فریبا رنجبر

کاربرد آزمون آیلتس

برای کسانی که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را نشان دهند، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یکی از شناخته شده ترین سیستم ها در سراسر جهان است. کسب‌وکارها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های حرفه‌ای و سازمان‌های دولتی همگی این مدرک را به‌عنوان مدرک مهارت انگلیسی می‌پذیرند. در ادامه این مطلب درباره کاربرد آزمون آیلتس و مزایای آن با شما صحبت خواهیم کرد.


Image

آیلتس چیست؟

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی که معمولاً به عنوان آیلتس شناخته می شود، یک آزمون استاندارد مهارت زبان انگلیسی است. این یک چارچوب بین‌المللی است که هدف آن انگلیسی زبانان غیر بومی است. زبان آموزان در سراسر جهان زمانی که برای مشاغل، دانشگاه ها و مهاجرت به کشورهایی که زبان انگلیسی زبان اصلی آنهاست، درخواست می دهند، از آیلتس استفاده می کنند. اپلای

کاربرد آزمون آیلتس چیست؟

مهارت های انگلیسی در سطح جهانی مورد تقاضا هستند. علاوه بر این، برآوردها نشان می دهد که حدود 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. آیلتس به زبان آموزان روشی منصفانه و دقیق برای نشان دادن مهارت انگلیسی خود ارائه می دهد.
بر اساس گزارش شورای بریتانیا، بیش از 11000 سازمان در سراسر جهان از آیلتس استفاده می کنند. برای کسانی که در آزمون شرکت می کنند، این مدرک به دانشگاه ها، کارفرمایان و نهادهای حرفه ای در سراسر جهان ثابت می کند که مهارت هایی در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن انگلیسی دارند. مهاجرت تحصیلی

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

 

چه کسانی واجد شرایط آزمون آیلتس هستند؟

هدف از چارچوب آیلتس ارائه یک ارزیابی منصفانه و دقیق برای زبان آموزان انگلیسی در سراسر جهان است. به این ترتیب، افراد بالای 16 سال می توانند در آزمون آیلتس ثبت نام کنند.

کاربرده های مهم آزمون آیلتس

1. برای تمام مراحل و مراحل زندگی شما مفید است

پس از شرکت در آزمون آیلتس، می‌توانید برای تحصیل در بسیاری از مدارس بین‌المللی، دانشگاه‌ها، کارفرمایان، مقامات مهاجرتی و نهادهای حرفه‌ای که این آزمون زبان انگلیسی را در شرایط پذیرش خود می‌شناسند و درخواست می‌کنند، درخواست دهید.

2. به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان

آیلتس به عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی توسط بیش از 9000 سازمان در بیش از 135 کشور جهان برای مقاصد تحصیلی، مهاجرتی و حرفه ای پذیرفته شده است. علاوه بر شهرت خوب بین‌المللی، این آزمون شناخته‌شده‌ترین آزمون انگلیسی در سراسر جهان است، به دلیل معیارهای کنترل کیفیت بالا که سؤالات آن باید انجام شود. 

3. تمرین خوب برای مهارت های زبان انگلیسی شما

با شرکت در آزمون آیلتس، دانش انگلیسی خود را طوری به کار خواهید گرفت که گویی در موقعیتی روزمره با افراد بومی انگلیسی هستید. این آزمون برای ارزیابی مهارت های مختلف زبان انگلیسی - صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن - از جمله مکالمه زنده با یک ارزیاب طراحی شده است که شما را برای موقعیت های واقعی زندگی آماده می کند، چه صحبت با همکاران بین المللی خود در مدرسه باشد، چه با مشتریان خود در محل کار یا حتی در سفر به خارج از کشور.

4. دقت نتایج و سطح زبان انگلیسی شما

ممتحنین آیلتس با اعمال معیارهای سختگیرانه برای هر آزمون، ارزیابی دقیق را تضمین می کنند، به این معنی که نتیجه دقیقاً سطح زبان انگلیسی شما را نشان می دهد. نتایج آیلتس از امتیاز 9 باندی پیروی می کند، اما با وجود اینکه هیچ امتیاز محدودی برای "شکست خورده" و "تأیید شده" وجود ندارد، اکثر موسسات به نتایجی در حدود 6 و 7 امتیاز نیاز دارند. اگر نمره شما کمتر از 5 باشد، تکرار آزمون توصیه می شود. سیستم 9 باند در سراسر جهان استفاده می شود، بنابراین تفسیر نتایج نسبتاً سازگار می شود.
5. نمرات خاص درخواست شده توسط مدارس و شرکت ها در سراسر جهان
زمانی که یک دانشگاه، شرکت یا ارگان رسمی آزمون آیلتس را به عنوان شرط لازم برای هر فرآیند درخواست درخواست می‌کند، معمولاً حداقل نمره‌ای که باید برای درخواست کسب می‌کردید نیز درخواست می‌شود. سیستم تشخیص جهانی آیلتس دقیقاً به شما می گوید که کدام سازمان ها آیلتس را می پذیرند و حداقل نتایج مورد نیاز هر یک از آنها.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

Image

6. دو نوع آزمون برای انتخاب

بسته به اهداف شخصی و نوع موسسه ای که می خواهید نتایج خود را به آن نشان دهید، می توانید بین آیلتس آکادمیک یا آموزش جنرال آیلتس یکی را انتخاب کنید. برای برنامه های دانشگاهی، چه برای برنامه لیسانس یا فوق لیسانس، و چه برای کار در یک شرکت در یک کشور انگلیسی زبان، آیلتس آکادمیک درست است. برای کسانی که می خواهند یک دوره آموزشی را بدون حضور در سطح آموزش عالی دنبال کنند یا تحصیل کنند، آیلتس کافی است و برای کار، مسافرت یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نیز معتبر است. با این حال، اگر هنوز نحوه استفاده از نمره خود را مشخص نکرده‌اید، آیلتس آکادمیک را انتخاب کنید، زیرا می‌تواند در تعداد بیشتری از موقعیت‌ها مفید باشد و بیشترین درخواست را دارد. بورسیه تحصیلی

7. انگلیسی بریتانیایی یا آمریکایی؟ 

از نظر املا، دستور زبان و انتخاب کلمات، آیلتس هر دو انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی را پوشش می دهد. چه بخواهید در ایالات متحده، در بریتانیا یا حتی در کشورهای انگلیسی زبان دیگری مانند استرالیا، کانادا یا نیوزلند تحصیل کنید، آیلتس به شما این فرصت را می دهد که گوش خود را با لهجه های مختلف انگلیسی بومی آموزش دهید - ارزیابی خواندن ترکیبی را در بر می گیرد. از همه آنها این به این دلیل است که این آزمون توسط استرالیایی‌ها، نیوزیلندی‌ها، بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها طراحی شده است، که سعی می‌کنند یک رویکرد واقعی برای هر تنوع زبان انگلیسی با توجه به اصطلاحات استفاده شده در تبلیغات، روزنامه‌ها، کتاب‌ها و شرکت‌های کشورهایشان ایجاد کنند. آزمون آیلتس فراتر از دانش غیر فعال زبان انگلیسی است. این چارچوب به گونه ای طراحی شده است که به زبان آموزان اجازه می دهد تا نشان دهند که می توانند از زبان انگلیسی در طیف وسیعی از موقعیت های زندگی واقعی استفاده کنند، چه در آموزش عالی، چه در شغل و چه در زندگی روزمره.

مطلب قبلی آزمون ماک آیلتس
مطلب بعدی مراحل ثبت نام act
177 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته