دانشگاه جان هاپکینز

University Johns Hopkins در ماه ژانویه در سال 1876 تاسیس شده است. نام این دانشگاه از تامین کننده مالی آن به اسم جانز هاپکینز گرفته شده است. جانز هاپکینز یک فرد بازرگان و تاجری بسیار ثروتمند بود، که در زمان مرگش هیچ فرزند یا همسری نداشت، هفت میلیون دلار برای ساخت دانشگاه و همچنین بیمارستان دانشگاه هزینه کرد. این دانشگاه یکی از گزینشی ترین دانشگاه های آمریکا بوده و در این دانشگاه افراد کمی پذیرش می شوند. الگوی آموزشی- مدیریتی این دانشگاه از دانشگاه های آلمانی آن زمان الهام گرفته شده است. بیشتر از 36 سال بنیاد ملی علوم آمریکا، این دانشگاه را در رتبه اول خود در سرمایه گذاری کردن و هزینه مالی در بسیاری رشته ها بین دانشگاه های آمریکا قرار داده است. این دانشگاه از زمان تاسیس و ساخت تا حال حاضر در بسیاری از زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و غیره پیشرفت کرده و رتبه خوبی در مقایسه با دیگر دانشگاه های آمریکا دارد. در ادامه شما را بیشتر با اپلای دانشگاه جانز هاپکینز و ویژگی های آن آشنا می کنیم.
 

نمایی از دانشگاه جانز هاپکینز در شهر بالتیمور

دانشگاه جانز هاپکینز کجاست؟

Johns Hopkins University  یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا بوده و در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا واقع شده است. البته پردیس های مختلفی دانشگاه جانز هاپکینز دارد، که در شهر های مختلفی مثل مونتگومری و لرل ایالت مریلند، واشنگتن ایالت واشنگتن، بولونیا ایتالیا و غیره واقع شده اند. همچنین پردیس هایی را در کشور های چین و سنگاپور دارد که می توان گفت در نقاط مختلف جهان شعبه ای از دانشگاه "جانز هاپکینز" وجود دارد.
 

دانشگاه جانز هاپکینز

 

اخذ پذیرش دانشگاه جانز هاپکینز

مدارکی که باید برای اخذ پذیرش Johns Hopkins University ارائه بدهید، بسته به دانشکده شما و رشته انتخابی شما، فرق می کند. به صورت عمومی یکسری شرایط برای ورود به دانشگاه جانز هاپکینز باید مد نظر قرار دهید. در ابتدا باید فرم ثبت نام آنلاین دانشگاه را پر کنید، که بسته به رشته شما بین 80 تا 100 دلار متغیر است. باید مدارک خود و سوابق علمی-پژوهشی خود را برای دانشگاه ارسال کنید، که ارزیابی مدارک شما توسط دفتری به اسم "ارزشیابی مستقل" صورت می گیرد. حداقل نمرات زبان مورد نیاز این دانشگاه برای آزمون تافل اینترنتی 100 و آیلتس نمره 7  مد نظر است. دیگر مدارک برای پذیرش این دانشگاه مواردی مثل انگیزه نامه، توصیه نامه از دو استاد، انگیزه نامه و هدف از ادامه تحصیل و رزومه شخصی و کاری است. همچنین بسته به رشته شما هزینه تحصیلی دانشگاه در کلیه مقاطع تقریبا بین 40000 تا 70000 دلار آمریکا است.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

تحصیل رایگان در دانشگاه جانز هاپکینز

تحصیل در Johns Hopkins University آمریکا رایگان نبوده و برای تحصیل در این دانشگاه باید هزینه بپردازید. البته دانشگاه برای اینکه بار مالی شهریه های دانشگاه بر روی دانشجویان سنگینی نکند، بورسیه ها و کمک هزینه هایی را به دانشجویان می دهد. شما با گرفتن این نوع بورسیه ها که معمولا به شایستگی ها و یا لیاقت ها اعطا می شود، نگرانی مالی تان از دادن شهریه بر طرف می شود.

رشته ها در دانشگاه جانز هاپکینز

دانشکده های بسیاری در Johns Hopkins University وجود دارند، که بیش از هفت دانشکده را شامل می شود. دانشکده هایی مثل دانشکده بازرگانی، دانشکده بهداشت بلومبرگ، دانشکده مهندسی، هنر، مطالعات بین المللی، علوم تربیتی، دانشکده مهندسی زیست پزشکی و غیره از جمله دانشکده های این دانشگاه هستند. تاکنون دانشکده زیست پزشکی هر سال رتبه اول برترین دانشکده های مهندسی زیست پزشکی را به این دانشگاه اختصاص داده و از مهمترین دانشکده ها است. از دیگر دانشکده های معروف این دانشگاه، دانشکده مهندسی به اسم whitening است. رشته هایی مثل کامپیوتر و برق و غیره از مهمترین رشته های این دانشکده و در کل دانشگاه هستند.
 

تصویری از دانشکده مهندسی دانشگاه جان هاپکینز

اخذ پذیرش دانشگاه آمستردام با آقای اپلای
   

شرایط بورسیه دانشگاه جانز هاپکینز

باید در نظر بگیرید که بورسیه تحصیلی Johns Hopkins University با در نظر گرفتن، همه کشور های دنیا انجام می شود  و هیچ تبعیضی بین افراد قائل نمی شود. البته این بورسیه ها محدودیت دارند و شما باید از پشتیبانی مالی خوبی برای پرداخت هزینه تحصیلی برخوردار بوده و هزینه هیا خود را بتوانید پرداخت کنید. بورسیه در این دانشگاه بر اساس ویژگی هایی مثل لایق بودن در مهارت های علمی-آموزشی، برنامه خاص دانشکده مورد نظر، برنامه های پژوهشی-تحقیقاتی و غیره اعطا می گردد. این بورسیه ها مبلغ مشخصی نداشته و طی هر سال برنامه خاص آن ها و مبلغی که باید به دانشجویان اعطا گردد، توسط دانشگاه به دانشجویان اعلام می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه جانز هاپکینز

تحصیل در Johns Hopkins University، رایگان نیست و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید حتما شرایط مالی خود را ارزیابی کنند. این ارزیابی مالی که باید توسط خود دانشجو انجام می شود، فارغ از هرگونه بورسیه و کمک هزینه هایی است که دانشگاه هر سال به دانشجویان می دهد. میزان شهریه در مقطع تحصیلات تکمیلی بسته به رشته بین 40000 تا 75000 دلار به صورت تقریبی است. همچنین در مقطع تحصیلی چیزی در حدود بین 40000 تا 70000 دلار است که بسته به رشته انتخابی شما دارد.
 

تصویری زیبا از دانشگاه جانز هاپکینز

 

سایت دانشگاه جانز هاپکینز

در سایت دانشگاه جانز هاپکینز، اطلاعاتی در مورد، دانشکده ها، پردیس های دانشگاه، اطلاعاتی در مورد اخذ پذیرش و غیره مشاهده می کنید. همچنین در این سایت قسمتی برای دانش آموختگان و ورزشکاران و غیره ساخته شده است، که خود بخش ها و قسمت های مختلف و متنوعی دارند. اخبار دانشگاه و برنامه های اختصاصی را نیز می توانید از سایت دانشگاه مشاهده کنید. با توجه به شیوع ویروس کرونا، اخبار و اطلاعاتی در این زمینه هم برای کسانی که سایت را مشاهده می کنند، در دسترس است.

افراد مشهور دانشگاه جانز هاپکینز

بیست و هشتمین رییس جمهور آمریکا یعنی Woodrow Wilson مدرک کارشناسی ارشد و دکترا خود را از این دانشگاه گرفته است. وی از حزب دموکرات بود و بین سال های 1913 تا 1921 میلادی در مقام ریاست جمهوری ماند. خانم مادلین آلبرایت، بین سال های 1997 تا سال 2001 میلادی، وزیر امور خارجه آمریکا بود یکی دیگر از افراد مشهوری است که در این دانشگاه تحصیل کرده است. همچنین وی به مدت چهار سال از سال 1993 تا سال 1997 میلادی سفیر آمریکا در "سازمان ملل متحد" بود. وی در حال حاضر استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا است و در این دانشگاه تدریس می کند. خانم مورگان اورتگاس یک دیگر از افراد مشهور دانشگاه جانز هاپکینز آمریکاست، که از آوریل سال 2019 به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت می کند. وی از مدرک کسب و کار خود را از دانشگاه جانز هاپکینز گرفته و از سال 2007 میلادی در حال خدمت کردن در دولت است. آقای "ولف بلیتزر" که از گویندگان و تهیه کنندگان مشهور تلویزیون مشهور CNN است، در دانشگاه جانز هاپکینز تحصیل کرده است. وی در شهر آگسبورگ کشور آلمان متولد شده و از سال 1990 میلادی گزارشگر تلویزیون CNN است.
 

نمایی از رییس جمهور آمریکا وودرو ویلسون، بیست و هشتمین رییس جمهور آمریکا بود که در دانشگاه جانز هاپکینز تحصیل کرد.

 

خوابگاه ها و کمپ های دانشجویی در دانشگاه جانز هاپکینز

Johns Hopkins University برای اقامت و زندگی دانشجویی، شرایط خوابگاهی بسیار خوب و مناسبی دارد. سالن هایی که دارای طراحی سنتی هستند در این خوابگاه ها پیدا می شود. تمام خوابگاه های این دانشگاه شرایط و همچنین قوانین یکسانی دارند. در هر خوابگاه اتاق هایی برای فقط دو نفر نیز موجود است و همه آن ها مبله  بوده و امکانات مناسبی مثل اینترنت پرسرعت دارند که می توانید از ان ها استفاده کنید.

نکاتی حیرت انگیز درباره دانشگاه جان هاپکینز

به دانشجویان شایسته، پرتلاش و نخبه این دانشگاه کمک هزینه ای به مبلغ 38000 دلار تعلق می گیرد که این کمک هزینه علاوه بر بر بورسیه است. این مبلغ از مبالغ دیگر دانشگاه ها بسیار بیشتر است و این برای این دانشگاه یک ویژگی مثبت است. در سال قبل، Johns Hopkins University کمک هزینه ای در حدود 70 میلیون دلار آمریکا به دانشجویان ممتاز خود و همچنین بعضی از دانشجویان بر حسب تحقیقات و پژوهش خود اعطا کرد، که در نوع خود بی نظیر است. دانشگاه جانز هاپکینز، هم خود برنده جایزه نوبل شده و هم افراد زیادی از این دانشگاه جایزه دریافت کرده اند که بالغ بر سی و هفت نفر هستند. نخستین نفری که جایزه نوبل دریافت کرد، رییس جمهور آمریکا، وودرو ویلسون بود. علاوه بر جایزه نوبل این دانشگاه افتخارات و جوایز متعددی مثل مدال های ملی علوم، مدال آزادی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و غیره را کسب کرده است.

نکاتی جالب در مورد ایالت مریلند آمریکا

این این ایالت از نام ملکه فرانسوی تبار کشور انگلستان یعنی "هنریتا ماریا" گرفته شده است. وی در آن زمان همسر چارلز اول پادشاه بریتانیا بوده است. ایالت مریلند در شمال شرقی کشور ایالات متحده آمریکا واقع شده و از ایالت های ساحلی در اقیانوس اطلس کشور آمریکا است. پایتخت زمان های قدیم این ایالت آناپولیس است که امروزه یکی از بزرگترین دانشگاه های افسری کشور آمریکا تحت عنوان آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در آن قرار دارد. تولید ناخالصی ایالت متحده آمریکا، در سال 2012 میلادی برابر با تولید ناخالص داخلی کشور اسپانیایی زبان ونزوئلا بود. شرکت بزرگ هواپیما سازی لاکهید ماتین و موسسه پزشکی هاورد هیوز در این ایالت قرار دارند. ایالت مریلند از ایالت های ثروتمند آمریکا بوده و با نرخ 10.5 درصدی فقر در رتبه های نخست کمترین میزان فقرا بین تمام ایالت های امریکا را دارد. از افراد مشهور این ایالت می توان از نانسی پلوسی، زلمی خلیلزاد، فرانک زاپا و دیگر افراد مشهور نام برد. نام های دیگر این ایالت free state به معنای ایالت آزاد و old line state به معنای ایالت خط قدیم است.

شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا

بالتیمور بزرگترین شهر ایالت مریلند آمریکا بوده و در شمال شرقی واقع شده است. بالتیمور یک از کهن ترین و مهمترین بنادرکشور آمریکا بوده و بیش از سه میلیون نفر هم اکنون در این شهر زندگی می کنند. در زمان های قدیم نیز بعد از بندر نیویورک، مهمترین بندر برای ورود و خروج مهاجران اروپائی بوده است. نویسندگان معروفی مثل ادگار اَلن پو، هنری لوییس منکن و فردریک داگلاس در این شهر زندگی می کرده اند که این خود بهاهمیت این شهر اضافه می کند. همچنین خانم بیلی هالیدی، خواننده و نوازنده معروف جاز در این شهر زمانی زندگی کرده است. نام این شهر که بالتیمور نام گرفته از یکی از نمایندگان مجلس اعیان ایرلند یعنی لرد بالتیمور گرفته شده است. در آن زمان وی مالک زمین های مستعمره ایرلند بوده است که شهر بالتیمور بر آن بنا نهاده شده است. متروی شهر بالتیمور در سال 1983 میلادی تاسیس شده و دارای یک خط و چهارده ایستگاه مترو در خود است.
 

نمایی از شهر زیبای بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا

کار حین تحصیل در دانشگاه جانز هاپکینز

یکی از مزایای مثبتی که این دانشگاه معتبر و خوب دارد، این است که می توانید در حین تحصیل و آموزش خود کار کنید. در صورتی که بتوانید از Johns Hopkins University پذیرش بگیرید، در هفته امکان 20 ساعت کار در هفته را دارید.  البته این 20 ساعت کار در هفته خود یک مزیت است، زیرا در بسیاری از کشور های دنیا این کار کردن کمتر بوده یا اصلا وجود ندارد.
 

تصویری از برخی دانشجویان در دانشگاه جانز هاپکینز

اخذ پذیرش دانشگاه برکلی با آقای اپلای

معرفی دانشگاه مطالعات بین الملل پیشرفته جان هاپکینز بولونیا

در واقع این دانشگاه شعبه اروپایی دانشگاه جانز هاپکینز است که در شهر بولونیا ایتالیا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1955 میلادی تاسیس گردید و در سال 2006 میلادی تحت نوسازی بسیار کاملی قرار گرفت. در آن سال کلیه امکانات و وسایل دانشگاه بازسازی و به روز شدند. یک موسسه آمریکایی و بین المللی بوده که در سه قاره در سطح جهان، در زمینه های مثل سیاست و تحقیقات مشارکت می کند. این دانشگاه که در قلب اروپا و در کشور ایتالیا واقع شده بیش از 60 سال است که رهبران اروپایی را برای امور بین الملل آموزش و تربیت می کند. این دانشگاه کاملا خصوصی بوده و محدودیت جنسی برای تحصیل در آن وجود ندارد. دانشگاه مطالعات بین المللی جانز هاپکینز که به اختصار SAIS هم نامیده می شود، دارای بیش از 300 دانشجو از حداقل 45 کشور دنیا است. این دانشگاه هم اکنون در نزدیکی سفارت فیلیپین در شهر بولونیا ایتالیا قرار گرفته است.
 

نمایی از دانشگاه جانز هاپکینز در بولونیا ایتالیا

 

رشته های های تحصیلی دانشگاه جانز هاپکینز در بولونیا ایتالیا

یکی از رشته ها برای ادامه تحصیل، کارشناسی ارشد هنر در روابط بین الملل است که یک برنامه دو ساله است.  سال اول را در شهر بولونیا و سال دوم را در شهر واشینگتن آمریکا می گذرانید. یکی دیگر از رشته ها، کارشناسی ارشد سیاست های عمومی روابط بین الملل است که در مرکز مطالعات بین الملل در شهر بولونیا ایتالیا آموزش داده می شود و یک دوره یک ساله با هشت دوره است. یکی دیگر از دوره های آموزشی که بسیار زمان کوتاهی دارد، به اسم دیپلم در مطالعات بین المللی شناخته می شود، که با گذراندن یک دوره یک ساله مدرکی به اسم SAIS Europe به شما اعطا می شود. باید به این نکته دقت کنید، که بعضی مدارک این دوره های آموزشی در سطح جهان ویژه هستند. در مجموع این دانشگاه را به کسی که عاشق روابط بین الملل است، پیشنهاد می کنیم.

کتابخانه دانشگاه مطالعات بین المللی جانز هاپکینز ایتالیا

کتابخانه ای تحت عنوان Robert .H Evans در این دانشگاه وجود دارد، که شامل مواردی مثل منابع گوناگون برای تحقیقات و اتاق هایی برای مطالعه افراد با ابعاد بسیار بزرگ و دارای تهویه هوا است. این کتابخانه بسیار وسیع بوده و دارای بیش از 90000 جلد کتاب است که بعضی از آن ها نایاب است. این کتابخانه همچنین از سرشار ترین کتابخانه های موجود در دنیا برای رشته مطالعات بین الملل برای افراد انگلیسی زبان است. در دانشگاه جان هاپکینز در بولونیا که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه اصلی جانز هاپکینز آمریکا دارد، انواع پژوهش ها و تحقیقات انجام می شود. همچنین در این دانشگاه مراکز پژوهشی مختلفی وجود دارد، که باعث می شود کسانی که می خواهند در این دانشگاه به تحقیق و پژوهش بپردازند، کمبودی احساس نکنند. از مراکز پژوهشی این دانشگاه می توان از مرکز مطالعات شرق آسیا، آکادمی مدیریت برای توسعه، مرکز مطالعات کانادا، موسسه آسیای مرکزی و قفقاز، موسسه تحقیقات سیاست و غیره نام برد.

معرفی مختصری از مراکز مهم SAIS Europe و مرکز CCSDD

مرکز مطالعات مشروطه و توسعه دموکراتیک تحت عنوان CCSDD شناخته می شود. این مرکز پروژه ای مشترک است که بین دانشگاه بولونیا و دانشگاه جانز هاپکینز بولونیا انجام می شود. این پژوهش مشترک در رابطه با کشورهایی است که در حال گذار به دموکراسی خالص هستند. این مرکز دوره هایی آموزشی را در کشور های مذکور انجام می دهد و و به نهاد های قانونی دموکراتیکی که در این کشور ها هستند، کمک های بسیار زیادی می دهد. مرکز امور جهانی SAIS که در واقع باید بگوییم که یک مجله بین المللی است، توسط دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز بولونیا هستند اداره می شود. این مجله به صورت متوالی از سال 1997 میلادی، منتشر می شود. این مجله در مورد روابط بین الملل و ایده هایی در مورد روابط جهانی مطالبی منتشر می کند و مباحث مطرح شده را به اشتراک می گذارد. اخذ پذیرش دانشگاه بیرمنگام با آقای اپلای

معرفی کوتاهی از شهر بولونیا مکان دانشگاه جانز هاپکینز بولونیا

به دلیل اینکه یکی از شعبه های دانشگاه جانز هاپکینز در شهر بولونیا ایتالیا قرار گرفته است، این شهر را به شما معرفی می کنیم. شهر بسیار زیبای بولونیا در شمال کشور ایتالیا و در استان بولونیا قرار گرفته است. در این شهر قدیمی ترین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه بولونیا در آن قرار گرفته است، که از بهترین دانشگاه های ایتالیا و حتی در اروپا است که رتبه خوبی دارد. با احتساب دانشگاه جانز هاپکینز بولونیا ، این شهر را می توان یک شهر "کاملا دانشگاهی" لقب داد. شهر بولونیا مخارج بسیار سنگینی بر روی دوش شما می گذارد و از جمله گرانترین شهر های دنیا است. ورزشگاه های معروف شهر بولونیا "رناتو دلارا" و "یونیپل آرنا" هستند و باشگاه فوتبال بولونیا در ایتالیا 7 بار به مقام قهرمانی دسته برتر باشگاه های ایتالیا رسیده است. رفتار مردمی که در شهر بولونیا هستند بسیار خونگرم و صمیمی است و این مسئله این شهر را به شهری محبوب در کشور ایتالیا تبدیل کرده است. به دلیل وجود کانال های آبی در سرتاسر این شهر شمالی، به ونیز کوچک هم شهرت یافته است.

دانشگاه جانز هاپکینز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا بوده و در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا واقع شده است.  Johns Hopkins Universityشعبه های مختلفی در سراسر دنیا مثل کشور سنگاپور، چین و ایتالیا دارد. معروفترین شعبه دانشگاه جان هاپکینز در شهر بولونیا ایتالیا قرار گرفته است و در واقع یک شعبه اروپائی است. رشته هایی مثل مهندسی زیست پزشکی، کامپیوتر، برق و غیره از مهمترین رشته های این دانشگاه هستند. دانشگاه مطالعات بین المللی جانز هاپکینز بولونیا که به اختصار SAIS هم نامیده می شود، دارای رشته های گوناگونی در زمینه مطالعات بین الملل است. رشته هایی مثل هنر در روابط بین الملل، سیاست های عمومی روابط بین الملل،  و غیره است. کتابخانه ای تحت عنوان Robert .H Evans در دانشگاه جانز هاپکینز بولونیا وجود دارد، که بیش از نود هزار کتاب در آن وجود دارد. این کتابخانه منبع مهمی از انواع کتاب های انگلیسی برای رشته مطالعات بین الملل را در خود جای داده است.

4623 رتبه بندی این مطلب:
3.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته