فریبا رنجبر

رایتینگ PTE + راه تقویت آن

یکی از مهم ترین بخش های آزمون PTE قسمت رایتینگ آن است.برای رایتینگ PTE + راه تقویت آن به عنوان بخشی از PTE Academic، باید مجموعه خاصی از مهارت های اصلی انگلیسی را برای به حداکثر رساندن امتیاز خود کسب کنید. برای کمک به شما در انجام بهترین کار در قسمت اول نوشتن، نکاتی را گردآوری کرده ایم. اپلای

Image

خلاصه کردن متن نوشته شده

در نوع سوال Summarize Written Text، بر اساس محتوا، الزامات رسمی، گرامر و واژگان امتیاز خواهید گرفت. هنگام تکمیل این نوع سؤال، ابتدا باید سریعاً دستور متن داده شده را بخوانید تا مطمئن شوید که در مورد چیست. اگر مطمئن نیستید در مورد چیست، راجب آن مطالعه کنید. برای رایتینگ PTE + راه تقویت آن باید
هنگام خواندن، سعی کنید روی جزوه نوت بورد قابل پاک کردن یا روی صفحه یادداشت برداری کنید. اگر از صفحه‌ نمایش استفاده می‌ کنید، به یاد داشته باشید که یادداشت‌های خود را قبل از کلیک کردن روی «بعدی» حذف کنید یا زمان تمام شود.
چند راه سریع برای گرفتن امتیاز عبارتند از:
به موضوع یا هدف متن پایبند باشید. نکات کلیدی در متن معمولاً تکرار، توسعه و برجسته می شوند - سعی کنید آنها را در نوشته خود بگنجانید. اگر معنی یا هدف را خلاصه نکنید، امتیاز صفر خواهید گرفت.
در خلاصه خود مثال یا شواهد پشتیبان وارد نکنید.
از کلمات متن استفاده کنید اما سعی کنید تا حد امکان از مترادف استفاده کنید.
در صورت امکان از عبارات اسمی استفاده کنید تا نشان دهید که می توانید از ویژگی های خاصی از واژگان دانشگاهی در نوشتار خود استفاده کنید.
هنگام تکمیل نوع سوال، مطمئن شوید که فقط یک جمله بنویسید. اگر بیشتر بنویسید امتیاز از بین می رود. مهاجرت تحصیلی

یک جمله خوب برای این نوع سوال 20-35 کلمه است. اگر یک جمله کوتاه بنویسید، تمام معنی را در بر نمی گیرد. به یاد داشته باشید که تعداد کلمات را در کادر زیر پاسخ خود علامت بزنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

نگام نوشتن جمله، سعی کنید به این موارد فکر کنید:

آیا نکات کلیدی را خلاصه کرده ام؟

آیا جمله من با حرف بزرگ شروع می شود و با نقطه تمام می شود؟ اگر همه چیز را با حروف بزرگ بنویسید یا تمام کلمات را با حروف کوچک بنویسید، نمره صفر می گیرید.آیا از جملات run-on استفاده کردم؟ اگر دارید، آنها را به یک جمله مرکب یا پیچیده تغییر دهید.

مطمئن شوید که از ساختارهای گرامری استفاده کنید که احساس می کنید می توانید درست بنویسید. معمولاً یک ساختار پیچیده برای خلاصه کردن متن مورد نیاز است.

فراموش نکنید، همیشه قبل از کلیک کردن بر روی "بعدی" یا تمام شدن 10 دقیقه زمان برای بررسی گرامر و واژگان خود اختصاص دهید.

هنگام بررسی پاسخ خود، به دنبال مقاله ها، به خصوص "the"، حروف اضافه، زمان ها، جمع و توافق فاعل و فعل و همچنین اشتباهات رایج خود باشید. بررسی کنید که جمله اجرائی ننوشته اید. اگر چنین است، آن را به یک جمله مرکب یا پیچیده تبدیل کنید.

Image

قسمت دوم بخش Writing شامل نوع سوال Write Essay می باشد.

این نوع سوال مهارت های گرامر، املا، واژگان و گفتار نوشتاری را آزمایش می کند. مهم است که زمان را مدیریت کنید، زیرا برای برنامه ریزی، نوشتن و تصحیح مقاله به زمان کافی نیاز دارید، همه در عرض 20 دقیقه.

شما از نظر محتوا و الزامات رسمی سوال، و همچنین دستور زبان، محدوده زبانی عمومی، دامنه واژگان و املای خود امتیاز خواهید گرفت.

به طور کلی مقاله شما باید:

اعلان را آدرس دهید. اگر نه نمره صفر میگیرید.

برنامه ریزی و سازماندهی خوبی داشته باشید.

برای نشان دادن رویکردی منطقی به موضوع مقاله، تفکر انتقادی را نشان دهید.

شامل 4 پاراگراف: یک مقدمه، 2 پاراگراف بدنه که هر کدام یک ایده را توسعه می دهند، و یک نتیجه گیری کوتاه که ایده های شما را خلاصه می کند.
برای حمایت از دیدگاهی که بیان می کنید، مثال ها، توضیحات و حقایقی را وارد کنید.
بین 200-300 کلمه باشد. سعی کنید بیش از 200 کلمه بنویسید و از زمان برای بررسی کیفیت نوشته خود استفاده کنید. اگر کمتر از 200 یا بیشتر از 380 کلمه بنویسید، نمره صفر می گیرید.

از همان روش یادداشت برداری استفاده کنید که نوع سوال خلاصه متن نوشته شده است.
مقدمه شما می تواند با یک نمای کلی به پاراگراف های بدنه مرتبط شود. سپس، اولین پاراگراف بدنه را می توان با یک دستگاه منسجم به پاراگراف بدن دوم پیوند داد.

در نوشتن خود سعی کنید از جملات پیچیده استفاده کنید زیرا امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. مطمئن شوید که زبان را با استفاده از مترادف ها، متضادها و واژگان دانشگاهی تغییر دهید.

استفاده از عبارات اصطلاحی مناسب یا اصطلاحات محاوره ای به شما کمک می کند تا امتیاز خوبی کسب کنید، اما از تعداد زیادی استفاده نکنید زیرا نوشته شما کاملا آکادمیک نخواهد بود.
در نهایت، در مورد املا، مطمئن شوید که هر کلمه را به درستی املا کنید. انجام بیش از 1 اشتباه املایی به این معنی است که برای این سوال نمره صفر می گیرید.
همیشه به یاد داشته باشید که نوشته خود را تصحیح کنید تا قبل از کلیک بر روی Next مطمئن شوید که خطایی وجود ندارد. بورسیه تحصیلی

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

چگونه می توانم خواندن و نوشتن خود را در PTE بهبود بخشم؟

  • نکات و ترفندهای برتر خواندن PTE
  • بر روی واژگان خود بسازید.
  • نکات فنی را نادیده نگیرید.
  • مدیریت زمان برای ACE بخش Reading بسیار مهم است.
  • گرامر در این بخش بسیار مهم است.
  • استراتژی حذف را انتخاب کنید.
  • آن را ساده نگه دارید (سادگی را حفظ کنید)
  • برای برنامه ریزی نکات خود وقت بگذارید.
  • از فرمت "درست" استفاده کنید.
  • خلاصه کردن متن نوشته شده
  • در پاراگراف های واضح و مختصر بنویسید.
  • روی نقاط ضعف خود کار کنید
  • از اصطلاحات به هر قیمتی اجتناب کنید.
  • نکات مقاله نویسی.
مطلب قبلی بهترین منابع برای آزمون آیلتس
مطلب بعدی رایتینگ GRE + راه تقویت آن
277 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته