دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ Nanyang Technological University  یکی از 50 دانشگاه برتر جهان و برترین و بزرگترین دانشگاه در کشور سنگاپور است. این دانشگاه دارای بزرگترین کالج مهندسی در جهان است و در حوزه آموزش و پژوهش در دوره های دکتری با بزرگترین دانشگاه های جهان در ارتباط است. این دانشگاه بسیاری از دوره های دکتری و فوق دکتری را به صورت مشترک با برترین دانشگاه جهان انستیتو تکنولوژی ماساچوست(MIT) برگزار می کند. بنا ها و فضای سبز این دانشگاه به گونه ای بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده اند و باعث شده اند که این دانشگاه در میان تمام دانشگاه های جهان به زیبایی منحصر به فردش شناخته شود. تحصیل در این دانشگاه باعث می شود دانشجویان در کنار بهره مندی از یک فضای آموزش حرفه ای، از محیطی زیبا لذت ببرند. در ادامه این مطلب با برترین ویژگی های دانشگاه صنعتی نانیانگ، نحوه اپلای و تحصیل در این دانشگاه آشنا خواهیم شد.
 

دانشگاه صنعتی نانیانگ

 

دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ با وسعت 2 کیلومترمربع و با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 800 میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور تاسیس شد. این دانشگاه دارای بیش از 1700 هیئت علمی است و 32500 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه نانیانگ بسیار زیبا ساخته شده است و به عنوان یکی از زیباترین دانشگاه ها در جهان شناخته می شود. تمام سقف، راه ها و دیوارهای این دانشگاه از فضای سبز پوشیده شده باشد. نماهای شیشه ای این ساختمان ها علاوه بر ظاهر زیبا باعث می شود که در مصرف انرژی های غیر خورشیدی صرفه جویی کرد و اجازه می دهد که از نور خورشید به اندازه کافی جهت روشنایی ساختمان ها استفاده کرد. سقف ساختمان های این دانشگاه بهگونه ای طراحی شده است که تمام آب های باران روی سقف جمع نشود و به دلیل انحنای سقف این آب ها به پایین سرازیر شده و فضای سبز دانشگاه را آبیاری می کند.
 

دانشگاه نانیانگ کجاست؟

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه سنگاپور دارای بیش از 30000 دانشجو است که در دانشکده های متعدد این دانشگاه تحصیل می کنند. برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، دانشجویان باید در تاریخ های مشخص شده که دانشگاه هر سال به صورت دقیق در سایت اعلام می کند درخواست خود را ارسال کند. تاریخ ارسال درخواست ها به این دانشگاه معمولا دو بار در سال و در تاریخ های ابتدای اکتبر تا نیمه های نوامبر و در ترم دیگر نیز تاریخ ارسال درخواست از 1 ژوئن آغاز و تا انتهای ماه ژولای ادامه دارد. برای ارسال درخواست ها پذیرش ها به این دانشگاه در مقطع لیسانس باید مدارک زیر به دانشگاه ارائه شود.
•    تکمیل فرم درخواست و پرداخت هرینه درخواست
•    مدرک پیش دانشگاهی با ترجمه رسمی
•    مدرک دیپلم با ترجمه رسمی
•    ریزنمرات مدرسه و مدرک زبان
برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کنار مدارک ذکر شده متقاضی باید انگیزه نامه و رزومه خود را نیز به دانشگاه ارائه کند. حداقل نمرات زبان مورد قبوا دانشگاه سنگاپور در آزمون آیلتس 6.5 و در آزمون تافل 100 است. 

اخذ پذیرش دانشگاه پرینستون با آقای اپلای

رتبه دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه تکنولوژی نانیانگ از برترین دانشگاه های جهان است که در سال 2013 رتبه 76 در مجموع رشته ها و رتبه 33 در علوم مهندسی را بر اساس رتبه بندی تایمز کسب کرد. همچنین این دانشگاه در رتبه بندی موسسه QS  در سال 2013 در رتبه 41 جهان قرار گرفت و در همان سال در رشته های مهندسی عمران،  مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر به ترتیب رتبه های 8،11، 14 و 22را کسب کرد. این دانشگاه در طی سال های فعالیت خود پیشرفت زیادی کرد و در رتبه بندی 2020  موسسه Qs دانشگاه های جهان در رتبه 11 قرار گرفت. همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز نیز رتبه این دانشگاه ارتقای زیادی داشت و در سال 2020 رتبه 48 جهان را بدست آورد. یکی از مهمترین دستاورد های این دانشگاه در سال 2009 بدست آوردن رتبه 8 دنیا را از نظر ارجاعات مقالات علمی در علوم مهندسی در جهان است.

دانشکده های دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه نانیانگ دارای 4 دانشکده است و هر یک از این دانشکده ها رشته های مرتبط را در مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه می کنند. این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد بسیار زیادی از رشته های تحصیلی را اراده می کند که بیشترین این رشته ها در رشته های صنعتی و تکنولوژی است. بیشترین شهرت دانشکده صنعتی نانیانگ در این رشته ها است. 4 دانشکده اصلی این دانشگاه عبارتند از دانشکده علوم، دانشکده تجارت، دانشکده مهندسی و دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی است. البته این دانشگاه اخیرا با کمک دانشگاه امپریال کالج لندن یک دانشکده پزشکی نیز ایجاد کرده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه اگرچه به پای رشته های علوم پایه این دانشگاه نمی رسد ولی به دلیل همکاری با برترین دانشگاه های جهان و دادن مدرک مشترک به دانشجویان دارای اعتبار زیادی است.  
 

دانشکده های دانشگاه نانیانگ

 

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی نانیانگ

سنگاپور یکی از کشور هایی است که از لحاظ اقتصادی پیرشفت بسیار زیادی دارد و ارزش پول این کشور بسیار بالا است. به همین دلیل نیز ممکن است زندگی و تحصیل در این دانشگاه برای شهروندان کشورهای دیگر کمی دشوار به نظر برسد. با این حال این دانشگاه برای بیشتر دانشجویان خود شرایطی را فراهم کرده است که بیشتر دانشجویان بتوانند با استفاده از کارهای دانشجوی، کمک هزنیه های مالی و بورسیه تحصیلی با خیالی آسوده به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. دانشگاه صنعتی نانیانگ در کنار فراهم نمودن این شرایط همچنین برای دانشجویان خود امکانات دیگری همچون خوابگا ها و شرایط حمل و نقل آسان را فراهم نموده است.

تحصیل رایگان در دانشگاه صنعتی نانیانگ

جهت تامین هزینه های تحصیل در این دانشگاه دانشجو می تواند با اخذ مجوز کار در حین تحصیل ساعات مشخصی را به کار بپردازد که این می تواند کمک بزرگی برای دانشجو باشد. اما اگر شما مایل باشد به صورت رایگان در این دانشگاه به تحصیل بپردازید باید در همان ابتدا و با ارسال درخواست پذیرش به دانشگاهی درخواستی را نیز مبنی بر تمایل به استفاده از کمک هزینه های مالی و یا دریافت بورسیه را نیز به دانشگاه ارائه کنید. نسئولین بخش مالی این دانشگاه با بررسی شرایط مالی فرد و خانواده اش و بررسی شرایط تحصیلی دانشجو، اقدام به اعطای این بورسیه های تحصیلی می کنند.

شرایط بورسیه دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه نانیانگ بورسیه هایی را به دانشجویام سال اولی که در برنامه ها و دوره های تحصیلی خود شاگرد برجسته ای بودند اعطا می شود. این دانشگاه انواع بورسیه ها را به دانشجویا در رشته های مختلف اختاص می دهند که در زیر به برخی از این بورسیه های و ویژگی های آن ها اشاره می کنیم. 

اخذ پذیرش دانشگاه ساوت همپتون با آقای اپلای

بورسیه تحصیلی برتر کارشناسی NTU

این بورس تحصیلی به دانشجویان کارشناسی که شرایط تحصیلی خیلی خوبی دارند بستگی دارد. دانشگاه نانیانگ در طی سال اول تحصیلی دانشجویانی که پتانسیل خوبی رهبری دارند و دارای سوابق تحصیلی خوبی هستند این بورسیه را اعطا می کند. این بورسیه به طور کامل شهریه را پوشش می دهد و کمک هزنیه ای بابت مخارج زندگی، خرید کتاب، اقامت، سفر و تسویه حساب دانشگاه پرداخت می کند.

بورسیه تحصیلی تحقیقاتی NTU

این بورسیه به دانشجویان کارشناسی ارشد برای انجام تحقیقاتی که باعث افزایش درجات علمی دانشگاه می شوند، پرداخت می گردد. این بورسیه تحصیلی ای یک کمک هزینه ماهانه و یارانه ای بابت شهریه دانشجو است.

بورسیه تحصیلات تکمیلی رئیس جمهور نانیانگ

این طرح بورس تحصیلی رقابتی و معتبر است که جهت ترغیب دانشجویان کارشناسی ارشد سال اخر  برای انجام اولین گام های خود به سمت پیشرفت و تحقیقات در مقطع دکترا پرداخت می شود. حداکثر مدت استفاده از این بورسیه برای داوطلبان دکترا 4 سال است و شامل حقوق ماهیانه و مزایای بسیار دیگر است.
 

بورسیه دانشگاه نانیانگ

اخذ پذیرش کالج سلطنتی لندن با آقای اپلای

سایت دانشگاه صنعتی نانیانگ

برای ثبت نام در این دانشگاه و ادامه تحصیل باید به سایت دانشگاه مراجعه کرد و ظرفبت رشته های مختلف را بررسی کرد. چنانچه مایل به ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه هستید باید در زمان های مقرر شده مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید. همچنین پس از پذیرفته شدن دراین دانشگاه شما می توانید از طریق سایت دانشگاه اقدام به رزرو خوابگاه در زمان های مقرر و پرداخت هزنیه های این دانشگاه شوید.شما می توانید هر گونه اطلاعات خود را از سایت دانشگاه صنعتی نانیانگ کسب کنید.

مشاهیر دانشگاه  صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ یک دانشگاه تازه تاسیس است که در سال 1981 پایه گذاری و در سال 1991 افتتاح شد. بسیاری از افراد معروف کشور سنگاپور و جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند. از ایران نیز بسیار از اساتید دانشگاه و هیئت علمی های دانشگاه های حال حاضر ایران در این دانشگاه تحصیل کرده اند. بیش از 200 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه تحصیل کرده اند که همگی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و اکثرا در مقطع دکترا در ایندانشگاه تحصیل کردند. بیشتر این افراد مدارک قبلی خود را از یکی از 10 دانشگاه برترذ ایران کسب کرده بودند. بسیاری از این افراد دارای کتاب ها و مقالات بسیاری هستند و برخی از آن ها امروه عضو هیئت علمی دانشگاه های برتر ایران مانند دانشگاه تهرا، امیرکبیر، شیراز و غیره هستند.

معرفی سنگاپور

سنگاپور کشوری آسیایی که در جنوب شبه جزیره مالایا و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور یکی از کشور های بسیار ثروتمند و مدرن جهان است. مساحت این کشور از شهر تهران کوچکتر است اما یکی از بهترین اقتصاد های جهان را دارد. این کشور از نظر منابع کشور فقیر است اما اقتصاد این کشور مبنی بر بخش خدمات و صنعت او است. این کشور در سال های اخیر رشد و شکوفایی فراوانی داشته و تبدیل به یکی از ثروتمندترین مناطق جهان است. امروزه سنگاپور به عنوان چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به شما می آید. آب و هوای این کشور گرمو مرطوب است و به دلیل مجاورت آب های آزاد هوای آن مرطوب و همیشه شرجی است. مهمترین شاخصه این کشور وضعیت خوب اقتصادی آن است و دانشجویان دانشگاه سنگاپور همگی می توانند در این کشور به سرعت مشغول شوند.
 

سنگاپور

 

دانشگاه صنعتی نانیانگ به زیبایی ساختمان هایش در جهان شهرت فراوانی پیدا کرده است. طراحی این ساختمان ها بسیار منحصر به فرد است و با فضای سبز به شکل بسیار زیبایی طراحی شده است. دانشگاه نانیانگ در سنگاپور رتبه 11 جهان را در رتبه بندی موسسه QS در سال 2020 بدست آورد. این دانشگاه درارای 4 دانشکده علوم،  تجارت، مهندسی و علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی است و در سال های اخیر نیز دانشکده پزشکی نیز با کمک کالج امپریال لندن به آن ها اضافه شد. این دانشگاه در برخی از رشته ها مدرک مشترک با بهترین دانشگاه های جهان همچون دانشگاه MIT به دانشجویان می دهد. بسیار از افراد نامدار عصر حاضر. از ایران  و جهان برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب کردند و اغلب آن ها مشغول به کار شدند. برخی از ایرانیان تحصیل کرده در نانیانگ  در برترین دانشگاه های ایران به عنوان استاد دانشگاه و هیئت علمی مشغول شدند. تحصیل در این دانشگاه می تواند به پیشرفت دانشجویان در هر مقطع تحصیلی کمک کند.

2989 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته