دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه فنی یا صنعتی مونیخ Technical University of Munich یکی از برترین دانشگاه های اروپاست که متعهد به رشد دانشجویان در زمینه تحقیق، تدریس، پیشرفت آموزش های بین رشته ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه که با حروف اختصاری TUM نشان داده می شود و دارای پیوند و ارتباطی محکم با شرکت ها و موسسات علمی در سراسر جهان است. دانشگاه مونیخ مرتبا در میان برترین دانشگاه های اروپا و جهان است. بسیاری از دانشمندان، معماران و مهندسان بزرگ جهان از این دانشگاه فازغ التحصیل شدند. دانشجویانی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه و تحصیل در آن  نیازمند داشتن برخی  شرایط  عمومی هستند. در ادمه این مقاله قصد داریم به ویژگی های دانشگاه TUM  و نحوه اپلای و تحصیل در آلمان بپردازیم.
 

دانشگاه صنعتی مونیخ

 

دانشگاه صنعتی مونیخ کجاست؟

دانشگاه تکنولوژی مونیخ در سال 1868 در شهر مونیخ پایتخت ایالت بایرن به جهت یادگیری علوم طبیعی تاسیس گردید. دانشگاه مونیخ به عنوان محور دانشگاهی فناوری نقش بسیار مهمی در تبدیل بایرن از یک ایالت کشاورزی به یک ایالت صنعتی ایفا کرده است. دانشگاه فنی مونیخ در زمینهعلوم فنی و مهندسی با بسیاری از دانشگاههای برتر جهان و ایالات متحده مانند MIT، استفورد ،کرنل و جورجیا ارتباط نزدیکی دارد. این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی بسیاری در سرتاسر مونیخ مانند مرکز مونیخ برای فناوری در جامعه والترشاتکی انستیتو به جهت مطالعه علوم مختلف کشاورزی، فناوری، نانو، مواد و غیره است.
 

نقشه دانشگاه مونیخ

 

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ

برای تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ مدارک لازم که برای تمام مقاطع تحصیلی ثابت است، ارائه مدرک آخرین مقطع تحصیلی و گواهی تاییدیه زبان خارجی است. اما برای اخذ پذیرش TUM در مقطع کارشناسی ابتدا باید رشته مورد نظر خورد را انتخاب کنید چراکه برخی رشته ها نیاز به معدل خاص و یا گذراندن برخی آزمون ها دارد. برای تحصیل در این مقطع حتما باید مقطع دیپلم شما مورد تایید کشور آلمان باشد. داشتن رزومه قوی و در صورت نیاز کارآموزی لازم است. انگیزه نامه قوی و مقالات معتبر نیز می تواند در پذیرش دانشجویان کمک کند. زبان تدریس دروس در مقطع کارشناسی دانشگاه تکنولوژی عموما آلمانی است. اخذ پذیرش دانشگاه میشیگان با آقای اپلای

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی مونیخ

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس شما مورد تایید دانشگاه و کشور آلمان باشد. با توجه به رشته و دوره تحصیلی مورد نظرتان مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی را باید داشته باشید. عموما طول دوره های ارشد 4 ترم است. برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد دانشجو ملزم به ارائه انگیزه نامه قوی، توصیه نامه و رزومه قوی به همراه ریز نمرات دوره لیسانس است.

اخذ پذیرش درمقطع دکترا در دانشگاه صنعتی مونیخ

مقطع دکترا در آلمان دارای تقسیم بندی های مختلف از جمله دستیار دکترا، دکترا با بورس تحصیلی، دکترا در قالب طرح تعاون، دکترا به صورت مهمان و دوره آماده سازی دکترا تقسیم بندی می گردد. بریا پذیرش در  مقطع دکترا باید در ابتدا به تایید یک استاد راهنما برسید و به اصطلاحی دیگر باید سوپروایزر داشته باشید. شما در این مقطع با توجه به پروژه ای که دنبال می کنید باید یک یا دو استاد راهنما داشته باشید اما در مقطع دکترا در طرح تعاون چندین دانشجو بر روی یک طرح تحقیق می کنند. برای تحصیل در این مقطع تحصیلی شما می توانید به با زبان انگلیسی  به تحصیل خود بپردازید. برای تحصیل در این مقطع دانشجو باید تاییدیه مدارک تحصیلی، مقالات معتبر، رزومه علمی قوی و انگیزه نامه به دانشگاه ارائه کنند.

رتبه دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه صنعتی مونیخ در مرتبا در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های فنی و تکنولوژی در اروپا است و سالیانه تعداد زیادی دانشجویان داخلی و بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه در خواست پذیرش به این دانشگاه ارسال می کنند. Technical University of Munich در سال اخیر در در رتبه 46 موسسه تایمز و در رتبه 60 از نظر رتبه بندی موسسه QS قرار می گیرد.
 

دانشگاه فنی مونیخ

اخذ پذیرش دانشگاه منچستر با آقای اپلای

رشته های دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه صنعتی مونیخ دارای چهار دانشکده مختلف است که هر یک از دانشکده رشته های مختلفی را ارائه می کند. این دانشگاه دارای 15 دانشکده مختلف است که در 4 شاخه تقسیم بندی می گردند. دانشکده های دانشگاه صنعتی مونیخ به شرح زیر هستند.
•    دانشکده های فنی و مهندسی
هوافضا و ژئودزی، معماری، مهندس عمران و جغرافیایی و محیط زیست، مهندس برق و کامپیوتر، انفورماتیک، مهندسی مکانیک
•    رشته های مربوط به دانشکده علوم پایه
شیمی، ریاضیات و فیزیک
•    رشته های مربوط به علوم زندگی و علوم بهداشتی
علوم ورزشی و بهداشت، علوم زندگی  و پزشکی
•    رشته های مربوط به علوم اجتماعی
مدیریت دولتی، مدیریت و آموزش

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه تکنولوژی مونیخ مانند بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور آلمان رایگان است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید مبلغ بسیار ناچیزی را پرداخت کنند. به همین دلیل است که تحصیل در این کشور و مخصوصا در این دانشگاه از سرتاسر جهان دارای طرفداران بسیاری دارد و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نیستند و فقط لازم است هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هزینه های زندگی در آلمان شاید کمی بالا باشد اما یافتن کار دانشجویی در این کشور بسیار راحت است. همچنین این دانشگاه دارای امکانات رفاهی بسیاری است که دانشجویان می توانند برای رزرو آن ها به فرم ها درخواست را در زمان معین شده تکمیل کنند.

تحصیل رایگان در دانشگاه صنعتی مونیخ

تحصیل در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان آلمان و دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا کاملا رایگان است و دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه برای تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ می توانند با پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی هزینه شهریه این دانشگاه را پرداخت کنند. در کشور آلمان تحصیلات کاملا رایگان است و دانشجویانی که برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند همین که بتوانند از هزینه های زندگی خود در آلمان بربیایند. هزینه ای که دانشجویان بین المللی هر ترم پرداخت می کنند بسیاری از هزینه های جانبی تحصیل در این دانشگاه را نیز پوشش می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی در دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه صنعتی مونیخ سالیانه تعدادی بورسیه تحصیلی برای تمام دانشجویان فراهم می کند که این بورسیه ها شامل تمام هزینه های حمل و نقل، بورسیه های استاندارد و کمک هزینه های پایان نامه است. این کمک هزینه ها شامل مقدار مشخصی است که به دانشجو صرف نظر از  درآمد و مساعدت های مالی پرداخت می گردد. دانشجویان بین المللی همچنین می توانند برای اینکه بتوانند از پس هزینه های زندگی در آلمان بربیایند از بورسیه های بین المللی کشور آلمان استفاده کنند. این کمک هزینه ها در کشور آلمان به صورت گوناگونی پرداخت می گردند که مهمترین نوع آن ها DAAD است. استفاده از DAAD یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اخذ بورسیه است. این بورسیه توسط وزارت آموزش و پرورش کشور حمایت می شود. این بورسیه ها به بیشتر کشور های جهان و مخصوصا کشورهای انگلیسی زبان ارائه می شود و دارای 80 نوع مختلف نیز برای تحصیل در حوزه های اقتصاد است.  

امکانات رفاهی دانشگاه صنعتی مونیخ

یافتن محل سکونت و اقامت گاه در مونیخ کار آسانی نیست و به همین دلیل نیز این دانشگاه برای دانشجویان خود اقامتگاه ها و خوابگاه های عمومی با اتاق های یک نفره و چند نفره، آپارتمان های شخصی و هتل هایی را فراهم کرده است. همچنین این دانشگاه خوابگاه هایی را مخصوص بانوان و دانشجویان کم توان جسمی ایجاد کرده است. هزینه اجاره خوابگاه یا آپارتمان ها مقادیر مختلفی است و بستگی به میزان امکانات این خوابگاه ها دارد. این دانشگاه دارای امکانات بسار دیگری مانند کتابخانه، سالن های ورزشی و رفاهی است که معمولا استفاده از آن ها رایگان است و با پرداخت شهریه دانشگاه می توانید از تمامی امکانات دانشگاه استفاده کنید.
 

کتابخانه دانشگاه

اخذ پذیرش دانشگاه آوکلند با آقای اپلای

سایت دانشگاه صنعتی مونیخ

سایت دانشگاه صنعتی مونیخ شامل تمامی مشخصات دانشگاه است و تمامی شرایط پذیرش در این دانشگاه در این سایت آمده است. شما برای تحصیل در این دانشگاه لازم است به این سایت کراجعه کنید و فرم درخواست پذیرش را پر کنید. چنانچه مایل به دریافت بورسیه، کمک هزینه تحصیلی و رزرو خوابگاه هستید همچنین می توانید از طریق این سایت فرم های آن ها را در زمان های معین شده تکمیل و به دانشگاه ارائه کنید.

مشاهیر دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه صنعتی مونیخ یکی از دانشگاه های برتر در اروپا است و بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه جزو دانشمندان برتر جهان است. مشهورترین معماران، مهندسان و کارآفرینان مهم در آنجا تحصیل کرده اند و در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه نام هایی چون کارل مکس فون بائرنفیند، رودولف دیزل کلود درنیه و والتر فون دیک به چشم می خورد. همچنین در این دانشگاه بسیاری از برندگان جایزه نوبل مانند هانس فیشر برنده جایزه نوبل شیمی 1930، ارنست اتو فیشر برنده جایزه نوبل شیمی 1973 ، اوت فوپل، رابرت هوبر برنده جایزه نوبل شیمی سال 1988، رودولف ماسباوئر برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1961 و برندگان بسیار دیگری نیز تحصیل کرده اند.

درباره مونیخ

مونیخ شهری در ایالت بایرن آلمان است که در نزدیکی  رود آیسار و شمال کوه آلپ قرار دارد. مونیخ سومین شهر بزرگ بعد از برلین و هامبورگ است. مونیخ جزو شهرهای ثروتمند جهان است و جاذبه های بسیار زیادی دارد. شهر مونیخ با وجود امکانات و برنامه های فرهنگی که ارائه می کند به عنوان چهارمین شهر برتر جهان برای زندگی شناخته شده است. مونیخ دارای سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای است و دارای مترو در 8 خط مختلف و 96 ایستگاه است. همچنین این شهر دارای تراماوا است که از سال 1895 به عنوان قطار شهری در حال فعالیت است. از مهمترین اماکن دیدنی شهر مونیخ می توان به کلیسا فرانکیرچ، باغ انگلیسی، مارین پلاتز، کلیسای سنت پیتر، تئاتر کوویلیز، باغ وحش هلابران، پارک المپیک  و کاخ نیمفنبورگ اشاره کرد. شهر مونیخ یکی از شهرهای با امکانات فراوان است و تحصیل و زندگی در این شهر زیبا و در  دانشگاه معتبر TUM می تواند از بهترین تجربیات زندگی هر فرد باشد.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

 

مونیخ


دانشگاه فنی مونیخ که با نام های TUM شناخته می شود یکی از دانشگاه های برتر جهان است و سالیانه بیش از 40000 نفر دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشجویان بسیاری  از سراسر جهان به دلیل رتبه علمی بالا دانشگاه و هزینه های بسیار پایین علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند. حدود 30 درصد از جمعیت دانشگاه صنعتی مونیخ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. چنانچه شما نیز علامند به تحصیل در این دانشگاه هستید لازم است که شرایط عمومی این دانشگاه را داشته باشید. دانشگاه صنعتی مونیخ  برای ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی نیز شرایطی را گذاشته است. دانشجویانی که این شرایط را داشته باشند ممکن است درخواست پذیرش آنها در این دانشگاه پذیرفته شود و از مزایای تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. اغلب دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هستند و فقط برای دانشجویان بین المللی هزینه بسیار ناچیزی را به عنوان شهریه هر ترم دریافت می کنند.

3675 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته