فریبا رنجبر

مراحل ثبت نام آیلتس

قبل از صحبت در مورد مراحل ثبت نام آیلتس، به یاد داشته باشیم که آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یک آزمون مهارت انگلیسی پذیرفته شده در سراسر جهان است. این آزمون آیلتس محبوب ترین در میان داوطلبانی است که یا رویای تحصیل و کار یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند که این آزمون تنها مدرکی برای مهارت های زبانی آنها است. این ازمون اولین بار در سال 1938 انجام شد، از آن زمان به بعد کاملاً توسط شورای بریتانیا، IDP: IELTS استرالیا و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج مدیریت و اجرا می شود. اپلای

Image

بررسی مراحل ثبت نام آیلتس

با افزایش رقابت در هر دوره از زندگی ما، مسابقه دستیابی به اهداف عالی نیز افزایش یافته است. بنابراین، درهای تحقق رویاهای ما محدود به سرزمین مادری ما نیست، بلکه در سراسر جهان گشوده شده است. اما همانطور که می دانیم، همه چیز با شرایطی همراه است، بنابراین رویای تحصیل، کار و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نیز وجود دارد.
این به وضوح با این واقعیت مشهود است که بیش از 9000 سازمان در بیش از 135 کشور برای مقاصد تحصیلی، مهاجرتی و حرفه ای آزمون آیلتس را به عنوان یک شرط ثبت نام نگه داشته اند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

ثبت نام آیلتس

هیچ چیز نمی تواند ما را متوقف کند اگر به رویاهای خود یا برای کار خود اختصاص دهیم، بنابراین وقت آن نیست که بنشینیم، بلکه باید بایستیم و ابتکار عمل را به دست بگیریم. بنابراین، اولین قدم برای رویاهای شما ثبت نام در آزمون آیلتس است.
اما قبل از آن، باید از هر دو نوع آیلتس که ظاهراً به شما در انتخاب آیلتس مناسب کمک می کند، آگاه باشید.

Image

انواع آزمون آیلتس

بسته به هدف مورد علاقه برای مراحل ثبت نام آیلتس ، این آزمون به دو دسته آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال آموزش دسته بندی می شود. مهاجرت تحصیلی

•    مراحل ثبت نام آیلتس آکادمیک

این آزمون برای دانشجویانی که می خواهند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد ادامه دهند یا کسانی که به دنبال ثبت نام حرفه ای در انگلستان هستند مناسب است.
ثبت نام حرفه ای به این معنی است که شما گواهینامه مربوط به حرفه خود را دریافت خواهید کرد. شما حق استفاده از عناوین صلاحیتی مانند مهندس (انگلیسی)، دکتر (دکتر) یا تکنسین (فنی) را خواهید داشت.

•    مراحل ثبت نام آیلتس جنرال

این آزمون توسط افرادی برگزار می شود که قصد تحصیل، کار یا آموزش در یک سرزمین بومی انگلیسی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند یا بریتانیا را دارند. در این آزمون شما بر اساس استفاده روزمره از زبان با محتوا یا سوالات متمرکز بر محیط کار و موقعیت های اجتماعی ارزیابی خواهید شد.
 
همانطور که با هر دو نوع آزمون آیلتس آشنا می شویم، قدم بعدی آگاهی از معیارهای واجد شرایط بودن است.

مراحل ثبت نام آیلتس: واجد شرایط بودن

•    امیدوار کننده ترین بخش ثبت نام آیلتس این است که هیچ محدودیتی برای معیارهای واجد شرایط بودن این آزمون وجود ندارد و برای همه آزاد است. شاید دانشگاه/سازمان انتخابی شما معیارهای واجد شرایط بودن متفاوتی داشته باشد اما آیلتس معیار انتخاب خاصی ندارد.
•    اما برای داوطلبان 16 سال به بالا توصیه می شود. 
•    قبل از ثبت نام، حتما تاریخ آزمون آیلتس را بررسی کنید. گفتنی است برای تمامی جلسات آزمون آیلتس تعداد مکان محدودی وجود دارد. همانطور که قبلاً از محبوبیت غیرقابل انکار آن مطلع هستیم، توصیه می شود یک ماه قبل خود را در آزمون آیلتس ثبت نام کنید تا بتوانید مرکز آزمون مورد نظر خود را دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

ثبت نام آیلتس چه مراحلی دارد؟

48 تاریخ ثابت در سال (حداکثر چهار بار در ماه) وجود دارد که در آن آزمون آیلتس برای شما در دسترس است. شما مجاز به انجام این آزمون آیلتس در هر یک از 48 تاریخ بر اساس آمادگی خود و همچنین با توجه به راحتی خود هستید.
آیلتس دارای 4500 مرکز آزمون در 165 کشور در سراسر جهان است. بورسیه تحصیلی
1. روند ثبت نام آیلتس: حالت آنلاین
همانطور که از طریق حالت آنلاین، می توانید در هر زمان و البته در هر روز خود را در آیلتس ثبت نام کنید. برای این کار، باید به صفحه ثبت نام آیلتس شورای بریتانیا بروید و سپس یک پروفایل آنلاین ایجاد کنید. پس از آن باید هزینه های ثبت نام را پرداخت کنید.
ثبت نام آزمون آیلتس به شکل اینترنتی و از طریق سایت my.ieltsessentials.com انجام می‌ شود. پس از مراجعه به این سایت، باید گزینه‌ register for your IELTS test را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید.
با ایجاد حساب، یک ایمیل حاوی نام کاربری برای شما فرستاده می‌ شود. از طریق این نام کاربری، وارد پنل خود در سایت آیلتس شوید. در گام بعد لازم است تصویر صفحه اول و دوم پاسپورت خود را در سایت ثبت نام بارگذاری کنید. سپس گزینه‌ Terms & Conditions را انتخاب کرده و سپس continue را انتخاب کنید.
در مرحله آخر باید با انتخاب گزینه Pay Online برای پرداخت هزینه‌ ثبت نام آزمون آیلتس خود اقدام کنید. در صورت ثبت نام در موسسات زبان می‌ توانید این هزینه را به شکل نقدی پرداخت کنید و مابقی کارها را به مسئولان ثبت نام در این موسسه‌ ها واگذار کنید.
حتی در روز آزمون آیلتس باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید، این تنها نوع هویتی است که پذیرفته می شود. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید و بررسی شود این است که پاسپورت شما باید معتبر باشد یا در روز ثبت نام منقضی نشده باشد. در صورتی که در زمان ثبت نام یا در روز آزمون زیر 18 سال سن دارید، باید یک فرم رضایت نامه پر کنید و باید در زمان حضور در آزمون آیلتس ارائه شود.

مطلب قبلی مدارک لازم برای آزمون دولینگو
مطلب بعدی بهترین منابع برای آزمون آیلتس
200 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته