فریبا رنجبر

نمونه سوالات آیلتس

آماده شدن برای آزمون آیلتس می تواند دلهره آور باشد و شما را در مورد اینکه از کجا شروع کنید گیج کند. در ادامه این مطلب به بررسی نمونه سوالات آیلتس و مراحل آمادگی برای آزمون خواهیم پرداخت.

Image

مراحل آمادگی آزمون آیلتس

1.    یک آزمون تمرینی شرکت کنید و نمونه سوالات آیلتس را تمرین کنید.
آماده سازی خود را با انجام یک آزمون تمرینی برای شروع و شناسایی نقاط ضعف خود راهنمایی کنید. این بخش مهمی در آماده سازی اولیه شماست که به تعیین نقاط قوت و ضعف شما کمک می کند. نه تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود بخشید، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را برای ایجاد یک پایه محکم برای معاینه ایجاد کنید.
2.    فرمت نمونه سوالات آیلتس را درک کنید
قبل از شروع تمرین، بسیار مهم است که بدانید از فرمت آزمون چه انتظاری دارید. با مرور محتوای آزمون و همچنین انواع سوالات و تکالیف هر بخش با آن آشنا شوید.
به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با الگو و فرمت آزمون است.
3.    از محدودیت های زمانی امتحان آگاه باشید.
هرچه درک واضح تری در مورد ساختار آزمون ایجاد کنید، شانس شما برای تکمیل موفقیت آمیز آن در بازه زمانی اختصاص داده شده بیشتر است.
4.    آماده سازی نمونه سوالات آیلتس را تحت شرایط زمان بندی شده انجام دهید تا به سرعت آزمون عادت کنید.
به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما فقط برای هر ماژول زمان در اختیار خواهید داشت. اگر نمی توانید ماژول ها را در زمان تعیین شده تکمیل کنید یا اگر به دلیل فشار زمان نمی توانید بر این اساس تمرکز کنید.
5.    توانایی های انگلیسی و استراتژی های آیلتس خود را توسعه دهید اپلای
یکی از بزرگترین اشتباهات دانش آموزان این است که فقط روی آیلتس تمرکز می کنند. آنها نمونه سوالات آیلتس زیادی را انجام می دهند اما فراموش می کنند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.
حداقل 3 تا 6 ماه قبل آماده شدن برای آزمون خود را شروع کنید. ما به شدت توصیه می کنیم موسسه ای را پیدا کنید که به شما در توسعه زبان انگلیسی و استراتژی های آیلتس کمک کند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

نکات  نمونه سوالات آیلتس listening

بر کسی پوشیده نیست که آزمون آیلتس سخت است و ماژول شنیداری تفاوتی ندارد. شما باید در طول 4 ضبط به 40 سوال پاسخ دهید. ضبط ها فقط یک بار پخش می شوند. سوالات معمولی عبارتند از تکمیل جمله، تکمیل خلاصه، تکمیل فرم و چند گزینه ای.
گم شدن در حین مکالمه listening تعجب آور نیست، اما باید سریع بهبود پیدا کنید وگرنه تمام سوالات آن کار را پس از آن از دست خواهید داد. این یک فاجعه خواهد بود. به این ترتیب، درک نحوه پیگیری یک مکالمه، حتی اگر چیزی را از دست دادید، ضروری است و چگونه می توانید برای ادامه پاسخ دادن به سؤالات بعدی بازیابی کنید. مهاجرت تحصیلی
نکات  نمونه سوالات آیلتس reading
تنها هدف ماژول reading، آزمایش طیف گسترده ای از مهارت های خواندن است. خواندن برای اصل، خواندن برای ایده های اصلی، خواندن برای جزئیات، سرسری، درک استدلال منطقی، و شناخت نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان.
شرکت کنندگان در آزمون باید پاسخ های کوتاه، اطلاعات مطابقت، جملات کامل، سرفصل های مطابقت یا برچسب های کامل نمودار را ارائه دهند. اطمینان حاصل کنید که تمرین شامل طیف گسترده ای از سوالات است تا به هر یک از آنها عادت کنید.
زمان بندی در ماژول reading ضروری است و شما به سادگی وقت نخواهید داشت چندین بار متون را مرور کنید. استراتژی هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از این وضعیت اجتناب کنید. به عنوان مثال، چگونه متن را مرور کنیم و روی چه نوع اطلاعاتی باید تمرکز کنید.

Image

نکات  نمونه سوالات آیلتس writing 

ماژول writing شاید یکی از مواردی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. هر دو تسک در آموزش آکادمیک باید به سبک رسمی نوشته شوند. تسک 1 مستلزم این است که داده ها را توصیف و توضیح دهید، که ممکن است در آنها متخصص باشید، این نیاز به تمرین قابل توجهی در زبان انگلیسی دارد.
تسک 2 تعدادی چالش را ارائه می دهد. اغلب، اگر شما با آن آشنا نباشید، توسعه موضوع ارائه شده دشوار است. علاوه بر این، مقاله باید ساختار مناسبی داشته باشد.
شما باید آماده پاسخگویی به هر دو کار و درک الزامات هر یک باشید.
شما باید از زبان مناسب برای تکمیل سؤالات Task 1 استفاده کنید و مطمئن شوید که تمرین شما شامل این سؤالات استانواع مختلف نمودارها (نمودار خطی، نمودار میله ای، نمودار دایره ای، جداول، منابع داده های متعدد، فرآیندها، نمودارها) برای اطمینان از آمادگی شما در آزمون.
برای آماده سازی سوال Task 2، خود را با ساختار یک مقاله، نحوه توسعه آن، نحوه نوشتن مقدمه و نتیجه گیری آشنا کنید. شما باید بتوانید ایده های خود را با استفاده از انگلیسی مناسب به هم متصل کنید. علاوه بر این، نوشتن در مورد موضوعات رایج در آیلتس را تمرین کنید تا با آنها آشنا شوید. بورسیه تحصیلی

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی

Image

نکات  نمونه سوالات آیلتس speaking 

این تست کمتر از 15 دقیقه طول می کشد و به سه قسمت تقسیم می شود. 5 دقیقه اول برای مقدمه و مباحث عمومی بین آزمون شونده و ممتحن در نظر گرفته شده است. بخش دوم توانایی آزمون گیرنده را برای صحبت در مورد موضوعی تصادفی که در کارت وظیفه داده شده است ارزیابی می کند. بخش آخر صرفاً به قسمت دوم پیچیدگی می بخشد. در این مرحله ممتحن به تلفظ، منبع واژگانی و روان بودن نیز توجه خواهد داشت.تمرین هر بخش در شرایط امتحان برای آمادگی آزمون شما ضروری است و به فشاری که در طول آزمون خواهید داشت عادت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که دانش شما ارزیابی نمی شود بلکه مهارت زبان انگلیسی شما ارزیابی می شود. 

مطلب قبلی مدارک لازم برای آزمون تافل
مطلب بعدی بھترین منابع برای آزمون دولینگو
174 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

نوشتن یک نظر

با تکمیل این فرم شما شرایط و قوانین و حریم خصوصی این سایت رو خوانده و قبول میکنید
افزودن نظر

انتخابگر پوسته