دانشگاه نورث وسترن

این روزها بسیاری از جوانان مخصوصا دانش آموزان و دانش جویان با استعداد و کوشا، در تلاش هستتند تا با پذیرش گرفتن از بهترین دانشگاه های جهان، آینده خود و اعضای خانواده خود را تامین کنند. از این رو بسیاری از دانش آموزان با استعداد و نخبه پس از اتمام دوره تحصیل خود در ایران، تلاش می کنند که برای ادامه تحصیل به یکی از کشورهای خارج بروند، تا بتوانند در آن کشور تحصیل بکنند. در این میان کشور آمریکا یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های سراسر دنیا، را دارد. هر ساله بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا، درصدد اخذ پذیرش از دانشگاه های بنام و معروف آمریکا هستند. به طور کلی دانشگاه های آمریکا به دلیل قابلیت های فراوانی که دارد، آرزوی هر دانشجویی است که در آن جا تحصیل کند. از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله پیرامون اپلای دانشگاه نورث وسترن آمریکا (Northwestern university) صحبت کنیم، تا شما با یکی از معروف ترین و محبوب ترین دانشگاه آمریکا آشنا شوید.
 

دانشگاه نورث وسترن

 

دانشگاه نورث وسترن در کجاست؟

یکی از معروف ترین و معتبر ترین دانشگاه ایالت متحده آمریکا، دانشگاه نورث وسترن است. این دانشگاه در ایالت ایلینوی قرار دارد. دانشگاه نورث وسترن تنها دانشگاه آمریکایی است که، در قطر نیز شعبه دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های آمریکایی در حوزه تحقیقات و پژوهش است. از این رو اگر قصد دارید تا در بخش تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه دوره های مربوط به خود را بگذرانید، سریعا نسبت به پذیرش خود در این دانشگاه اقدام بکنید. ایالت ایلینوی یکی از ایالت های مهم آمریکایی است که، بیشتر دانشگاه های معروف و بنام آمریکا در آن ایالت قرار گرفته است. از دانشگاه های معتبر و بنام در این ایالت می توان به دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه لویولا شیکاگو، دانشگاه ایلینوی در آریانا، دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، دانشگاه ایلینوی جنوبی، دانشگاه ایلینوی شمالی و دانشگاه ایلینوی غربی اشاره کرد. از جاذبه های گردشگری این ایالت می توان به تپه های کاهوکیا اشاره کرد، این تپه ها در جنوب ایالت ایلینوی واقع شده است. اگر بخواهیم به تاریخچه دانشگاه نورث وسترن، اشاره ای کوتاه داشته باشیم، بهتر است بگوییم که این دانشگاه در سال 1851 توسط شخصی فرهیخته به نام جان اوانس تاسیس شد.

 

دانشگاه نورث وسترن در کجاست؟


پذیرش در دانشگاه نورث وسترن به چه صورت انجام می شود؟

این روزها بسیاری از دانش آموزان و دانش جویان علاقه مند هستند، که در دانشگاه نورث وسترن ادامه تحصیل بدهند. به عبارت دیگر این دانشگاه می تواند برای تمامی مقاطع تحصیلی پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد. از این رو شما می توانید در هریک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهید. در این بخش ما قصد داریم که شرایط پذیرش در دانشگاه نورث وسترن در مقاطع مختلف را به شما معرفی کنیم.

اخذ پذیرش در دوره کارشناسی در دانشگاه نورث وسترن

اگر قصد دارید برای دوره کارشناسی در این دانشگاه پذیرفته و ادامه تحصیل بدهید، می توانید با ارائه این مدارک به دانشگاه جهت پذیرش خود در دانشگاه نورث وسترن اقدام کنید.

  • برنامه مشترک
  • مدرک تحصیلی دیپلم و یا مدرک 12 ساله
  • نمرات SAT و ACT
  • مدرک تافل و آیلتس با حداقل نمره قبولی
  • تمامی مدارک تحصیلی شما باید ترجمه شده باشد.
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه

مطلب پیشنهادی: دانشگاه سونگ کیون کوان

شاید دانستن این موضوع خالی از لطف نباشد، که اگر قصد دارید در دوره کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنید، باید یک سال اول دوره آموزشی خود را در کالج بگذرانید. هزینه ثبت نام در این دانشگاه در مقطع کارشناسی، 75 دلار است، که شما باید قبل از ثبت نام این هزینه را به سایت دانشگاه نورث وسترن به نشانی  .utoledo.edu ارسال کنید.

 

ارائه توصیه نامه

 

رتبه بندی دانشگاه نورث وسترن، در مقایسه با سایر دانشگاه ها دردنیا

 به طور کلی تمامی دانشگاه های آمریکایی باید از نظر موسسه QS و موسسه تایمز رتبه بندی بشوند. از این رو اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های آمریکایی ادامه تحصیل بدهید، باید رتبه بندی آن از نظر این دو موسسه را در انتخاب خود لحاظ کنید. چراکه این دو موسسه وظیفه دارند، براساس بسیاری از عوامل تاثیر گذار بر روی دانشگاه ها، سطح علمی اساتید دانشگاه، سطح علمی دانشجویان وارد شده به دانشگاه، سطح علمی دانشجویان فارغ التحصیل را بسنجند، و به آن دانشگاه رتبه بدهند. در این میان دانشگاه نورث وسترن یکی از معتبر ترین دانشگاه های آمریکا است که، توانسته رتبه 29 را از موسسه QS دریافت کند. در این میان دانشگاه نورث وسترن از موسسه تایمز در مقایسه با سایر دانشگاه های جهان، رتبه 22 را اخذ کرده است. بنابراین اگر قصد دارید در یکی از  بهترین دانشگاه های آمریکایی ادامه تحصیل بدهید، می توانید با خیالی راحت نسبت به پذیرش در دانشگاه نورث وسترن اقدام بکنید.

 

رتبه بندی دانشگاه نورث وسترن

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه نورث وسترن

اگر قصد دارید در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه نورث وسترن پذیرش شوید، بهتر است که به این مورد توجه کنید که نمرات شما در دوره کارشناسی بسیار مهم و پر اهمیت است. از این رو اگر در دوره لیسانس خود، به فکر ادامه تحصیل در این دانشگاه افتاده اید، باید تلاش کنید تا معدل لیسانس شما بالا باشد. از دیگر نکات مهمی که بر روی پذیرش شما، در مقطع کارشناسی ارشد تاثیر گذار است، مدت زمانی است که برای درس خواندن در دوره کارشناسی صرف کرده اید. مدت زمانی که برای فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی در نظر گرفته شده است، 4 سال که شامل 8 ترم است، به شمار می رود. از این رو اگر مصمم هستید که در دانشگاه نورث وسترن در مقطع کارشناسی ارشد، ادامه تحصیل بدهید، می توانید با آماده کردن این مدارک نسبت به پذیرش خود در این دانشگاه اقدام بکنید.

  • آخرین مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • نمرات مدرک SAT و ACT
  • آزمون GRE
  • مدرک تافل و آیتلس با حداقل نمره قبولی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه

اگر به عنوان یک دانشجوی فعال در زمان تحصیل خود، در دوره کارشناسی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام داده اید، بهتر است که آن ها را ضمیمه مدارک خود بکنید. چراکه انجام هرگونه مقالات توسط دانشجویان، می تواند بر آسان تر پذیرش شدن دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد تاثیر گذار باشد.

 

ارائه انگیزه نامه

مطلب پیشنهادی: دانشگاه ملی سئول

اخذ پذیرش در دوره دکترا از دانشگاه نورث وسترن

به طور کلی دانشجویان با انگیزه و کوشا، در مقطع دکترا تحصیل می کنند. چراکه ادامه تحصیل در دوره دکترا، به دلیل دشوار بودن از عهده بعضی از افراد خارج است. از این رو آن افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، باید بدانند که درس خواندن، انجام دادن کارهای تحقیقاتی و تدریس کردن می تواند سخت و زمانبر باشد. از این رو اگر در خود می بینید که می توانید سختی های این دوره را قبول کنید، نسبت به پذیرش در این مقطع در دانشگاه نورث وسترن اقدام کنید. شما برای پذیرش شدن در این دوره نیازمند چند مورد بسیار مهم هستید. اولین مورد برای پذیرش شدن شما در مقطع دکترا معدل بالای شما در دوره کارشناسی ارشد است. از این رو شما به هیچ عنوان نباید معدل کمی را در این مقطع داشته باشید، و دومین مورد جهت پذیرش شدن در دوره دکترا در دانشگاه نورث وسترن اتمام دوره کارشناسی ارشد به مدت 2 سال است. بدیهی است دانشجویی که در دوره کارشناسی ارشد نتوانسه معدل بالایی در مدت زمان 2 سال تحصیل خود به دست بیاورد، استحقاق پذیرش در دانشگاه نورث وسترن را نداشته باشد. به علاوه شما برای پذیرش شدن در مقطع دکترا، در این دانشگاه باید این مدارک را به دانشگاه ارائه کنید.

  • مدرک کارشناسی ارشد با بالاترین نمره
  • مدرک تافل و آیلتس
  • مدرک آزمون SAT و ACT
  • مدرک آزمون GRE
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدارک

 

شرایط بورسیه شدن در دانشگاه نورث وسترن چیست؟

بسیاری از دانشجویان مستعد و کوشا، به دنبال بورسیه تحصیلی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا هستند. از این رو طبیعی است که بسیاری از آن ها به دنبال تحصیل رایگان در دانشگاه نورث وسترن باشند. ولی بهتر است این موضوع را بدانید که بورسیه شدن از طریق این دانشگاه کمی دشوار است. چراکه به دلیل رتبه خوبی که این دانشگاه دارد، می تواند افراد کمی را به معنای واقعی بورسیه کند. ولی در این میان شما می توانید شهریه های دانشگاه خود را از طریقی کم کنید. به بیان ساده تر شما می توانید با استفاده از مزایای و تسهیلاتی که دانشگاه به دانشجویان هر مقطع می دهد، هزینه های مربوط به تحصیل خود را تا حد زیادی کاهش بدهید. در این بخش قصد داریم راه های کاهش هزینه های مربوط به تحصل در این دانشگاه را به شما توضیح دهیم.

 

شرایط بورسیه شدن

 

استفاده از فاند های تحصیلی

همانطور که می دانید هزینه تحصیل در آمریکا گران تر از سایر کشورهای خارجی است. چراکه کشور آمریکا به دلیل داشتن بهترین و معتبر ترین دانشگاه ها، در سطح جهان اقدام به افزایش سطح علمی اساتید و دانشجویان کرده است، تا آن ها بتوانند به راحتی در مراکزی که می خواهند کار پیدا کنند، و کسب درآمد بکنند. از این رو اگر قصد دارید هزینه های تحصیلی خود را تا حد امکان کاهش بدهید، بهتر است با فاند های دانشجویی آشنا شوید. فاندهای دانشجویی در اصل یک تیر با دو نشان است، که باعث می شود که شما هم هزینه های مربوط به تحصیل خود را تا حد امکان کاهش بدهید، و هم باعث می شود که شما مهارت هایی چون آموزش دادن و پژوهش کردن را نیز بیاموزید. از این رو شما می توانید پس از ثبت نام در دانشگاه جهت استفاده از فاندهای تحصیلی خود اقدام کنید. استفاده از فاندهای تحصیلی به دو روش انجام می شود.

  • استفاده از فاند تحصیلی به عنوان دستیار آموزشی
  • استفاده از فاند آموزشی به عنوان دستیار پژوهشی

 

استفاده از انواع بورسیه های موسسه های خصوصی  

سالیانه برخی از موسسات غیر دولتی، در زمینه های تحقیقاتی به دانشجویان دانشگاه های مطرح در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فاند تحصیلی ارائه می دهند. در این میان دانشجویان برخی از رشته ها، در صورت اخذ فاند باید در موضوعاتی که آن موسسه تعیین می کند، به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مشغول شوند. موسسات غیر دولتی موظف هستند که به ازای مدت زمان دوره آن مقطع به دانشجویان فاند تحصیلی و کمک هزینه های مالی پرداخت کنند. از این رو اگر کمی باهوش باشید، می توانید از فاندهای موسسات مختلف، در جهت کاهش هزینه های مربوط به تحصیل خود استفاده بکنید.

هزینه تحصیل در Northwestern university به چه صورت است؟

بهتر است قبل از هرچیز این را بدانید که هزینه تحصیل در آمریکا، از سایر کشورهای خارجی بیشتر است. از این رو اگر قصد دارید در این دانشگاه درس بخوانید، باید به این نکته توجه کنید که هزینه تحصیل شما گران تر از سایر دانشگاه ها است. ولی تحصیل در دانشگاه نورث وسترن به دلیل داشتن سطح علمی بالای اساتید باعث شده که بسیاری از دانشجویان از هزینه های مربوط به تحصیل این دانشگاه صرف نظر بکنند، و با خیالی راحت در این دانشگاه تحصیل بکنند. همانطور که می دانید اگر قصد دارید تا در این دانشگاه تحصیل بکنید، بهتر است که هزینه های مربوط به تحصیل خود را جداگانه محاسبه کنید. هزینه های مربوط به تحصیل شما به شرح زیر است.

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه خرید اینترنت
  • هزینه خرید کتاب های آموزشی
  • هزینه اجاره خانه
  • هزینه مربوط به خرید نوشت افزار برای تحصیل

ولی در این میان هزینه های دیگری نیز به عهده شما است. هزینه های مربوط به خود شما، خدمات تفریحی، خدمات درمانی و خرید خوراک و پوشاک که بهتر است قبل از اقدام جهت پذیرش در دانشگاه نورث وسترن، تمامی هزینه های خود را برآورد کنید، تا با خیالی راحت بتوانید نسبت به پذیرش در این دانشگاه اقدام بکنید.

 

هزینه بورسیه شدن

 

افراد مشهوری که از دانشگاه نورث وسترن فارغ التحصیل شده اند؟

این دانشگاه به دلیل این که سطح علمی بالایی دارد، سالیانه بسیاری از افراد مشهور و معروف از آن جا فارغ التحصیل می شوند. در این میان می توانیم به برخی از چهره های معروف و شناخته شده اشاره کنیم

  • گیلین فلین
  • کلودیا لوبیز
  • جولیا لوئی درایفوس
  • مگان دوشس ساسکس
  • جرج آر.آر. مارتین
  • ست مایرز
  • جی . بی . بریتزکر
  • بات ریان
  • رکسانا صابری
  • گوئین شاتول
  • جان پال استیونز
  • مایکل ویلبون

به طور کلی تمام دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، به عنوان یک فرد موفق و مشهور می تواند در عرصه مختلف فعالیت چشمگیری داشته باشند.

تحصیلات در دانشگاه های آمریکایی چه مزایایی را برای دانشجویان دارد؟

همانطور که می دانید سالیانه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا در آرزوی رسیدن به ایالت بزرگ آمریکا، و تحصیل در آن جا هستند. از این رو بدیهی است که دانشگاه های آمریکایی دارای شرایط خاص و ویژه ای هستند که بسیاری از افراد آرزو دارند، که در این دانشگاه درس بخوانند. بنابراین اگر به دنبال این موارد هستید، بهترین گزینه برای شما تحصیل در دانشگاه نورث وسترن آمریکا است. در این بخش قصد داریم تمامی مزایای تحصیلات در دانشگاه های نورث وسترن را به شما توضیح بدهیم.

  • پیشرفت سطح علمی
  • انجام پروژه های تحقیقاتی
  • انجام انواع پروژه های دستیاری
  • استخدام در بهترین موقعیت های شغلی
  • بالا رفتن سطح کیفیت زندگی
  • اقامت در آمریکا پس از تحصیل
  • استفاده از انواع تسهیلات دانشگاهی

مطلب پیشنهادی: دانشگاه توهوکو

برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا به طور کلی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اگر قصد دارید که در آمریکا تحصیل کنید، بهتر است قبل از هر چیز به این موارد توجه کنید. ادامه تحصیل در ایالت بزرگ آمریکا مستلزم داشتن برخی از شرایط و موقعیت های خاص است، که شما باید به آن توجه بکنید. در این بخش قصد داریم به برخی از مواردی که بر روی اقامت شما در این کشور تاثیر گذار است صحبت کنیم.

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی
  • داشتن نمرات بالا در مقاطع قبلی
  • داشتن بودجه کافی، جهت تحصیل در آمریکا
  • شما باید بتوانید که به تنهایی در یک کشور غریب زندگی کنید
  • داشتن مهارت های مختلف
  • داشتن رزومه های مرتبط با رشته تحصیلی
  • امکان ارتباط برقرار کردن با افراد غیر هم زبان
  • نداشتن سابقه بیماری، چراکه در صورت بیمار بودن شما باید به همراه اعضای خانواده خود، به آمریکا بروید

این نکته را به یاد داشته باشید که داشتن هر مهارتی، می تواند به شما در پیدا کردن یک شغل خوب کمک کند. از این رو بهتر است که مهارت هایی که به آن ها علاقه مند هستید، را دنبال کنید، تا بتوانید به سرعت در آمریکا شغل خوبی را برای خود پیدا کنید.

 

تسلط کامل به زبان انگلیسی

 

امروزه بسیاری از دانشجویان علاقه دارند که در بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل بدهند. از این رو آن ها همواره در صدد بورسیه شدن از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا هستند. بورسیه شدن برای دانشجویان ایرانی کمی سخت است، چراکه آن ها باید شرایط خاص دانشگاه های خارج از کشور را داشته باشند. از این رو اگر قصد دارید که در آمریکا تحصیل بکنید، بهتر است در اندیشه کاهش دادن هزینه های مربوط به تحصیل خود باشید. چراکه دانشگاه های آمریکایی با دادن تسهیلات معتبر و خوب، درصدد این است، که نیاز مالی دانشجویان خود را از بین ببرد، تا آن ها با فکری راحت بتوانند درس بخوانند و به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود مشغول شوند. از این رو شما می توانید در بین معتبرترین دانشگاه آمریکایی، دانشگاه نورث وسترن را انتخاب کنید، تا بتوانید به راحتی از تسهیلات دانشگاهی آن در جهت کاهش هزینه های مربوط به تحصیل خود استفاده کنید.

4183 رتبه بندی این مطلب:
3.6

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته