای اپلای و پذیرش مورد قبول قرار نمی گیرد. برای داوطلبانی که در خارج از آمریکا سکونت دارند، شرایطی فراهم شده است تا بتوانند در نزدیک ترین کشور به محل سکونتشان در این آزمون شرکت کنند. حال سوالی که مطرح می شود این است چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟ برای پاسخ به این سوال بیایید ببینیم در چه کشورهایی آزمون ACT برگزار می شود.

مراکز برگزاری آزمون ACT

این آزمون در اکثر دانشگاه ها، مدارس و کالج های آمریکا برگزار می گردد. علاوه بر آمریکا در کشورهایی مانند کانادا، ترکیه و پورتوریکو نیز انجام می شود. البته با مراجعه به سایت ACT می توان اطلاعات دقیقی از زمان و مکان هایی که این آزمون برگزار می شود، بدست آورد. آزمون ACT در ماه های سپتامبر، اکتبر، فوریه، آوریل و ژوئن برگزار می شود.  مهاجرت تحصیلی​

منابع آزمون ACT

این آزمون دارای منابع آنلاینی است که برای ایجاد آمادگی در آزمون، می تواند بسیار مفید باشد. این منابع عبارتند از:
-    سایت رسمی ACT؛ با انتشار برگه های آزمون سال های قبلی این امکان را فراهم می کند تا با نوع سوالات آن آشنا شوید.
-    Prefactory؛ در این سایت با ارائه نکات کلیدی و طریقه پاسخ دادن به آن سعی شده است تا شما را برای حل مسائل آزمون ACT آماده کند.
-    Magoosh؛ این موسسه با ارائه کتاب و برگزاری کلاس های آموزشی توانسته است یکی از معتبرترین موسسات در آمادگی برای ACT، باشد.
-    Khan Academy؛ دارای ویدئوها و نمونه سوالات بسیار زیادی است و امکان دسترسی به منابع از طریق اپلیکیشن را برای متقاضیان فراهم کرده است.
حال وقت آن رسیده است تا بپرسیم که چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟

Image

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

آزمون ACT در چه کشورهایی رسمیت دارد؟

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟ البته بسیاری از کشورها این آزمون را به عنوان یک آزمون قوی برای تعیین سطح و قدرت علمی دانش آموزان قبول دارند و البته در بسیاری از دانشگاه ها آزمون ACT برگزار می گردد مانند دانشگاه های کشورهایی همچون استرالیا، فنلاند، هلند، ترکیه، ژاپن، کانادا، انگلستان، کره جنوبی، پورتوریکو و ایالات متحده آمریکا اما به غیر از آمریکا، این آزمون در هیچ کشوری اعتبار ندارد و  فقط برای ورود به مقطع کارشناسی دانشگاه های آمریکا برگزار می شود. 
 برای سهولت در امر برگزاری آزمون و اینکه افراد بیشتری در سرتاسر دنیا بتوانند در این آزمون شرکت کنند، کمیته برگزاری ACT امکاناتی را فراهم کرده است تا هر داوطلبی در هر کجای دنیا با کمترین هزینه در آزمون شرکت کرده و میزان توان علمی خود را محک بزند. با مراجعه به سایت رسمی ACT می توان از منابع، زمان برگزاری آزمون، مکان های مختلف در داخل کشور آمریکا و کشورهای مختلف دیگر، آگاهی یافت و خود را برای این آزمون آماده کرد. این که چه کشورهایی آزمون ACT را به رسمیت شناختند؟ مساله مهمی است چرا که تمام داوطلبان سراسر دنیا امکان رفتن به کشور آمریکا و شرکت در آزمون را ندارند و لازم است به نزدیک ترین کشور محل سکونت خود سفر کنند. آنچه در این مقاله سعی کردیم بیان کنیم خلاصه ای بود از نوع و نحوه برگزاری آزمون ACT. اشاره کردیم که این آزمون از چه مهارت هایی برخودار است و زمان برگزاری آن چگونه است. بورسیه تحصیلی​
نتادیج آزمون بین 2 تا 8 هفته اعلام می شود. قوانین سرسختانه زیادی برای آن در نظر گرفته می شود. برای دانش آموزان آمریکایی که قصد ورود به دانشگاه را دارند برگزار می گردد. علاوه بر امکان ورود به دانشگاه، فواید دیگری نیز برای دانش آموزان و دیگر دانشجویانی که می خواهند با رزومه قوی وارد بازار کار شوند، دارد. بیان کردیم که مورد تأیید بسیاری از کشورها است اما در هیچ کشوری برای وارد شدن به دانشگاه اعتبار ندارد و صرفاً برای ورود به دانشگاه های آمریکا طراحی شده است. هزینه ای بالغ بر 50 تا 70 دلار برای کسانی که بومی آمریکا هستند در بر خواهد داشت و برای کسانی که در خارج از آمریکا قصد شرکت در آزمون را دارند، 150 تا 166 دلار آمریکا است. در پایان اشاره می کنیم که شرکت در این آزمون برای بسیاری از افراد مفید است و برای قبولی در آن منابع زیادی وجود دارد که مطالعه این منابع می تواند مثمر ثمر باشد. 

مطلب قبلی چرا دانشجویان کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند؟
مطلب بعدی هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا
201 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته